skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Autobusáci :-)
-> alpin: 07.02.11 18:29:57 to vyzerá smiešne...
-> Stepan FUN 07.02.11 10:27:18: A jsou tam obrázky na prohlížení? 

-> Stepan FUN:
Víš, co se říká, že? Co nechceš, to puč.
-> Bobesh:
Vím, že je studený start pro motor škodlivý, ale motory v osobácích tak startují běžně. I na dnešních autobusech se vždy startuje s předehřátým motorem?
EDIT: já myslel, že turbomotory byly dávány do Karos od roku 1989 v rámci modernizace, ve které došlo i k výměně hlučné zadní nápravy s velkým nábojem za modernější, s menším nábojem.
Víš, co se říká, že? Co nechceš, to puč.

-> Bobesh:
Vím, že je studený start pro motor škodlivý, ale motory v osobácích tak startují běžně. I na dnešních autobusech se vždy startuje s předehřátým motorem?
EDIT: já myslel, že turbomotory byly dávány do Karos od roku 1989 v rámci modernizace, ve které došlo i k výměně hlučné zadní nápravy s velkým nábojem za modernější, s menším nábojem.
Tak jsem hledal dneska nějakou literaturu a pod ruku mi přišlo pár katalogů a dílenskejch příruček... Když by byl zájem, byla by možnost zapůjčení... ;-)
-> palinator: Každý studený start je pro motor škodlivý. Atmosférické motory LIAZ na starých Karosách byly startovatelné asi do -5´C a nebyly vybaveny startovací pumpičkou na éterové patrony (třeba na Tatře 138-148,LIAZ 706),proto tam byl předehřívač,což je v podstatě naftový topení s výměníkem a čerpadlem,vřazený do chladícího oběhu. Tím jsi za větších mrazů ohřál motor na startovatelnou teplotu a rychleji se to ohřálo na provozní teplotu. Později cca od r.1985 se do Karos i LIAZů začly dávat turbomotory,vybavené žhavicími svícemi v sacím potrubí. Ty už se nechaly natočit i bez předehřevu. Ovšem kouře,smradu atd,takže kdo měl motor rád,radši ho ohřál,aby dýl vydržel. Takové vozy pak při dobrém zacházení najely více km na motorech a taky toliká nekouřily. Pokud byly opravdu velké mrazy,používal se bufík kolikrát celý den k dohřívání motoru,aby nevychládal a neklesala účinnost topení ve voze.
-> Bobesh:
Takže úplně studené motory se nestartují? Potom, co se motor ohřeje, tak se bus nechá vytopit bez bufíku?
Takže úplně studené motory se nestartují? Potom, co se motor ohřeje, tak se bus nechá vytopit bez bufíku?
-> palinator: Po zapnutí ohřívače při teplotě okolo 0´C tak 15-20min. do dosažení 40´C,pak jsem natočil a tu samou dobu do úplného ohřátí s bufíkem. S větším mrazem se doba ohřevu prodlužuje.
-> Bobesh:
A za jak dlouho (jízdy/volnoběhu) se taková Karosa 700 ohřeje na provozku?
A za jak dlouho (jízdy/volnoběhu) se taková Karosa 700 ohřeje na provozku?
-> Stepan FUN: Hlavně se muselo dobře zadečkovat,aby se udrželo teplé chladící médium a nafta mi byla u prdele,neboť ctí busfáry je klidná bezpečná jízda v čistotě a teple,zkrátka spokojenost cestujících. Od toho tam přece ten předehřívač je,abys nestartoval motor studenej a rychle dosáhnul provozní teploty,kdy je topení samosebou nejúčinnější.
Bobesh 04.02.11 20:51:42 napsal: Při dobrém stavu topení jsem i za větších mrazů
byl schopen vůz vytopit tak,že dámy v půli cesty odkládaly svršky.
.
Sakra to muselo stát nafty... :-D
byl schopen vůz vytopit tak,že dámy v půli cesty odkládaly svršky.
.
