skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
silniční daň za stará auta
14:45:15
12.04.2018
12.04.2018
dragon_cb_cz
-> Jumbo: Já si tu debata pamatuju, neboj A domnělou či skutečnou ekologičnost těch EV jsem tu myslím neřešil
15:36:55
11.04.2018
11.04.2018
Jumbo
-> dragon_cb_cz 04.04.18 00:31:15: Kdysi jsem tady v jiném tématu dával analýzu "ekologičnosti" elektromobilů a moc dobře z toho nevyšly, stačilo se podívat na emise českých elektráren na 1kWh elektřiny a oni ti mrtví dinosauři zase nebudou tak špatní...
13:08:06
04.04.2018
04.04.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Jirik_Tuňák1983 04.04.18 01:41:50: Kde to mám podepsat?
02:04:54
04.04.2018
04.04.2018
dragon_cb_cz
-> Jirik_Tuňák1983 04.04.18 01:41:50: Ne, určitě nejsem typický zaměstnanec v Kladně, Ostravě či Ústí - dokonce i na pražské poměry se nejspíš mám (minimálně jako jednotlivec, jako rodina už to tak zářné není) poměrně slušně. A je už poněkud únavný opakovat, že ani pro mě zatím (PH)EV nedává ekonomický smysl - tím spíš ho nehodlám vnucovat jako univerzální recept. Ale ten trend v dostupnosti je nepopiratelný a zatím nevidím žádný důvod, proč se domnívat, že by se měl nějak obracet.
Hlavně úplně nechápu, proč je tu okolo toho tolik emocí... jasně, většina z nás tu má pro spalovací motory větší či menší slabost, přes všechny jejich neduhy. Já konec konců taky. Což ale nic nemění na tom, že v nich prostě budoucnost nevidím. Možná budu mít pravdu, možná jsem úplně mimo - to se za pár let ukáže. Pořád ale nevím, jak to souvisí se mnou a někým z Ostravy
Hlavně úplně nechápu, proč je tu okolo toho tolik emocí... jasně, většina z nás tu má pro spalovací motory větší či menší slabost, přes všechny jejich neduhy. Já konec konců taky. Což ale nic nemění na tom, že v nich prostě budoucnost nevidím. Možná budu mít pravdu, možná jsem úplně mimo - to se za pár let ukáže. Pořád ale nevím, jak to souvisí se mnou a někým z Ostravy
01:41:50
04.04.2018
04.04.2018
Jirik_Tuňák1983
-> dragon_cb_cz 04.04.18 00:31:15: Já mám spíš pocit, že pořád vegetíš v nějaké skořápce a jsi poněkud odtržen od reality žití většiny normálních smrtelníků. Řadový zaměstnanec u vás neni totéž jako řadový zaměstnanec v Ústí nad Labem, Kladně nebo Ostravě. Krom toho tvoje příspěvky působí poněkud samolibě a ač se neustále oháníš tím, že rodilý pražák nejsi, představuješ projevem a názory na různá témata typický model, který je všude v internetových diskuzích přetřásán a na který jsou lidi z nějakého důvodu tak hákliví a říkají mu "pražák".
00:31:15
04.04.2018
04.04.2018
dragon_cb_cz
-> King 03.04.18 17:39:11: Já zase nejsem elektrikář, ani blbej ani jinej, ale tak trochu mě živí globálně distribuovaný systémy a zpracování masivních objemů dat v reálným čase, takže v tomhle ohledu strach fakt moc nemám. On ten celkovej nárůst spotřeby nebude nijak dramatickej, jen se docela zásadně promění směry těch toků a bude to zase o docela značnej kus decentralizovanější. "Smart grid" je sice strašněj buzzword, ale na tej myšlence není v zásadě nic špatnýho a cena těch technologií, který jsou na to potřeba, klesá neuvěřitelným tempem.
Jo, nějaký přizpůsobení tý rozvodný sítě určitě bude potřeba - ale to snad není argument proti, ne? Je to nějakej náklad, se kterým je potřeba kalkulovat a až začne dávat smysl, no tak se ty investice rozjedou.
-> Luky 03.04.18 19:39:00: Díky.
