![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
-> David29: Hele - kolik mas mesicni plat? Teda pokud to neni tajny ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Mr_Kubas: spíš zas nějakou utopil ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> David29: Jdeš si pro dodávku?
Zažádal o půjčku ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Syny: tak jako sem nerikal ze ho mas tocit do 6000 za studena...
osobne studeny motor startuju(na sytic) taky na max do 1500ot...
a to ze pist netesni i pri normalni jizde je dano jak konstrukci (zadnej motor nikdy nebude 100% tesny) tak i opotrebenim.... ale za jizdy je pomer smesi lepsi nez na sytici... a ten manual je psany v roku 1,2,3 a pro sirokou verejnost ,nekdo to startuje jako my dva a nekdo to startuje se syticem plnym a po 10km ho vypina![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
osobne studeny motor startuju(na sytic) taky na max do 1500ot...
a to ze pist netesni i pri normalni jizde je dano jak konstrukci (zadnej motor nikdy nebude 100% tesny) tak i opotrebenim.... ale za jizdy je pomer smesi lepsi nez na sytici... a ten manual je psany v roku 1,2,3 a pro sirokou verejnost ,nekdo to startuje jako my dva a nekdo to startuje se syticem plnym a po 10km ho vypina
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> petr s: To mam pod tajnym tlacitkem proti TDickum
Omezovac mam asi na 6500 nebo 7000 to nevim presne, kazdopadne sem ho jednou neumyslne vyzkousel pri predjizdeni, kdy sem si nedal pozor na otacky - funguje :)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Syny: A 10 0000 používáš kdy?
-> 105: Tak to co popisujes se stava i za jizdy a ne volnobehu... Proto sem taky se skodovkou vzdy sityc vytahoval tak, abych mel cca 1500ot a ne ho vytahnotu nahoru a stat na krizovatce s 3000rpm. Jediny co sem v zime delal, ze sem auto nastartoval, pak ho sel oskrabat a pak az jel. Ale to sem delal jen nekdy. Hlavne to chce po vyjeti motor netocit, ja dokud nedosahne rucicka 90°C neprekracuju 2000rpm. Vyjimecne jdu az do 2500ot, ale to jen kdyz treba potrebuju rychne nekam prejet, nebo sem nekomu najel pred auto a nechci ho brzdit. Jakmile dosahnu 90°C, tak pak uz jdu normalne do 3-4 tisic. 5-6 tisic vyuzivam jen kdyz je potreba jet svizne jinak vubec... Ale to uz melu zase o necem jinym :) Zkratka zahrivat studeny motor na volnobeh je blbost - stejne jako zahrivat ho tim, ze mu dam od zacatku kopr :)
Syny 15.12.09 09:24:49 napsal:
Tak sem vcera neco hledal v manualu k autu a tam sam narazil na vetu, ktera
cca znela: „Nikdy nezahrivejte motor pri stojicim aute. Vzdy po nastartovani
ihned vyjedte“ :)
protoze pist ma za studena ovalny tvar a netesni dobre,navic kdyz skodovce naperes sytič kdy je smes bohata jak krava tak se nestiha spalovat a trha olejovy film na stenach valce a ''niči'' olejovou napln teprve poradnym prohratim se pist roztahne do kruhovyho tvaru a dobre tesni,, taky nezahrivam auto na miste
Tak sem vcera neco hledal v manualu k autu a tam sam narazil na vetu, ktera
cca znela: „Nikdy nezahrivejte motor pri stojicim aute. Vzdy po nastartovani
ihned vyjedte“ :)
protoze pist ma za studena ovalny tvar a netesni dobre,navic kdyz skodovce naperes sytič kdy je smes bohata jak krava tak se nestiha spalovat a trha olejovy film na stenach valce a ''niči'' olejovou napln teprve poradnym prohratim se pist roztahne do kruhovyho tvaru a dobre tesni,, taky nezahrivam auto na miste
-> Syny: jasně,nehleďet na to že mi potom palubák píše velkou spotřebu a já když to vidím tak je mi šoufl
taky hned jezdím,jasně že s rozumem...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Tak sem vcera neco hledal v manualu k autu a tam sam narazil na vetu, ktera cca znela: "Nikdy nezahrivejte motor pri stojicim aute. Vzdy po nastartovani ihned vyjedte" :)
-> David29: richardhasa@centrum.sk
-> suri: dakujem
a pisem od zalozenia po radu 742.