Sakra to muselo stát nafty... :-D
-> Vojtik: Jo,pokud by to bylo v periodický údržbě nebo přípravě na zimní provoz,tak by k tomu nedošlo. A protokoly prohlídek výrobce a dopravce se v nejednom bodu neshodují. Holt šetříme halíře,abychom ve finále vyhazovali tisíce. Pokud se po řidičích nešlapalo tak jako dnes,tak schopnej člověk se dohodl s dílenským a před zimou proběhlo rozebrání,vymetení a vyfoukání bordelu z radiátorů (kde se to usazovalo ve formě deky) a z motorů,které se zrova zkontrolovaly a přimázly,popř proběhla výměna uhlíků nebo motoru komplet. Já si to vše dělal sám. Zimní odchov v udržovaném voze a "náhraďáku" byl sakra rozdíl. Karosy řady 700 se daly vylepšit třeba náhradou originál předního radiátoru za hliníkový chladič na škodu 742
popř. i přidání 1 až 2 zadních radiátorů pod "pětku". Ovšem hlavní byla údržba,protože prasocestující cpali do topení jízdenky,papíry,kapesníky a pokud řidič pravidelně neuklízel,tahaly motory bordel do topení ze země (zejména LC,které měly topení v kufrech a sání z uličky). Při dobrém stavu topení jsem i za větších mrazů byl schopen vůz vytopit tak,že dámy v půli cesty odkládaly svršky. Nejlepší to bylo s 736,která topila i vrchem.

afro100 02.02.11 17:01:31 napsal: tvnoviny.sk/sekcia/.
../v- turzovke-dnes-rano-horel-
autobus.html
Typickej ventilátor topení. To je zhouba sedmiček.
Jak jsou pod sedačkama ty topení skoro stejný jako ve škodárně, tak kdo na to kálí a nčistí to, tak se v motorku tak dlouho hromadí různý chmýří, až je ho tam tolik, že se namotá na hřídelku a vlivem tření začne doutnat, pak blafne, hned nad ním začne hořet molitanová sedačka a než si toho řidič všimne, tak už celá sedačka hoří plamenem a už s tim ztěží co udělá. Je to opravdu obrovskej fofr. jednou u nás na dvoře přijel autobus na myčku, řidič čekal ve frontě na mytí a tak si šel ven zapálit. najednou si všimnul, že hoří sedačka, tak stihnul vytáhnout jen tašku s penězma, svojí tašku a sotva utek a než přijeli z kraje města hasiči, tak zbylo už jen to, co tady v tý Turzovce.
A minulej tejden přijel jeden mladej řidič celej vyděšenej, že mu šel kouř z podsedačky, tak že radši vytáhnul káble od větráku a když jsme motorek vyndali, tak bylo to přesně tohle, už pěkně natavený a jen díky pohotovému cestujícímu sedícímu hned za tímhle topením kterej to hned ohlásil nedošlo k průseru, páč to byl raní narvanej spoj, kde bývá k 90 lidem.
Vypadalo to takhle :
Hold jejich úspory a zanedbávání údržby
Typickej ventilátor topení. To je zhouba sedmiček.
Jak jsou pod sedačkama ty topení skoro stejný jako ve škodárně, tak kdo na to kálí a nčistí to, tak se v motorku tak dlouho hromadí různý chmýří, až je ho tam tolik, že se namotá na hřídelku a vlivem tření začne doutnat, pak blafne, hned nad ním začne hořet molitanová sedačka a než si toho řidič všimne, tak už celá sedačka hoří plamenem a už s tim ztěží co udělá. Je to opravdu obrovskej fofr. jednou u nás na dvoře přijel autobus na myčku, řidič čekal ve frontě na mytí a tak si šel ven zapálit. najednou si všimnul, že hoří sedačka, tak stihnul vytáhnout jen tašku s penězma, svojí tašku a sotva utek a než přijeli z kraje města hasiči, tak zbylo už jen to, co tady v tý Turzovce.
A minulej tejden přijel jeden mladej řidič celej vyděšenej, že mu šel kouř z podsedačky, tak že radši vytáhnul káble od větráku a když jsme motorek vyndali, tak bylo to přesně tohle, už pěkně natavený a jen díky pohotovému cestujícímu sedícímu hned za tímhle topením kterej to hned ohlásil nedošlo k průseru, páč to byl raní narvanej spoj, kde bývá k 90 lidem.
