skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
škoda 125l vs 120gls
-> Lubes120: tema lakování je jinde, ale když jsi to nakousl.....co jsi dal pod ten špric?
-> Jarda: ja som mal problem s jednou škodovkovou kapotou na ktorej bublinky boli . Bola vyleštená na cistý plech , po nastriekaní spricu bolo vsetko ok. Dal sa plnic a akonahle sa zacal brusit vodou tak sa zacali objavovat bublinky. Pocul som aj taku verziu , že staré leštiace pripravky obsahovali vela silikonu ktory sa zažral az do plechu a nedalo sa s tým nic viac robiť
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: jeste vzpominam, ze rikal, ze plnic obarvil, aby to lip krylo, ale to souvisi s tim nedodrzenim tlg postupu

-> Jarda: špatný podkladový materiál, delají to levny plniče apod, popř.nedodržení technologických postupů, víc to rozebírat nebudu
-> isti 04.02.19 20:07:12: na zlutym rapidu mam presne to stejne, po celem aute :/ nekdo mi rikal, ze to je zalakovanou vlhkosti v plnici, no brousil to pod vodou a garaz na nastrikani zalil vodou, aby se neprasilo :(
-> Lubes120: Vždy ne - ty původní syntetické vypalovací a nitro/nitrokombinační laky to nedělaly - dělají to až ty moderní laky (u nás od Felicie dál)...

-> isti: bol to ale stary lak cca 10 rokov minimalne. Ale napriklad v praci som lakoval laminatove diely co mame na kamiony na zrazy a vzdy po zraze sa to omota foliou a odloží. Na jeden diel zatiekla voda a dusilo sa to pod foliou a tiez sa spravili bublinky. Takze je to jedno ci nový alebo starý lak. Ked sa naplnia tieto podmienky tak ta vlhkost vzdy tu farbu pod plachou naruší
-> isti: U mne poznatky přesně, jak psal PavelP - na přelakovaném autě za vlhka pod plachtou...
...a na autě, lakovaném dobovou technologií (počátek 80. let) se mi pod plachtou udělala bublina cca 15x15 cm a odloupl se lak až na čistý plech - ale tam za to nemůže asi vlhkost, ale naopak sluneční žár. A to auto, ač bylo dva roky venku pod plachtou, nemá žádné bublinky - to dělají asi jen novodobé laky (z tohoto století)...
...a na autě, lakovaném dobovou technologií (počátek 80. let) se mi pod plachtou udělala bublina cca 15x15 cm a odloupl se lak až na čistý plech - ale tam za to nemůže asi vlhkost, ale naopak sluneční žár. A to auto, ač bylo dva roky venku pod plachtou, nemá žádné bublinky - to dělají asi jen novodobé laky (z tohoto století)...

