
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda 720
22:52:27
14.11.2007
14.11.2007

Motomaniak
-> Risan: jj máš právdu fotka je dost čerstvá

22:45:27
14.11.2007
14.11.2007

Baghira
-> Sušenka: Nezapomeň, že by se prodávalo na začátku 70let, kdy byl průměrnej plat někde kolem 1000-1200 kčs, takže si myslim, že by cena toho auta nebyla moc nad 50 tisíci...což by ovšem znamenalo co nejméň dovezenejch dílů a co nejmíň licencí.
22:01:41
14.11.2007
14.11.2007

Sušenka
Taky se trochu zapomina na duvody financni - pokud se 100vka prodavala nekde kolem 35-40 tis. a 120tka kolem 60, pak takovyhle kocar byt bez ABS, klimatizace a automatiky by zakonite musel stat kolem 90 tisic - tedy podobne, jako obdobna auta ze zapadu. A vyrabet ve velkem lidove auto, na ktere lid nebude mit, to je nad sily i vselidoveho zrizeni 

20:48:10
14.11.2007
14.11.2007

Skoda RBK - zrušená registrace
Podla mna je vsetko dobre tak ako je a bolo, do velkej miery sa stotoznujem s Risanovym nazorom. A basnit ze keby keby............boli by sme davno vsetci v nebi...................72
0 je na svoju dobu by som povedal velmi podarene auto ale zese keby
sa presadila tak by nebolo nic co pozname a podla mna ani tento server.................bu
dme radi co mame
sa presadila tak by nebolo nic co pozname a podla mna ani tento server.................bu
dme radi co mame
16:29:57
14.11.2007
14.11.2007

Luukkyy
-> Zazaa: No to sice jo, ale taky potřebovali nějaké auto na doma.
Tater bylo omezené množství, navíc ne každý chce domu V8 a v neposlední řadě Tatrovky hnily jako brambory.
Vůz kapitalistické provenience byl pro bolševické papaláše tabu - soudruzi mezi sebou nepřetržitě hráli "Nejslabší, máte padáka" a třeba Mercedes by znamenal hodně trestných bodů. (Pro hnidopichy, vyjímku tvořil například ministr vnitra Štrougal, který měl nějaký japonský tereňák a kdovíco ještě)
Auta pro komunistického pohlavára byla de facto tři Škoda 110R/Rapid, Lada 1500/1600 a Volha. Což bylo, vzhledem k tomu čím jezdili třeba zelináři, poněkud k nasrání
Tater bylo omezené množství, navíc ne každý chce domu V8 a v neposlední řadě Tatrovky hnily jako brambory.
Vůz kapitalistické provenience byl pro bolševické papaláše tabu - soudruzi mezi sebou nepřetržitě hráli "Nejslabší, máte padáka" a třeba Mercedes by znamenal hodně trestných bodů. (Pro hnidopichy, vyjímku tvořil například ministr vnitra Štrougal, který měl nějaký japonský tereňák a kdovíco ještě)
Auta pro komunistického pohlavára byla de facto tři Škoda 110R/Rapid, Lada 1500/1600 a Volha. Což bylo, vzhledem k tomu čím jezdili třeba zelináři, poněkud k nasrání

13:44:06
14.11.2007
14.11.2007

Risan
Jojo Pavle, to jsem myslel.
13:02:32
14.11.2007
14.11.2007

Syny
-> Pavel P.: Ten predek je wartburg jak vysitej 

13:00:46
14.11.2007
14.11.2007

Pavel P..
-> Risan: myslíš tuto?
skoda-virt.cz/cz/.../7531 0
skoda-virt.cz/cz/.../7531 0
12:55:11
14.11.2007
14.11.2007

Pavel P..
-> Risan: hmmm no ale je to zajimavý že už i plakety si dělali s návrhem novýho vozu... a nakonec z toho nic nebylo.

12:53:04
14.11.2007
14.11.2007

Risan
No jo, Pavle, tohle ale vypadá na 720 s karoserií kupé od Jaroslava Kindla, na rozdíl 720 s karoserií kupé od Giugiara, která je v TM Brno (a na obrázku od Motomaniaka).
11:19:10
14.11.2007
14.11.2007

Pavel P..
co vám připomíná tenhle relief na této plaketě? podlě mě to je ta 720 kupé.

