
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Specifikace typů 742, prototypy
-> Tom Troll: Nutno ovšem říct,že na obouch tvých fotkách je trochu jiné apollo.. tzv.praapollo,má 5.5J šířku a hladký límec.
-> Enggik: ... foto snad 79? Každopádně "origo" stav kol.
-> Enggik: Kdepak, byly k dostání dlouho před Garde. Foto sand 78
-> Tom Troll: Máš někde fotku, kde jsou na autě jen šedý??? A jak: od Garde dál jsem viděl origo už jenom šedočerný.? Garde bylo první auto, na kterém se Apolla začala montovat.
-> Enggik: Apolla jsou původně šedý nebo šedočerný, od Garde dál jsem viděl origo už jenom šedočerný.
protogarde
fotka z roku 80, pujčena odjinaď z virtu ale když už tu ty garde byly...
Hladká kapota, 14", zadní čelo...

Hladká kapota, 14", zadní čelo...
-> Enggik: díky za info
-> FrantaM: Apolla jsem teda ještě na dobových fotkách neviděl v jiném zbarvení než černostříbrná. Vyjímkou je jen výroční Garde, které mělo Apolla stříbrnozlatá.
Měl bych dotaz: pokud byly na vozech Škoda 105/120/130 použity kola Apollo, v jaké byly obvykle barvě?
-> michael: Díky
-> FrantaM: Bez opěrek.
Malý dotaz: pro 120 L modelový rok 1986 (tedy od srpna 1985) byly již hlavové opěrky na předních sedadlech ve standardu, nebo za příplatek? Z faktury Mototechny jsem to bohužel nevyčetl... Vím, že od modelového roku 1985 měly vozy 120 L standardně montované přední tvarové světlomety... 120 L, kterou jsem tenkrát dostal od našich, byla vyrobena 13. 12. 1985...
-> U-Geen:
narazam na toto
18:51:31
09.05.2019
ondie: imho RVHP
narazam na toto
18:51:31
09.05.2019
ondie: imho RVHP
-> Rori: to je let,než to ty rusáci okopírovali 

-> Rori: skoc si pro bryle, az pujdes priste na virt :)
-> michael 11.05.19 17:24:03: Fotka motorového prostoru je Š742T (transaxel) z roku 1980.
-> michael: To je nějakej další ortodox, ty dva o kterejch "se ví" (žlutej v depozitáři a červenej v éteru) maj normální škodováckej víceprvek jenom posunutej dopředu, tohle má asi jakejsi McPherson. 

-> michael 07.05.19 18:30:51: Tohle bude druhý funkční vzorek Š727 z roku 1972. První (víceméně identický) byl už z konce roku 71. Fotka je možná z roku 73, ale auto je o rok starší... V roce 1973 už byly prototypy užovky na pohled téměř definitvní (až na detaily).
-> Tom Troll 07.05.19 00:12:28: To "prapra" Garde ve sněhu je z roku 1973. Kdysi jsem už na jeho fotky narazil a byl u toho popis, že je to první funkční vzorek Š743 a fotky byly datovány na konec roku 1973. To vysvětluje i absenci zrcátka :-)
Ten facelift je teda pěkná hrůza, jenom ta představa že na konci osmdesátých let by udělali tohle a pak by se to vyrábělo dál do roku 2000.
Pak další facelift a výroba do 2008. 


-> lokaj: Ten rapid vypadá hrozně, ale třeba ta 120tka už nevypadá vůbec špatně.
A stejně, kdyby se to do výroby dostalo, tak o dnešních 120tkách mluvíme, jaké to byly hnusné prototypy a ještě, že se to nedostalo do výroby
Ale zaujala mě ta M1ka s blinkrem, nebo třeba ta užovky z roku 73, člověk se furt dozvídá nové věci. Parádní fotky


Ale zaujala mě ta M1ka s blinkrem, nebo třeba ta užovky z roku 73, člověk se furt dozvídá nové věci. Parádní fotky

-> michael: Ty Favoriti s Beskydkama vypadaj komicky...

Za mne peknej hnus.Ten planovanej facelift v sobe nemel spetku sarmu.Vypadalo to jvyrazem ako Hulk
-> michael 09.05.19 18:50:52: už víme proč všichni pak zavářely C sloupky 

-> Rori: Ano je.
-> michael: to bude isto BAZ 

-> Enggik:
Tady jde spočítat 19 dírek v mřížce, ale délku fakt neodhadnu
-> michael 06.05.19 19:39:21:
-> michael: To prospektové Garde je také zajímavé - má ještě prototypová (předseriová) zadní světla, ale plastové Massag zrcátko a vnitřní kličku otevírání dveří Mko - myslel jsem, že seriové Garde mělo kliky užovčí...
Tady jde spočítat 19 dírek v mřížce, ale délku fakt neodhadnu

-> michael: To prospektové Garde je také zajímavé - má ještě prototypová (předseriová) zadní světla, ale plastové Massag zrcátko a vnitřní kličku otevírání dveří Mko - myslel jsem, že seriové Garde mělo kliky užovčí...
-> ondie 07.05.19 13:27:30: Špatný rozlišení, z tohohle nic nevystuduju
-> michael: Pěkný fotky
Kurňa, škoda že ty laminátový nárazníky nedělali v sérii. Mě se snad líbej víc než prepreg




-> michael: Pěkný fotky

Kurňa, škoda že ty laminátový nárazníky nedělali v sérii. Mě se snad líbej víc než prepreg

-> michael 07.05.19 18:33:00: Ta zrcátka nejsou Massagy, že? Ty totiž nejdou vyklopit natolik, aby v zrcátku na straně protilehlé volantu bylo rozumně bez tělocviku vidět z místa řidiče...
-> sep 07.05.19 08:09:54: takhle se dodělával v norsku. i do užovek.
-> Bukaj: Ona je otázka,jestli při nějaké prvotní obecné prezentaci nového modelu (M) takhle na prospektech se drželi nějaké sounáležitosti s politikou jednotlivých výbav,nebo jentak něco nazdobili a bylo. Těžko chápat tu atmosféru té doby kolem toho,ale kočkopes s M1 blatníkama (i když s posléze dodělanými blikači) a př.čela s otvory je minimálně podezřelej.
E: No nebejt toho děravýho čela řekl bych,že je to prezentace modelu M (přesněji tedy M1) někam do zahraničí,proto tam flákli dodatečně ten blinkr.
E: No nebejt toho děravýho čela řekl bych,že je to prezentace modelu M (přesněji tedy M1) někam do zahraničí,proto tam flákli dodatečně ten blinkr.
-> Tom Troll 07.05.19 11:29:40: Tak zástěrky měly v základní výbavě už poslední MBčka, takže by mne neudivovalo, že prototyp ze sedmdesátých let je má. Zato se zrcátky byl "problém" ještě u prvních ročníků stovek - nejsem si jist, odkdy se vnější zpětné zrcátko stalo standardem, montovaným už v továrně, ale určitě to bylo až s nástupem posledního kovového (nerezovo/chromovaného) typu zrcátka značky Massag...