skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
2306 po cca 40tkm
21:54:46
01.03.2011
01.03.2011
Vrba
-> darklord: V lete staci mit otevrene okno a neni to slyset.Ale na podzim zavru a nestacim se divit.
21:36:30
01.03.2011
01.03.2011
darklord
-> Vrba: musis si pridat volume na radiu, loziska prestanu hucat asi najlacnejsie riesenie
21:34:37
01.03.2011
01.03.2011
minno
-> Vrba: no práveže neviem, či pochybujem o 21306 alebo nie. Popravde sa mi to ložisko páči, ale nemám znalosti z problematiky potrebných vlastností ložiska pre to ktoré použitie (axiálne a radiálne zaťaženie atď.). Podľa toho, čo tu odznelo, by to malo byť OK, ale aj tých názorov tu už padlo viac. Každopádne veľmi zastávam myšlienku konečne nájsť pre vlečku lepšiu náhradu ložiska miesto 2306 a so zakrytovaním ložiska plne súhladím, pretože pre toto použitie v dutom šikmom ramene je zakrytované ložisko priam ideálne. Už minule som sa tu nad tým zamýšľal, že zakrytovanie ložiska by to chcelo, no.
21:34:26
01.03.2011
01.03.2011
MiroJ
-> Vrba: ja viem , ale zatial niesom v takom stadiu , som si vedomi toho ze az to predsa len rozoberem a vymenim tak to bude potom uz len nekonecny pribeh ...
21:31:59
01.03.2011
01.03.2011
Gryzly
Moje zkušenost s životností ložisek je opačný.
Když jsem v roce 2004 dělal svou první vlečku (bože už je to sedm let) která měla áčka alá Gryzly, tak jsem prorezlý doraz na šikmém rameni odsekl a místo něj jsem navařil kus pásoviny cca 7mm silný, která jsem na jednom rameni obvařil z boku a na druhém z boku a zezadu. a na tomto rameni kde jsem to obvařil ve směru trubky viz červená čára, jsem asi svárem tu trubku ohnul a ložiska nebyli v ose. během roku jsem vyměnil čtyři ty malá ložiska, bud praskl venkovní kroužek, nebo se rozsypala klec kuliček. Různí výrobci ložisek. Životnost od 1000 do 5000km, zkoušel jsem i uplně novou rovnou hřídel a nepomohlo to, jednoznačně ohnutá trubka.
Jednou jsem na to jel z Klatov domů cca 380km. Prdel byla že jsem měl zadní nápravu s proměnnou geometrií. Když se kuličky v ložisku s rozbitou klecí přesunuly na druhou stranu, velké ložisko se vyklopilo na druhou stranu a zadní kolo zatočilo. Korigoval jsem to volantem.
Takže pokud bude na ložiska kvůli nesouososti vyvíjen velký tlak, odejde dřív to malé ložisko.
Když jsem v roce 2004 dělal svou první vlečku (bože už je to sedm let) která měla áčka alá Gryzly, tak jsem prorezlý doraz na šikmém rameni odsekl a místo něj jsem navařil kus pásoviny cca 7mm silný, která jsem na jednom rameni obvařil z boku a na druhém z boku a zezadu. a na tomto rameni kde jsem to obvařil ve směru trubky viz červená čára, jsem asi svárem tu trubku ohnul a ložiska nebyli v ose. během roku jsem vyměnil čtyři ty malá ložiska, bud praskl venkovní kroužek, nebo se rozsypala klec kuliček. Různí výrobci ložisek. Životnost od 1000 do 5000km, zkoušel jsem i uplně novou rovnou hřídel a nepomohlo to, jednoznačně ohnutá trubka.
Jednou jsem na to jel z Klatov domů cca 380km. Prdel byla že jsem měl zadní nápravu s proměnnou geometrií. Když se kuličky v ložisku s rozbitou klecí přesunuly na druhou stranu, velké ložisko se vyklopilo na druhou stranu a zadní kolo zatočilo. Korigoval jsem to volantem.
Takže pokud bude na ložiska kvůli nesouososti vyvíjen velký tlak, odejde dřív to malé ložisko.
21:31:41
01.03.2011
01.03.2011
Krupp
Já se teda ještě ozvu, ten průhyb hřídele se mi taky moc nezdá ale jak píšeš že to je kvůli shodhnosti dílů to mi taky nejde moc do hlavy. Shodnost bych chápal u uložení ramen, brzd, bubnu, možná pružin a tlumičů ale proč by chtěli mít stejné ložisko když ten domeček a hřídel jsou "nově udělané"? I když kdo ví co bylo tehdy dostupné..