10:45:57
14.11.2007
14.11.2007

Zazaa
Luukkyy 13.11.07 16:59:01 napsal: Strana a vláda s tím neměla nic společného, kvalitní výkonný pohodlný automobil socialistické provenience nejvíce postrádali právě soudruzi s ÚV KSČ. Hádejte proč
vozili si prdele v Tatrach ?? :)
vozili si prdele v Tatrach ?? :)
08:45:45
14.11.2007
14.11.2007

Risan
Motomaniak 13.11.07 16:18:09 napsal: V Brně
Koukám docela čerstvá fotka, nevypadá starší než dva měsíce. Jinak všimněte si na tom kupé, jak je řešený bok od dveří dozadu. A už budete vědět, kde se vzala silueta Garde.
Syny, nepanikař pořád s těma dílama. Znám dost lidí, kteří dávají dohromady auta tohoto ražení a vím, že se to dá. Myslíš, že fabrika, když ty prototypy stavěla, chodila ty díly podle katalogu kupovat do Mototechny? A co šlo vyrobit tehdy, většinou jde vyrobit dneska ještě snadněji. Jasně, že to je trochu něco jinýho než opravovat stopětku, ale o tom je právě zábava s takovýma autama.
Koukám docela čerstvá fotka, nevypadá starší než dva měsíce. Jinak všimněte si na tom kupé, jak je řešený bok od dveří dozadu. A už budete vědět, kde se vzala silueta Garde.
Syny, nepanikař pořád s těma dílama. Znám dost lidí, kteří dávají dohromady auta tohoto ražení a vím, že se to dá. Myslíš, že fabrika, když ty prototypy stavěla, chodila ty díly podle katalogu kupovat do Mototechny? A co šlo vyrobit tehdy, většinou jde vyrobit dneska ještě snadněji. Jasně, že to je trochu něco jinýho než opravovat stopětku, ale o tom je právě zábava s takovýma autama.
18:48:22
13.11.2007
13.11.2007

Syny
-> Luukkyy: a ja nekde tvrdil ze to najede hodne kilometru a neni to pojisteny?
18:17:22
13.11.2007
13.11.2007

Kloggie
-> Syny: hehe, tak když bych to koupil, tak bych asi měl i na to abych si to někde něchal poskládat
To je stejný, jako když někdo řekne: "hm, ten Cadillac 74' by se mi líbil" a druhej na to: "no, chlape ale to neuživíš!!" - jenže, když už člověk má na to auto za půl mega, tak má většinou i na ten benál.
-> Luukkyy: jinak si myslim, že potenciální majitel by to spíš bral jako uložení peněz a měl to někde v showroomu, za pár let to bude opravdová raritka za hodně peněz.
To je stejný, jako když někdo řekne: "hm, ten Cadillac 74' by se mi líbil" a druhej na to: "no, chlape ale to neuživíš!!" - jenže, když už člověk má na to auto za půl mega, tak má většinou i na ten benál.-> Luukkyy: jinak si myslim, že potenciální majitel by to spíš bral jako uložení peněz a měl to někde v showroomu, za pár let to bude opravdová raritka za hodně peněz.
16:59:01
13.11.2007
13.11.2007

Luukkyy
Jinak jedna věc byla vyrobit několikakusovou sérii a druhá, naprosto odlišná, pak byla zamýšlená velkosériová výroba.
V MB tehdy panovala obava (podle mě velmi opodstatněná), že nebudou schopni garantovat ani minimální kvalitu 720ky. Továrně navíc tehdy citelně chyběli odborníci - zrovna totiž probíhaly tzv. prověrky, díky kterým řada z nich přišla o místo.
Výroba 720 prostě představovala pro automobilku větší sousto, než byla schopná strávit.
Strana a vláda s tím neměla nic společného, kvalitní výkonný pohodlný automobil socialistické provenience nejvíce postrádali právě soudruzi s ÚV KSČ. Hádejte proč
V MB tehdy panovala obava (podle mě velmi opodstatněná), že nebudou schopni garantovat ani minimální kvalitu 720ky. Továrně navíc tehdy citelně chyběli odborníci - zrovna totiž probíhaly tzv. prověrky, díky kterým řada z nich přišla o místo.
Výroba 720 prostě představovala pro automobilku větší sousto, než byla schopná strávit.
Strana a vláda s tím neměla nic společného, kvalitní výkonný pohodlný automobil socialistické provenience nejvíce postrádali právě soudruzi s ÚV KSČ. Hádejte proč