Vypadalo to takhle :

-> Stepan FUN: Njn, co naděláš, působil ale opravdu sympaticky a zoufale, je ale pravda, že sme se ani moc nebavili, takže to bylo nejspíš zdání.
aha ho tu je ten smrad kazivy... stale len stoji a opravuje sa... nezvladne hadam ani 100 km bez poruchy
www.autobazar.eu/sk/merce des-benz-oc-500-rf-2542-id 1589448.html
www.autobazar.eu/sk/merce des-benz-oc-500-rf-2542-id 1589448.html
Revizorské hlášení od kolegy:
MHD M. Lázně, zastávka Velká Hleďsebe:
Cestující nastoupila předními dveřmi jako poslední cestující před revizorem a posadila se. Po zahájení kontroly, držíc v ruce minci 0,50 EUR, nepředložila žádnou jízdenkou, tvrdíc, že čekala na příchod průvodčího. Tento argument byl později zpochybněn skutečností, že cestující měla trvalé bydliště ve Velké Hleďsebi.
Skutečně originální výmluva :-)
MHD M. Lázně, zastávka Velká Hleďsebe:
Cestující nastoupila předními dveřmi jako poslední cestující před revizorem a posadila se. Po zahájení kontroly, držíc v ruce minci 0,50 EUR, nepředložila žádnou jízdenkou, tvrdíc, že čekala na příchod průvodčího. Tento argument byl později zpochybněn skutečností, že cestující měla trvalé bydliště ve Velké Hleďsebi.
Skutečně originální výmluva :-)
-> Vojtik: :-) Trefil jsi se správně... Ano jedná se o toho pána, kterýho jsi jmenoval... Nejhorší na tom je, že je to moje příbuzenstvo. :-( No víš jak to je. Příbuzný si člověk nevybírá... Ty jsou mu jaksi "přidělený". :-( Každopádně o těch "hroznejch prachách" bych si třeba někdy rád popovídal na "direkt"... ;-) A o tom "sympatickým člověku" taky. Mám tu čest žít v jednom baráku s jeho bráchou (takže vím jak tenhle člověk jedná s ním pokud je nějakej problém) a docela rád bych Ti dal přečíst ty SMS když jsem mu řekl, že do toho prostě nejdu v tomhle časovým horizontu. Tady to radši nebudu už dál rozvádět... ;-)
Každopádně to že jsme se tu takhle sešli je opravdu docela náhoda. ;-)
Každopádně to že jsme se tu takhle sešli je opravdu docela náhoda. ;-)
-> afro100:
Lidem jde jen a jen o cenu. A oni si klidně hodinu počkají... Proto tito a podobní dopravci pořád existují. I když dneska už takové extrémy jako třeba před pěti lety už nejsou. Škoda, byla zábava jezdit s dopravci, kdy člověk nevěděl, kam, kdy, jak a jestli vůbec dojede :) Třeba takový Judr.Hofmann (pardon, Mudr.Šrotmann, GmBh) v době své nejlepší slávy, to bylo něco...
"Dobrej, jednou Praha"
"Tam jsem už byl"
"Ne, tam máte jet teď, podle jízdního řádu"
"Doktore...?"
"Revize jízdenek"
"Nemůžete přijít jindy? Nemám tu vše úplně v pořádku"
"No tak uvidíme, co najdeme"
Výsledek - 45 cestujících ve věku 25+ s dětskou jízdenkou a 15 cestujících bez jízdenky. Ale doktor to ošéfoval a nic nebylo.
Osobně mám v paměti mnoho cest s tímto dopravcem, které jsem podnikal společně s mnoha kolegy jen tak, ale vzpomenu na jednu:
V Brně měl odjezd podle jízdního řádu na Prahu dejme tomu ve 14hod. V 15hod autobus stále nikde, když se neobjevil ani v 15:30, bylo jasné, že už nepřijede. V 15:45 dorazil ke stanovišti 25 nejnovější model Mercedesu S, za volantem sám majitel firmy Judr. Hofmann. Že prej, kdo má místenku, tak je vezme, ale pouze 4 lidi, víc se tam nevejde. A bez zavazadel.
A ještě na jednu. Jednou jsem jel jeho autobusem (podle majitele firmy z roku 95, podle výrobního štítku z roku 89), klasická Karosa LC735, SPZ tuším AX 10-99. Hroznej vrak - netěsnili okna, dveře byly pořád v poloze polootevřeno, nefungovalo topení, převodovka fungovala v režimu 1 - 3 - 4 - R, po cestě se tankovalo (ale až po té, co řidič vybral na tržbě na naftu - a v posledních kilometrech všichni autobus tlačili i očima), no a jak byla zima a nefungovalo to topení, tak řidič (imho ukrajinského původu - v rukavicích, dvou bundách, šále, čepici) musel na křižovatkách otevírat dveře, jinak neviděl ven.