-> palinator 03.04.18 22:27:40: Více méně podepisuju v celým rozsahu, snad krom životnosti těch baterek, tam mám asi podstatně pozitivnější zkušenost než ty. Jen nevím, proč máš takovou potřebu dobývat se do otevřených dvěří? Já samozřejmě netvrdím, že doba uzrála pro to, aby každej šel sešrotovat auto se spalovacím motorem a koupil si elektromobil. Shodou okolností momentálně řeším nákup novýho familienwagenu a v českých (asi relativně tržních, protože dotace na nákup aut takových nebo onakých se tu moc nevedou) poměrech ani EV ani PHEV prostě nedává ekonomický smysl.
Ale zároveň vidím tu proměnu od situace před čtyřma rokama, kdy ve firmě EV jezdilo jediný (tehdejší Model S, majitel pochopitelně z vyššího managementu). Dneska už má ten člověk to eSko druhý (asi s ním byl relativně spokojený?), Eda má i8 - OK, oba to jsou lidi, co jsou to pro ně drobný. Ale zároveň už tam jezdí co vím dvě i3 u řadovejch zaměstnanců, další kolega čeká na Model 3, další plánuje e-Golf... stačilo pár let a z kategorie sakra drahých lifestyle doplňků pro elitu se to posunulo do kategorie "běžný slušně vydělávající smrtelník si to může koupit, pokud chce a nejde mu o vyloženě nejlevnější řešení".
Tak jak to asi bude vypadat za dalších 5-10 let? Pokud budu nový auto kupovat v následujících pár měsících, tak to elektromobil téměř jistě nebude. Ale jeden z důvodů, proč to možná neudělám je ten, že bych za 5 let, až dojde na obměnu, mohl být nepříjemně překvapený, jak špatně prodejné to spalovací auto bude.
Nemám patent na rozum a křišťálovou kouli už vůbec ne. Možná budeme na mrtvý dinosaury jezdit dalších 50 let... ale prostě mi to momentálně vychází spíš, že ne.
Jo, nějaký přizpůsobení tý rozvodný sítě určitě bude potřeba - ale to snad není argument proti, ne? Je to nějakej náklad, se kterým je potřeba kalkulovat a až začne dávat smysl, no tak se ty investice rozjedou.
-> Luky 03.04.18 19:39:00: Díky.
-> palinator 03.04.18 22:27:40: Více méně podepisuju v celým rozsahu, snad krom životnosti těch baterek, tam mám asi podstatně pozitivnější zkušenost než ty. Jen nevím, proč máš takovou potřebu dobývat se do otevřených dvěří? Já samozřejmě netvrdím, že doba uzrála pro to, aby každej šel sešrotovat auto se spalovacím motorem a koupil si elektromobil. Shodou okolností momentálně řeším nákup novýho familienwagenu a v českých (asi relativně tržních, protože dotace na nákup aut takových nebo onakých se tu moc nevedou) poměrech ani EV ani PHEV prostě nedává ekonomický smysl.
Ale zároveň vidím tu proměnu od situace před čtyřma rokama, kdy ve firmě EV jezdilo jediný (tehdejší Model S, majitel pochopitelně z vyššího managementu). Dneska už má ten člověk to eSko druhý (asi s ním byl relativně spokojený?), Eda má i8 - OK, oba to jsou lidi, co jsou to pro ně drobný. Ale zároveň už tam jezdí co vím dvě i3 u řadovejch zaměstnanců, další kolega čeká na Model 3, další plánuje e-Golf... stačilo pár let a z kategorie sakra drahých lifestyle doplňků pro elitu se to posunulo do kategorie "běžný slušně vydělávající smrtelník si to může koupit, pokud chce a nejde mu o vyloženě nejlevnější řešení".
Tak jak to asi bude vypadat za dalších 5-10 let? Pokud budu nový auto kupovat v následujících pár měsících, tak to elektromobil téměř jistě nebude. Ale jeden z důvodů, proč to možná neudělám je ten, že bych za 5 let, až dojde na obměnu, mohl být nepříjemně překvapený, jak špatně prodejné to spalovací auto bude.
Nemám patent na rozum a křišťálovou kouli už vůbec ne. Možná budeme na mrtvý dinosaury jezdit dalších 50 let... ale prostě mi to momentálně vychází spíš, že ne.
