Maxilite Jupiter

prohledat
190 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 02.01.2025 do 04.11.2025, založil/a Robert 106
řadit dle data
15:54:56
04.11.2025
minno
-> Bukaj: Že sa ti to chcelo merať3 V konečnom dôsledku sú tie namerané údaje aj tak fuk, lebo čo sa týka výhľadu z auta a výhľad na rohy auta, tak na to má vplyv množstvo iných faktorov (tvar karosérie...) a aj ten posed je odlišný auto od auta.

Škodovka je ale určite čo do výhľadu a odhadu vzdialenosti bezkonkurenčné vozidlo158

Keď som roky jazdil permanentne len škodovkou a Puntom, tak som si vždy po presadnutí z Punta do škodovky pochvaľoval výhľad a pri opačnom presadnutí som vnímal v tomto smere radikálne zhoršenie.
Dnes jazdím permanentne Puntom + Golfom a pochvaľujem si Punto, aká je to oproti Golfu úplna paráda na odhad vzdialenosti okolo auta3 V Golfe má navrch len zadná kamera a senzory predok+zadok, ale normálne by som privítal aj prednú kameru. Pritom to auto je rovnako dlhé ako škodovka (4,3 metra), ale... na odhad vzdialenosti v tesnej blízkosti okolo auta nie som veru moc talent.
20:09:30
29.10.2025
Bukaj
-> minno: Ze zvědavosti jsem šel k autům a měřil rozdíly:
Jak Volvo, tak škodovka (Mko) má od země k spodní hraně čelního skla cca 95 cm.
Škodovka má výšku sedáku (vzadu, kde je zadek řidiče) od země cca o 5 cm vyšší, než Volvo v nejvyšší poloze (cca 50 vs. cca 45 cm).
Ve škodovce mám při pohodlném posezu cca stejnou mezeru mezi hlavou a stropem, jako ve Volvu (cca 12 cm plusmínus 2 cm - Volvo má rovnější střechu, mírně se svažující dopředu, škodovka kulatější střechu, mírně se svažující dozadu, výška obou aut je cca stejná).
Ve škodovce mám od obličeje (od oční bulvy - měřeno od lícní kosti) k spodní hraně čelního skla cca 90 cm a přes hranu skla vidím kapotu, ve Volvu mám od lícní kosti k hraně skla 110 cm a kapotu nevidím. Chybí mi těch 5 cm výšky, abych viděl přes palubku a hranu skla kapotu.
Navíc u Volva je předek dlouhý - od hrany skla po přední obrys vozu o cca 15 cm delší, než škodovka - takže se strašně blbě odhaduje vzdálenost a i šířka vozidla.
Taky proto radši jezdím škodovkou - u ní mám rozměry tak nějak pod kůží a nemusím o nich přemýšlet...5
19:34:15
29.10.2025
Bukaj
-> minno: Ne. Právě, že u Volva bych musel mít přes dva metry, abych byl schopen vidět ven, jako ze škodovky. Posez ve škodovce mi naprosto vyhovuje, i když nemá výškově stavitelný sedák.
Škodovka je prostě menší auto pro menší lidi (ideální výška řidiče je tak 180 cm) - myslím, že kdokoli, kdo má nad 190 cm se musí ve škodovce cítit stísněně. Naopak menší lidi si musí dávat něco pod zadek - pamatuju, jak jsem opečovával škodovku maminky mé první lásky a tam byl na sedadle řidiče vždy15 cm vysoký polštářek, protože maminka měla necelých 155 cm...1
A já se tak cítím v tom Volvu, no. Je to tak na hraně, abych viděl ven a neseděl jsem moc zlomenej dopředu - v autech jsem zvyklý spíš na poměrně zakloněný posez se vzpřímenou hlavou - nesnesu třeba dodávky, kde nejde sklopit opěradlo kvůli přepážce a sedím tam jak na záchodě... 8
10:04:27
29.10.2025
minno
-> Bukaj 28.10.25 18:55:39: Takže aj ty si jeden z tých, čo v aute sedia nalepení na strope3 Nie preto, že by museli, ale preto, že chcú1
18:55:39
28.10.2025
Bukaj
-> ajok 28.10.25 18:11:29: Já to měl s Rapidíma sedačkama přesně naopak a třeba u Volva mne štve, že ač mám sedačku nejvýše, co jde, tak pořádně nevidím dopředu přes kapotu. Holt je to auto pro velký kluky, což já nejsem (178 cm)3
Terdy ona by sedačka šla ještě o trochu zvednout vepředu, ale to by bylo ještě horší - to bych kromě toho, že nevidím ven ještě nedosáhl na pedály1
18:33:17
28.10.2025
Jozka
-> ajok: Nu, já mám tyhle problémy až v extrémech, jako je A110..