Škoda, že Hofmann je teď už normální, jak má jen dvě auta a jednu linku :(
Lidem jde jen a jen o cenu. A oni si klidně hodinu počkají... Proto tito a podobní dopravci pořád existují. I když dneska už takové extrémy jako třeba před pěti lety už nejsou. Škoda, byla zábava jezdit s dopravci, kdy člověk nevěděl, kam, kdy, jak a jestli vůbec dojede :) Třeba takový Judr.Hofmann (pardon, Mudr.Šrotmann, GmBh) v době své nejlepší slávy, to bylo něco...
"Dobrej, jednou Praha"
"Tam jsem už byl"
"Ne, tam máte jet teď, podle jízdního řádu"
"Doktore...?"
"Revize jízdenek"
"Nemůžete přijít jindy? Nemám tu vše úplně v pořádku"
"No tak uvidíme, co najdeme"
Výsledek - 45 cestujících ve věku 25+ s dětskou jízdenkou a 15 cestujících bez jízdenky. Ale doktor to ošéfoval a nic nebylo.
Osobně mám v paměti mnoho cest s tímto dopravcem, které jsem podnikal společně s mnoha kolegy jen tak, ale vzpomenu na jednu:
V Brně měl odjezd podle jízdního řádu na Prahu dejme tomu ve 14hod. V 15hod autobus stále nikde, když se neobjevil ani v 15:30, bylo jasné, že už nepřijede. V 15:45 dorazil ke stanovišti 25 nejnovější model Mercedesu S, za volantem sám majitel firmy Judr. Hofmann. Že prej, kdo má místenku, tak je vezme, ale pouze 4 lidi, víc se tam nevejde. A bez zavazadel.
A ještě na jednu. Jednou jsem jel jeho autobusem (podle majitele firmy z roku 95, podle výrobního štítku z roku 89), klasická Karosa LC735, SPZ tuším AX 10-99. Hroznej vrak - netěsnili okna, dveře byly pořád v poloze polootevřeno, nefungovalo topení, převodovka fungovala v režimu 1 - 3 - 4 - R, po cestě se tankovalo (ale až po té, co řidič vybral na tržbě na naftu - a v posledních kilometrech všichni autobus tlačili i očima), no a jak byla zima a nefungovalo to topení, tak řidič (imho ukrajinského původu - v rukavicích, dvou bundách, šále, čepici) musel na křižovatkách otevírat dveře, jinak neviděl ven.
Škoda, že Hofmann je teď už normální, jak má jen dvě auta a jednu linku :(
-> 1560: ano aj take firmy su ..
mna len prekvapuje to, ze ti ludia su take ovce, ze do toho vlezu .. ano, niekedy ide dalsi spoj az za hodinu-dve a kazdy sa ponahla, tiez zvycajne su tieto firmy o par centov lacnejsie nez SADka ... ale ja by som po tom co som sa najazdil v takch vrakoch dost (a vdaka Bohu sa mi nic nestalo) uz do toho nevliezol.. tiez dalsiu stranu to ma, ze to konkuruje SAD a samozrejme SAD nema zisk z linky, tak ju zrusi ... dopravca vyhlasi za pol roka bankrot alebo čo, vsetko je uplne inak a spoje co ? No nechodia a vsetci nadavaju ze bus ide raz za pol dna ... Samozrejme to uz je zas trocha o inom ...
mna len prekvapuje to, ze ti ludia su take ovce, ze do toho vlezu .. ano, niekedy ide dalsi spoj az za hodinu-dve a kazdy sa ponahla, tiez zvycajne su tieto firmy o par centov lacnejsie nez SADka ... ale ja by som po tom co som sa najazdil v takch vrakoch dost (a vdaka Bohu sa mi nic nestalo) uz do toho nevliezol.. tiez dalsiu stranu to ma, ze to konkuruje SAD a samozrejme SAD nema zisk z linky, tak ju zrusi ... dopravca vyhlasi za pol roka bankrot alebo čo, vsetko je uplne inak a spoje co ? No nechodia a vsetci nadavaju ze bus ide raz za pol dna ... Samozrejme to uz je zas trocha o inom ...