21:31:19
01.03.2011
01.03.2011
Vrba
-> MiroJ: Původní koncept nevydrzel ani s or34 ,slabym motorem a setrnym zachazením.Az to budeš měnit častěji než pneumatiky,tak te to taky omrzí.
21:30:06
01.03.2011
01.03.2011
darklord
moj nazor - laborovat a dotiahnut to na uroven lepsiu ako to vyslo z AZNP.
-> MiroJ: vies ja mam to auto viac pre zabavu ako na kazdodenne jazdenie, ked pridem na to ze to nefunguje tak sa podelim o skusenosti a bude tu raz a navzdy pokoj. Ak sa to nerozsype tak budem odporucat nove riesenie
-> MiroJ: vies ja mam to auto viac pre zabavu ako na kazdodenne jazdenie, ked pridem na to ze to nefunguje tak sa podelim o skusenosti a bude tu raz a navzdy pokoj. Ak sa to nerozsype tak budem odporucat nove riesenie
21:25:46
01.03.2011
01.03.2011
MiroJ
moj nazor , ostat pri povodnom koncepte a sustredit sa na kvalitu materialu a hlavne prace , ziadne kladivo a nasilnosti , pekne mrazak a teplo a osadzat bez nasilia pokila to ide aby sa neotlacili gulicky do povrchu co je asi kamen urazu preco tie napravy odchadzaju ... vazelinky treba dat z rozumom lebo vela vazeliky sposobuje prehrievanie a znizenie zivotnosti ...
21:24:05
01.03.2011
01.03.2011
darklord
-> minno: za mna 6205-2RS male, rozperky+21306 velke (ak zozeniem cislo krytovaneho tak to)
21:23:21
01.03.2011
01.03.2011
minno
-> Vrba 01.03.11 21:21:24:
21:22:27
01.03.2011
01.03.2011
minno
no pekne sa to tu vyvija, tak ja si pockam na konecne stanovisko na ktorom sa zhodnete a ktore vam potom potvrdi aj nejaky odpornik a idem do toho :)
21:22:13
01.03.2011
01.03.2011
MiroJ
-> minno: nie a dokonca som to ako celok nechal opieskovat bez rozborky ... trosku piesok zaskripal medzi plechmi a bol pokoj
21:21:24
01.03.2011
01.03.2011
Vrba
-> MiroJ: Ja mám najeto 40 000 a uz tam je ted nově třetí sada,....
21:21:05
01.03.2011
01.03.2011
minno
-> MiroJ: ty si loziska nemenil pri repase?
21:20:08
01.03.2011
01.03.2011
MiroJ
pani , popravde , preco vobec spekulujete nad niecim inym nez to je ? co vam vobec robi problem ? preco nieje kombinacia 2306 6205 idealna ?
moja vlecka , asi dvaja majitelia predomnou a velka kopa km , ja mam na nej cez 45000-50000km pod mojou taktovkou a loziska nepocut ...
moja vlecka , asi dvaja majitelia predomnou a velka kopa km , ja mam na nej cez 45000-50000km pod mojou taktovkou a loziska nepocut ...
21:14:47
01.03.2011
01.03.2011
darklord
-> Gryzly: ano sak to hovorim... alebo to je nejaky problem zase ze budu nizke otacky?
21:13:51
01.03.2011
01.03.2011
Gryzly
-> darklord: jenže tyto otáčky budeš dosahovat jen špičkově a krátkodobě, většinu protvozu budeš mít v otáčkách pod 1000ot/min.
21:12:49
01.03.2011
01.03.2011
darklord
-> MiroJ: ano tam je to zavisle od pouziteho krytu, kazdopadne ako som uz pisal mne staci do 2000ot/min, takze tam by som si dovolil tvrdit ze to je jedno
21:12:12
01.03.2011
01.03.2011
darklord
-> MiroJ: alebo poriadne gufera a urobit olejovu odbocku od motoru, ze? Radsej by som *-2RS s tym ze ho len primazem pred montazou a budem pozorovat ci vydrzi alebo nevydrzi viac ako original.
21:11:42
01.03.2011
01.03.2011
MiroJ
pre porovnanie
6306 kryte pri tuku 6700 ot/min
odkryte pri tuku 10000 ot/min
6306 kryte pri tuku 6700 ot/min
odkryte pri tuku 10000 ot/min
21:09:06
01.03.2011
01.03.2011
MiroJ
-> darklord: myslim ze treba nechat radcej vazeliku
21:09:05
01.03.2011
01.03.2011
Vrba
-> darklord: Tak on ten typ bude pořád stejny at uz to bude od no name nebo od skf,...
