
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Nehody škodovek...
20:52:02
11.10.2011
11.10.2011

Luky
-> P@nis: ale on to myslel tak, že by stál v odstavném pruhu a ostatní by kolem nich jeli 130 km/h, což je jiné, než když so po prázdné dálnici jede 180 km/h. Nebo ne? 

18:13:52
11.10.2011
11.10.2011

Jumbo
-> Shackall: Tam je toho víc. Červené zadní směrovky a červené stroboskopy ve světlech, přepážka mezi předníma a zadníma sedadlama, kde jsou zadní dveře bez klik, dokonce mají přímé napojení do databáze řidičů a vozidel z notebooku v autě, což snad ani nesmí, nebo jo? Jinak sami píšou, že většina věcí je originál z USA, pouze přidali nápis STOP a nějaká blikátka. Je to bordel, že takovýhle nekvalifikovaní pololidi mají takovouhle výbavu a hrají si na policii v USA...
16:51:33
11.10.2011
11.10.2011

Shackall
Luky. 05.10.11 09:52:52 napsal: → Mr_Kubas: co vede autora článku k domněnce, že přední rám je tam v rozporu se zákonem?
Nejspíš to, že tam JE v rozporu se zákonem
Pokud si to rozeberem podrobněji:
1) Ten Intrepid je vyroben v USA v 90´jako policejní speciál. Neklame-li mne paměť, byl už v době dovozu starší osmi let, takže byl nepřihlásitelný i normálně (mohu se mýlit)
2) Rám, majáky a další vybavení nemá nic, co by jen vzdáleně připomínalo 8SD, nikdy se to sem oficiálně nedováželo a státní zkušebnu to ani nevidělo. Ty majáky jsou dokonce zakázané - červené a modré světlo.

Nejspíš to, že tam JE v rozporu se zákonem

1) Ten Intrepid je vyroben v USA v 90´jako policejní speciál. Neklame-li mne paměť, byl už v době dovozu starší osmi let, takže byl nepřihlásitelný i normálně (mohu se mýlit)
2) Rám, majáky a další vybavení nemá nic, co by jen vzdáleně připomínalo 8SD, nikdy se to sem oficiálně nedováželo a státní zkušebnu to ani nevidělo. Ty majáky jsou dokonce zakázané - červené a modré světlo.

16:21:02
11.10.2011
11.10.2011

Domajz
11:26:19
05.10.2011
05.10.2011

P@nis
-> Luky.: Tuším, že jsi zde dával ty odkaz na materiální aspekt pana Barana. Mohl bys teda vysvětlit jednu věc co mi nejde do hlavy. Obhajuje se tím, že nikoho neohrožoval, ale ve výpovědi uvedl(odkaz v článku), že nezastavil, proto že se cítil ohrožen dalšími účastniky. Auta jedoucí do 130 ho ohrožují, ale jeho rychlost 170 km/h žádné ohrožení nepředstavuje? (Pominu poukázáni na nehodu, která se v tu dobu ještě nestala
).
Není nad to si nad sebou vyřknout ortel sám :- )

Není nad to si nad sebou vyřknout ortel sám :- )
10:38:50
05.10.2011
05.10.2011

Luky
-> venni: ok
Co třeba něco na téma Materiální aspekt přestupku? 


10:35:18
05.10.2011
05.10.2011

venni
-> Luky.:
zítra mužeš přidat další :)

10:29:50
05.10.2011
05.10.2011

Luky
-> venni: právě že vim že to spousta lidí neví, proto na to poukazuju a snažím se dělat osvětu 

10:26:18
05.10.2011
05.10.2011

venni
-> all: Ví někdo jestli je z Horšovskýho Týna do Domažlic i značka zákaz předjíždění? :)Tam sebíraj řidičáky docela často.
-> Luky.: sorry,nějak jsem se nechal unest a bral jsem jako samozřejmost,že mluvíme i o značce
PS:beztak jsem si asi myslel,že můžou sebrat řidičák i za klasickou plnou čáru
tak jsem o něco chytřejší...
-> Luky.: sorry,nějak jsem se nechal unest a bral jsem jako samozřejmost,že mluvíme i o značce

