
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
vůle mezi brzdovým válcem a pedálem
vyriešené stačila 1,5 otáčok 

Koľko si dal otáčok? Mne treba len trochu, tak nech to nerozoberám na viackrát. Dík, aspoň sa chcem niekoho držať. 

Tak zasroubovano a vypadá to ze to bude už dobrý.
-> Peckin: este ho malinko zasrobuj a bude to OK
Tak hotovo, ale nefunguje to tak jak by mělo. Kolík pod brzdovým válcem jsem seřídil podle druhého postupu. Auto jsem projel a pedál už nebrzdil tak dole, bylo to o dost lepší, z mé strany spokojenost. Dnes jsem byl na delší cestě ale po nějakých kilometrech začínal pedál tvrdnout a brzdit po minimálním sešlápnutí. Po tom co auto chvíli stálo to bylo zase dobrý, ale při jízdě zase pedál hrozně citlivý. Takže asi tu vůli trochu zvětšit nebo je v háji posilovač?
Byl tam 19 mm, verze s posilovačem a ren samý jsem montoval. Vyzkouším to jak je tu popsáno.
-> palinator 03.05.15 22:40:20: Ani ne tak delší, jako širší - stejně, jako vybrání v dně pístku 

-> Bukaj:
Jo asi máš pravdu, možná že jsem to tenkrát dělal jak říkáš. Jinak trochu OT, ale dobrá faktická poznámka - že je rozdíl mezi trnem posilovače pro 19 a 22 mm HBV. Pro 22 mm je ten trn delší, NELZE na 19 mm použít.
Jo asi máš pravdu, možná že jsem to tenkrát dělal jak říkáš. Jinak trochu OT, ale dobrá faktická poznámka - že je rozdíl mezi trnem posilovače pro 19 a 22 mm HBV. Pro 22 mm je ten trn delší, NELZE na 19 mm použít.
-> palinator 01.05.15 21:09:56: No, u posilovače právěže moc nepoznáš vůli přes pedál
-> Peckin 01.05.15 21:08:04: Měří se to tak, že změříš hloubku dna pístku v HBV od spodní hrany (trnem klasické posuvky), odečteš od naměřené hodnoty hloubku spodní hrany od příruby HBV a zněříš přesah tlačítka posilovače nad rovinu se štefty. Rozdíl by měl být tuším 0,5 až 1 mm ve prospěch hloubky dna pístku.
Nebo jednodušší postup (pokud je HBV odpojen od trubek a hadic):
Nejdřív trochu povyšroubovat tlačítko posilovače, pak opatrně nasazovat HBV, až ucítíš, že dosedá tlačítko do pístku, tak zhodnotit, o kolik zašroubovat...
...postup opakovat několikrát, až je tlačítko s pístkem na dosednutém HBV bez vůle a pak jen o půl otáčky zašroubovat tlačítko.
Případně postup s moduritem, tmelem, nebo jinou žvýkačkoidní hmotou - otisk napoví, je-li vůle malá, velká, nebo akorát

-> Peckin 01.05.15 21:08:04: Měří se to tak, že změříš hloubku dna pístku v HBV od spodní hrany (trnem klasické posuvky), odečteš od naměřené hodnoty hloubku spodní hrany od příruby HBV a zněříš přesah tlačítka posilovače nad rovinu se štefty. Rozdíl by měl být tuším 0,5 až 1 mm ve prospěch hloubky dna pístku.
Nebo jednodušší postup (pokud je HBV odpojen od trubek a hadic):
Nejdřív trochu povyšroubovat tlačítko posilovače, pak opatrně nasazovat HBV, až ucítíš, že dosedá tlačítko do pístku, tak zhodnotit, o kolik zašroubovat...
...postup opakovat několikrát, až je tlačítko s pístkem na dosednutém HBV bez vůle a pak jen o půl otáčky zašroubovat tlačítko.
Případně postup s moduritem, tmelem, nebo jinou žvýkačkoidní hmotou - otisk napoví, je-li vůle malá, velká, nebo akorát

-> Peckin:
To poznáš jakou vůli to má než začne tlačit pístek ne? Nevim teď z hlavy kolik ta vůle má bejt, ale moc bych to nehrotil.
To poznáš jakou vůli to má než začne tlačit pístek ne? Nevim teď z hlavy kolik ta vůle má bejt, ale moc bych to nehrotil.
Zdravím, měnil jsem nedávno brzdový válec na škodě 125 a v příručce je psáno že se má nastavit vůle mezi posilovačem a válcem ale vůbec netuším jak se tam mám dostat měrkou. Můžete někdo poradit?