21:07:13
01.03.2011
01.03.2011
darklord
-> Vrba: no to je prave cina alebo nieco podobnej kvality, a ak sa r5obi zakrytovane tak by to bolo este lepsie, dutina by sa len strekla rezistinom a problem vazeliny by vobec nebol
21:05:20
01.03.2011
01.03.2011
darklord
-> MiroJ: znacky viem aj sam, myslim konkretny typ podla poziadavkov co som napisal (ak existuje)
21:04:39
01.03.2011
01.03.2011
MiroJ
SKF FAG NTN NSK KOYO TIMKEN
ziadne CODEX CX NONAME ...
ziadne CODEX CX NONAME ...
20:59:33
01.03.2011
01.03.2011
darklord
-> MiroJ: jaaaaj, pridem na zraz mraziakom a to budes pocut ten zvuk uz na volnobeh
20:58:55
01.03.2011
01.03.2011
darklord
-> Vrba: este by mi k tomu nejaky strojar mohol odporucit konkretny typ napr od SKF alebo nejakeho lepsieho vyrobcu, zakrytovane z oboch stran, a nejake so znizenou hlucnostou ak sa take cosi robi (v prevodovke myslim nieco take je)
20:58:00
01.03.2011
01.03.2011
MiroJ
a ja ti viem ? pne uz pri 3000ot. na motore pride ze uz sa kazdu chvylku nieco rosipe
20:56:31
01.03.2011
01.03.2011
Vrba
-> darklord: Já myslím,že neprohloupíš když ho tam dáš.Ted když vím že takové existuje ,tak bych ho tam dal taky.
20:54:53
01.03.2011
01.03.2011
darklord
No ja mam fakt chut dat si vytocit rozperne kruzky a nahodit do napravy 21306 az to budem skladat
-> MiroJ: ake problemy v otackach? povedzme pri mojom planovanom obuti (185/60R13) a rychlosti 180km/h je to okolo 1700-1800 ot/min, to je moc?
-> MiroJ: ake problemy v otackach? povedzme pri mojom planovanom obuti (185/60R13) a rychlosti 180km/h je to okolo 1700-1800 ot/min, to je moc?
20:53:38
01.03.2011
01.03.2011
Vrba
-> MiroJ: To 6205 tam vydrží na věky.Problém je vždyckly v tom dvojřadém.
20:51:36
01.03.2011
01.03.2011
MiroJ
-> Vrba: ale definuj ktora rada kulickovych lozisk
6... su len radialne 6000
7... radialno axialne 7201
1... radialno axialne vykyvne 1201
2... radialno axialne vykyvne 2306
3... radialno axialne pevne 3204
napr
6... su len radialne 6000
7... radialno axialne 7201
1... radialno axialne vykyvne 1201
2... radialno axialne vykyvne 2306
3... radialno axialne pevne 3204
napr
20:48:06
01.03.2011
01.03.2011
Vrba
A. Kuličková ložiska
* nejlevnější a nejběžněji používaný typ ložisek, vyráběna v mnoha provedeních a rozměrech
* vyznačují se jednoduchou konstrukcí a jsou nerozebíratelná
* provozně odolná a nenáročná na údržbu
* mají relativně dobrou únosnost jak v radiálním, tak i v axiálním směru
* vhodná pro vysoké i velmi vysoké otáčky
* vyžadují souosost čepu a ložiskového tělesa, přípustný úhel naklopení cca. 10'
* dodávají se také jako zakrytá nebo utěsněná
Tak čtu,že zvladnou i axialní sílu,ale stejně bych určitě volil soudečkové i za cenu minimalních úprav.To tam vydrží 100pro už na vždy.
* nejlevnější a nejběžněji používaný typ ložisek, vyráběna v mnoha provedeních a rozměrech
* vyznačují se jednoduchou konstrukcí a jsou nerozebíratelná
* provozně odolná a nenáročná na údržbu
* mají relativně dobrou únosnost jak v radiálním, tak i v axiálním směru
* vhodná pro vysoké i velmi vysoké otáčky
* vyžadují souosost čepu a ložiskového tělesa, přípustný úhel naklopení cca. 10'
* dodávají se také jako zakrytá nebo utěsněná
Tak čtu,že zvladnou i axialní sílu,ale stejně bych určitě volil soudečkové i za cenu minimalních úprav.To tam vydrží 100pro už na vždy.
20:48:05
01.03.2011
01.03.2011
MiroJ
-> Matthes, záškodník z TechWebu: problem je v otackach u sudockovych ...
