
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
letadla
-> Nwkt: ejakulafoukl? 

Vtipný to bylo sledovat, když chrlila ejákofokul, to tam nebylo nic 

-> Bobesh: Bych neveril kolik letadel najednou leti
To sou emise panecku a toho paliva co tam protece... Kam se serou auta...

-> Bobesh: jj znám ji cca rok, dokonce ji mám jako aplikací v mobilu. Škoda že se zobrazují jen "civilové" . .
-> Nwkt: -> Syny: Vyřídím.
-> Fén: Odeme pozdravuj tez :)
-> alpin: čínu som aj pozeral z okna. fakt tam niečo letelo :D.. fakt pekná stránka :)
-> Matthes, záškodník z TechWebu: presne..ked som od zoomoval mapu tak ma skoro porazilo kolko lietadiel
A nás tu doje... za emisie


-> Fén: Jistě
-> Bobesh: Taky děkuju za odkaz. :o)
-> Nwkt: Mám vyřídit pozdrav?
-> Nwkt: Mám vyřídit pozdrav?
-> alpin: mne tu letia ČSA České aerolínie
no já už viděl 3,manželínu to neskutečně baví

-> castrol: zrovna nám letí nad hlavami nejaká čína 
zrovna som ho aj počul

zrovna som ho aj počul
Ale to je hroznych letadel... a jejich emise nikoho nezajimaj, ale na relativne cista auta sou furt naky skurveny dane. To je videt, ze nejde o ekologii ale o penize 

-> Bobesh: dobra stranka som rad ze si sa podelil
-> Gabriel: Jo pane kde tobě je konec
-> Bobesh: Tyjo to je pekne



Přišel mi mailem jeden zajímavý odkaz:Letadla - můžeš si kontrolovat co ti právě letí nad
barákem: www.flightradar24.com/ Velmi zajímavá hračka
Klikni si na odkaz a ukážou se ti všechna letadla, která jsou
zrovna na obloze. Obraz se neustále aktualizuje a dá se libovolně přiblížit.
Když uvidíš třeba letadlo nad Chebem, je zajímavé podívat se na oblohu, jestli tam opravdu je.
A teď pozor - když si na nějaké to letadélko klikneš, ukáže se ti čárou jeho dosavadní trasa, vlevo se ti ukáže jeho fotografie a pod ní tyto informace:Aerolinky,číslo letu,startovací letiště a jeho kód,cílové letiště a jeho kód,typ letadla,registrační značka letadla, hexadecimální ohlašovací kód letadla, výška ve stopách a v metrech. Když se posuneš nad nějaké letiště, ukáže se ti u modrého křížku jeho název a kód.
barákem: www.flightradar24.com/ Velmi zajímavá hračka
Klikni si na odkaz a ukážou se ti všechna letadla, která jsou
zrovna na obloze. Obraz se neustále aktualizuje a dá se libovolně přiblížit.
Když uvidíš třeba letadlo nad Chebem, je zajímavé podívat se na oblohu, jestli tam opravdu je.
A teď pozor - když si na nějaké to letadélko klikneš, ukáže se ti čárou jeho dosavadní trasa, vlevo se ti ukáže jeho fotografie a pod ní tyto informace:Aerolinky,číslo letu,startovací letiště a jeho kód,cílové letiště a jeho kód,typ letadla,registrační značka letadla, hexadecimální ohlašovací kód letadla, výška ve stopách a v metrech. Když se posuneš nad nějaké letiště, ukáže se ti u modrého křížku jeho název a kód.
a co vám říká V3 ??? mě nic, ale narazil jsem na tohle ablecd.wz.cz/vendeta/zbra
n_v3.php
-> don Qardius: u v2 se to snad ani přesně neměřilo pro ně byl důležitý dolet a účinnost
Jo to nevím přesně kdo překonal M1 nejdřív. Že by němci s V2 ale ti nebyly pilotované?
-> don Qardius: s tím x-1 nevím jestli to byl opravdu první letoun co překonal zvukovou bariéru. kdesi jsem slyšel že to byly první migy co překonal zvukovou bariéru a potvrdili to i na různých akcích. kde při jejich letu praskaly skla o ozívala se ona zvuková rána
Je bohužel pravdou že většina civilních věcí byla převzata od armády. Také současná "moderní" letadla přejala na začátku koncepci s armadních letounů.
Slavný Boeing 707 byl jako prototyp Dash 80 vyvíjen pro americkou armádu jako tankovací letoun. Pak už měli samostatný vývoj.
Je to tím že armáda si může dovolit vlít do vývoje obrovské množství peněz, což by komerční společnost nezvládla.
Nyní jsou v armádě takové technogie (v USA) že do budou odrajněny kdoví kdy. O čem se ví a mluví jako o nejmodernějších věcech tak byly navženy před nějákými 20-30 lety.Co dělají teď se dovíme před důchodem.
Slavný Boeing 707 byl jako prototyp Dash 80 vyvíjen pro americkou armádu jako tankovací letoun. Pak už měli samostatný vývoj.
Je to tím že armáda si může dovolit vlít do vývoje obrovské množství peněz, což by komerční společnost nezvládla.
Nyní jsou v armádě takové technogie (v USA) že do budou odrajněny kdoví kdy. O čem se ví a mluví jako o nejmodernějších věcech tak byly navženy před nějákými 20-30 lety.Co dělají teď se dovíme před důchodem.