PS:beztak jsem si asi myslel,že můžou sebrat řidičák i za klasickou plnou čáru

10:23:25
05.10.2011
05.10.2011

Luky
"Zákaz předjíždění je standardně stanoven značkou B21a, která zakazuje řidiči předjíždět motorové vozidlo vlevo; motocykl bez postranního vozíku předjíždět však lze. To znamená, že lze předjíždět v daném místě kromě motorky i např. nemotorová vozidla (kola, zvířata apod.).
Tzv. plná čára a dvojitá plná čára však na rozdíl od shora uvedené svislé zákazové značky předjíždět nezakazuje, cituji:
„"Podélná čára souvislá" (č. V 1a), "Dvojitá podélná čára souvislá" (č. V 1b); jsou-li značkou č. V 1a nebo značkou č. V 1b odděleny jízdní pruhy s protisměrným provozem, musí řidič jet vpravo od této značky; značku č. V 1a je zakázáno přejíždět nebo ji nákladem přesahovat, pokud to není nutné k objíždění, odbočování na místo ležící mimo pozemní komunikaci nebo vjíždění na pozemní komunikaci z místa ležícího mimo pozemní komunikaci; značky č. V 1a se na stezce pro chodce a cyklisty označené značkou č. C 10a rovněž užívá pro oddělení pruhu pro chodce a pruhu pro cyklisty; značku č. V 1b je zakázáno přejíždět nebo ji nákladem přesahovat, pokud to není nutné k objíždění.“
Tuto čáru řidič nesmí pouze přejíždět, sama o sobě proto nestanoví zákaz předjíždění. PŘEJETÍ PLNÉ ČÁRY TEDY NENÍ SAMO O SOBĚ PORUŠENÍM ZÁKAZU PŘEDJÍŽDĚNÍ! Pokud by se tedy řidič vešel při předjíždění do svého pruhu tak, že by plnou čáru nepřejel (např. někdo řidiče pouští a uhýbá do odstavného pruhu nebo na krajnici) a nebyla by tam značka Zákaz předjíždění, pak se nejedná o přestupek ze strany předjíždějícího řidiče."
zdroj: www.autoweb.cz/predjizden i-pravidla-a-sankce
Tzv. plná čára a dvojitá plná čára však na rozdíl od shora uvedené svislé zákazové značky předjíždět nezakazuje, cituji:
„"Podélná čára souvislá" (č. V 1a), "Dvojitá podélná čára souvislá" (č. V 1b); jsou-li značkou č. V 1a nebo značkou č. V 1b odděleny jízdní pruhy s protisměrným provozem, musí řidič jet vpravo od této značky; značku č. V 1a je zakázáno přejíždět nebo ji nákladem přesahovat, pokud to není nutné k objíždění, odbočování na místo ležící mimo pozemní komunikaci nebo vjíždění na pozemní komunikaci z místa ležícího mimo pozemní komunikaci; značky č. V 1a se na stezce pro chodce a cyklisty označené značkou č. C 10a rovněž užívá pro oddělení pruhu pro chodce a pruhu pro cyklisty; značku č. V 1b je zakázáno přejíždět nebo ji nákladem přesahovat, pokud to není nutné k objíždění.“
Tuto čáru řidič nesmí pouze přejíždět, sama o sobě proto nestanoví zákaz předjíždění. PŘEJETÍ PLNÉ ČÁRY TEDY NENÍ SAMO O SOBĚ PORUŠENÍM ZÁKAZU PŘEDJÍŽDĚNÍ! Pokud by se tedy řidič vešel při předjíždění do svého pruhu tak, že by plnou čáru nepřejel (např. někdo řidiče pouští a uhýbá do odstavného pruhu nebo na krajnici) a nebyla by tam značka Zákaz předjíždění, pak se nejedná o přestupek ze strany předjíždějícího řidiče."
zdroj: www.autoweb.cz/predjizden i-pravidla-a-sankce
10:16:32
05.10.2011
05.10.2011