20:46:15
01.03.2011
01.03.2011
Matthes, záškodník z TechWebu
No soudeckove je nejlepsi to neni o cem uvazovat. Tam tiha stoji na primkach tech soudku. U kulickovych lozisek to je jen bodovy styk dvou kulicek.
20:45:20
01.03.2011
01.03.2011
MiroJ
ja len tak laicky , v tej dobe sa tak ci tak 4306 ci jemu podobne nevyrabalo a preto sa pouzilo to co uz bolo zavedene . vyhoda vkyvneho je ze poberie urcite montazne ci pracovne vykyvy a nepresnosti . Na druhej strane by som ako slaby clanok povazoval pouzite jednoradove lozisko ktore tymi vykyvmi urcite trpi a je len radialne naproti 2306 a 4306 ktore su radialno axialne s kosouhlim sytkom . Co viem tak je tam rozdiel vo vykyve lozisk a hlavne v stycnom uhle guliciek co je to hlavne pre zivotnost tychto lozisk ... ja osobne by som ostal pri 2306 ...
preco ? loziska sa nalisuju , vykyvne sa usadi v jemu prirodzenej polohe ktora prave nemusi byt suosa z jednoradovym 6205 (co povazujem za jeho vyhodu ) a loziska tak na zaciatku a pocas prvych km pracuju bez pnutia a tak . potom pride prva jama ci unava a 6205ka zacne mat volu ktoru pravdaze 2306 uhra preto ze umozni vykyv ... pokial by tam bola 4306 tak svojou nepoddajnostou sa zacne narusat a vybijat .... a tym bude vznikat vola na oboch loziskach a ako celok to odide skor ....
co v na to ? mohlo b to byt aj takto ?
preco ? loziska sa nalisuju , vykyvne sa usadi v jemu prirodzenej polohe ktora prave nemusi byt suosa z jednoradovym 6205 (co povazujem za jeho vyhodu ) a loziska tak na zaciatku a pocas prvych km pracuju bez pnutia a tak . potom pride prva jama ci unava a 6205ka zacne mat volu ktoru pravdaze 2306 uhra preto ze umozni vykyv ... pokial by tam bola 4306 tak svojou nepoddajnostou sa zacne narusat a vybijat .... a tym bude vznikat vola na oboch loziskach a ako celok to odide skor ....
co v na to ? mohlo b to byt aj takto ?
20:44:08
01.03.2011
01.03.2011
darklord
-> Vrba: cize naklapacie gulickove: únosnost těchto ložisek je menší než u rozměrově srovnatelných jednořadých kuličkových ložisek, nejsou vhodná pro zachycení větších axiálních sil
Este pridaj dvojrade nenaklapacie a bude v tom jasno
Este pridaj dvojrade nenaklapacie a bude v tom jasno
20:40:35
01.03.2011
01.03.2011
Vrba
Pro srovnání:
C. Naklápěcí kuličková ložiska
* mají dvě řady kuliček s kulovou oběžnou drahou na vnějším kroužku
* jejich konstrukce umožňuje vzájemné naklopení kroužků (v závislosti na provedení ložiska cca 2-3°)
* jsou vhodná především pro uložení, u kterých dochází k průhybu hřídele nebo odchylkám od souososti
* únosnost těchto ložisek je menší než u rozměrově srovnatelných jednořadých kuličkových ložisek, nejsou vhodná pro zachycení větších axiálních sil
* obvykle se vyrábějí jak s válcovou, tak i kuželovou dírou
* dodávají se také jako utěsněná
C. Naklápěcí kuličková ložiska
* mají dvě řady kuliček s kulovou oběžnou drahou na vnějším kroužku
* jejich konstrukce umožňuje vzájemné naklopení kroužků (v závislosti na provedení ložiska cca 2-3°)
* jsou vhodná především pro uložení, u kterých dochází k průhybu hřídele nebo odchylkám od souososti
* únosnost těchto ložisek je menší než u rozměrově srovnatelných jednořadých kuličkových ložisek, nejsou vhodná pro zachycení větších axiálních sil
* obvykle se vyrábějí jak s válcovou, tak i kuželovou dírou
* dodávají se také jako utěsněná
20:37:16
01.03.2011
01.03.2011
Vrba
-> darklord: No ja jsem linej to hledat,.,,,ty mas prehled aspon.Tak v tom pripade bych tam dal tohle.Skoda,ze jsem loziska menil pred mesicem.