16:48:22
13.11.2007
13.11.2007

Luukkyy
-> Syny: Milej pane, takovéhle auto najede max 150 km za rok na veteránských akcích a má obvykle uzavřenou pojistku jak hovado.
Nějaké díly na to mimochodem budou, řada prvků pak přesla do řady 105/120.
Jako mít chechtáky, tak bych..... tak bych měl doma brzo autosalon
Nějaké díly na to mimochodem budou, řada prvků pak přesla do řady 105/120.
Jako mít chechtáky, tak bych..... tak bych měl doma brzo autosalon

16:42:51
13.11.2007
13.11.2007

Syny
-> Kloggie: Horsi je, ze nevis jak to vypada vubec vsechno celkove
Ty bys to poskladal dohromady? Nehlede na to, ze na to vsude bude asi plno dilu 
Ty bys to poskladal dohromady? Nehlede na to, ze na to vsude bude asi plno dilu 
16:22:40
13.11.2007
13.11.2007

Kloggie
tak nastříkanej posilovač brzd neni až takovej problém ne? ten stačí vyměnit, horší je, že nevíš jak to vypadá pod lakem...
16:18:09
13.11.2007
13.11.2007

Motomaniak
V Brně
15:31:38
13.11.2007
13.11.2007

havlik
-> Luky.: jo to je ten pěknej bastl jak už tu fotky proběhly a byl nastříkanej i posilovač atd:) bejt tak o 150tis levnější možná bych i o tom uvažoval
15:31:35
13.11.2007
13.11.2007

Syny
-> Luky.: na to se budou dobre shanet dily co 

15:29:58
13.11.2007
13.11.2007

Luky
13:00:30
13.11.2007
13.11.2007

Labros
přesně jak říká Risan..
12:53:12
13.11.2007
13.11.2007

Risan
Když už jsme u toho pláče nad rozlitým mlékem, že se 720 nevyráběla, dovedete se představit, co by bylo se Škodovkou dnes, kdyby se podařilo 720 dotáhnout do výroby?
Všechno zlé je k něčemu dobré. Já si myslím, že dnes by už Škoda byla zapadlá v dějinách jako všechny ostatní automobilky z východního bloku. Kdyby se 720 vyráběla, k další přelomové inovaci by se už AZNP nikdy nedostaly. Ke konci 80. let by se stále oprašovala a modernizovala sedmsetdvacítka, jejíž potenciál coby konkurenceschopného auta by se v té době už blížil vrcholu. Pak by přišla revoluce, Škodu by koupil VW a co by udělal? Utnul by to neperspektivní auto a udělal by ze Škody jen montážní závod, protože by se mu nechtělo po investici do vlastní fabriky ještě investovat do vývoje úplně nového auta.
Ve skutečnosti to ale bylo jinak - radikální řez a nový typ přišel díky neudržitelnosti koncepce MBčka ještě před revolucí - vznikl Favorit, tehdy zcela nové a perspektivní auto s dobrým potenciálem do budoucna (však se i v tržním prostředí jako Felicia udržel ve výrobě dalších deset let) a v této situaci si VW nemohl dovolit slibný typ zlikvidovat (a s ním značku) a naopak pro něj bylo výhodné ve Škodě Favority dál vyrábět, prodávat a vyvíjet a držet si Škodu jako prosperující samostatnou automobilku s vlastním vývojem.
Všechno zlé je k něčemu dobré. Já si myslím, že dnes by už Škoda byla zapadlá v dějinách jako všechny ostatní automobilky z východního bloku. Kdyby se 720 vyráběla, k další přelomové inovaci by se už AZNP nikdy nedostaly. Ke konci 80. let by se stále oprašovala a modernizovala sedmsetdvacítka, jejíž potenciál coby konkurenceschopného auta by se v té době už blížil vrcholu. Pak by přišla revoluce, Škodu by koupil VW a co by udělal? Utnul by to neperspektivní auto a udělal by ze Škody jen montážní závod, protože by se mu nechtělo po investici do vlastní fabriky ještě investovat do vývoje úplně nového auta.
Ve skutečnosti to ale bylo jinak - radikální řez a nový typ přišel díky neudržitelnosti koncepce MBčka ještě před revolucí - vznikl Favorit, tehdy zcela nové a perspektivní auto s dobrým potenciálem do budoucna (však se i v tržním prostředí jako Felicia udržel ve výrobě dalších deset let) a v této situaci si VW nemohl dovolit slibný typ zlikvidovat (a s ním značku) a naopak pro něj bylo výhodné ve Škodě Favority dál vyrábět, prodávat a vyvíjet a držet si Škodu jako prosperující samostatnou automobilku s vlastním vývojem.
12:42:35
13.11.2007
13.11.2007

