skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes našli
-> Minott 08.05.17 08:19:29: Chyba je v tom, že to nikto 30 rokov nemaže a chodí to spravidla na sucho....potom sa nie je čomu čudovať. Ja mám tento čap po 30 rokoch a 250 tis. km ako nový, ale celý čas je o to postarané a občas sa to premaže....
-> Bukaj: V pohode, jak povis tak bude,,,ja len som si dovolil moj nazor...
-> Minott: O tom zase dost pochybuju já, neboť ten čep a i tlačná tyčka jsou stejné od kila až po 135/6 a nemyslím si, že by dělali změnu materiálu v průběhu výroby. Spíš tam bude mít lví podíl ta brzdová kapalina a její hygroskopické vlastnosti.
Dokud se tam nezačne z nějakého důvodu dřít materiál, tak je tento "kloub" bezproblémový ale jakmile se naruší hladký povrch třecích ploch, jde to celkem rychle do háje a majitel vozu to nemusí vůbec zaznamenat, neboť vůle v pedálu vzniká postupně...
Dokud se tam nezačne z nějakého důvodu dřít materiál, tak je tento "kloub" bezproblémový ale jakmile se naruší hladký povrch třecích ploch, jde to celkem rychle do háje a majitel vozu to nemusí vůbec zaznamenat, neboť vůle v pedálu vzniká postupně...
-> Bukaj: podla mna jak pise -> Jozka:
jednoznačne chyba materialu,,,
jednoznačne chyba materialu,,,

-> Bukaj: Na tom všem něco bude.. hlavně b) a c), pokud teda ještě navíc nešetřili na jakosti materiálu.
-> Jozka:
Napadají mne tři verze a všechny se na tom možná podílely:
1) MB a kilo, na rozdíl od 105/120/130 byly vozy, které byli majitelé zvyklí udržovat - tedy čistit, mazat atd, zatímco 742 byly už téměř bezúdržbové spotřební vozy - tedy většinou toto místo nikdo nenamazal...
2) MB i kilo má válce naležato, takže když začne prolínat brzdovka, neteče na tento čep a dále po pedálu, ale skápne po prachovce rovnou na podlahu
3) Jiné vlastnosti přítlačáku s talířovou pružinou - vesměs jsem se s tím setkal u eMek...

Napadají mne tři verze a všechny se na tom možná podílely:
1) MB a kilo, na rozdíl od 105/120/130 byly vozy, které byli majitelé zvyklí udržovat - tedy čistit, mazat atd, zatímco 742 byly už téměř bezúdržbové spotřební vozy - tedy většinou toto místo nikdo nenamazal...
2) MB i kilo má válce naležato, takže když začne prolínat brzdovka, neteče na tento čep a dále po pedálu, ale skápne po prachovce rovnou na podlahu

3) Jiné vlastnosti přítlačáku s talířovou pružinou - vesměs jsem se s tím setkal u eMek...

-> Bukaj: Kde asi soudruzi udělali chybu, když tenhle jev se u embéček a stovek prakticky nevyskytoval..

Není to poprvé, co se s tímto setkávám ale zatím je to rekord (zde zbyla z čepu jen 1/4 původní tloušťky). Nemažete klepe to...

Včera v jedné dodávce bordelu..... viděl jsem leccos ale ledničku Husqvarna ještě ne



Kamenice nad Lipou je sice stejný kraj, aleasi tak stokilometrů ode mne v pro mne naprosto neznámých končinách, takže nevím. Registr se pročistil tak, jak tě ani Šaratica nepročistí :-D
-> Bukaj: CDD = co dům dal

-> dragon_cb_cz: Nemůže, však to přitáhl :-D
-> Bukaj: A pak jsou tu desetistránkový témata o tom, jestli tohle a ono může fungovat dohromady 

Tak jsem dnes neodolal zvědavosti a shodil jsem hlavu motoru toho vraku, co jsem v neděli dotáhl domů a co jsem našel mne celkem překvapilo -
Blok 130, písty 135 a hlava svody, sání, karbec atd 120L
Celkem by mne zajímalo, jak to na ten plyn jezdilo - až mi dojdou hlavy 130, byla by to celkem rozumně dostupná náhrada
Blok 130, písty 135 a hlava svody, sání, karbec atd 120L

Celkem by mne zajímalo, jak to na ten plyn jezdilo - až mi dojdou hlavy 130, byla by to celkem rozumně dostupná náhrada