18:11:29
28.10.2025
ajok
-> Jozka 28.10.25 17:04:16: jsem podobne vysokej, u vsech rapidu prvni, co jsem delal, ze jsem dal sedacku ridice nejniz, nevim proc vzdy byla nejvys, horsi to ma synovec s asi 195cm, ten se sotva vejde do feldy7
17:04:16
28.10.2025
Jozka
-> Tomaso435: 3 Jo, pak už se to dá i jinak, nežli kolem kostelní věže = taky mě větší cestování se sériovkou už moc nebere.. Ale jinak ok, mám (zrána) jen 176 cm.. kdyby ne, tak asi jen sportovní sedačku proklatě nízko - pár dosti urostlejch chlapíků s MB závodilo / závodí..4
15:39:33
28.10.2025
Tomaso435
-> Jozka: embecko sem vždycky chtěl, samo s legalizoványm favo motorem a 165/70r13. Ale ta nejpodstatnější věc je že se tam vejdu asi tak, že nejdál s tim zajedu tak do garáže.... I ve 120 to prostě není ono...
15:26:08
28.10.2025
Jozka
Jak který - třeba s embéčkářema se mi to jeví spíše naopak..5
15:24:02
28.10.2025
Tomaso435
-> Robert 106 28.10.25 15:01:15: a stále ubývají....
15:01:15
28.10.2025
Robert 106
-> COL: Máš pravdu jsou to nové pěkné kola za dobrou cenu. Přesně tohle mě tehdy napadlo s jitrnicema.

-> minno: Právě naopak. Málo škodováků, moc kol.
12:49:48
28.10.2025
minno
-> Robert 106 27.10.25 21:59:20: Čo je v konečnom dôsledku pri dnešnej pozostalosti počtu škodovkárov v ČR/SR úplne jedno1
09:21:50
28.10.2025
COL
-> Robert 106 27.10.25 21:59:20: No jo no. Výhoda ale je, že jsou nový.
22:28:49
27.10.2025
Jozka
-> Robert 106: Mě to napadlo u "jitrnic".. ale po menší úvaze jsem zjistil, že to vůbec žádnej problém není..3
21:59:20
27.10.2025
Robert 106
Problém těchto kol je, že už je mají úplně všichni a další si je teprve koupí.
21:47:32
27.10.2025
COL
-> ajok: To jsem dostal k apollum,počítám, že jde o nějakou repliku, asi už staršího data.
19:32:44
27.10.2025
ajok
-> COL 27.10.25 01:15:47: co to mas za krytky?, ja mam origo sadu a ty jsou lestene nebo je to fotkou?, ze se m zdaji matne...
01:15:47
27.10.2025
COL
Kola dorazila. Dodané středové krytky a-la Temu se asi ani nebudu pokoušet nějak vyhezcit/upravit... S těmi na obrazku je ale taky problém, jsou tam axialne natolik na tesno, že kolo sedí spíš na lemu krytky než na ploše náboje, asi by to šlo nějak dorvat, ale tím vzniklé předpětí se mi nelíbí. Něco se tedy bude muset upravit...
zvětšit Maxilite Jupiter - obrázek od COL vložen 27.10.2025 01:15:47
upraveno 1x, naposled 27.10.2025 01:27:01
18:52:09
24.10.2025
COL
Kolik platíte maxilite za poštovné 12E nebo 40E ?