-> Lubes120: Čiže nie pôvodný lak.
-> isti: no mne sa to stalo na modrej farbe normalny polyuretan
-> Lubes120: Aspoň je to ponaučenie pre ostatných.Myslím že to pracuje v zimnom období.Aj tvôj bol prelakovaný?
-> isti: nie, to sa stane s každou farbou, dokonca som to videl uz aj na farba lak, nielen na bežných lesklych farbách.
-> Lubes120: Tiež na bielom?
-> isti: -> Pavel P.. 04.02.19 20:28:28: presne ako hovorí Pavel. Uz sa mi to totiz raz stalo.
-> Pavel P..: Na jednom to vzniklo presne takto ale na druhom by som povedal že sa len tak objavilo skoro na celej karosérii.
-> isti: tohle jsem viděl jako následek toho když je auto venku na dešti přikryté plachtou pod kterou je vlhko...ale bylo to tam kde se plachta dotýkala laku.
Ak sme už odbočili ku kvalite/nekvalite laku kvôli čomu vznikajú bubliny pod lakom?Stretol som sa s tým iba u bielej farby ktorá už bola prelakovaná.
-> Bukaj:
A nebyla to náhodou tehdejší móda?
A nebyla to náhodou tehdejší móda?
-> Bukaj: Jo je fakt,že se to týkalo i Favoritů,nějak jim to v tý době nešlo. Ale třeba bílý Fa 93+ už bejvaly v pohodě,co si pamatuju.
A s paletou odstínů taky pravda.
Nejvíc se mi vždycky líbily barvy z let 80-85´ takový živý a zábavný.
V 87-90´přišly totální mdloby,kdy bídu střídal hnus :D :D (snad jen ta Apollo,když si vyvolený připlatil :-)
A s paletou odstínů taky pravda.
Nejvíc se mi vždycky líbily barvy z let 80-85´ takový živý a zábavný.
V 87-90´přišly totální mdloby,kdy bídu střídal hnus :D :D (snad jen ta Apollo,když si vyvolený připlatil :-)
-> isti 01.02.19 19:10:37: Jo, ale tohle, co popisuješ (ty mikroprasklinky v laku) je "výsadou" právě jen a pouze tohoto odstínu bílé (modely 88-92?) - a to jak u 742, tak u Favoritů.
Prostě nekvalitní dodávaný materiál do lakovny. On v těch letech byl nějaký větší problém s laky - i co se týče nabízených odstínů, tak to byla bída...
Prostě nekvalitní dodávaný materiál do lakovny. On v těch letech byl nějaký větší problém s laky - i co se týče nabízených odstínů, tak to byla bída...
-> isti: pasovanie nemozem posudit, lebo do tohto bolo uz zasahovane ... A tato 2040 pastelova hneda dost drzi, uvidime pri lesteni
-> isti: To co popisuješ nejde moc vyfotit,ale přesně vim co myslíš,tyhlety miniprasklinky (křídovatění laku) už měly někdy snad i nový auta,nejvíce trpěla právě bílá a právě poslední ročníky. Už měli Favorita,tak se na to asi dost dlabalo.
-> isti:
Hele, já tam mám tušim někde puklinku jako máš ty u toho okna.
Jinak tomu laku nic není a jediný škrábance byly v podobě svastiky od fašistů když byl otec kdysi v Německu.
Hele, já tam mám tušim někde puklinku jako máš ty u toho okna.

-> palinator: Ja nemyslím na šišovanie laku ale napríklad na mojom je na celej karosérii popraskaný lak(minipraskliny akoby pavučina)a u viacerých miestách v ohyboch chytá hrdzu.
-> isti:
Já na "89 se spasováním nemám žádnej problém a dokonce se mi zavíraj dveře nejlépe ze všech škodovek, který jsem kdy viděl. Nemusí se s tim třískat, nedrhne to při otevírání. Antikoro ochranu ale považuju za slabou. S kvalitou laku nemám problém co se týče samotnýho nástřiku, spíš ten odstín 2040 je takovej nestabilní. Ale nevim jak na tom byly materiály v předchozích letech. Vyšisovaný škodovky byly snad vždycky všechny.
Já na "89 se spasováním nemám žádnej problém a dokonce se mi zavíraj dveře nejlépe ze všech škodovek, který jsem kdy viděl. Nemusí se s tim třískat, nedrhne to při otevírání. Antikoro ochranu ale považuju za slabou. S kvalitou laku nemám problém co se týče samotnýho nástřiku, spíš ten odstín 2040 je takovej nestabilní. Ale nevim jak na tom byly materiály v předchozích letech. Vyšisovaný škodovky byly snad vždycky všechny.
-> michael 31.01.19 21:32:03: Jak to píše Bukaj níže...
-> peter13789: Druhý problém je u posledných ročníkov spasovanie dielov a kvalita laku.Na mojom z konca roku 89 je predná kapota posunutá do jednej strany,predný roh odstává od blatníka a spodná časť pz dverí tiež odstává od blatníka.Nie je to moja nešikovnosť ale je to odfláknuté z výroby.
-> peter13789:
Mám dojem, že ty 125ky ( a obecně 742 88-90) buď byly z nějakého nekvalitního plechu, nebo doplatily na to, že v devadesátých, kdy se auto postupně začalo stávat spotřebním zbožím, už na to téměř každej kašlal a neošetřoval dutiny, zatímco ty starší škodovky je měly zakonzervované už v minulosti...
...a nebo stála u těch posledních ročníků za houby kataforéza. Tak krásně šedozelený plech na plastizolem neošetřených místech, jako mají ročníky 85-87 jsem u 88-90 nikdá neviděl...
Mám dojem, že ty 125ky ( a obecně 742 88-90) buď byly z nějakého nekvalitního plechu, nebo doplatily na to, že v devadesátých, kdy se auto postupně začalo stávat spotřebním zbožím, už na to téměř každej kašlal a neošetřoval dutiny, zatímco ty starší škodovky je měly zakonzervované už v minulosti...
...a nebo stála u těch posledních ročníků za houby kataforéza. Tak krásně šedozelený plech na plastizolem neošetřených místech, jako mají ročníky 85-87 jsem u 88-90 nikdá neviděl...