22:27:40
03.04.2018
03.04.2018
palinator
-> dragon_cb_cz 03.04.18 16:44:21:
Ano, dá se říci, že dnes všechno jde. Ale zrovna ty, kterej se v téměř všech oborech oháníš ekonomikou čekoholiv, tak bys měl vidět i tu stránku "B" celýho problému. Není problém vyrobit baterky, schopný sloužit dlouhodobě v roli kompenzace výkonu v síti. Problém je v tom, že je to všechno drahý. Levný baterky budou fungovat úplně stejně jako dneska v NTB a podobnejch zařízeních. 2 roky a konec a to nemusej bejt ani v "kompenzovacím" módu. Imho už stížnosti na kvalitu baterií v elektromobilech jsou. Pochopitelně ne u Tesly, která se řadí (lépe řečeno Musk) nad celou civilizaci, takže si nějakej brak v rámci možností nechce dovolit.
Nepopírám, že na elektromobily nebo jako mezistupeň plug-in hybridy jednou masově dojde (racionálnější řešení asi neexistuje), ale v tuhle chvíli si myslím, že na to ještě není ani technologická, ani společenská doba. Chybí potřebná proměna energetiky a technologicko-cenový řešení. Horečně dotovat přechod na elektromobilitu je asi blbost.
Co se týče nějaký chytrý energetiky, tak třeba zde je stále nevyužitý potenciál, jak regulovat spotřebu v závislosti na výrobě (zapínat některé spotřebiče v době kdy je přebytek energie). Smutnou skutečností je, že dosud nejpokrokovějším užívaným řešením je HDO.
Ano, dá se říci, že dnes všechno jde. Ale zrovna ty, kterej se v téměř všech oborech oháníš ekonomikou čekoholiv, tak bys měl vidět i tu stránku "B" celýho problému. Není problém vyrobit baterky, schopný sloužit dlouhodobě v roli kompenzace výkonu v síti. Problém je v tom, že je to všechno drahý. Levný baterky budou fungovat úplně stejně jako dneska v NTB a podobnejch zařízeních. 2 roky a konec a to nemusej bejt ani v "kompenzovacím" módu. Imho už stížnosti na kvalitu baterií v elektromobilech jsou. Pochopitelně ne u Tesly, která se řadí (lépe řečeno Musk) nad celou civilizaci, takže si nějakej brak v rámci možností nechce dovolit.
Nepopírám, že na elektromobily nebo jako mezistupeň plug-in hybridy jednou masově dojde (racionálnější řešení asi neexistuje), ale v tuhle chvíli si myslím, že na to ještě není ani technologická, ani společenská doba. Chybí potřebná proměna energetiky a technologicko-cenový řešení. Horečně dotovat přechod na elektromobilitu je asi blbost.
Co se týče nějaký chytrý energetiky, tak třeba zde je stále nevyužitý potenciál, jak regulovat spotřebu v závislosti na výrobě (zapínat některé spotřebiče v době kdy je přebytek energie). Smutnou skutečností je, že dosud nejpokrokovějším užívaným řešením je HDO.
22:18:48
03.04.2018
03.04.2018
zedd
-> Čokin: no to ano, dnes je to vše jen ve jménu ekologie a bezpečnosti, já se nejvíc bezpečně cítím když jedu v noci v mém osobáku a každé druhé auto mě oslepí protože má ostré světla a metr nad zemí, at už ze předu nebo do zrcátek.. a to není o seřízení světel, to tak prostě je udělané.. a s těmi novými auty, asi fakt neví kam je už odkládat tak se musí prodat, výroba musí jet
22:12:36
03.04.2018
03.04.2018
Čokin
-> zedd: Tohle není ani tak o platech jako spíš o tom co s novými auty a nejjednoduchší zástěrka je ekologie.
22:07:51
03.04.2018
03.04.2018
zedd
Nj nějaké "ale" v tom článku stejně je, nejdřív by to chtělo normální platy, a ne almužny, a pak teprve vymýšlet nějaké poplatky..
22:05:22
03.04.2018
03.04.2018
Nwkt
-> Čokin: Průzkum terénu .... letos to ještě neprojde, budeme 2-3 roky masírovat a zkusíme to znovu
22:04:28
03.04.2018
03.04.2018
Čokin
-> Jarda/felda: Zase vypustili strašáka..........tak horké to nebude i když nějaký poplatek do budoucna očekávám.