22:35:44
20.10.2025
COL
-> darklord 20.10.25 20:32:57: Podobnost náhodná 1
20:32:57
20.10.2025
darklord
-> COL: no jo, ale ja som neobjednaval kola, ale typovy list, zdrap papiera a trva to vyse mesiaca...
19:33:26
20.10.2025
fobust
-> Tomaso435 20.10.25 19:13:13:
Zoženieš ich lacnejšie? Nezničené? Bez presklín pri sedlách? Bez toho aby hádzali? Bez ton gitu a pod.? Keby tie repliky boli aspoň správneho rozmeru, ale ani to nie sú.
19:13:13
20.10.2025
Tomaso435
-> fobust 20.10.25 18:50:33: jako ze ty kola ve 40 letém stavu, staly 35 000 kc jo :D tyjo, to chce dávku odvahy to zaplatit za "toto"
19:03:10
20.10.2025
COL
-> darklord: To potvrzuji, objednáno a zaplaceno začátkem září, když lidi hlásili, že jim bylo dodáno. Na potvrzení objednávky zaslana žádost o opravu PSC u dodací adresy. Bez reakce. V eshopu
se termín stále posouval. Dotaz na stav přes web hlásili, že je to v přípravě. Pak s eshopu objevila další dvě kola s specifikací pro MB a pro 1xx o 10E levnější. Web už na mojí zakázku nehlásil nic. Zaslán dotaz na stav, rozdíl mezi koly s rozdíl v ceně. Odpověď zítra odesilame (to vycházelo na minulý ctvrtek), zbytek ignor. Urgovany odpovědi na zbývající dotazy. Odpověd, že všechna ta kola jsou stejná. Takže luxus nechat jim měsíc válet peníze u nich mne stál 40E... Zatím nemám žádné avízo, že by se něco blížilo. Takže nyní tragédie.... S loukotema to šlo lehce líp.
18:50:33
20.10.2025
fobust
-> Tomaso435 20.10.25 15:56:36:
Nebolo to rozožraté. Disky 1600€. Chemické čistenie 200€. Brúsenie na aute vodným šmirgľom až po zrnitosť 5000. Strašná práca. Maskovacia páska a farba v spreji. Ale mám originál. Nie je na tom žiaden git. Má to patinu, napriek búrseniu. Oveľa horšie to bolo s Meteormi, tie mali po chemickom čistení neskutočne hrubý povrch, priamo z výroby boli lakované. Som to musel brúsiť oveľa intenzívnejšie a aj tak ostali "krátery", ktoré som vyplnil hliníkovým gitom. Ten sa potom spolu s diskom brúsil. Je to vidno ako matnejšiu škvrnu v inak nelakovanom povrchu disku. Apollá boli na tom podobne ako Jupitery, len bolo oveľa viac piplačky s maskovaním, lebo viac hrán. Jupitery si zaručene nechám na letné gumy. Zimné mám momentálne na Meteoroch, ale zvažujem ich prehodiť na Apollá. Meteory by som potom predal. Keďže viem, koľko ma stáli a koľko som do nich vrazil, tak sa mi ich moc predávať nechce. Túto zimu na nich ešte budem jazdiť.
17:03:32
20.10.2025
darklord
-> darklord 21.09.25 22:40:11: tak ja neviem uz. Najskorej mi poslali mail ktory mi nikdy neprisiel (12.9.). Ked som im pisal (30.9.) co sa deje tak mi ho aspon preposlali. Zaplatil som (30.9.). A nic. Tak som volal minuly pondelok (13.10.), po telefone som sa dozvedel ze zajtra (14.10.) poslu. No, zase je pondelok (20.10.) a stale mi nic neprislo. Cize user experience teda dost bieda...
upraveno 2x, naposled 21.10.2025 17:12:51
15:56:36
20.10.2025
Tomaso435
-> fobust 20.10.25 14:56:05: pokud to nebylo rozežraný napadrť, není na tom 5mm kitu a barvy, tak proč ne. Ale jezdit na šrotu z bazose vydávaným jako top po renovaci , Za mě ne...