-> michael: 125 z 89teho a ktovie aka ochrana sa mi tam nezda :/
Jenom za poslední měsíc se na slovenském bazoši ocitly dvě 120LX. Jedna tam pořád je:
auto.bazos.sk/inzerat/... /Skoda-120-LX.php

auto.bazos.sk/inzerat/... /Skoda-120-LX.php

-> Bukaj: No jo jednu topovku jsem potkal v ekolikvidaci v roce 2015.
Škoda těch krásnejch náprav už byly rozřezaný aspoň z ní mám převodovku v Rapidovi.
Bylo to sotva jetý.
Bylo jich málo a proto jsou cenné.
Škoda těch krásnejch náprav už byly rozřezaný aspoň z ní mám převodovku v Rapidovi.
Bylo to sotva jetý.
Bylo jich málo a proto jsou cenné.
-> miguelias: Proč myslíš, že např. Š 125 jsou ošiné, když např vozy od roku 88 maji z výroby více voskové vrstvy v dutinách z výroby.
Fakt bych volil to, co se ti bude víc líbit. 125ky byly na kastli ošizené oproti gls, páč se dělaly později. Takže zachovalou 125L si myslím že bude větší problém sehnat.
Ale furt je to jen škodovka, oproti opravdovým veteránům mizivá hodnota.
To že z toho pár dementních překupníků dělá humbuk, na tom nic nezmění.
Ale furt je to jen škodovka, oproti opravdovým veteránům mizivá hodnota.
To že z toho pár dementních překupníků dělá humbuk, na tom nic nezmění.
-> Robert 106: Nojo, ale kde sehnat 120 LX? Těch asi po inzercích moc nebude - naposledy jsem viděl na prodej luxusní LX cca dva roky zpět...

Za mě jak už tady bylo řečeno určitě 120 LX, nebo úžovkové 105s rv. 76 nebo 77.
Dle mě 120 LX jasně lepší než GLS (grand luxus super a stejně holobyt).
Dle mě 120 LX jasně lepší než GLS (grand luxus super a stejně holobyt).
-> isti 29.01.19 20:59:52: Nojo, tak tím my jsme si prošli před těmi 20 a více lety... 

-> Enggik: V mojom okolí poznám vela novodobých škodovkárov ktorý svoju stodvacinu musia prekopať za každú cenu a o rôzných štítkoch ani nehovorím

-> isti 29.01.19 15:35:06:
řekl bych že todle je dle vkusu každého ,,soudruha" , rozhodně to tak každej nemá
Když nad tím tak přemýšlím, z mých asi 13 aut, nemá ani jedno tebou vypisovanou výbavu, a není to tím, že bych se jí usilovně vyhýbal
-> 1560:
-> Schade12: Dle mého názoru, vůbec neřeš co je vzácnější. Kup si tu která se ti bude zamlouvat víc. Myslím si že 120GLS eMko, vs. 125ka na tom co do výskytu hodně pěkných kusů bude +- nastejno
A cennější? nepřijde mi že by cenový odskok byl mezi jednotlivýma výbavama takový, aby se tím vyplatilo zabývat 




-> 1560:

-> Schade12: Dle mého názoru, vůbec neřeš co je vzácnější. Kup si tu která se ti bude zamlouvat víc. Myslím si že 120GLS eMko, vs. 125ka na tom co do výskytu hodně pěkných kusů bude +- nastejno


