-> zralous: www.autodilyandy.cz/autod
ily/.../tesneni-vodniho-ce
rpadla-uplne.html
Použít na MB čerpadlo jde - těleso čerpadla, třecí plocha i rozměry hřídelky jsou stejné od 1000 MB až po 105/120/130
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rozdíly Mbček - co je originál?
22:33:25
15.05.2018
15.05.2018
Bukaj
19:03:30
15.05.2018
15.05.2018
zralous
-> Bukaj: DíkyAha, tak tady udělali soudruzi chybu, zapomněli tam ten gumový kroužek dát... Nová, nikdy nejetá pumpa a tekla jak kropáč. Jdu s tím trochu polaborovat.
Jak kdyžtak poznám to gumokovové těsnění? Dá se vůbec na původní MB pumpu použít?
Jak kdyžtak poznám to gumokovové těsnění? Dá se vůbec na původní MB pumpu použít?
08:29:12
15.05.2018
15.05.2018
Jozka
-> zralous 14.05.18 20:19:15:
-> Bukaj: Taky ten přístup chápu, ale nikdy bych osobně takovou volovinu neudělal.. Původní provedení byl fakt permanentní problém a nejsem si jistej, jak velkej vliv na to měl kilometrovej proběh.
-> Bukaj: Taky ten přístup chápu, ale nikdy bych osobně takovou volovinu neudělal.. Původní provedení byl fakt permanentní problém a nejsem si jistej, jak velkej vliv na to měl kilometrovej proběh.
22:56:40
14.05.2018
14.05.2018
Bukaj
-> zralous 14.05.18 20:19:15: Nepleteš
...na hřídeli je v třecím segmentu mezi měděnými (či hliníkovými) kroužky gumový těsnicí o-kroužek, který zabraňuje pronikání vody mezi hřídelkou a těsnicím třecím segmentem. Novější gumokovové axiální těsnění byl celkem výrazný pokrok, ale chápu originalistický přístup i u věcí, které "nejsou vidět"
...na hřídeli je v třecím segmentu mezi měděnými (či hliníkovými) kroužky gumový těsnicí o-kroužek, který zabraňuje pronikání vody mezi hřídelkou a těsnicím třecím segmentem. Novější gumokovové axiální těsnění byl celkem výrazný pokrok, ale chápu originalistický přístup i u věcí, které "nejsou vidět"
20:19:15
14.05.2018
14.05.2018
zralous
Spíše takový technický dotázek, jaký je princip utěsnění hřídele vodní pumpy? Koukám na to ze všech stran a přijde mi, že třecí segment na na to má vliv jak na třecí ploše, tak i na průměru. Tzn. že při poškození osy třeba přítlačnou pružinou, nebo korozí pumpa poteče. Nebo se pletu a je to úplně jinak?
13:02:00
09.05.2018
09.05.2018
Jozka
-> saskyn2:
Jo, zatím to vypadá, že do škodovek se sice jednotlivý varianty dávaly tak trochu napřeskáčku, ale končilo se "černochama". Já sice jeden novej šedej ještě někdy v půli 80 kupoval, ale kdy to přesně bylo nevím a i kdybych věděl, kterej to je, tak výrobní kód na obalu stejně už bude sešoupanej.
Jo, zatím to vypadá, že do škodovek se sice jednotlivý varianty dávaly tak trochu napřeskáčku, ale končilo se "černochama". Já sice jeden novej šedej ještě někdy v půli 80 kupoval, ale kdy to přesně bylo nevím a i kdybych věděl, kterej to je, tak výrobní kód na obalu stejně už bude sešoupanej.
09:59:42
09.05.2018
09.05.2018
saskyn2
-> Jozka: Já jsem v tom nikdy nejel ale co jsem měl od jednoho chlapíka nový náhradní tak ty byly ty hnědočerný.
08:07:09
09.05.2018
09.05.2018
Jozka
-> saskyn2: A zdalipak byly obaly skoročerný, šedý, nebo laminátový ?
