
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
prohledat
124014 příspěvků (zobrazeno 123801 až 123850) od 06.12.2007 do 01.04.2025, založil/a iDawe
-> Syny: Zamotal jsi se do toho pěkně. Co zmám všechny motoráře, tak "komprese" je u nich kompresní poměr, kdežto to co jsi uváděl Ty jsou "tlaky". Takhle se tomu říká hovorově a tak to je.

-> Apple: To řešil Saky
-> Nwkt: jak jsi pořešil ložislo v klikovce, to na mrkev, fabky už nemaj ten vyndavací kroužek jako favo, pokud si dobře pamatuju..... jinak sem si dneska celej den hrál na ježíška, to je baliků na rozvoz ted před vánocema
-> Pavel P@nkáč: Jj a ted ma pracyh v prdeli a kabro stale na sracku a motor kterej nejde nastartovat
A to se vyplati 


-> Nwkt: ty jo nejses ty posledni dobou nejakej ve vate? kabrio, kazdej den nove dil, 1,4-ku motor urco s motorexelvackou

Dyt sem nikde o kompresnim pomeru nerek ani slovo... Vsude pisu kompresy... Jako kompresni tlak... Kdybych myslel kompresni pomer, tak reknu kompresni pomer...
Ted ste mi do toho zamotali kua...

-> Gryzly: čelo už mam uchycený, takže zejtra přijde na řadu tahle varianta
-> Gryzly: Mno presne todle myslim "kompresní tlak je tlak ve spalovacím prostoru vyvynutý při točením motoru. Udává se v jednotkách tlaku. (kPa, bar atd.)" Ja si nic nepletu vim presne co myslim 

Proste myslim to co se da zmerit tlakomerem a kdyz sou v prdeli krouzky tak je to nizky cislo 

-> Tuner#2: komprese 12 a u sakyho?
.to máš pravdu že ani náhodou,možná tak 10.6 ale ne 12.
-> Nwkt: poslyš ty stavíš nějakou lokomotivu nebo co?
.že ty nás chceš na hrocháči nadrtit

-> Nwkt: poslyš ty stavíš nějakou lokomotivu nebo co?

-> Nwkt: tak se stím neser a normálně to žduchni. zadní čelo chytni na dva šroubky a jen vedle garáže to žduchni. a jak to nebude chtít chytit pak ani teplý tak je to prostě kombinace Baterka - kabely - startér.
-> Montér: Proto jsem se ptal, jak přišel na to, že tam měl 12:1 a teď má dokonce víc, když vím, že Saky dělá běžně jen lehce přes 10:1

-> Gryzly: Předstih je kolem 5°, stejně mam vyndaný svíčky, zkoušel jsem i pootočit s klikou a stejnak nic
-> Syny: jenže ty si pleteč kompresní poměr a kompresní tlak.
kompresní tlak je tlak ve spalovacím prostoru vyvynutý při točením motoru. Udává se v jednotkách tlaku. (kPa, bar atd.)
kompresní poměr je poměr mezi objemem válce a objemem spalovacího prostoru a nedá se změřit tlakoměrem. Udává se v čísle třeba 9,5:1 , někdy jen 9,5.
-> Nwkt: Ještě je tu jedna možnost že máš zrovna tak blbě nastavenej předstih že ti to střelí při horní uvrati a startér to nedokáže přetočit. ale nejlepší bude když změříš napítí při startu na baterii a tím myslím přimo na těch olověných špuntech. pokud to spadne na 5V tam tak bud odešla baterka, nebo velkje kraťas v startéru.
kompresní tlak je tlak ve spalovacím prostoru vyvynutý při točením motoru. Udává se v jednotkách tlaku. (kPa, bar atd.)
kompresní poměr je poměr mezi objemem válce a objemem spalovacího prostoru a nedá se změřit tlakoměrem. Udává se v čísle třeba 9,5:1 , někdy jen 9,5.
-> Nwkt: Ještě je tu jedna možnost že máš zrovna tak blbě nastavenej předstih že ti to střelí při horní uvrati a startér to nedokáže přetočit. ale nejlepší bude když změříš napítí při startu na baterii a tím myslím přimo na těch olověných špuntech. pokud to spadne na 5V tam tak bud odešla baterka, nebo velkje kraťas v startéru.
-> Syny: -> Tuner#2: Anemyslíte jeden náhodou kompresní poměr a druhej kompresy jako tlak, kterej Ti ukáže ten budík..? 

-> Bobesh: jj to se mi taky začlo vyskytovat v expanzce u rapida... takovej sajrajt na hladině a na víčku jakoby bahno, nu a pak odešlo těsnění, ale když jsem to propláchnul tak z toho vytek neskutečnej sajrajt.... po výměně těsnění a vody už to bylo čistý.