21:59:49
03.04.2018
03.04.2018
Jarda/felda
21:44:57
03.04.2018
03.04.2018
zedd
No snad je to jen nějaká bublina s tím článkem co tu proběhl, to už by vážně bylo omezování svobody. A je jasné že by šlo jen zase o kšeft a nátlak na kupování nových krámů. I kdyby mělo k něčemu dojít, svých dvou starých aut se nevzdám, raději je schovám a nechám na "co kdyby jednou" . Dělám teď v bavorsku v jednom menším servise, neznačkovém, ale krom toho že tam často jezdí pěkné a dobře vybavené bavoráky jinak nám tam jezdí hodně starých aut, často v horším stavu než jsou u nás, i proto že se solením to tam daleko víc přehánějí. Ale protože ti lidi prostě můžou nebo chcou mít to na co jsou zvyklí, tak není problém. Zvláštní je že téměř vůbec nám tam nejzdí žádné SUVčka, prostě normální auta. Mají tam teď sice histerii z naftáků, ale to se není čemu divit když je tím masírujou v rádiu každou celou hodinu.. Naposled tam byl např. 2kový golf s klasickým benzínovým 8ventilem, s nájezdem pul mega, na výměnu nápravnice, a zákazník je přesvědčený že stím dá další půl mega :-D a nikdo mu v tom nebrání.. ani raději nebudu říkat jak tam probíhají technické kontroly, a přesto to všechno funguje. To jen u nás se musí lidi strašit s STKčkama a s různým zpřísnováním a poplatky, zvlášt když je v česku malý plat. To se to pak masíruje a manipuluje, já už raději roky nesleduju televizi a plno věcí jde mimo mě, ale zase mám o dost klidnější život. Nenechme se zastrašit lidi, nenecháme si vzít naše radosti Jinak po té co jsem tam začal pracovat jsem se musel často smát tomu jaká je u nás modla když se vysloví "auto z německa"
20:29:55
03.04.2018
03.04.2018
Luky
-> Tuner#2: s jeho názory často nesouhlasim, ale dávají zajímavý pohled druhé strany, na kterých leckdy něco je, protože nejsou moc ovlivněny názorem davu. Nebo aspoň tak je já vnímám
20:04:11
03.04.2018
03.04.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Luky 03.04.18 19:39:00: To je dlouhodobý stav a pozorování jeho názorů... Jen se tady snažím takovým debatam vyhýbat, ale někdy se neudržím...
19:39:00
03.04.2018
03.04.2018
Luky
-> Tuner#2 - zrušená registrace 03.04.18 18:08:04: jdu víceméně jenom kolem, ale Vítek přeci jenom konstatuje co je a co nejspíš bude?! Nebo ty si myslíš že tam vývoj nebude? Kde vidíš nějaký radování?
18:08:04
03.04.2018
03.04.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
-> dragon_cb_cz 03.04.18 16:44:21: Uff tyhle pokrokarsky řeči mě děsí snad víc než ta přicházející cernota do Evropy navíc z úst laika, který se z toho snad raduje!?!?! To je neskutečný co s lidma ten konzum a mediální masáž dělá... Doporučuji si pustit video od Kinga ze včera DVTV s Drtinovou. Obávám se, že ale neprocitnes...
BTW: včera jsme debatovat na autohificlubu na téma rekuperace vzduchu v domě a tam z jednoho co se živí slaboproudem vypadlo, že zanedlouho to stejně bude pro novostavby povinnost!?!?! Jako když to vypadne z politika co za to dostane nasypano, tak je to hnus, ale jak se z toho může radovat laik? Doprdele to už se za pár let bez povolení ani neuprdem a všechno bude buď povinné a nebo zakázané?
BTW: včera jsme debatovat na autohificlubu na téma rekuperace vzduchu v domě a tam z jednoho co se živí slaboproudem vypadlo, že zanedlouho to stejně bude pro novostavby povinnost!?!?! Jako když to vypadne z politika co za to dostane nasypano, tak je to hnus, ale jak se z toho může radovat laik? Doprdele to už se za pár let bez povolení ani neuprdem a všechno bude buď povinné a nebo zakázané?
17:39:11
03.04.2018
03.04.2018
King
-> dragon_cb_cz: Ja jsem jenom blbej elektrikar, ale nejsem si jistej, jakej pokrok udela behem 10-20 let distribuce elektriny, tak aby umoznila krome dnesniho zahulu pro firmy a domacnosti, jeste relativne vykonove narocny dobijeni aut. Ono je sice hezky, kdyz se muze elektromobil nabijet na nocni proud, ale kdyz jich budou stamiliony...
