-> PeeterCZ: Jeden ten 90kový sedan je ta moje
-> Tom Troll 06.02.19 13:50:04: Teorie "většina motorů 742.136 je ze sedanů" je fakt zajímavá a řekl bych, že úplně mylná

Najdi si libovolnej dobovej návod na zástavbu favomotoru dozadu - všude se píše, že máš použít "sání, svody, domek termostatu a vodní pumpu z Rapida" - o sedanech nikde ani slovo (maximálně se někdě uvede magické 742.136) - a přežívá to do dnešních dnů, spousta lidí si 136 dodnes ztotožňuje s Rapidem a o sedanu ani neví.
Důvod je podle mě přesně ten, který zmíňuje
-> Tomaso435 06.02.19 14:38:49: - Rapidy měly vesměs fakt tvrdej život a zároveň byly relativně levný, takže když byl nějakej zásadnější problém, tak se prostě kuchly použitelný díly (hlavně ten motor) a zbytek šel do pece a za pár tisíc se koupil další kus... sedany 136GL si naopak kupovali (z mý zkušenosti) spíš "usedlejší" a zároveň relativně konzervativní lidi. Kdo neměl prachy nebo je za to nechtěl dát, ten vzal obyč 105/120, kdo je měl a nebyl příliš konzervativní, volil fáčko. 136GL vzali podle mě lidi, co relativně peníze měli, ale zároveň byli konzervatní, opatrný a chtěli "starou jednoduchou škodovku" (fáčko bylo nový, složitý a podezřelý -
elektronický zapalování, brrrrr!!! - samá elektronika, to ti nikdo neopraví!... úplně to slyším

Na tenhle profil mi přesně sedí předchozí majitel mojí (z vyprávění jeho bratra, který mi jí prodával, původní majitel už byl po smrti). A i z pár rozhovorů s původníma majitelama 136GL co je doteď provozujou mi to vychází stejně...
Jeden takovej jí zatvrzele odmítá prodat, protože se rozhodl, že jí dojezdí do mrtva, protože o novější auto (čti Favorita) se v Praze bojí... nebo tak něco