-> lokaj: No já myslím, že se registr pěkně pročistil :-)
-> lokaj: nemáš nějaký zprávy jestli ještě žije GLi v Kamenici n.Lipou?
-> rockboy:
aspon tak 


Dnes jsem šel okolo rehabilitace a našel dvě stodvacítky zaparkované pospolu. Obě patří starým důchodcům. Však vidíte, že ani jedna moc rovně nestojí. Ale to lze chápat. V dnešní době toto potkat i na malém městě, rovná se přízraku. A jak to tak bývá, buď je to ošuntělé, vybledlé auto, nebo je to na LPG či vytuněné devadesátkami. Kolik asi vůbec ještě typu MI je?
-> castrol: ten bych natočil leda tak na kameru 

-> castrol 22.04.17 19:16:36: určite skúsil, ale spravilo to asi len baf

-> castrol: 

-> rockboy: To je pohon kormidla z Titanicu :-D
-> rockboy: a skusil si ho natocit
?

-> rockboy: pecka
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: děkuju za fotky. Já mam 130L tak mam už konečně trochu představu jak by to vypadalo na mim stroji. Díky moc.
tady je taky jeden sedan, ať máš teda představu, co NWKTmu prodat
skoda-virt.cz/cz/.../1123 0-belgicanka
skoda-virt.cz/cz/.../1123 0-belgicanka
-> dwojta36: V čechách to je vidět na žlutým Alešovo kabriu, mojí nabídka stále platí, viz SZ 

-> dwojta36: já taky ne :)
Však on ti sem někdo nějaké info snad nasází...
Však on ti sem někdo nějaké info snad nasází...
-> Luky: já to nemyslel špatně
jen jsem doufal že se o tom dozvím něco víc. Naživo jsem to auto v životě neviděl, tak zvědavost... Mám k tomu plastové Prahy a pravděpodobně i oba nárazníky sundáné i s plechy.

-> dwojta36: no tak jestli je ti info od jednoho člověka málo, tak je potom jiná. Ano, potvrzuji, že je to předek z anglické Sport sady Mk.I
Máš k tomu i zbytek?

Máš k tomu i zbytek?
-> Luky: nikdo mi za to nic nenabídnul. A ani to sem nedávám protože bych se toho chtěl okamžitě zbavit. Píšu to se znovu protože včera mi jen jeden člověk napsal že je ono. Doufal jsem víc názoru a třeba i nějaké info (historie a tak). Moč jsem o tom nenašel.
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: asi Tomášova nabídka nebyla dostatečně zajímavá, tak se ptá znovu 

-> dwojta36: Nicméně pokud to správně chápu sám jako neznalec, je to ta první verze. 

-> dwojta36: To už tu bylo včera a už včera ti NWKT nabízel, že tě ho zbaví...
Z čehož vyplývá, že ano, je to 130 Sport.

Ahoj přátelé dostal se mi do ruky tenhle bodykit. Mám podezření že je to z vývozní 130 sport. Co myslíte vy?
-> Chali: 

-> castrol: Vypadá pěkně,a cena třeba poroste ale kupce bude hledat dlouho.
-> Chali: skor si myslim ze cena pojde casim hore
-> castrol: Za ty peníze ještě dlouho bude 