16:44:21
03.04.2018
03.04.2018
dragon_cb_cz
-> Borderer 31.03.18 00:09:18: Ano, ale spotřebiče většinou používáš ráno a večer, zatímco dobíjet se bude přes den (v práci) a přes noc (doma). Na to už dávno existují inteligentní charge controllery atd. Další věc je, že naopak celkem nic nebrání tu elektřinu skladovat právě v těch baterkách elektroaut - tok může být obousměrný. Mám kolegu, který krom práce u nás dělá i ve firmě co tyhle technologie vyvíjí a daj se s tím dělat fakt docela psí kusy. Celkem věřím tomu, že to co je dneska scifi bude za pár let realita... stačí se kouknout kam pokročily technologie za posledních 30 let - kdyby ten samý skok udělaly za dalších 30, tak to bude pořád neuvěřitelné - jenže on ten skok bude nejspíš ještě daleko větší.
-> Mr._Nosferatu: To asi ten majitel dělal něco blbě, když dojezd eSka v -20 je pořád přes 200km snad u všech modelů krom toho úplně nejzákladnějšího, který se už 5 let nevyrábí...
-> Mr._Nosferatu: To asi ten majitel dělal něco blbě, když dojezd eSka v -20 je pořád přes 200km snad u všech modelů krom toho úplně nejzákladnějšího, který se už 5 let nevyrábí...
13:47:19
02.04.2018
02.04.2018
Mr._Nosferatu
-> Bukaj: však vím jak jsi to myslel, ale už teď není problém si to auto půjčit.
-> Tomaso435: V praze dodávka za 59kč/h ? i kdyby se platily KM zvlášť tak je to levnější jak nás
-> Tomaso435: V praze dodávka za 59kč/h ? i kdyby se platily KM zvlášť tak je to levnější jak nás
12:44:37
02.04.2018
02.04.2018
Bukaj
-> Mr._Nosferatu 02.04.18 11:40:09: Půjčovna aut je trošku něco jiného. Spíš jsem měl na mysli sdílené vlastnictví...
...půjčovna se vyplatí k dlouhodobějšímu pronájmu (více, než jeden den), jinak je to ztráta času...
...půjčovna se vyplatí k dlouhodobějšímu pronájmu (více, než jeden den), jinak je to ztráta času...
11:50:01
02.04.2018
02.04.2018
Tomaso435
11:49:24
02.04.2018
02.04.2018
Tomaso435
-> Mr._Nosferatu: když sem tohle viděl v pátek v praze, připoměli mi to cestuj klasikou, ehm teda šrotem po renovaci wapkou :)))
www.thepictame.com/share/ Bd9maNpFgJ5
jenom té rzi tam bylo více :)))
www.thepictame.com/share/ Bd9maNpFgJ5
jenom té rzi tam bylo více :)))
11:40:09
02.04.2018
02.04.2018
Mr._Nosferatu
-> Tomaso435: tak autem na nádraží
-> Bukaj: tak snad v každým větším městě je půjčovna aut, my tu máme dokonce dvě, v jedný mají osobní a v druhý dodávky.
-> Bukaj: tak snad v každým větším městě je půjčovna aut, my tu máme dokonce dvě, v jedný mají osobní a v druhý dodávky.
11:15:39
02.04.2018
02.04.2018
Tomaso435
-> Jirik_Tuňák1983 29.03.18 23:34:20: dřevěný madlo nejdřív demontuj a s tím zatop. protože ti to přinese ještě nějakou energetickou hodnotu... a alu držák štětin směň ve sběrných surovinách za peníze.. a až ty štětiny zahoď :-D
11:13:23
02.04.2018
02.04.2018
Tomaso435
-> Mr._Nosferatu: no to bych se ke vlaku ale musel nějak dostat :) tad staví 4 vlaky za den :D a autobusy jen dva :D jeden tam druhej zpět :D navíc celej komfort toho vlastnit auto je taknějak mimo. když musim 5km -8km na vlak pěšky :D pač kolo by mi soused na nádraží ukrad. a mě je trapný mu v noci líst přes plot a brát si ho zpět.
11:09:54
02.04.2018
02.04.2018
Bukaj
-> Mr._Nosferatu 31.03.18 16:31:34: No, nevím. Ve sdílení asi také blízká budoucnost nebude.
11:08:00
02.04.2018
02.04.2018
Bukaj
-> Borderer 31.03.18 00:09:18: No, tohle je průser v jihozápadní Evropě i jinde na světě - co se týče spotřeby el. energie, tak dnes už největší energetická náročnost není v zimě na vytápění, ale naopak v létě na chlazení...
