Tak pár postřehů z instalace Lamax S9 dual:
(zatím jsem to kamarádce jen nainstaloval a ozkoušel, poznatky z provozu nemám, jen pár připomínek majitelky)
Instalace proběhla hladce, vše je jasné a jednoduché, nejsložitější je nějak lidsky zabudovat kabeláž pod polstrování a dekly interiéru. kabeláž je dostatečně dlouhá, myslím, že by stačila i na velkou dodávku (instaloval jsem do Caddy Maxi a kabel k zadní kameře měl ještě přes metr rezervu). Jediné, co vyšlo "jentaktak" je kablík k napojení na couvací světlomet (na přepínání zadní kamerky) - ten je dost krátký a při umístění zadní kamerky na vršek skla víka zavazadelníku to u Caddy vyšlo s chlupem, u dodávky by se musel nastavit.
Co mne mrzí, že ne úplně levný přístroj (bez jedné koruny 4000 Kč) je v základu dodáván pouze s interiérovou zadní kamerou (externí se dá dokoupit:
lamaxshop.cz/cs/.../853-l
amax-s9-dual-outside-rear-
camera-8594175354195.html ). Jak jsem předpokládal, s tou interiérovou kamerou nikdy nelze dosáhnout toho, co bylo hlavním požadavkem majitelky vozu - aby bylo vidět, jak daleko je zadek auta od překážky. I když kamerku naklopím tak, že už je v dolním okraji obrazovky vidět stěrač zadního skla, tak nárazník, ani tažné zařízení vidět není a zem (vozovku) je vidět až cca 40 cm za autem. Navíc při takovémto natočení kamerky už displej Lamaxu nelze použít jako zpětné zrcátko, neboť i při maximálním zvednutí zobrazované výseče (lze nastavit v menu) je záběr příliš nízko a není vidět horizont.
Otázkou je, zda se to dá vyřešit instalací té externí kamery - nerad bych vyhodil další tisícovku (cca 800 plus pošta) za něco, co bude fungovat stejně blbě.
Další negativum je údajné rušení autorádia ("rádio chrčí") od napájecího adaptéru Lamaxu. Ovšem toto asi nebude úplně vinou Lamaxu, prý stejné rušení dělá i nabíječka na telefon - a je prý jedno, v jaké z několika zásuvek v autě (od palubky až k zadní bočnici) je adaptér zapojen. Takže budu řešit ještě odrušení sítě zásuvek (továrních) nebo rádia (též tovární) v Caddyně...
Poslední dle mého názoru ne zcela povedená funkce je "G senzor" (otřesové čidlo, které zapne nahrávání u zaparkovaného vozu nebo zamkne právě nahranou sekvenci při jízdě) - je velmi citlivý a i když v menu zvolím nejnižší citlivost, Lamax se zapíná při každém zabouchnutí víka zavazadelníku a často i při zavření dveří (předních křídlových i bočních šoupaček).
Jinak za tu chvilku, co jsem si s tím hrál za mne zobrazení na displeji je fajn, úhel pohledu dozadu je mnohem větší, než vidí člověk přes zrcátka, ovládání taky ujde (i hlasové, jen některé pokyny musí člověk dost zkomolit, aby Lamax rozuměl), jen bych uvítal, kdyby se dal deaktivovat zvuk při zapnutí a vypnutí přístroje. Nahrávání ani další funkce jsem zatím neměl čas testovat, možná o víkendu se zase dostanu k tomu autu a až vyřeším rušení rádia, tak zkusím i nějakou testovací jízdu