Luky
-> venni: ne. A to snad ani nejde, když předjíždění na plnej není "zpoplatněno" ztrátou ŘP, ne? 
Mluvíme samozřejmě jen o čáře, nikoliv o čáře doplněné o značku s červeným a černým autíčkem

Mluvíme samozřejmě jen o čáře, nikoliv o čáře doplněné o značku s červeným a černým autíčkem
10:14:12
05.10.2011
05.10.2011

venni
-> Luky.: ty jsi ještě neviděl nikoho,kdo má sebraný papíry za předjíždění na plnej?
10:13:41
05.10.2011
05.10.2011

Luky
-> U-Geen: a plná čára snad stanoví zákaz předjíždění?
(nehledej to - nestanoví
)
Přejetí "plné čáry" je naprosto stejný delikt, jako přejetí "krajnice" - prostě podélná čára souvislá. Postih tuším kolem 1500Kč, body se neřeší
(nehledej to - nestanoví

Přejetí "plné čáry" je naprosto stejný delikt, jako přejetí "krajnice" - prostě podélná čára souvislá. Postih tuším kolem 1500Kč, body se neřeší
10:09:31
05.10.2011
05.10.2011

U-Geen
-> Luky.: předjíždění vozidla v případech, ve kterých je to
podle zvláštního právního předpisu zakázáno
zakaz cinnosti 6 měs.–1 rok
?
podle zvláštního právního předpisu zakázáno
zakaz cinnosti 6 měs.–1 rok
?
09:57:15
05.10.2011
05.10.2011

Luky
Ještě jsem proběhl odkazované články a naprosto mě rozštíplo: "Bude to záležet i na rozsahu zranění, který určí lékaři. Už za předjíždění na plné čáře ale hrozí zákaz činnosti," nastínil Řehoř.
zpravy.idnes.cz/ridic-pre djizdel-na-plne-care-kamio n-smetl-auto-strazniku-z-b ohdance-1g3-/krimi.aspx?c= A110920_...
Odkdy je za předjíždění na plné čáře zákaz řízení?

zpravy.idnes.cz/ridic-pre djizdel-na-plne-care-kamio n-smetl-auto-strazniku-z-b ohdance-1g3-/krimi.aspx?c= A110920_...
Odkdy je za předjíždění na plné čáře zákaz řízení?