-> afro100 02.02.11 22:23:13:
Trochu mi připomínáš jistého dopravce - Zdeněk Fedorka - FEDOS. To, co jsem zažil s ním, na to se nehrabe ani leckterý dopravce z Ukrajiny.
Ten vždycky něco nakoupil, mnohdy ze zahraničí, jezdil tady s tím, mnohdy na francouzských značkách, až se to rozpadlo, odstavil to...
Ale je zase pravda, že kazit se začal až ke konci svého působení. Pak byl ukončen, vozy prodal (ty, co toho byly schopny - plno LC 936/956 jezdí v JM kraji) a od té doby se na pomyslné špičce kvalitních autobusových dopravců střídají jiná jména.
fedos.rajce.idnes.cz/FEDO S
Trochu mi připomínáš jistého dopravce - Zdeněk Fedorka - FEDOS. To, co jsem zažil s ním, na to se nehrabe ani leckterý dopravce z Ukrajiny.
Ten vždycky něco nakoupil, mnohdy ze zahraničí, jezdil tady s tím, mnohdy na francouzských značkách, až se to rozpadlo, odstavil to...
Ale je zase pravda, že kazit se začal až ke konci svého působení. Pak byl ukončen, vozy prodal (ty, co toho byly schopny - plno LC 936/956 jezdí v JM kraji) a od té doby se na pomyslné špičce kvalitních autobusových dopravců střídají jiná jména.
fedos.rajce.idnes.cz/FEDO S
-> Jožynek : tak tak ..
-> afro100: Aha, takže zase platí, každá minca má dve strany...

-> Jožynek : Ono to je cele samozrejme trocha inak :) Podobnych kuskov maju este asi 3 ks, zeby tiez zalozne ? :)) A dalsi v podobnom stave caka polorozobraty o par km dalej pred domom majitelky ... historia firmy je samozrejme tiez zaujimava, trochu do toho vidim a mohol by som popisat hafo praktik :)
Mozno si dakto spomenie na firmu Bioexpres, tiez to bola velka afera v TV spravach ked tahali busy z ciech a davali sa tam slovenske SPZ ... tak ona tam je ista naväznost :)
Za 4 roky, co som chodil na strednu skolu som s nimi jazdil kazdy den a tie busy nikdy nebola ziadna vyhra. Klasicky tam tieklo a podobne. Raz sa stalo, ze autobus viezol deti na vystupenie hviezd superstar v Ziline, neviem ktory to bol uz rok. Bol som pritomny ... Po 10 km sa sprajcli brzdove kluce, nasledovalo prehriatie brzd az na taku mieru, ze z toho rupla guma - delovka ako blazon, utrhlo to cast podlahy a niektore deti mali oparene nohy tym horkym vzduchom ... Na druhy den rano siel ten isty bus svoju klasicku linku o stvrt na 7 ... Istu mieru v tom zohrava aj sofer, ale ten stav hraje hlavnu ulohu ..
Mozno si dakto spomenie na firmu Bioexpres, tiez to bola velka afera v TV spravach ked tahali busy z ciech a davali sa tam slovenske SPZ ... tak ona tam je ista naväznost :)
Za 4 roky, co som chodil na strednu skolu som s nimi jazdil kazdy den a tie busy nikdy nebola ziadna vyhra. Klasicky tam tieklo a podobne. Raz sa stalo, ze autobus viezol deti na vystupenie hviezd superstar v Ziline, neviem ktory to bol uz rok. Bol som pritomny ... Po 10 km sa sprajcli brzdove kluce, nasledovalo prehriatie brzd az na taku mieru, ze z toho rupla guma - delovka ako blazon, utrhlo to cast podlahy a niektore deti mali oparene nohy tym horkym vzduchom ... Na druhy den rano siel ten isty bus svoju klasicku linku o stvrt na 7 ... Istu mieru v tom zohrava aj sofer, ale ten stav hraje hlavnu ulohu ..
-> afro100: Ráno som to počul v aute v dopravnom servise, neskôr aj videl v TV na správach, na STK vraj isiel.....inak zaujímavá hláška čo povedala majitelka firmy, že to auto mali ako zálohové, že aj neviem pri koľko mínus naštarovalo, čo sa o nových autách čo majú nedalo povedať...:)
-> castrol:
Ale jinak manuály má dílna, takže řidič v případě závady buď ví, co s tím (měl to na školení, slyšel o tom, viděl to apod.) nebo zavolá dílnu (od 8hod do 15hod) nebo dispečink (není-li dílna) nebo se na to vykašle a za tři dny, až se ten autobus hledá, tak řekne, že stojí nepojízdný "támhle někde v polu u Vyškova".