dále :
G. Soudečková ložiska
* mají dvě řady soudečků se společnou kulovou dráhou na vnějším kroužku
* jejich konstrukce umožňuje vzájemné naklopení kroužků (v závislosti na provedení ložiska cca 1.5-2.5°)
* mají vysokou únosnost a mohou přenášet velká radiální a současně i axiální zatížení v obou směrech
* jsou vhodná pro velká zatížení při nesouosostech v uložení a při průhybech hřídele
* obvykle se vyrábějí jak s válcovou, tak i kuželovou dírou a jsou nerozebíratelná
*
dodávají se také jako utěsněná
Nechal bych na soustruhu vytočit distanční podlozku a tu nalisoval do ramene tak,aby lozisko bylo co nejblíž ke kolu.
dále :
G. Soudečková ložiska
* mají dvě řady soudečků se společnou kulovou dráhou na vnějším kroužku
* jejich konstrukce umožňuje vzájemné naklopení kroužků (v závislosti na provedení ložiska cca 1.5-2.5°)
* mají vysokou únosnost a mohou přenášet velká radiální a současně i axiální zatížení v obou směrech
* jsou vhodná pro velká zatížení při nesouosostech v uložení a při průhybech hřídele
* obvykle se vyrábějí jak s válcovou, tak i kuželovou dírou a jsou nerozebíratelná
*
dodávají se také jako utěsněná
Nechal bych na soustruhu vytočit distanční podlozku a tu nalisoval do ramene tak,aby lozisko bylo co nejblíž ke kolu.
20:32:17
01.03.2011
01.03.2011
darklord
-> Vrba: no ked si porovnas rozmery s 2306 a 4306 tak ma rovnaky vonkajsi a vnutorny priemer...
20:30:18
01.03.2011
01.03.2011
Vrba
-> darklord: A jinak rozmerove sedi,jo?To by byla dost jednoducha uprava ho tam dostat....a vydrzelo by uz na vzdy.
20:27:53
01.03.2011
01.03.2011
MOLSO
-> Matthes, záškodník z TechWebu: o by bolo najmenej nie ?
tak kto to vyskusa ?
tak kto to vyskusa ?
20:25:21
01.03.2011
01.03.2011
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Vrba: Tohle by bylo super, ale musel bys udelat nejakej redukcni krouzky pac to lozisko je tenci.
20:24:16
01.03.2011
01.03.2011
darklord
-> Vrba: lenze toto dvojradove sudkove ma 19mm sirku oproti 27mm u gulickoveho vyklapacieho, to by asi chcelo este rozperky
20:23:59
01.03.2011
01.03.2011
Vrba
-> darklord: www.dimensor.cz/produkty/
.../21306-c-w33-000-013572
.html
Tady se ten tlak rozloží na mnohem větší plochu
Tady se ten tlak rozloží na mnohem větší plochu
20:22:06
01.03.2011
01.03.2011
Vrba
-> darklord: No pobere,ale jen malé zatížení,takže by odešlo možná dříve než to naklápěcí.To co jsi poslal ted v odkazu vypadá dobře...takovou konstrukci ložiska jsem myslel.Proste aby valivé elementy nepřenášely celou sílu pouze v bodovém dotyku,kde se potom ta dráha vydře.
20:17:01
01.03.2011
01.03.2011
darklord
-> Vrba:
napr toto?
www.dimensor.cz/produkty/ .../21306-c-w33-000-013572 .html
nenaklapacie nepobere axialne sily? zase niecomu nerozumiem?
napr toto?
www.dimensor.cz/produkty/ .../21306-c-w33-000-013572 .html
nenaklapacie nepobere axialne sily? zase niecomu nerozumiem?
20:15:06
01.03.2011
01.03.2011
Vrba
-> darklord: Kuličkové nenaklapěcí tam byt nemůže,protože nepobere axialní síly.Musíš mít nějaké kuželíkové dvojřadé (jestli něco takového existuje) nebo soudkové dvojřadé?Jestli to říkám špatně tak mě opravte.
20:10:44
01.03.2011
01.03.2011
darklord
-> Vrba: cislo 4306 - gulickove dvojradove, linky na spodku stranky:
www.dimensor.cz/produkty/ .../4306-2rs-000-011793.ht ml
www.dimensor.cz/produkty/ .../4306-atn9-000-011794.h tml
www.dimensor.cz/produkty/ .../4306-btng-000-000512.h tml
www.dimensor.cz/produkty/ .../4306-2rs-000-011793.ht ml
www.dimensor.cz/produkty/ .../4306-atn9-000-011794.h tml
www.dimensor.cz/produkty/ .../4306-btng-000-000512.h tml