14:56:33
20.10.2025
fobust
Sú krajšie než repliky, navyše rozmer je v TP, nemusím riešiť žiadne papierovačky.
zvětšit Maxilite Jupiter - obrázek od fobust vložen 20.10.2025 14:56:33
14:56:05
20.10.2025
fobust
Pôvodné disky Jupiter po oprave.
zvětšit Maxilite Jupiter - obrázek od fobust vložen 20.10.2025 14:56:05
10:54:33
20.10.2025
Matsoft
-> Tomaso435: DOBOVE JUPIKY to maji jinak... tohle je desny struhadlo...
09:44:21
16.10.2025
ajok
-> minno 16.10.25 07:52:03: tak ono neni moc aut, kde je tak lehkej predek jak u skodovky a k tomu presne hrebenove rizeni, posilovac je samo zbytecnej, ale mozna i ten by neco odfiltroval
07:52:03
16.10.2025
minno
-> ajok 15.10.25 16:42:54: normálne auto nevibruje na žiadnych bežných gumách3
07:42:50
16.10.2025
Tomaso435
-> Matsoft: Já jsem to viděl u kamaráda a nic strašného mi na tom absolutně nepřijde dobově naprosto adekvátní věc
21:25:37
15.10.2025
Matsoft
-> Tomaso435 14.10.25 07:21:41: ne, nemusí se to tolik blýskat... Ale tohle je hrozný struhadlo.
16:42:54
15.10.2025
ajok
-> minno 15.10.25 08:43:35: nejvic delaji pneu a ani vyvazeni neni zaruka, me vlastne uplne zmizely na apollech vibrace az na tech nexenech 185/70
08:43:35
15.10.2025
minno
-> Hanz1912: -> Bukaj: U škodovky sa mi nepodarilo nikdy zbaviť vibrácií volantu na AL diskoch pri určitej rýchlosti (okolo 115 - 125 kmh). Na plecháčoch so zimnými pneu v origo rozmere to bolo OK (bez vibrácií). Ale na Apollach to vibrovalo menej alebo viac vždy, viac sád pneu (175/70), mnohokrát vyvažované, prehadzované, kontrolované...

Od nahodenia nových Maxlite loukotí som očakával, že sa konečne tých vibrácií zbavím, no nestalo sa tak... Bolo to o niečo lepšie (posunuté do iného spektra), ale vibrovalo to. Mal som to ale bez strediacich krúžkov - už som nestihol.

Áno, myslím si, že je to spôsobené hlavne ľahkým predkom a potom kombinácia XY detailov, ako všetko u škodoviek3 Prakticky často neriešiteľné.
10:11:10
14.10.2025
Jarda/felda
-> Matsoft 13.10.25 22:50:37: ovšem lépe=draze 8 8
07:21:41
14.10.2025
Tomaso435
-> Matsoft 13.10.25 22:50:37: o dost líp myslíš jako že v tom kolotočářském provedení kdy se to naprosto nepřirozeně blejská a majitel kol je z toho úplně na větvi jak je to super ?
22:50:37
13.10.2025
Matsoft
Ja jsem ty cernolestene videl o vikendu... a teda dost zklamani... kolo krasne, ale ta uprava?! ty drazky jsou hruza. V dnesni dobe jde udelat cernolestene kolo o dost lip....
19:15:44
13.10.2025
COL
Koukal jsem na přesahy blatniku a boku pneu. Na jednom autě s "MTX" loukotema je to 0mm. Na druhém s meteorama -1 a -5mm (asymetricky). Pneu obojí 185/70. Měřeno olovnici k boku pneu.
08:24:41
09.10.2025
ajok
-> Bukaj 09.10.25 07:38:35: dokonce takove vule cepu rizeni je mohou zmensit :) proste se to v nich pak ztrati a neprenese do rizeni4
upraveno 1x, naposled 09.10.2025 08:26:35
07:38:35
09.10.2025
Bukaj
-> ajok: Kotouč je oproti pneumatice hrozně malej, lehkej a blízko osy otáčení, takže na dynamickou nevyváženost celku by měl pramalý vliv. Kotouč může být příčinou škubání při brzdění, ale ty provozní vibrace jsou vždy způsobené kolem (gumou), nějaké vůle (čepů, tlumičů, hřebenu atd.) je mohou znásobit, ale nejsou jejich příčinou.