-> Kristian: velmi dlho je na predaj
Našel jsem tuto pohádku o žigulíku a škodovce...
nečekal jsem od toho nic, ale na konci mě to docela rozesmálo.
Žigulík a škodovka – Petr Prucha
Byl jednou jeden starej a ošklivej žigulík. Po světě už najezdil hodně kilometrů, motor mu nesloužil jak by měl, karoserii měl samou záplatu od toho, jak ho v servisu páni mechanici opravovali, a přes ty záplaty nebylo vůbec poznat, že měl žigulík původně modrou barvu. A protože byl starej, nikdo s ním nechtěl kamarádit. Jezdil po ulicích sám, většinou jen na nákupy, občas na chalupu s panem řidičem, anebo na houby do lesa. Když zastavil na křižovatce na červenou, ostatní auta vedle něj nechtěla stát a netrpělivě čekala, aby už byla na semaforu zelená a oni byly od staré plechovky co nejdál. Žigulík byl z toho moc smutný, vzpomínal často večer v garáži na chvíle, kdy byl novej, hezkej, kdy měl ještě silnej motor, kdy s ním ostatní auta kamarádila a často s ním jezdila dokonce až k moři.
Až jednou… Zaparkoval na parkoviště před obchodním domem. A jako vždycky, parkovací místa vedle něj byla prázdná. Už si na to zvykl, být sám i na parkovišti. V tom se stal zázrak. Vedle něj zaparkovala krásná, nová škodovka. Měla zářivou červenou barvu, rychlý pruhy na dveřích, stříbrné kliky, no prostě nádhera! „Ahoj, žigulíku,“ řekla a mrkla předním blinkrem. Jééé, žigulíkovi se z toho orosilo přední sklo. „A a ahoj,“ vykoktal na pozdrav žigulík a zbytky jeho modré barvy skoro zčervenaly, jak se styděl. Už ho dlouho nikdo nepozdravil. A ještě k tomu tak krásně. Padly si do oka hned na první troubení. Nový krásný škodovce nevadilo, že je žigulík starej a ošklivej, měla ho totiž ráda pro to, jak byl milý, hodný a pozorný, byla s ním sranda a škodovka s ním moc ráda jezdila na výlety, dováděla, radovala se z každé společné chvíle. Všechna ta auta co se dřív se žigulíkem nechtěla kamarádit, najednou začala mít zájem o jeho společnost, troubila mu na potkání, blikala světly, když se potkávaly na ulici; auta mu moc záviděla novou krásnou škodovku. Žigulík byl zase šťastný. A protože se měly se škodovkou moc rádi, narodily se jim malí angličáci a žily spolu šťastně až do šrotu.


Žigulík a škodovka – Petr Prucha
Byl jednou jeden starej a ošklivej žigulík. Po světě už najezdil hodně kilometrů, motor mu nesloužil jak by měl, karoserii měl samou záplatu od toho, jak ho v servisu páni mechanici opravovali, a přes ty záplaty nebylo vůbec poznat, že měl žigulík původně modrou barvu. A protože byl starej, nikdo s ním nechtěl kamarádit. Jezdil po ulicích sám, většinou jen na nákupy, občas na chalupu s panem řidičem, anebo na houby do lesa. Když zastavil na křižovatce na červenou, ostatní auta vedle něj nechtěla stát a netrpělivě čekala, aby už byla na semaforu zelená a oni byly od staré plechovky co nejdál. Žigulík byl z toho moc smutný, vzpomínal často večer v garáži na chvíle, kdy byl novej, hezkej, kdy měl ještě silnej motor, kdy s ním ostatní auta kamarádila a často s ním jezdila dokonce až k moři.
Až jednou… Zaparkoval na parkoviště před obchodním domem. A jako vždycky, parkovací místa vedle něj byla prázdná. Už si na to zvykl, být sám i na parkovišti. V tom se stal zázrak. Vedle něj zaparkovala krásná, nová škodovka. Měla zářivou červenou barvu, rychlý pruhy na dveřích, stříbrné kliky, no prostě nádhera! „Ahoj, žigulíku,“ řekla a mrkla předním blinkrem. Jééé, žigulíkovi se z toho orosilo přední sklo. „A a ahoj,“ vykoktal na pozdrav žigulík a zbytky jeho modré barvy skoro zčervenaly, jak se styděl. Už ho dlouho nikdo nepozdravil. A ještě k tomu tak krásně. Padly si do oka hned na první troubení. Nový krásný škodovce nevadilo, že je žigulík starej a ošklivej, měla ho totiž ráda pro to, jak byl milý, hodný a pozorný, byla s ním sranda a škodovka s ním moc ráda jezdila na výlety, dováděla, radovala se z každé společné chvíle. Všechna ta auta co se dřív se žigulíkem nechtěla kamarádit, najednou začala mít zájem o jeho společnost, troubila mu na potkání, blikala světly, když se potkávaly na ulici; auta mu moc záviděla novou krásnou škodovku. Žigulík byl zase šťastný. A protože se měly se škodovkou moc rádi, narodily se jim malí angličáci a žily spolu šťastně až do šrotu.
Škodovy závody v Plzni.. a vlakem to jelo do Bratislavy..

-> Nwkt: tam na tom stitku od vyrobcu je len skodovy zavody akciova spolecnost bratislava
-> K1NYO: Tipuju spíš na Škoda Plzeň 

-> K1NYO: tiez by som to nevedel keby som to nevidel ;-)
-> Tomaso435: mozem ti dat kontakt na kamosa ktory to ma :)
-> Lubes120: zaujimave to je, netusil som ze toto skodovka robila...