Jo abych taky nebyl za lemru,tak dnes jsem byl nucenej opět vyčistit a propláchnout chlazení,páč se v expanzce vyskytla jakási drtka a auto mnoho netopilo,odmastil jsem Arvou a pak tu zeměžluč vypustil a třikrát propláchnul. Buď se mi "srazily" dvě nemrznoucí směsi,což bylo riziko,s kterým jsem počítal,nebo (to horší) by mohlo bejt prožraný těsnění makovice a máslo obohacuje chlazení. Čas vokáže.
tak ta komprese je sado masox,120 startér má dost práce i s "normální" 130,zkusil bych prohodit svoji aku s někým jiným,jestli bude točit líp a zda vlastní bude vůbec funkční ve druhém voze.
-> Nwkt: popripade este pomeraj ake je napatie na baterke pri startovani

Ja to vidim tak ze ten starer zasune pastorak a ve chvili kdy ma otocit motorem, tka zabere ale neutahne to - ale proud do nej porat jde - takze voltmetr smadne na 5V... Pc starter je antivni jen nezvladne otocit motorem...
-> Tuner#2: Tak to je zajimavy ze mel Nwkt v tej jeho 130tce kompresi 12 (bo 1,2 zalezi v cem to beres)...
-> Tuner#2: Tak to je zajimavy ze mel Nwkt v tej jeho 130tce kompresi 12 (bo 1,2 zalezi v cem to beres)...
-> Nwkt: tak potom jedine nastartovat pres kable

-> Tuner#2: Kostru mam nataženou od - baterky na horní šteft startéru
Mně tohle taky stávalo, že se startér seknul a dál nic. Bylo to blbě ukostřenou baterkou, třeba ti to pomůže... -> Nwkt:
Co blbá kostra u motoru? Já tam mám pro jistotu dva ty měděný pásky na každé straně jeden.
-> havlik: tak to môze byt ze je niekde velky prechodovy odpor...treba merat aj aj



-> gabo00000 19.12.07 16:22:07: má měřák u palubky
-> Gryzly: Celá cívka na startéru je nová.

-> Nwkt: takze otazka znie....kde si meral?

-> Gryzly: no jo ja som predpokladal ze on nameral 5V na baterke

eště mě napadl špatný kontakt v elmg spínači. to bys zjistil tak že devatenáctkou klíčem, nebo nějakou pásovinou spojíš ty dva velký šrouby na startéru.
Ale to bys musel naměřit 5V na tom vnitřním šroubu.
Ale to bys musel naměřit 5V na tom vnitřním šroubu.
-> gabo00000: jenže o napětí baterie tu nikdo nemluvil. Nwkt psal že napětí na voltmetru spadne na 5V kde měřil nepsal. mkohla mu zrovna odejít baterka, nebo má blbý kontakt někde jenž je jako velká odpor a po zapojení startéru který se zapojí jako druhý odpor do serie mu voltmetr zapojený za prvním odporem naměří ubytek napětí na startéru. Neboli na přechodovém odporu mu zustane 7V a na startéru 5V.
Pokud měřil napětí na startéru, nebo má voltmetr na palubovce. tak mu při přechodovém odporu ukáže takovéto napětí.
Kapišto?
Pokud měřil napětí na startéru, nebo má voltmetr na palubovce. tak mu při přechodovém odporu ukáže takovéto napětí.
Kapišto?
-> Gryzly: no podla mna ked je zly kontakt tak napatie na baterke nezklzne na 5v...pac ked mas blby kontakt to je ako seriovo zaradeny velky odpor do obvodu a pri velkom odpore netecie velky prud a maly prud nespôsoby taky velky pokles napatia na baterke...podla mna bud chyba starteru..niekde skrat alebo blba baterka

-> Nwkt: podle mě máš blbej kontakt na vedení někde od baterky. sežeň si dva pořádná káble a baterku polož vedle otvoru spojky, kabel od - polu připoj na matku kterou je startér připevněnej na převodvku a plus mrsknu na ten elmg spínač. pak vem slabej kablík s konektorem kterej zapojíš místo žlutýho na startéru a druhej konec toho slabýho píchni na + svorku baterie.
Podle mě nemáš třeba měděnej pásek pod alternátorem, nebo je někde velký přechodový odpor. Nenatřel jsi třeba banán barvou?
Podle mě nemáš třeba měděnej pásek pod alternátorem, nebo je někde velký přechodový odpor. Nenatřel jsi třeba banán barvou?

-> Nwkt: 19.12.07 14:35:28oplati sa...ja uz nikdy nechcem s5ten stary skodovkacky
v kuse som sa s nim trapil...skoda roboty 


-> Nwkt: tak to musi byt len baterka..ine mi na rozum neprichadza...mne starter tiez blbne ale to preto ze uz je stary a vyhrkany...reduktor 4ever

Ja som dnes urobil skusku s technologii spotrebneho priemyslu za Beee

-> gabo00000: Neni, ale pokud nepomůžou kabely tak budu schánět reduktorovej, popřípadě feldovej
-> gabo00000: Jop, mam tu ještě jeden a ten taky odmítá
-> gabo00000: je to normální škoda starter ten silnější
-> Nwkt: a je to starter s reduktorom?
-> Nwkt: hm...skus to cez startovacie kable...
..inac skusal si uz ten starter vybrat a skusit s nim tocit naprazdno?

-> gabo00000: Ale před výměnou motoru byla v pohodě
-> Nwkt: no KO baterke uz ani nabijacka nepomôze....

-> Tuner#2: Betrka byla přes noc na nabíječce, ještě nemam nahozený zadní čelo tak nemůžu vyjet z garáže, ale zkusim to přes kabely z jinýho auta
-> Tuner#2: predbehol si ma

-> Nwkt: to aky akumlator tam mas?
..dost cudne


-> Nwkt: A co jiná baterka a nebo soused s nastartovaným autem a kabelama? Pokud to spadne na 5V, tak je něco špatně. Na 5V Ti to nenastartuje.
-> Tuner#2: Jo, 2x jsem volal se Sakym a i po kontrole je škodováckej. Startér zabere, voltmetr spadne na 5V ale ani neškrtne, ráčnou otočim motor bez problému
-> Nwkt: I s tím novým od Pilota? Tam bude někde jinej problém... Věnec na setrváku to má určitě škodováckej?
Asi 8x jsem vyndal a nandal startér a nic, chjo 