09:52:52
05.10.2011
05.10.2011

Luky
-> Mr_Kubas: mno, zovna tenhle článek mě přijde dost mimo, a to jen proto, že je možnost si kopnout do policie/městské policie.
- "Povinnost" řidiče zabránit čelnímu střetu - už jsem to tu myslim psal hned jak se tu video poprvé objevilo: je to samozřejmě ideální, ale ne vždy je to možné. Tady je asi příkop a než se trefit rohem, je takovýhle 100% čelní náraz určitě lepší. Příkop by to taky asi vyřešil, ale rozhodně bych to v tomhle případě strážníkovi nezazlíval, ačkoliv normálně zamrznutí "na blondýnu" dost kritizuju. Dost možná bych to udělal stejně. Kdyby auto proti letělo třeba 50+, tak by se o příkopu dalo uvažovat, ale takhle mě čelní náraz přišel lepší.
- co vede autora článku k domněnce, že přední rám je tam v rozporu se zákonem?
- uvedení kol do smyku - podle toho, že šustí o asfalt i v okamžiku kdy už stojí, už od prvního shlédnutí mě připadalo, že je to u Audi, ale těžko říct 100%
- opravdu s těma dveřma třísknul strážník??? Není to moc vidět, ale vzhledem k tomu, že ten se ani nehne (pro takovou ránu je potřeba pořádného švihu), a naopak řidič Audi nějaký trhavý pohyb udělá, spíš bych se přikláněl k názoru, že s dveřma třísknul on. Ale určitě nejde jistě tvrdit, že s dveřma třísknul strážník.
Tenhle článek se moc nepovedl. Ono hledání (neviditelných) detailů z videa už se řešilo třeba u případu "Lacina" - je ale zajímavé, že tam články na D-Fens argumentovaly tak nějak obráceně?
- "Povinnost" řidiče zabránit čelnímu střetu - už jsem to tu myslim psal hned jak se tu video poprvé objevilo: je to samozřejmě ideální, ale ne vždy je to možné. Tady je asi příkop a než se trefit rohem, je takovýhle 100% čelní náraz určitě lepší. Příkop by to taky asi vyřešil, ale rozhodně bych to v tomhle případě strážníkovi nezazlíval, ačkoliv normálně zamrznutí "na blondýnu" dost kritizuju. Dost možná bych to udělal stejně. Kdyby auto proti letělo třeba 50+, tak by se o příkopu dalo uvažovat, ale takhle mě čelní náraz přišel lepší.
- co vede autora článku k domněnce, že přední rám je tam v rozporu se zákonem?
- uvedení kol do smyku - podle toho, že šustí o asfalt i v okamžiku kdy už stojí, už od prvního shlédnutí mě připadalo, že je to u Audi, ale těžko říct 100%
- opravdu s těma dveřma třísknul strážník??? Není to moc vidět, ale vzhledem k tomu, že ten se ani nehne (pro takovou ránu je potřeba pořádného švihu), a naopak řidič Audi nějaký trhavý pohyb udělá, spíš bych se přikláněl k názoru, že s dveřma třísknul on. Ale určitě nejde jistě tvrdit, že s dveřma třísknul strážník.
Tenhle článek se moc nepovedl. Ono hledání (neviditelných) detailů z videa už se řešilo třeba u případu "Lacina" - je ale zajímavé, že tam články na D-Fens argumentovaly tak nějak obráceně?

02:28:05
05.10.2011
05.10.2011

Jumbo
-> Mr_Kubas: zajímavé čtení a videa rozhodně stojí za to, na každém je několik překročení pravomocí. Ale to je debata do jiného tématu...
21:15:23
04.10.2011
04.10.2011

Mr_Kubas
21:13:16
04.10.2011
04.10.2011

Joey 120 LS
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : oni to někde popisovali, že díky tomu rámu na tom chrysleru si mohli čelní střet dovolit, navíc příkop byl údajně docela hlubokej a mohli jít přes střechu
18:57:51
01.10.2011
01.10.2011

Mr_Kubas
Nepér 29.09.11 20:18:15 napsal:
Ale vzadu to asi to bude krapet hnutý
Dneska jsem jel kolem, pěkný 
Ale vzadu to asi to bude krapet hnutý


13:03:47
01.10.2011
01.10.2011

Gryzly
-> King: Jo jsou to MPLB
01:15:10
01.10.2011
01.10.2011

dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :)
Jarda 28.09.11 20:02:28 napsal:
→ Syny: to nebylo v moc velkej rychlosti, ale s rapidem bych na te silnici teda nezustaval… meli dost casu to strhnout, nechapu, ze zustali na silnici, ale zas, co kdyby to strhnul ten protiVzhledem k tomu, jak mají vybavený auta po emericku, tak z jejich pohledu byl čelní náraz rámem nejlepší řešení.
Ale předjíždět kamion před tou zatáčkou...
Není to tak dlouho, co u Chlumce podobné předjíždění zkončilo čtyřnásobným smrťákem.
→ Syny: to nebylo v moc velkej rychlosti, ale s rapidem bych na te silnici teda nezustaval… meli dost casu to strhnout, nechapu, ze zustali na silnici, ale zas, co kdyby to strhnul ten protiVzhledem k tomu, jak mají vybavený auta po emericku, tak z jejich pohledu byl čelní náraz rámem nejlepší řešení.
Ale předjíždět kamion před tou zatáčkou...