...ono to celé bude komplexnější a problémy budou jinde než to na první pohled vypadá...
...ono to celé bude komplexnější a problémy budou jinde než to na první pohled vypadá...
16:31:34
31.03.2018
31.03.2018
Mr._Nosferatu
-> Tomaso435: pojedeš vlakem a tam si půjčit auto na ježdění po městě
15:46:45
31.03.2018
31.03.2018
Tomaso435
-> Mr._Nosferatu: v tom budoucnost opravdu není... jako odlehčení od smogu, nebo městský vozítko OK, ale ale když s tim potřebuju dojet do košic tak abych si na to vzal o den víc, pač dobíjení.
14:04:04
31.03.2018
31.03.2018
Mr._Nosferatu
-> dragon_cb_cz: Jo, dobíjí se třeba jednou za týden, ale co dojezd když bude třeba - 20, znám jednoho majitele Tesly S a nadával že byl rád že ujel 50km na plnou baterku (do města na nákup a zpátky na vesnici)
00:09:18
31.03.2018
31.03.2018
Borderer
-> dragon_cb_cz: Podle mne to není úplně pravda, protože ty řešíš jenom elektromobily, kde ty baterie jsou. V domácnostech ale 95% spotřebičů žádný baterie nemá a tam ty přečerpávající elektrárny prostě potřebovat budem. Nicméně by byla vtipná situace, kdyby kvůli horku lidi zapnuli klimatizace v obrovských budovách a už by nezbylo na nabíjení aut.
00:00:33
31.03.2018
31.03.2018
dragon_cb_cz
-> Tomaso435: Ne, zavře už ten první, protože nebude potřeba.
23:48:59
30.03.2018
30.03.2018
Tomaso435
-> dragon_cb_cz: a druhej den elektrarna zavre pac nebude mit vodu
23:39:34
30.03.2018
30.03.2018
dragon_cb_cz
-> StepaNoFUN: Hele ve spoustě věcí máš pravdu - za předpokladu, že to dalších 20 let budeme dělat stejně jako dnes To že dneska je situace nějaká je pravda, ovšem průser to bude jen v případě, že to vyřešíme typicky česky - tzn budeme se tvářit, že se nás ty moderní píčoviny netýkaj a když se nás nakonec stejně týkat začnou, tak budeme najednou hrozně překvapený.
A další věc je, že při typickým cyklu českýho řidiče by stačilo dobíjet asi tak jednou za 10-20 dní, podle druhu auta. Žádný "celej národ dobíjí plnou kapacitu každou noc" se nekoná.
-> Luky: No, jedinej důvod existence přečerpávacích elektráren jsou právě tyhle výkyvy. Elektroauta nebo vůbec technologie co ukládaj elektřinu do baterek z těch přečerpávaček dělaj pravěk - pravě proto, že jejich dobíjení lze celkem úspěšně regulovat a místo abys čerpal vodu do horní nádrže, tak jí prostě nacpeš těm autům do baterek.
A další věc je, že při typickým cyklu českýho řidiče by stačilo dobíjet asi tak jednou za 10-20 dní, podle druhu auta. Žádný "celej národ dobíjí plnou kapacitu každou noc" se nekoná.
-> Luky: No, jedinej důvod existence přečerpávacích elektráren jsou právě tyhle výkyvy. Elektroauta nebo vůbec technologie co ukládaj elektřinu do baterek z těch přečerpávaček dělaj pravěk - pravě proto, že jejich dobíjení lze celkem úspěšně regulovat a místo abys čerpal vodu do horní nádrže, tak jí prostě nacpeš těm autům do baterek.
23:34:20
29.03.2018
29.03.2018
Jirik_Tuňák1983
Když už se řeší to spoření . Taky obyč. štětky raději vyhazujete, protože nákup nových vyjde levněji, než po několikerém zdražení nákup ředidel?