Povinnost platila určitě, naposledy uložena ve vyhlášce 107/1981 Sb. (předchozí z roku 1964), čili teoreticky se pravidlo 10-ti let ("není-li doba dohodnuta nebo stanovena jinak") mělo dodržovat až do zrušení tehdejšího hospodářského zákoníku - k čemuž došlo někdy koncem roku 1991.
-> Bukaj: Už vůbec nevím, který ty plechovky byly dřív - nebo se užívaly dokonce současně ?
E: Když děda potřeboval pikslu, měli jste všichni rozřezaný jazyky a patra ?
Povinnost platila určitě, naposledy uložena ve vyhlášce 107/1981 Sb. (předchozí z roku 1964), čili teoreticky se pravidlo 10-ti let ("není-li doba dohodnuta nebo stanovena jinak") mělo dodržovat až do zrušení tehdejšího hospodářského zákoníku - k čemuž došlo někdy koncem roku 1991.
-> Bukaj: Už vůbec nevím, který ty plechovky byly dřív - nebo se užívaly dokonce současně ?
E: Když děda potřeboval pikslu, měli jste všichni rozřezaný jazyky a patra ?
00:41:15
09.05.2018
09.05.2018
Bukaj
-> Jozka: U mně na chatě byly vždycky tyhle vysoký - ve skříni na verandě mezi pikslama s hřebíkama a pracovní obuví - vždy, když už nějaké začaly docházet, děda koupil nové...
...ale děda už je víc, než 30 let v pánu a tyhle bonbony už taky nikde nemají...
...ale děda už je víc, než 30 let v pánu a tyhle bonbony už taky nikde nemají...
00:38:00
09.05.2018
09.05.2018
saskyn2
-> Jozka: Já si nejsem úplně jistej jestli tenkrát ta povinnost dodávat ND po dobu 10ti let od ukončení výroby taky platila...jinak jsem to dohledal a to topení se dávalo do UN 050 a UN 053
00:03:17
09.05.2018
09.05.2018
Jozka
-> Bukaj:
Joj - už jsem úplně zapomněl, že byly k mání i v těhle vysokejch plechovkách. Ale někde ve špajzu v rohu možná nějaká taky bude..
Joj - už jsem úplně zapomněl, že byly k mání i v těhle vysokejch plechovkách. Ale někde ve špajzu v rohu možná nějaká taky bude..
23:56:49
08.05.2018
08.05.2018
Bukaj
-> Jozka: Jo, jo, tehdy pojmy "letní směs a "zimní směs" měly úplně jinej význam, než dneska...
23:48:58
08.05.2018
08.05.2018
Jozka
-> Bukaj: Já mám třeba dvě velmi zachovalý plechovky na blbiny do embéček - bohužel jsou žlutě lakovaný, protože předtím v nich byly tvrdý cucavý bonbóny (a existovala i jejich modrá varianta).
23:25:09
08.05.2018
08.05.2018
Bukaj
-> Jozka: No, to jsi mi připomněl, jak univerzální byly plechovky, používané na autolékárnu - v nich se (pochopitelně s jiným lakováním) také dalo koupit leccos. A nebo třeba plastové špuntíky - víčka od skleněných SPOFA lékovek, použité u řady 742 coby záslepky dutin v interiéru a takových věcí bylo tehdy mraky...
23:14:31
08.05.2018
08.05.2018
Jozka
-> Bukaj: Takovejch věcí bychom našli.. za mě ale pořád vede plechovka na čaj, použitá u Jawy 20 jako pikslička na drobné náhradní díly / žárovky .
23:01:03
08.05.2018
08.05.2018
Bukaj
-> Jozka 07.05.18 08:30:54: Ono se není moc čemu divit - ta topení byla víceméně univerzální - podobně, jako se potom novější topení 3V3 montovalo od konce 70. let do 742 až po Karosy řady 700 ještě dlouho po roce 2000...
20:49:47
08.05.2018
08.05.2018
Jozka
-> saskyn2: To nebyl dotaz, jen doplněk k výzkumu vývoje obalů..
Bagr může být, unifikace jen kvetla - ale předpisy i tak ukládaly povinnost dodávat ND po dobu 10ti let od ukončení výroby, čili teoreticky tak nějak do roku 1991.
