Mně zase připadá klasická zpátečka "vpravo vzad" mnohem blbuvzdornější - vzhledem k tomu, že při stání se to nedá splést s jedničkou a i kdyby tam "spadla" čtyřka, nebo šestka, tak se vcelku nic neděje, maximálně se při pouštění spojky zadusí motor. A za jízdy se v případě pokusu o zařazení zpátečky bude bránit převodovka (kopat, kousat, škrábat, křičet), takže tam omyl také nehrozí. U některých luxusnějších (či spíše novějších) osobáků je alespoň zvuková signalizace zařazené zpátečky, bohužel u aut, se kterými se mi povedlo zaměnit 1 a R nebyla (Jumper 2004, Octavia 1997, Fabia 2007).
A každá "ochrana" proti nechtěnému zařazení R (ať už je to prstýnek pod madlem řadičky, nebo pružina pod pákou) se může časem opotřebovat (a zpravidla se tak stane v nejméně vhodný okamžik), takže za mne je jednoznačně lepší varianta "klasická", kde nic podobného nehrozí...