Tak srovnáváme tu možnosti 120GLS Mko a 125L, z čehož jasně lépe vychází ta GLSa - jednak v Mku už měly GLS standardně pětikvalt, čímž dorovnává tu 125ku, navíc má silnější motor a luxusnější výbavu. A také vozy z produkce 85-87 méně hnily, než 88-90. A 125 bylo všude jak nastláno, protože byly poslední vyráběné, ale za uplynulých 10 let jich většina skončila ve šrotě. Zato GLS, GL, 130ky atd byly většinou "miláček rodiny", takže se jich dodnes dochovalo více, než "obyčejných" modelů. Stejně, jako se dochovalo v poměru vyrobecných kusů mnohem více 450/Felicií, MBX a 110R, než Spartaků/Octavií, 1000MB a 100/110, tak to bude i s luxusnějšími výbavami 742, Favoritů, Felicií, Octavií, Fabií... 

a nebo neřešit budoucí cenu a kupovat to s tim že si na tom za 10 let kilo trhneš , ale koupit si to co se ti líbí a příjde lepší.
mě osobně by na ježdění v létě vyhovovala 125 , pač je to klasika a pětka. jezdit kilem na čtyřku s vytočeným motorem je totiž šíleně super. a táhnout se 80 pač hluk a spotřeba. je super taky..
mě osobně by na ježdění v létě vyhovovala 125 , pač je to klasika a pětka. jezdit kilem na čtyřku s vytočeným motorem je totiž šíleně super. a táhnout se 80 pač hluk a spotřeba. je super taky..
-> palinator: Spíš je jich na to kolik se jich vyrobilo v provnání s ostatníma strašně moc, protože se vyráběla na konci. Řekl bych že jich je řádově víc přeživších než 130, ikdyž jich bylo na počet stejně.
Já mám ten veteránismus ale aspoň trochu posychrovanej protože mám předposlední sérii a zelenej štítek.
E: A nevim jestli zrovna moc hnily, u mě shnily typický místa, ale například na spodku kde šavle přechází v práh byla obrovská hromada plastizolu, a bylo to tam naprosto zdravý. (musela se dělat jenom horní půlka šavle)
Já mám ten veteránismus ale aspoň trochu posychrovanej protože mám předposlední sérii a zelenej štítek.

E: A nevim jestli zrovna moc hnily, u mě shnily typický místa, ale například na spodku kde šavle přechází v práh byla obrovská hromada plastizolu, a bylo to tam naprosto zdravý. (musela se dělat jenom horní půlka šavle)
pokud sháníš něco co má a bude mít cenu tak jdi do užovky GLS,LS nebo do 105S je jich už hodně málo a první série je už obtížné najít nyní

-> 1560:
Dochovaná 125L bude mít cenu jen v tom, že ostatní 125L shnily nejrychlejc ze všech typů 742.
Dochovaná 125L bude mít cenu jen v tom, že ostatní 125L shnily nejrychlejc ze všech typů 742.

Každej má samý GLS a pak budete brečet, až nebude obyčejná 105S s hranatým budíkem a bez kliček na okna.
-> Schade12: Škoda 125l je obyčejná 742 pouze s 5q mnohem cenější je GLS, ale raději bych bral cenější 120LX a nebo 120LE.
-> Schade12: Ber to tak že do 125-ky by si určite pchal gl palubovku,tapacíry a ipury na dvere.To je minimum čo každý musí mať aj v obyčajnej 105-ke,takže môžeš kúpiť rovno GLSu a ušetríš čas.



-> kraska98: Na základní škole jsme byli natěšení až pujdem na pole vykrosit zelenou užovku GLS, pak šla do šmelca.
Dneska jak by byla dobrá. 


-> Zdendys Š. 29.01.19 11:54:47: Asi tak. Já jako malý snil o tom, že až si koupím jednou škodovku, tak jedině GLS, no a nakonec jsem skončil u fádní 125 a jsem rád, že jsem rád.
Ale alespoň jsem si na ní dal ipury a gls lišty. 


Při dnešních cenách je průměrný člověk sťastný jak blecha i za obyčejnou 105L.
Jinak bych šel rozhodně do 120GLS. 


Jo zapomněl jsem upřesnit že glska je emko.