Risan
Davidem29, myslím, že Ti splynula léta sedmdesátá, osmdesátá a devadesátá do jednoho. Na začátku 70. let, kdy projekt Š720 běžel, rozhodně nebylo běžné vstřikování benzínu a ani ABS ani klimatizace. To už Ti řekl Havlík. A já musím znova opakovat, že Kčs sice byly, ale za Kčs Ti nikdo ze západu nic neprodal. Ani licenci, ani stroje, ani komponenty. Nakupovat za Kčs jsi mohl tak maximálně v zemích RVHP a tam toho taky moc nebylo. Jak to bylo s korunama a tvrdou měnou Ti připomněl Baghira, dneska se už na to dost zapomíná, že nešlo jen o to, mít prachy, ale taky o to, mít ty správný prachy, ty, který celý svět považuje za prachy.
Nevím, čemu říkáš "metoda sříkaček", ale v 70. letech bylo vstřikování pro běžné osobní vozy s atmosférickým motorem celkem zbytečné, výkon bys tím oproti karburátoru moc nenahnal, zato by to bylo podstatně dražší. A zbytečně. Důvodem masového rozšíření elektronicky řízeného vstřikování pro zážehové atmosférické motory na přelomu 80. a 90. let byly zpřísněné emisní limity. V té době by byl vývoj mechanického vstřikování opravdu zbytečné vyhazování peněz. Pro pár sporťáků se to mohlo v kusovém množství nakoupit, pro konfekci do obchodů šlo dělat karburátory. Musely by se nakoupit mašiny z ciziny, sehnat lidi, kteří by s tím museli dělat. Ale proč?
Nevím, čemu říkáš "metoda sříkaček", ale v 70. letech bylo vstřikování pro běžné osobní vozy s atmosférickým motorem celkem zbytečné, výkon bys tím oproti karburátoru moc nenahnal, zato by to bylo podstatně dražší. A zbytečně. Důvodem masového rozšíření elektronicky řízeného vstřikování pro zážehové atmosférické motory na přelomu 80. a 90. let byly zpřísněné emisní limity. V té době by byl vývoj mechanického vstřikování opravdu zbytečné vyhazování peněz. Pro pár sporťáků se to mohlo v kusovém množství nakoupit, pro konfekci do obchodů šlo dělat karburátory. Musely by se nakoupit mašiny z ciziny, sehnat lidi, kteří by s tím museli dělat. Ale proč?
21:32:37
12.11.2007
12.11.2007

Luky
Tohle je krásný autíčko. Jen jsem vždycky myslel že by to bylo bývalo bylo (Bože, miluju češtinu
) místo stodvacítek, a né po litru, čili místo kila? 
) místo stodvacítek, a né po litru, čili místo kila? 
20:54:20
12.11.2007
12.11.2007

Baghira
Myslim, že v 70 letech bylo ABS v plenkách a možná max u nějakejch luxusnějších vozů, stejně jako airbag. Ale co si budem povídat, do začátku 80 let jsme nebyli schopni vyrobit ani homokinetickej kloub a jedině nákup licence zapříčinil, že se na rapidy už nemuseli dovážet, ale byla zakoupena licence. A tak to bylo se spoooustou jiných věcí, protože většina ústrojí pro auta už byla někým vynalezena, ovšem někdo musel zaplatit licence a na to prostě nebyli valuty...proč myslíte, že každýmu kdo dělal venku byli v dost nevýhodném kurzu vyměněny veškerý valuty za bony a bez devizového příslibu bylo držení valut trestné.
18:09:06
12.11.2007
12.11.2007

havlik
no tak jelikož typ 720 měl přijít po litru tak nevim kolik aut v roce 70 mělo abs atd
15:57:28
12.11.2007
12.11.2007