Ale jinak manuály má dílna, takže řidič v případě závady buď ví, co s tím (měl to na školení, slyšel o tom, viděl to apod.) nebo zavolá dílnu (od 8hod do 15hod) nebo dispečink (není-li dílna) nebo se na to vykašle a za tři dny, až se ten autobus hledá, tak řekne, že stojí nepojízdný "támhle někde v polu u Vyškova".
-> alpin:
Včera dali výpověď dva řidiči... Sebrali jim C954 a že dostanou Crosswaye. Oba se informovali u ostatních na to, jaké to je, a když zjistili, co a jak, tak to podepsali a adios. Už je chce Tourbus
Včera dali výpověď dva řidiči... Sebrali jim C954 a že dostanou Crosswaye. Oba se informovali u ostatních na to, jaké to je, a když zjistili, co a jak, tak to podepsali a adios. Už je chce Tourbus

-> 1560: jj , klasika , zapnes retak a ked ho vypnes vystrazka svieti dalej , potom na diagnostike ti vyhdazuje vstreky a neviem co... u nas to malo dost vodicov
-> alpin:
V jedné nejmenované autobusové firmě fasují řidiči, jejichž služba má být na voze Crossway/Arway, izolepu černé neprůhledné barvy. Je snad jasné, na co se používá :)
Nevím, co to je, na té fotce, nezkoumal jsem.
V jedné nejmenované autobusové firmě fasují řidiči, jejichž služba má být na voze Crossway/Arway, izolepu černé neprůhledné barvy. Je snad jasné, na co se používá :)
Nevím, co to je, na té fotce, nezkoumal jsem.
-> 1560: vies jako sa opravuje blikajuca kontrolka ? presnou ranou ladivom
btw : to v pozadi je veznica ?
btw : to v pozadi je veznica ?
Já se dnes svezl tímto a lituju SADky, že toho mají tolik, u nác v ČR naštěstí jen 5 nebo 6 kussů...
Výčet závad - jen ty, co si vzpomenu:
a) náhodně rozmístěné sedačky
b) děravý výfuk + patřičně zasviněné čelo
c) uvolněné a rozvrzané plasty v interiéru
d) nádherný zvuk ála traktor
e) nesvítící polovina světel a svítící všechny kontrolky na palubce
f) místo jednoho bočního okna použit igelit
g) různé podivné zvuky vycházející z podvozku
h) poněkud špatně fungující převodovka
ch) vevnitř příjemná vůně nafty
A další věci jsem nezkoumal a raději se modlil, abych už vystoupil.
Výčet závad - jen ty, co si vzpomenu:
a) náhodně rozmístěné sedačky
b) děravý výfuk + patřičně zasviněné čelo
c) uvolněné a rozvrzané plasty v interiéru
d) nádherný zvuk ála traktor
e) nesvítící polovina světel a svítící všechny kontrolky na palubce
f) místo jednoho bočního okna použit igelit
g) různé podivné zvuky vycházející z podvozku
h) poněkud špatně fungující převodovka
ch) vevnitř příjemná vůně nafty
A další věci jsem nezkoumal a raději se modlil, abych už vystoupil.