-> Gabriel: Fajn argument , v tom pripade bolo urcite najdomyselnejsie BELL X 1
-> don Qardius: taky jsem se u něj zastavil
to je zajímavé. mi se tady bavíme, ne jedůmyslněším letadle a většina zde jmenovaných pouze šířila smrt. bombardéry stíhací letouny hlídkové letouny apd. jenomže bez nich by nebyl vývoj a dnes by nebylo takové. jen mi to přijde divné. zvlášť když jsem se díval na to video z toho muzea.
Líbí se mi experimentální letoun Sotka. Je v záběru v předchozím videu.
www.military.cz/russia/.. ./t4.htm
www.military.cz/russia/.. ./t4.htm
o tom zese moc nevím, ale když létala po praze ne přehlídkách, tak každý pouze tiše záviděl
-> Gabriel: no co ja viem o tej s-92-ke ze bola dost zakerna... lacho sa stala neovladatelnou a takmer vzdy to skoncilo tragediou

-> PeterP136: no jo potom ty německý vlaštovky převzali češi a udělali z toho avia s-92
-> Staf1221: dobrý šílenosti
-> Gabriel: O tej nemeckej lastovicke som cital. Vraj to malo take slabe motory ze ked to pouzivali v CS vyzbroji (ako koristne liedadla) tak tomu zasadne tankovali len polovicu paliva aby to dostali bezpecne zo zeme. A v jedne citavej knizke kde popisoval byvaly vojensky pilot letecke historky, bol spomenuty aj velmi zaujimavy :) nastastie uspesny pokus o vzlet s plnymi nadrzami.
V tej knizocke bolo popisovana dost dobrou formou aj historia od X1 po X15. Technickych detailov sice malo ale v cloveku to zobudilo zaujem o lietadla. Tusim sa to volalo zalietavaci alebo tak nejak.
V tej knizocke bolo popisovana dost dobrou formou aj historia od X1 po X15. Technickych detailov sice malo ale v cloveku to zobudilo zaujem o lietadla. Tusim sa to volalo zalietavaci alebo tak nejak.
ked chcete cudne lietadla tu mate celu zbierku www.patricksaviation.com/
in/7488?i=182
z amikov ma fascinuje len b-52 a sr-71, oba modeli mam doma v mierke 1-72...ta b-52 ma skoro meter...nadhera...len nemam cas to skladat kua, a ruske mi teraz bude zhanat brat od ruskej firmy www.zezda.org.ru
mam uz su-39...co je v podstate vylepsene su-25 mnam


-> Gabriel: njn


-> rolls:
dvoku



f-16 maximalka okolo 2 machov a dostum nejakych 15 kilakov, mig-25 ma dostup 30 kilakov
to bola odvaha prenasledovat miginu




-> bnjaro: jj...pocas vojny v zalive som sa pobavil, ked v spravach davali ze dve f-16 prenasledovali mig-25 a ta migina im usla, hodila tam dvojku a vyparila sa
25 ma mach 3,2
lieta v tiez v takej vyske sko blackbird...bola to sovietska odpoved na sr-71




jj tiez pekna sialenost... ale ked klasiku tak Il-2
pro mě je nejzajímavější "vlaštovka"pro ty z vás kteří znají vojenskou hlavně tedy německou minulost. myslím tedy Messerschmitt Me 262 Schwalbe. snad první letadlo s proudovými motory na světě zařazeným do služby
nacismus.mysteria.cz/reic hgalerie/.../schwalbe10.jp g
nacismus.mysteria.cz/reic hgalerie/.../schwalbe10.jp g
-> rolls: to jako vazne si ho 25 lieta az TROJMACH???

kua...mig-25 nie 23

popripade 3machova stihacka mig-23 ako odpoved na sr-71

-> Gabriel: Jednoznacne blackbird SR71 a z prototypov yf23
-> rolls: ted si na to kapnul kajo

no tak jaké jsou podle vás ty nejzajímavější letadla všch dob? měli jme tu X-15 B52
-> Gabriel: ina kapitola ale dopravne ma moc neberu...skor sr-71, b-52 a tak, vetsinou ruske

-> Mishoooo: myslíš ze by přezil mach10?