Bagr může být, unifikace jen kvetla - ale předpisy i tak ukládaly povinnost dodávat ND po dobu 10ti let od ukončení výroby, čili teoreticky tak nějak do roku 1991.
01:51:52
08.05.2018
08.05.2018
saskyn2
-> Jozka: Asi jsem úplně nepochopil Tvůj dotaz, ale pokud se bavíme o topném tělese Š1000-110R tak stejné bylo v nějakém nakladači co se vyráběl až do 90 let, tak to zřejmě vyráběli do toho.
21:28:06
07.05.2018
07.05.2018
mirecek.666
Potřeboval bych poradit s jednokomorákem. Mám nový motor a na něm upravený jednokomorák. Je to původně dif 23 zvětšen na 26. Přetryskovaný na 24 a mám zvětšenou hlavní trysku a vzdušník volnoběžné směsi. Bez zátěže jde motor krásně do otáček, ale při zátěži mám problém. Motor se při rozjezdu nebo po malém přidání plynu zacukává. Při plném plynu je všechno ok. Protože to byl původně karbec pro manuální sytič vyvrtal jsem podle originálního pár děr aby mi fungoval automatickej. Kde by mohl být problém? Je to ve zvětšeném difuzoru? Měnil jsem trysky jak volnoběhu tak i hlavní, ladil bohatost a je to více méně stejný. S větším vzdušníkem volnoběžné směsi za studena možná ještě horší. Kdyby někoho něco napadlo budu vděčnej, a kdyby někdo měl doma přebytnečněj jednokomorák s 24kou dufuzorem, tak bych měl zájem.
08:30:54
07.05.2018
07.05.2018
Jozka
Někde jsme rozebírali obaly topnýho tělesa - šedý, černý, laminát.. s překvapením jsem minulej týden dozjistil, že ty skoro černý se vyráběly ještě v roce 1989 v Dlouhé Vsi u Sušice v objektech bývalé firmy Schell, patřících tehdy n.p. Solo Sušice.
Vstupní granulát se tam odněkud vozil (už jsem zapomněl odkud, pamatuju si jen, že cestou nesměl zmoknout), stroje a formy tam byly ještě začátkem 90. let. Docela by mě zajímalo, jestli to byla převzatá výroba výběhových ND, nebo už dodávky do prvovýroby (info o tom, od kdy to tam patlali, bohužel nevyplavalo).
Vstupní granulát se tam odněkud vozil (už jsem zapomněl odkud, pamatuju si jen, že cestou nesměl zmoknout), stroje a formy tam byly ještě začátkem 90. let. Docela by mě zajímalo, jestli to byla převzatá výroba výběhových ND, nebo už dodávky do prvovýroby (info o tom, od kdy to tam patlali, bohužel nevyplavalo).
07:07:53
26.04.2018
26.04.2018
Jozka
-> Bukaj 26.04.18 06:48:10: Rozumím, zajímavý.. a buď jsem to vůbec neviděl, anebo si nikdy nevšilml..
06:48:10
26.04.2018
26.04.2018
Bukaj
-> Jozka: To první kilí provedení předního blinkru nemělo v plexi krytu drážku na těsnění a těsnění byl poměrně složitý gumový výlisek (odlitek), který přesně objímal obvod krytu blinkru (podobně, jako například těsnění pod osvětlení SPZ na Octávii, nebo 100-120). Toto těsnění vyčuhovalo do boku zpod pacek, které drží kryt k základně, takže to starší provedení blinkru poznáš na první pohled, ač všechny znaky, odlité na lícové části krytu jsou stejné, jako u novějšího provedení...
...fotku nikde nemůžu najít, a ten jeden blinkr mám někde zašitej
...fotku nikde nemůžu najít, a ten jeden blinkr mám někde zašitej
23:32:32
25.04.2018
25.04.2018
Jozka
-> Bukaj: Aha.. Takže ještě prvotní přední kilo se placatilo - to jsem taky nevěděl. Ona většina jetých MB blinkrů všeho druhu, co mi prošla rukama, měla gumky kulatý a ještě všechny možný = zřejmě náhrady, vložený při výměnách "sklíček".