23:12:20
29.03.2018
29.03.2018
StepaNoFUN
-> Luky: Mě to vysvětlovat nemusíš. ;-) Já do toho jako (vyučenej) elektrikář (kterej se tím pořád občas zabejvá) alespoň maličko "vidím". ;-)
Každopádně přečerpávačky jsou jenom "spička ledovce" a ve finále "z nouze ctnost" (a kolik jich máme? Jestli si dobře pamatuju, tak 3 a instalovanej výkon je 650+480+45MW) . V tomhle případě by bylo potřeba daleko víc jednoduše regulovatelejch zdrojů, nezávislejch na počasí. ;-)
Každopádně přečerpávačky jsou jenom "spička ledovce" a ve finále "z nouze ctnost" (a kolik jich máme? Jestli si dobře pamatuju, tak 3 a instalovanej výkon je 650+480+45MW) . V tomhle případě by bylo potřeba daleko víc jednoduše regulovatelejch zdrojů, nezávislejch na počasí. ;-)
23:01:20
29.03.2018
29.03.2018
Luky
-> StepaNoFUN: problém přenosových soustav obecně je, že jsou dimenzovaný na to, že v noci "nepotřebnou" elektřinu sežerou třeba přečerpávací elektrárny. Jenže když jim ji sežerou elektromobily, přečerpání neproběhne. Kdo pak ráno bude vyrábět špičkovou elektřinu?
22:45:00
29.03.2018
29.03.2018
StepaNoFUN
-> Tomaso435 29.03.18 15:17:34: Do nedávna jsem si myslel, že jsi jen (někdy až extrémně) spořivej. Teď začínám chápat, že to je jenom vychcanost nejvyššího stupně. A pokud k tomu co píšeš dojde, tak očekávám i inzeráty typu: "Prodám zapalovací svíčky. Byly jetý jen pár km. S cenou o 10Kč/ks nižší, než jsou nový. :-D
22:39:51
29.03.2018
29.03.2018
StepaNoFUN
-> dragon_cb_cz: Myslím, že jsi dost optimista... Vezmi si jenom případnou potřebu rychlonabíječek a jejich "rezervovanej příkon" (tj. to s čím se musí v síti počítat - že pojedou všechny najednou) a celej ČEPS je v tom místě, kde záda ztrácej slušný jméno. Jako máme dostatečněj výkon elektráren i na tohle. Ale jenom pokud bude svítit sluníčko, bude dost vody a bude foukat vítr. Bohužel "jednoduše" regulovatelnejch zdrojů (uhlí, jádro) zas tolik nemáme a pokrytí špiček je dost průser už dneska, natož ve chvíli, kdy hromady lidí přijedou domů z práce a budou chtít "tankovat" aby mohli ráno jet zase...
20:04:26
29.03.2018
29.03.2018
Antony - zrušená registrace
-> dragon_cb_cz: sorry, že si nevzpomenu na zdroj informace, ale aby se v ČR nahradily všechny auta elektromobilama, bylo by potřeba na pokrytí spotřeby postavit dalších 16 elektraren o výkonu Temelína.
19:59:49
29.03.2018
29.03.2018
dragon_cb_cz
-> Tomaso435: No jo, ale to pomíjíš fakt, že rafinace benzínu a nafty sama o sobě žere docela dost... takže nárůst by tam byl, ale třeba na dvoj- až trojnásobek toho co dneska sežerou rafinerie. V celkové spotřebě elektřiny v ČR to zas tak dramatické nebude.
19:30:35
29.03.2018
29.03.2018
Tomaso435
-> dragon_cb_cz: já nevím, když si vezmu že by tech XX milionů aut mělo bejt na proud, dojezd hovno a každe by defakto celou noc dobíjel a přes den by se dobíjelo někde cestou... to budou odběry jak svině
19:26:37
29.03.2018
29.03.2018
dragon_cb_cz
-> Tomaso435: Ono by to ale 10x víc proudu nebylo ani náhodou
19:17:24
29.03.2018
29.03.2018
castrol
-> kraska98 29.03.18 17:50:45: muze ,nemuze je to vo hviezdach
18:13:09
29.03.2018
29.03.2018
Zeke-ten šestý
-> Tomaso435: však jo, tomu se ekologie jen říká...
17:54:10
29.03.2018
29.03.2018
Tomaso435
-> Zeke-ten šestý: jak dalece je eologické vyrábět 10x víc proudu než dnes? .. dyt to ty elektrárny a kabely nedaj jak bude každej nabíjet
17:50:45
29.03.2018
29.03.2018
kraska98
Podle mě tohle nemůže projít.Pro mě jakožto studenta by ta silniční daň u škodovky byla konečná.
17:28:20
29.03.2018
29.03.2018
Zeke-ten šestý
-> Mr._Nosferatu: Jasně že to bude brané jako sleva na ekologický vůz