dalsia recenzia :-)
dneska som sa zviezol tymto , skoda ze len 30km lebo sa v tom islo neskutocne
co sedacka to fotelka , tie sedacky su neskutocne pohodlne , akurat siroke a aj akurat dlhe operadlo , neboli v nich chrbat .Latka na omak velmi prijemna - cosi ako runo: presivany kar s vsitimi rohmi takze nieco ako tie kozenne kresla kde bol kazdy roztek karu obopnuty gombikom , velmi luxusne .Motor skvely zatah a s busom hybe tak, ze netlaci vyslovene do sedacky , nastup brzd tiez velmi prijemny - nevytahovalo ma zo sedacky pri brzdeni a ucinok retarderu sa dal sledovat iba na tachometri
zaclony boli krepove naskladane na seba a nezachytavali sa na hacik ale pekne krepovy pasik so sponkou , tiez chvalim. horsie to bolo s plastami a krytmi. telka nebola ako v tom irizare - kozmicky kus plastu v ktorom bol monitor v celku s hodinami ale len monitor okolo ktoreho bola len plastova obruc , takiez aj ostatne okrytovanie ma nezaujalo , samotna karoseria bola dost makka - dvere po prechadzani hrbolov strpali , praskali , vrzgali
motor mal krasny linearny zatah , rychlosti boli odstupnovane dost z kratka ale aspon ich tam je dost na vyber. Bus krasne zrychluje po 100km/h potom asi zasahuje obmadzovac lebo dalej ani frk
moj celkovy dojem z tohto busu je velmi dobry
sorry za chyby
dneska som sa zviezol tymto , skoda ze len 30km lebo sa v tom islo neskutocne



moj celkovy dojem z tohto busu je velmi dobry

sorry za chyby

Stepan FUN 27.12.10 22:46:41 napsal: → VeTeV: Taky dobře… No v jakým stavu je ten vůz o kterým jsem psal vím velice dobře. Měl jsem tu „čest“ na něm párkrát něco opravovat… Přestal za mnou na servis jezdit po tom, co mi zavolal v pátek v 5 odpoledne, že by potřeboval udělat těsnění pod hlavou. A to tak že nejlépe ihned, protože v půl sedmý ráno má jet do itálie. Poslal jsem ho do toho místa kde záda ztrácej slušnej název, protože to bylo celkem nereálný… Tak se nasral a už od tý doby nepřijel… Naštěstí… :-D Jenom podotýkám, že tohle bylo tejden po tom, co tam přijel v půl čtvrtý odpoledne na výměnu oleje (před cestou taky kamsi daleko). Když jsem mu vyměnil olej, tak jem se dotázal, jestli je to správně, že z toho teče voda proudem… Nebylo to správně a skončil jsem v půl čtvrtý ráno po vyndání, zaletování (pokus o nahrazení chladičem z jednoho z vraků nevyšel. Po vejletě cca 30km do místa kde ten vrak stál bylo kolegou zjištěno, že ten chladič je z důvodů jinýho motoru naprosto obrácenej a i jinak velikej) a opětovném nandání chladiče…
Jak to tak čtu, tak jde asi o pana Vágnera, že? Po Tvém odmítnutí to mělo ještě pokračování... Zavolal pak mistrovi naší pobočky v Čáslavi a ten ho odkázal na nás... Kolem půl šesté večer mi volal dílenskej mistr ( Dělám v ČSAD Chrudim), že nějakej zoufalec potřebuje nutně do rána vyměnit těsnění pod hlavou na nějakym Renaultu a jestli to s kolegou přes noc zvládneme. Tak po nějakym přemlouvání jsme do toho šli. Původně to měla být karosa 900 s Renault motorem, ale o půl osmý se v bráně zjevila vlajková loď Čedoku z počátku 90'let FR1 ve zuboženym stavu, zvenku poškrábanej, vybydlenej interier, zapařený dvojskla...Vystoupil vcelku sympatickej majitel a začal bědovat, jak je všechno v prdeli, že byl teď na otočku v Madridu a že má v oleji vodu, předtim, že mu tekl chladič a musel ho provizorně lepit, že měnil kompresory klimatizace - všechno v servisu za hrozný prachy a že má další dva autobusy na zahradě u chaty, s jedním prej jezdil, ale odešel motor a koupil tenle a ten se mu taky velice sere, tak jsme najeli na kanál a po chvíli hledání našli tekoucí vodní pumpu, která je hnaná zubama z rozvodů a voda valila do oleje pumpou. Jelikož pumpu neměl, tak jeli s mistrem do Kutný Hory k nějakýmu jeho známýmu, co má tenhle motor v garáži pro pumpu. My jsme ji zatim vyndali a pak vypili celou jeho lednici plnou vychlazenejch piv :) asi za 3 hodiny se vrátili s pumpou, my ji zadělali a milej Honza vesele vyrazil druhej den na Itálii. Dodneška na tu noc docela rád vzpomínám, byl kráslej letní horkej večer, my se s kolegou pěkně brucli a ještě vydělali nějakou tu kačenu bokem, ale v kůži p. Vágnera bych nechtěl bejt, to bych do tý itálie jel radši svou ešdou, když jsem viděl ty spukřelý hadice a všechno tak nějak držící na dobrý slovo těsně před rozpadnutím...Já mít takovejhle stroj, tak se ho co nejrychlejc zbavím. Ty lidi, co v tom jedou, nemaj ani sebemenší páru, co je to za srajdu...