22:16:13
25.04.2018
25.04.2018
Bukaj
-> Jozka: Právě z mé zkušenosti s originálními blinkry to vyseklé šedé pěnové těsnění bylo u všech (mých) originálních blinkrů a černá gumová šňůra až u blinkrů pozdějších datací (70. léta a novější).
Edit: Konkrétně jsem namátkovým průzkumem zásob zjistil, že ještě v dubnu 69 určitě bylo to šedé pěnové těsnění a u blinkrů z konce sedmdesátých let a začátku osmdesátých (nejnovější blinkr jsem našel z února 1982).
Jestli ona náhrada tou gumovou šňůrou z metráže nekorespondovala s použitím identické šňůry do těsnění modernizovaných skel předních blinkrů Š 100/110. Ale vlastně stejný profil je už od počátku výroby v zadních světlech 100/110, tak možná ten přelom byl s počátkem výroby nového modelu, tedy někdy v tom 69 (otázka, kolik těsnění měli "nasekaných" do foroty
A celkem by mne zajímalo, kdy došlo ke změně v těch blinkrech do nárazníku - zda až s počátkem výroby 105/120, nebo už dříve v průběhu výroby kila - zde jsem zatím pro nedostatek vzorků žádný průzkum nedělal...
Edit: Konkrétně jsem namátkovým průzkumem zásob zjistil, že ještě v dubnu 69 určitě bylo to šedé pěnové těsnění a u blinkrů z konce sedmdesátých let a začátku osmdesátých (nejnovější blinkr jsem našel z února 1982).
Jestli ona náhrada tou gumovou šňůrou z metráže nekorespondovala s použitím identické šňůry do těsnění modernizovaných skel předních blinkrů Š 100/110. Ale vlastně stejný profil je už od počátku výroby v zadních světlech 100/110, tak možná ten přelom byl s počátkem výroby nového modelu, tedy někdy v tom 69 (otázka, kolik těsnění měli "nasekaných" do foroty
A celkem by mne zajímalo, kdy došlo ke změně v těch blinkrech do nárazníku - zda až s počátkem výroby 105/120, nebo už dříve v průběhu výroby kila - zde jsem zatím pro nedostatek vzorků žádný průzkum nedělal...
08:28:09
25.04.2018
25.04.2018
Jozka
-> Bukaj: Jak je to s těsněním mezi tělem a sklem ? Ten podivnej mřížkovanej materiál viz-> xMart 16.04.18 11:45:18: , kterej záhy na povrchu zkameněl a uvnitř se roztekl, se dával jen přechodně na hranatý provedení ?
E: Patrně jsem taky na tenhle blinkr (ve stádiu rozlámaný trosky) už jednou narazil, resp. měl jsem jistý podezření, že je nějakej divnej, ale protože z vlnobití se zachoval jen začátek - náznak a o existenci další varianty se dozvídám až teď, nevěnoval jsem tomu moc pozornost a patrně zahodil.
E: Patrně jsem taky na tenhle blinkr (ve stádiu rozlámaný trosky) už jednou narazil, resp. měl jsem jistý podezření, že je nějakej divnej, ale protože z vlnobití se zachoval jen začátek - náznak a o existenci další varianty se dozvídám až teď, nevěnoval jsem tomu moc pozornost a patrně zahodil.
00:00:46
25.04.2018
25.04.2018
Bukaj
-> xMart: Přeju hodně štěstí při shánění...
A jakmile budeš mít dva blinkry, tak k nim sehnat ještě adekvátní lištu....
A jakmile budeš mít dva blinkry, tak k nim sehnat ještě adekvátní lištu....
18:23:31
24.04.2018
24.04.2018
xMart
Diky za upozorneni Tak ne z druhosky ze 70tych let ale naopak jeden z prvnich....jeste jsem to nikde nevidel...nemel by nahodou nekdo druhej?
18:18:31
24.04.2018
24.04.2018
xMart
Tak razitka vystupni kontroly jsem si vubec nevsiml..
12:38:53
22.04.2018
22.04.2018
Bukaj
-> xMart: To čubrnim
Vidím to poprvé a rozhodně to není druhovýroba, ale spíše něco "prototypového" .
