
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
octavia van
-> saskyn2 23.10.21 23:32:05: já to taky chtěl řešit kvuli mříži ale když mi na technické řek že jí můžu klidně vyndat tak jsem to už nedořešil a už to ani nijak řešit nebudu když to pro mě v podstatě neznamená žádný omezení 

Já měl taky odpočtovku, dělal jsem zpětnou přestavbu, koštovalo to myslím 2500, ale u vw je to o dost jednodušší než u většiny jiných značek. Blbý je u těch co mají sníženou obsaditelnost, že tohle vrátit jen tak nejde, protože by měly být zlikvidovaný kotevní místa, naštěstí můj typ auta má počet míst pořád stejný.
EDIT: ted na to koukám a i to navýšení obsaditelnosti už dělaj, já to řešil někdy před 7 lety a to právě nešlo.
EDIT: ted na to koukám a i to navýšení obsaditelnosti už dělaj, já to řešil někdy před 7 lety a to právě nešlo.
-> Jarda/felda: Jak kde, v Příbrami je furt původní, teda ze 3 stran jedný městský části B4 a z jedný 3.5t, takže se dá i legálně dostat po celým městě jen se to musí objet.
-> Mr._Nosferatu 23.10.21 19:54:33: naštěstí už mají rozum a používají hodně omezení nad 3.5t 

-> Mr._Nosferatu 23.10.21 19:54:33: Viz Stepan. Pochopitelne na to seru jak na placatej sutr.
-> Mr._Nosferatu: Jako všichni - sere se na to a PČR to v podstatě nekontroluje. Je to daný historicky, kdy zákaz vjezdu NA u nás znamenalo NA nad 3500 kg a proto se s nima vůbec nešetřilo. To že se to sjednocením legislativy s EU změnio je věc druhá... Osobně na to se služebákem naprosto seru. Kdyby byl problém, spolýhám na to, že sice N1, nicméně "Speciální automobil - pojízdná dílna". Ale stejně je to prdel - s obytným autobusem tam bez problémů můžu, s náklaďákem psaným jako traktor taky a s octávkou v N1 ne?
-> King: Jak to řešíš se zákazy vjezdu nákladních vozidel ? respektuješ, nebo ignoruješ ?
-> King 23.10.21 18:19:03: tu to obcas technik chce...aby ju bolo vidiet na kamere....staci ze je v kufri.
-> SO545 23.10.21 15:39:13: U nas uz nastesti davno prestali na STK prudit kvuli demontovany mrizi, takze ji mam uz od koupe jako dekoraci v garazi. Ovsem ta kategorie nakladniho auta N1 malinko zdrazuje povinko.
-> Bukaj 23.10.21 08:16:52: chore je jedno aj druhe...max znizit vahu nakladu/osob o vahu tej trapnej mriezky.
Dodnes mame na sklade dost mriezok ktore si zakaznici dali vymontovat...aj ked na STK obcas bez nej neprejdu ani dnes.
Dodnes mame na sklade dost mriezok ktore si zakaznici dali vymontovat...aj ked na STK obcas bez nej neprejdu ani dnes.
-> Bukaj 23.10.21 08:16:52: tohle bude záležet na tom jak si "majitel licence" nechal homologovat přestavbu 

-> Bukaj: Jiná váha systému.
-> Mr._Nosferatu 22.10.21 23:50:08: Jenže ono to právě není o tom vejde se/nevejde se, ale o tom, jak to úředník rozhodne. Proč by jinak dvě "stejná auta" měla pokaždé zápis jinak - jednou snížení hmotnosti "nákladu" (se zachováním počtu míst) a jindy ubrání místa k sezení...?
-> Mr._Nosferatu 22.10.21 23:50:08: dneska je to provozní hmotnost (auto + fiktivní osoby)
a tu bud zvýší nebo uberou místo (zástavba bude vážit jako jeden člověk)





-> Bukaj: není, užitečná hmotnost je jen jedna, do ní spadají cestující, náklad/zavazadla a dokonce i zatížení tažného zařízení ... Takže pokud snížíš užitečnou hmotnost, pod limit hmotnosti na sedadlo, tak musíš to sedadlo sebrat.
Edit.: Přepíšou užitečnou hmotnost, pokud vychází na 70kg/sedadlo, tak neseberou místo...
Edit.: Přepíšou užitečnou hmotnost, pokud vychází na 70kg/sedadlo, tak neseberou místo...
-> Mr._Nosferatu: Něco jiného je počet míst a něco jiného užitná hmotnost (zavazadla) - to je to, co se tu snažím vysvětlit. Pro úředníky nejspíš bylo jednodušší snížit počet míst k sezení, než přepisovat užitnou hmotnost. A nejsem si tedy jist, ale myslím, že na osobu se počítá 85 Kg...
Tak ne, bude to těch 70 Kg - to by jinak 400 Kg užitečné hmotnosti (včetně obsluhy) na 5 lidí nevyšlo :-D Ale jestli je 70 Kg průměrná hmotnost člověka - o tom bych celkem pochyboval... :)