00:54:09
01.10.2011
01.10.2011

King
-> Milan 136: Těžko soudit reakci poloopic , když tam člověk neseděl, ale na školách smyku nám vždycky vtloukaj do hlavy, že cokoliv je lepší, než čelní náraz. Osobně jsem už jednou podobný dilema řešil a měl jsem na rozhodnotí ještě míň času, než poloopičák, škarpu hlubokou jaxviň a dement proti taky jenom profrřel pryč, zatímco moje shade na odpis - ovšem King měl jenom škrábanec na kolínku :) Pochybuju, že by ten kovboj reagoval jinak, kdyby na něj letěl náklaďák. Btw: nebyli to primáti z Bohdanče? Za jejich výkony v zabukaření muselo něco podobnýho zhůry přijít :)
18:49:45
30.09.2011
30.09.2011

TT_daniel
-> Luky.: v policajnej sprave bolo 160 pravotociva zakruta,smyk, lavym kolesom chytil nejaky pen a postavilo ho to trocha a tak LP dverami a strechou sepalil strom
18:41:12
30.09.2011
30.09.2011

Luky
-> TT_daniel: to asi bylo míň než ve 160... Každopádně to asi stačilo
18:37:14
30.09.2011
30.09.2011

Radek Retro eLeSo
-> Scorpie 30.09.11 00:59:45: hmm na padesátce a radarech veeelkej odborník asi
pak nech auto u silnice před barákem



17:33:53
30.09.2011
30.09.2011

TT_daniel
neni to skodovka(hadam ma nezabijete)ale mam takeho isteho passata b4 tak som nejak nechapal,ale tak v 160km/h do stromu strechou...nechcel by som
00:59:45
30.09.2011
30.09.2011

Scorpie
-> Radek Retro eLeSo: No jo... To je ten Favorit ze soboty... Takhle ho sešrotovala nějaká dodávka, která nejspíše jela po Ústecké a do cesty jí vjelo Mko od nějakého domku. S dodávkou to strhl do toho Favorita a ten skončil až téměř na nějaké zahradě. S tou dodávkou musel jet jako šílenej.
20:31:13
29.09.2011
29.09.2011

COL
-> Rapid05:
Dole. Od CB tedy pred zuzenim, to na to vliv nemelo. Kousicek za to tahlou zatackou do prava. Prujezdny to bylo jen smerem na CK, opacne se jezdilo pres Vcelnou, popr. Borsov.
Dole. Od CB tedy pred zuzenim, to na to vliv nemelo. Kousicek za to tahlou zatackou do prava. Prujezdny to bylo jen smerem na CK, opacne se jezdilo pres Vcelnou, popr. Borsov.
20:20:47
29.09.2011
29.09.2011

Vojtisek
-> Nepér: plastový podběhy nevíš, jestli jsou poláci nebo škodovácký?
20:20:00
29.09.2011
29.09.2011

Radek Retro eLeSo
-> Nepér: to se stalo v sobotu,kluci co jeli ke mě mi to řikali,ještě tam je eMko



20:18:15
29.09.2011
29.09.2011

Nepér
Ale vzadu to asi to bude krapet hnutý 

20:17:43
29.09.2011
29.09.2011

Apple STS Chvojkovice-Brod
20:17:33
29.09.2011
29.09.2011

oppik
-> Nepér: ty vole tak ta dostala pěknou ránu.si z toho vemeš nějaký díly na svoje fávo




20:17:20
29.09.2011
29.09.2011

Nepér
Předek by sa asi ještě dal opravit...
20:16:49
29.09.2011
29.09.2011

Nepér
Na Ústecký v Chabrech stojí tohleto...
19:54:09
29.09.2011
29.09.2011

Rapid05
-> COL: To bylo někde dole, před tím opravovaným mostem, nebo někde v těch místech? Jak je to tam teď stažený jen na dva pruhy, tak to je celkem dost o hubu...
18:00:27
29.09.2011
29.09.2011