favorit, felicia, fobia atd som skrtol ze to nikoho nezaujima![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> suri: dakujem
a pisem od zalozenia po radu 742.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
gabo000000 14.12.09 19:18:17 napsal:
→ Syny: co ma co hladat ladovy motor v premavke:D ja kadeta
necham rano aj 10–15 minut ist na volnobeh vsak komu sa chce v tej zime
mrznut v aute …samotnyy volant je vecsinou tak studeny ze ho ledva drzis a
odmrzaju ti ruky
Ta převodovka, co celou dobu běží na sucho by tě profackovala kdyby mohla.
→ Syny: co ma co hladat ladovy motor v premavke:D ja kadeta
necham rano aj 10–15 minut ist na volnobeh vsak komu sa chce v tej zime
mrznut v aute …samotnyy volant je vecsinou tak studeny ze ho ledva drzis a
odmrzaju ti ruky
Ta převodovka, co celou dobu běží na sucho by tě profackovala kdyby mohla.
-> haso: ak píšeš iba o 742 tak nemám nič ale mám fotku miliontej stovky media.novinky.cz/880/1788
01-original1-2sfim.jpg bordová stojí v muzeu
Du do práce... doufám, že někde na Benešovsku to bude někde klouzat-))
-> haso: Mám toho Rapida v mailu... dej mail
chalani, nema dakto z vas fotku toho posledneho rapidu ktory bol vyrobeny? a tiez nemate niekto napriklad milionté vozidlo niekde ulozenu fotografiu ak také dačo bolo? do referátu by sa to hodilo...
diky moc
diky moc
-> Klubko_: kolik je to km? me tdi zacina foukat vlaznej vzduch cca po 1.5-3km, podle toho, jesi jsou z nebo do kopce :)
-> Matthes, záškodník z TechWebu:
zahraj si aspon jak ja preinstalaci win7
vydrzely 3 tydny
ne, ze by byly tak spatny, ale dost sem taktoval a mrzlo to a furt sem to restartoval
-> MXMarek: tj, to sou novinky
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> MXMarek: tj, to sou novinky
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
píšem referát: Historia automobilky Škoda...![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> Klubko_: Ale u toho dieslu je to tím, že má vyšší účinnost. Moderní diesly musejí mít dokonce přihřívač, protože ta účinnost je zas o něco vyšší a v zimě by se ani neohřáli na provozní teplotu, kór když ještě pustíš topení.
Hraju Wormy singleplayer, to uz je fakt tragedie ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
tak tak, ja s feldou topim uz na konci dediny a kamos s koktavou 1,9tdi(vyjizdejici ze stejnyho mista jak ja) az kdyz je temer ve meste
-> Matthes, záškodník z TechWebu: a hlavná výhoda je polovička objemu vody proti 742 , kúrenie je v pohode , to len na jar vyčistím a umyjem a premažem písakjúci vetrák , chladenie mi vrta hlavou ale tiež mám niečo vymyslené
-> suri: Jojo litina x hlinik
-> Karlos (WIO46): ono ten hliníkový motorček malinký sa skorej ohreje ako veľký liatinový motor , preto aj diesle mali prídavné kúrenia
Jo jo, ani Passat, ani KAčko netopilo tak rychle jako felina. Ale zajímavý je že ta 1,3ka topí rychleji.![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> Klubko_: Občas to skočí... ale když jedu do práce, mám tu rovinku, tak 1km dlouhou, tam se to krapet ohřeje...