Tak ne, bude to těch 70 Kg - to by jinak 400 Kg užitečné hmotnosti (včetně obsluhy) na 5 lidí nevyšlo :-D Ale jestli je 70 Kg průměrná hmotnost člověka - o tom bych celkem pochyboval... :)
-> Bukaj: To ubrali i tak, jelikož ten plyn něco váží, po odečtení toho plynu od užitečný hmotnosti, musí zůstat 70kg/místo, kdyby tam dali menší nádrž a vešli by se s tím do váhy tak mohl zůstat původní počet míst.
-> Mr._Nosferatu: To jo, ale většinou snižovali tu váhu ubráním jednoho místa k sezení a nikoli snížením (užitné hmotnosti) "nákladu"...
-> Bukaj: Tak tam je daná určitá hmotnost na osobu (70kg) takže pokud i po přestavbě máš 350kg užitečný váhy tak není důvod snížit na 4 místa.
Zajímavé tohle je například také u přestaveb na LPG - Co jsem chvíli vlastnil Rapida na LPG, tak ten měl snížený počet míst k sezení na 3 (dokonce se musel z jedné zadní sedačky demontovat bezpečnostní pás), kamarád na 105S měl jen 4 místa, ale třeba na mé 130LPG není snížen počet míst, ale jen užitná hmotnost - asi si to úředníci taky dělali, jak jim přišlo vhod

-> Jarda/felda: zalezi na typu auta. V tom predpise bylo, ze kdyz je to nakladni, tak musi bejt nejakej pomer hmotnosti pro naklad a pro osadku. A tim to u nekterejch aut neslo jinak, nez ubrat pasazera a pridat tudiz na "doloznosti".
-> King 22.10.21 13:43:36: mám to taky jen místa nikdo nesnížil, jen se namontovala mříž u které mi sami na technické řekli at jí vyndám
tak je venku a nikomu to nevadí


-> King: Hele na BMW to někdo dělal a šlo to bez potíží. Ale musel bych na kolegu, jestli na něj má ještě číslo. Ale třeba u Volva řekli že to nelze.
-> StepaNoFUN: Naštěstí je to už v řiti, ale "díky " tomu mám v bawu jenom 4 místa a přestavba + papírování by byl neskutečnej vojeb.
-> King: Taky to byla pekna 3.14covina. Kdyz potrebujes do firmy osobak, proc by sis ho nemohl dat do nakladu stejne jako cokoli jinyho. Nastesti to uz je pryc a dneska si do firmy muzes koupit treba kolo.
-> Hřib 14.10.21 23:47:22: To je vskutku zajimava uvaha :-) Pravidla pro odpocet DPH urcuje stat, takze nechapu, jakou roli v tom hraje "ojebavajici ceskej clovek ".
Vysvětlí mi někdo, k čemu je to dobré ? Nebo je to jen z důvodů, že v NL je pro N1 minimální objem/rozměr skříně ?
-> Milan 136: Myslím, že byla tmavě modrá. Ale jistej si tím vůbec nejsem.
Každopádně jsem se chtěl majite ptát na původ, ale byli jsme tam pro "tajnej" nákup (hromada klik na FAB), takže nebyl čas. Kolegova manželka se měla záhy vracet a vědět o tom neměla. :-D
Každopádně jsem se chtěl majite ptát na původ, ale byli jsme tam pro "tajnej" nákup (hromada klik na FAB), takže nebyl čas. Kolegova manželka se měla záhy vracet a vědět o tom neměla. :-D
-> StepaNoFUN 15.10.21 16:37:44: Já ji potkal jednou v životě právě kus od CC a koukal jak blázen. Znal jsem to jen z fotek.
Na Boleslavsku jsem pred casem taky potkal. Nekdo s ni byl v Kosoricich v CC...
-> Tom Troll 14.10.21 16:46:14: ano. tu prave myslim - stava pred hotelem v ulici Rimska. normalne prosklenej osobak.
-> Cába: v Holandsku to šetří hodně peněz - daní a poplatků, tak proto se tam drbou i se zvyšováním střechy a zaplechováním oken, kamarád měl stavební firmu v Holansku a měl takto upraveného golfa III v kombíku, pevná přepážka za předními sedadly a rovná podlaha až dopředu a vše pěkně okobercované, jenom český člověk s tím vydrbal a v osobáku povolil demontovatelné přepážky a ubrání jednoho místa v běžných osobácích kvůli odpočtu DPH...
U nás jedna stála - borec asi pojezdil a prodal. SPZ xSx. Takže jsem toho byl až málem přejedený 

V Praze nedaleko Muzea jedna prosklená stává.
Taky jeden známej tak před tejdnem jednu prodával, už nevim jestli byla stříbrná. Je čerstvě dotažená z NL?
Taky jeden známej tak před tejdnem jednu prodával, už nevim jestli byla stříbrná. Je čerstvě dotažená z NL?

Dokonce jsem viděl prosklenou verzi, sklo i v C sloupku, nevím zda origo nebo předělávka, ale skončila v lise.
Ja tam ty sedacky mam taky, ale nepatri tam. Dle TP je to dvoumistne. Vyfotim tu strechu z nakladoveho prostoru kvuli jake dirce je tam takova rakev

Ja v Praze potkal taky jednu.. ale ma normalne sedacky vzadu.. ale takhle zvedlou strechu.....
-> Cába 14.10.21 09:09:45: zajimave... s toudle (nebo podobnou) strechou tu jezdi zlutej passat