Luky
S tím uhýbáním MP jsem taky přemýšlel. Často to dost pomůže, ale tady jednak příkop a jednak je lepší takhle 100% čelňák, než se trefit rohem... Každopádně ten proti byl debil
17:41:10
29.09.2011
29.09.2011

COL
Dnes u Kamenaku u C.B. vjela nejaka prazska fabie pod Hanzalika. Vzhledem k stavu auta patrne smrtak. Kus dal lezel uprostred cesty pes (vcelku) i s voditkem. Mozna, ze se fabie uhybala autu, ktery pred ni toho psa srazilo. Po silnici rozhazeno dost veci, neurciteho puvodu. Asi to bude i nekde ve zpravach.
21:02:16
28.09.2011
28.09.2011

Matthes, záškodník z TechWebu
-> Jarda: Tak ono po bitve se to radi zejo. Kdyz mas na rozhodnuti ani ne pul sekundy, tak je to neco jinyho...
20:51:15
28.09.2011
28.09.2011

Milan 136
-> Jarda: ten policajt mluvil včera v TV a co na to místě dělali záběry kameramani z TV tak ta stoka byla hluboká jako prase. a i to sám řekl že kdyby to tam poslal tak jdou přes boudu...
a dement v audi by pěkně pokračoval dál...
ale bylo to už v malý rychlosti naštěstí
a dement v audi by pěkně pokračoval dál...
ale bylo to už v malý rychlosti naštěstí
20:50:14
28.09.2011
28.09.2011

Jarda - zrušená registrace
-> Milan 136: to se nezda tak hluboke... ale neznam to tam, urcite jsem tam uz jel, ale nevybavuji si to
20:46:35
28.09.2011
28.09.2011

Jarda - zrušená registrace
-> Matthes, záškodník z TechWebu: tak ja jsem uz parkrat psal, ze patrim mezi strhavace... parkrat me to uz zachranilo, co bych neubrzdil (hlavne zvirata), ale muze se stat, ze nekdy nebude kam tjn.
20:43:19
28.09.2011
28.09.2011

Milan 136
-> Jarda: myslíš strhnout do tý 2m hluboký stoky vedle a jít přes boudu?
20:14:00
28.09.2011
28.09.2011

Matthes, záškodník z TechWebu
Dobrej kreten.
-> Jarda: No dle me lepsi celni naraz nez to strhnout a pak treba narazit do nakyho stromu, popripade dostat smyk a nechat se tim kokotem sejmout z boku.
-> Jarda: No dle me lepsi celni naraz nez to strhnout a pak treba narazit do nakyho stromu, popripade dostat smyk a nechat se tim kokotem sejmout z boku.
20:02:28
28.09.2011
28.09.2011

Jarda - zrušená registrace
-> Syny: to nebylo v moc velkej rychlosti, ale s rapidem bych na te silnici teda nezustaval... meli dost casu to strhnout, nechapu, ze zustali na silnici, ale zas, co kdyby to strhnul ten proti
19:37:14
28.09.2011
28.09.2011

1560 - zrušená registrace
-> Syny:
Tohle je taky na přes hubu... V lepším případě...
Tohle je taky na přes hubu... V lepším případě...
19:35:56
28.09.2011
28.09.2011

castrol
-> Tomaso435: a nepomohol ani ram
19:29:54
28.09.2011
28.09.2011

Tomaso435
-> Syny: joo pardubickej teklbery ....
19:27:00
28.09.2011
28.09.2011

Syny
Snad to tu jeste nebylo... Sice to neni skodovka, ale zajimavy to je :) www.libise.cz/2011/.../ce
lni-naraz-s-autem-policie-
v-ceske-republice
Zamítnuté přispívání mají:
- Ceskejparan10 - zrušená registrace (udělil U-Geen), důvod: prispevky beze smyslu