Dle razítka výstupní kontroly je to vyrobeno v září 1968
Ale tou dobou už jela sériová výroba modelu 69, takže vůbec netuším, co je to zač.
Na mém MB, vyrobeném 1.8. 1968 byly blinkry i lišta s "klasickým" žebrováním, ale nejsem si 100% jist, zda byly původní...
Vidím to poprvé a rozhodně to není druhovýroba, ale spíše něco "prototypového" .
Dle razítka výstupní kontroly je to vyrobeno v září 1968
Ale tou dobou už jela sériová výroba modelu 69, takže vůbec netuším, co je to zač.
Na mém MB, vyrobeném 1.8. 1968 byly blinkry i lišta s "klasickým" žebrováním, ale nejsem si 100% jist, zda byly původní...
11:45:18
16.04.2018
16.04.2018
xMart
Zdravím.. mám dotaz: Viděl už někdo z Vás takovéto blinkry na model 69? Mám na mysli strukturu žebrování.. na foto v porovnání s klasikou... Není to nějaká pozdější druhovýroba nebo tak něco? Díky
08:18:20
15.04.2018
15.04.2018
hans1
Dostaly se mi do rukou skla (čelní/zadní) údajně 1000mb ale jsou o 1mm(5,5 vs 6,6) silnější než ty co mám.Otázka zní jestli je možné že jsou z tisícovky nebo spíše stovka ?Půjdou do nového těsnění co prodává autotyp/pragos ?
09:55:54
09.04.2018
09.04.2018
Bukaj
-> orf: Promazáním nic nezkazíš, taky zkontrolovat, jestli není na bowdenu někde příliš ostrý záhyb...
09:53:36
09.04.2018
09.04.2018
orf
kuci potřebuji radu:
začal mě dost šustit tacho a poskakovat ručička.
Bude stačit promazat, nebo mám schánět nový náhon?
začal mě dost šustit tacho a poskakovat ručička.
Bude stačit promazat, nebo mám schánět nový náhon?
20:34:24
02.04.2018
02.04.2018
Jozka
-> mirecek.666: Tohle byl klasika plech, nabízel obě varianty (i LS/R) a až na velmi jemný nuance výsledek odpovídal originálu (jeden kus provozuju).
20:28:07
02.04.2018
02.04.2018
Enggik
-> mirecek.666: Ten k výfuku určitě nemám.
20:19:56
02.04.2018
02.04.2018
mirecek.666
-> Jozka: ja ted videl nerez nebo laminat
20:17:54
02.04.2018
02.04.2018
Jozka
-> mirecek.666: Plechy nad výfuk někdo vyráběl - a dost pěkný..
19:22:55
02.04.2018
02.04.2018
mirecek.666
-> Enggik: krásný, náhodou ten sušplech nad vejfuk by nebyl? Ty velký už mám dva, ale nad vejfuk nic:-(
15:01:19
31.03.2018
31.03.2018
mirecek.666
-> Enggik: super, dik.
13:37:35
31.03.2018
31.03.2018
Enggik
-> mirecek.666 31.03.18 12:34:53: Myslím že mám, ještě ve zbytcích po 110ce (předpokládám že to bude stejný), večer dám vědět.
22:31:31
24.03.2018
24.03.2018
Jozka
-> Kral288: Taky mi chybí - on se ten bazmek snadno ztratí..
19:25:52
24.03.2018
24.03.2018
Kral288
-> Jozka: Právě , je to delší , nemáte někdo navíc ?
12:11:03
24.03.2018
24.03.2018
Jozka
-> Kral288: I ta struna je uchycená, jak u ventilu. Otvorem je prostrčenej váleček s otvory pro strunu, vnějším 6ti-hranem a vnitřním závitem tak, že se vloží váleček, otvorem prostrčí struna a pak se v něm upevní přitažením šroubku.
Nejsem si jistej, jestli provedení spoje u páček je úplně stejný a nemám nic z toho po ruce - ale při zvětšení fotky se mi zdá, že tam toho máš nějak moc..
Nejsem si jistej, jestli provedení spoje u páček je úplně stejný a nemám nic z toho po ruce - ale při zvětšení fotky se mi zdá, že tam toho máš nějak moc..