Syny
-> davidm29: Tak GLi a RiC strikacky maj, ale sou z renaultu no...
15:23:40
12.11.2007
12.11.2007

davidm29 - zrušená registrace
-> Syny: Problém tkvěl v tom, že sme byly z východu..v tý době byly na západě běžný stříkačky, ABS, posilovače řízení, klimatizace (třeba BMW). Musel by někdo přijít a tu licenci na výrobu koupit..a na to sme prostě neměli. Vem si, že třeba čtyřpísty (který tady byly hitem), byly v německu na Wartburgheh, maticové řízení byly všude jinde minulostí...prostě nebyly Kčs 
A bůh ví, jestli u nás metoda sříkaček byla známá...protože by se mohli pokusit alespoň o mechanicou stříkačku...

A bůh ví, jestli u nás metoda sříkaček byla známá...protože by se mohli pokusit alespoň o mechanicou stříkačku...
12:39:54
12.11.2007
12.11.2007

Risan
Syny, předpokládám, že si nemyslíš, že "nedávat ABS a klimatizaci" do stodvacítek byl vrtoch nějakého komouše, že ne? Uvědom si, že v ČSSR nic takového nikdo nevyráběl a vyrábět neuměl. Buď by se to muselo kupovat zvenku za devizy (které prostě nebyly, na to naše ekonomika prostě neměla a koruna nebyla volně směnitelná) nebo by se to muselo složitě vyvíjet (což by trvalo dlouho a minimálně některé součástky by se stejně musely kupovat za devizy).
Myslím, že je to prostě špatný výklad představ nějakého konstruktéra, který by jistě dokázal navrhnout 720 s ABS a klimatizací, kdyby mu to někdo dal za úkol. Sériová výroba aut s klimatizací a ABS prodávaných za ty papírky, kterým se tehdy říkalo "koruny" v Mototechně v té době však určitě možná nebyla. Ani řady Š720, ani řady Š742.
Myslím, že je to prostě špatný výklad představ nějakého konstruktéra, který by jistě dokázal navrhnout 720 s ABS a klimatizací, kdyby mu to někdo dal za úkol. Sériová výroba aut s klimatizací a ABS prodávaných za ty papírky, kterým se tehdy říkalo "koruny" v Mototechně v té době však určitě možná nebyla. Ani řady Š720, ani řady Š742.
09:29:21
11.11.2007
11.11.2007

Motomaniak
-> adam.125: Ještě jí mají v Brně v technickym muzeu.
00:46:15
11.11.2007
11.11.2007

Syny
Me se to auto moc libi a je skoda ze se nevyrabelo... A tak je skoda ze uz tenkrat chteli davat ABS, klimatizaci atd... A toho se pak dockala az filcka... Takze nechapu proc to treba uz nedavali na 120tky a podobne... Mohlo to bejt, chteli to tam davat, ale zacalo se to davat az o 30let dyl... nevim proc... Komousi byli kokoti...
19:39:12
10.11.2007
10.11.2007

zdenekz
Jak jsem se o tý Škodě dočetl,tak soudruzi to nepustili dál do výroby a tak ty tvary převzala Alfa Romeo,kterou navrhoval ten samý designer.To bysme tady neblbli se shadema ale 720kou.Škoda tý Škody

19:07:35
10.11.2007
10.11.2007

adam.125
-> suri: To sem viděl, ale mně se jedna spiš o to jesli to někdo viděl na vlastni oči
A nenašel to někdo v inzerci??
A nenašel to někdo v inzerci??
18:37:45
10.11.2007
10.11.2007

Nwkt
-> vhml: Asi si udělam výlet do Domažlic 

18:05:19
10.11.2007
10.11.2007

suri
skoda-virt.cz/cz/.../4079
-skoda-720-5 pozti si to
17:23:28
10.11.2007
10.11.2007

vhml
Videl, jeden exemplar stojí v Domažlicích v showroomu Krčma Auto....
17:19:21
10.11.2007
10.11.2007

petr s
-> adam.125: Někteří to mají doma
17:13:34
10.11.2007
10.11.2007

adam.125
Kolik se jich vubec vyrobilo? A viděliste to vubec někde jinde než v muzeum škoda?