Docela náhoda, že jsme se tady takhle náhodou potkali
Jak to tak čtu, tak jde asi o pana Vágnera, že? Po Tvém odmítnutí to mělo ještě pokračování... Zavolal pak mistrovi naší pobočky v Čáslavi a ten ho odkázal na nás... Kolem půl šesté večer mi volal dílenskej mistr ( Dělám v ČSAD Chrudim), že nějakej zoufalec potřebuje nutně do rána vyměnit těsnění pod hlavou na nějakym Renaultu a jestli to s kolegou přes noc zvládneme. Tak po nějakym přemlouvání jsme do toho šli. Původně to měla být karosa 900 s Renault motorem, ale o půl osmý se v bráně zjevila vlajková loď Čedoku z počátku 90'let FR1 ve zuboženym stavu, zvenku poškrábanej, vybydlenej interier, zapařený dvojskla...Vystoupil vcelku sympatickej majitel a začal bědovat, jak je všechno v prdeli, že byl teď na otočku v Madridu a že má v oleji vodu, předtim, že mu tekl chladič a musel ho provizorně lepit, že měnil kompresory klimatizace - všechno v servisu za hrozný prachy a že má další dva autobusy na zahradě u chaty, s jedním prej jezdil, ale odešel motor a koupil tenle a ten se mu taky velice sere, tak jsme najeli na kanál a po chvíli hledání našli tekoucí vodní pumpu, která je hnaná zubama z rozvodů a voda valila do oleje pumpou. Jelikož pumpu neměl, tak jeli s mistrem do Kutný Hory k nějakýmu jeho známýmu, co má tenhle motor v garáži pro pumpu. My jsme ji zatim vyndali a pak vypili celou jeho lednici plnou vychlazenejch piv :) asi za 3 hodiny se vrátili s pumpou, my ji zadělali a milej Honza vesele vyrazil druhej den na Itálii. Dodneška na tu noc docela rád vzpomínám, byl kráslej letní horkej večer, my se s kolegou pěkně brucli a ještě vydělali nějakou tu kačenu bokem, ale v kůži p. Vágnera bych nechtěl bejt, to bych do tý itálie jel radši svou ešdou, když jsem viděl ty spukřelý hadice a všechno tak nějak držící na dobrý slovo těsně před rozpadnutím...Já mít takovejhle stroj, tak se ho co nejrychlejc zbavím. Ty lidi, co v tom jedou, nemaj ani sebemenší páru, co je to za srajdu...
Docela náhoda, že jsme se tady takhle náhodou potkali

-> alpin: volant ako vo felicii len o nieco vacsi 

alpin 27.01.11 15:15:02 napsal:
→ castrol: ti cinania vsetko skopirujuTy to zkopírujou dokonale... i se sjetou gumou a rozbitým světlem.
→ castrol: ti cinania vsetko skopirujuTy to zkopírujou dokonale... i se sjetou gumou a rozbitým světlem.

-> 1560: www.yutong.sk/autobusy/..
./galeria toto ma dostalo , inak 50 000 stoji nova mestska sorka
-> alpin:
Cože, 50tis Euro za dva roky staré a lehce zajeté auto?? No kurňa, asi začnu v práci tlačit na pilu.
Cože, 50tis Euro za dva roky staré a lehce zajeté auto?? No kurňa, asi začnu v práci tlačit na pilu.
-> 1560: ja tym jazdim denne , miesta je tam dost , kozenkove potahy su prijemne , kuri dost dobre , jazdi fajn , riadenie je docelapresne , rychlosti ma kratke a motor sa bohviejako nevytaca , v cuvacej kamere vidis konsky ... ale staci , rychlosti sa hadzu docela tazko - najme dvojka ale ako cestujuci mam z toho dojem jak tak dobry , akurat strop je strasne spatny a v 5-ke su madla takze pri okne sa sediet neda
autoline-eu.sk/sf/autobus -turisticky-autobus-YUTONG -Altele-ZK6100H-1012300225 2669351800.html
autoline-eu.sk/sf/autobus -turisticky-autobus-YUTONG -Altele-ZK6100H-1012300225 2669351800.html