-> Klubko_: ono to moje vyjdenie z dvora je taký rituál , každopádne sa to hreje rýchlo a ked ideš úplne za studena po 1km už kúri a po 2km ako diabol
-> suri: tak rychle se ti zahreje?
me felda topi hezky taky brzo, ale teplote se mi zda nahoru moc nechce. Mam pocit, ze sade se mi ohreje na provozni teplotu rychlej.
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> Jarda/felda: asi tak , naštartujem vyjdem z garáže kým pozatváram , a vyjdem z dvora má motor 60stupňov a po chvíle jazdy je ohriaty , a kúri hned
-> David29: taky to tak delam
ale az ted s polmem. Se SEDRem to bylo priskokem vpred este po kilaku jizdy ![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
sem se dnes vydal na vánoční nákupy, ještě že jsou jen jednou za rok, když mě v obchodáku potřetí odchytl reklamní agent tak sem ho poslal do p..le, jinak sehnat model š120 od abrexu je nadlidskej ůkol, zdařilo se až na 8mí benzince![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> gabo000000: výhoda feldy motor běží 2minuty a topí ![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> gabo000000: Zatim me neprimrzli ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Já nastartuju a vyjedu...
Hned po výjedu sytič dolu, a pokud jsem nucenej zastavit na křižovatce, tak sytič zase nahoru-)
Hned po výjedu sytič dolu, a pokud jsem nucenej zastavit na křižovatce, tak sytič zase nahoru-)
-> Syny:
ses vul:D aby si neprimrzli gule o sedacku:D
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Nwkt: jaj taaaak:D ja s kadeta zo zapalovania viem vybrat kluce ked nastartujem a auto si zamknut
-> gabo000000: Tyvoe
Tak zaprvy stojim pred barakem a tady fakt nastartovany auto nechavat nebudu
A i kdybych mel garaz nebo mi stalo na dvorku, tak ten atomovej hrib za nim by te otravil :) Navic nevim proc bych to mel delat... Zahreje se jizdou... Pokud to netocis, tak to je v cajku...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> gabo000000: A když bydlíš v paneláku tak ti to mezi tim ukradnou ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Nwkt: rano vstanes...umyjes sa oblecies...nastartujes auto..prides dnu..pozbieras si veci...naranajkujes sa das si kafe a môzes vyrazit
-> gabo000000: Třeba jezdit, čumět v mrazu 15 minut než se mi ohřeje motor nehodlam
-> Syny: co ma co hladat ladovy motor v premavke:D ja kadeta necham rano aj 10-15 minut ist na volnobeh vsak komu sa chce v tej zime mrznut v aute ...samotnyy volant je vecsinou tak studeny ze ho ledva drzis a odmrzaju ti ruky
-> Syny: sytic davam na 30 sekund a nikdy som ho nestahoval postupne....dva roky som jazdil bez sytica (dost brutal pri -10)
-> FORM: vizia pekna ale kto sa stym bude srat ?? toto je uplne jednoduche a ucelne riesenie
-> FORM: vizia pekna ale kto sa stym bude srat ?? toto je uplne jednoduche a ucelne riesenie
-> Gemini: Pěkný, ale možná by fakt bylo lepší tam dát modelářské servo a to stahovat postupně, třeba i automaticky podle teploty a otáček na volnoběh :-)
-> gabo000000: díky ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Gemini: tuniiiink
vostře
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Gemini: No tak to nevim :) Ten bude bud vyplej a nebo zaplej :) Ja sem snad niky nejel s uplne vytazenym siticem... Ono stat na krizovatce s ledovym motorem a 3000rpm neni moc dobry :)
je taka zima, ze sa mi nechce menit bowden pre sytic, tak som spravil elektronicky sytic......hadam to pojde
-> haso: tak to je super
![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![2](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)