06:15:58
09.10.2025
ajok
-> Bukaj 08.10.25 21:28:46: on asi myslel nevyvazeny kotouc, ale to by muselo byt o hodne a dost nepravdepodobne... jak pises, max udela pneu - perfektni vyvazeni a pak aby nebyl volnejsi hreben
Nekde jsem z dobovych zdroju i zaznamenal vyvazovani primo na aute, takze tam problemy meli, uz kdyz to byla nova auta.
21:28:46
08.10.2025
Bukaj
-> Tomaso435: Brzdiče u zadomotorů to dělat nemůžou - tam není plovoucí třmen, ale komplet brzdič je napevno uchycen k rejdové hlavici.

Osobně si myslím, že důvod vibrací volantu (ne při brzdění, ale za jízdy v určitém rozmezí rychlostí) je u škodovek způsoben citlivým hřebenovým řízením a také trochu možná lehkým předkem, takže sebemenší dynamická nevyváženost pneumatiky se projeví. Proto také od počátků montáže hřebenového řízení do škodovek byly současně montovány náboje se středicím nákružkem a pneumatiky s testem uniformity...
10:54:19
08.10.2025
Tomaso435
-> ajok 08.10.25 10:43:28: hele myslím si že je celkem jedno jestli je kolo na kotouči nebo na náboji a pod tím kotouč. Pokud tam něco rotuje a není to vyvážený , tak to rozhodí všechno.
10:53:13
08.10.2025
Tomaso435
-> Hanz1912 08.10.25 09:41:30: osobně cokoliv se točí je dobrý po úpravě dát vyvážit stojí to pár stovek a máš celkem jistotu... Někdo ti řekne že to není potřeba když po celém obvodu ubíráš stejně Ale potřeba to je. Ubíral jsem teďka jen tak ze srandy na setrvačníku 500 g a rozhození bylo 40 g. Takže pokud bych upravoval a odlehčoval přední náboj. Rozhodně bych ho nechal vyvážit.
A co se týká vibrací při brždění, už několikrát se ukázalo že to může být vychozeným brzdičem. Teď jsi úplně nepamatuji jaký je vlastně brzdič u 120, ale favorití brzdič a ten princip i na jiném autě udělal šíleně moc i když se jednalo o přestružení on necelých pět desetin a použití abnormálních komponentů.
10:43:28
08.10.2025
ajok
-> Tomaso435 08.10.25 09:11:42: ano spatne dosedajici kotouc, ale u skodovky ne, tam neni pod dosedaci plochou disku, ale zezadu4
10:41:27
08.10.2025
ajok
jo naboje nejsou perfektni z vyroby, meril jsem a z 6 vybral 2 nejlepsi, ale moc to nepomohlo, ono nejaka stovecka neudela tolik, jako pneu... pomohla ta podpera rizeni, ale taky se to nesmi prehnat, aby to neslo moc tezko a zbytecne moc neopotrebovavalo.
-> Hanz1912 08.10.25 09:41:30: zadni bubny poznas lehce, zatazenim rucni brzdy4
09:41:30
08.10.2025
Hanz1912
-> Tomaso435: může být. Asi složím origo neupravený náboj se středícím kroužkem, nová ložiska a nové kotouče a uvidí se. Ono upravené odlehčené taky může dělat paseku možná když tam chybí materiál. Že by to bylo náchylnější k ohnutí. Při brzdění mi vibruje auto. Buď to jsou kotouče nebo zadní bubny ko. Mám ty čínské nové ale ještě jsem je nezkoušel. A kotouče které mám na autě tak měl kámoš na kilu a taky pořád řešil při brzdění kopání. Ale měl tam těžké Mangelsy 15" takže jsou ty kotouče možná ko od něho. Vím že i bubny přehazoval a až pak dal kola pryč a koupil Apolla a má od té doby klid
Extreme Tyres