skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
škoda 100 plech pod nádrž
Aktualizácia, po spustení nápravy cca o 15mm to už išlo von v pohode
-> Jozka: Diky za info, tiez to vidim minimalne na spustenie napravy..
-> Boco: Hejbat se to musí.. mám dojem, že jsem na úplný vyjmutí vždycky svěšoval, co hadice dovolily, ale odklopit plech od nádrže jde určitě i s nápravou v poloze - je jen přilepenej na gumách, co jsou mezi kastlí nebo nádrží a plechem, stejně tak nádrž jde trochu uvolnit, na tý jsou nalepený snad tři (?) proužky mechovky chemoprenem - a ke kastli to bývá trochu připečený..
Plech jde bez svěšení vyndat jen hrubým násilím, jeho zadní ohyb se musí trochu "narovnat", protože s původními 90° mezerou neprojde.
Plech jde bez svěšení vyndat jen hrubým násilím, jeho zadní ohyb se musí trochu "narovnat", protože s původními 90° mezerou neprojde.

Ahojte, nechcem otvaráť novú tému tak sa spýtam tu - podľa toho čo tu čítam sa dá vymeniť palivová nádrž aj s plechom BEZ demontáže alebo spustenia prednej nápravy?
Skúšal som to dnes, stabilizátor demontovaný komplet, všetkých 6 šróbov M8 je vonku, palivová trubka demontovaná, čapy spodných ramien kompletne povolené (matky podložky demontované) ale ani zaboha s tým hnúť
. Nejako som to uzavrel s tým že najprv treba minimálne spustiť celú nápravu, ale podľa toho čo sa tu písalo v minulosti ide to aj bez hnutia s nápravou??
Skúšal som to dnes, stabilizátor demontovaný komplet, všetkých 6 šróbov M8 je vonku, palivová trubka demontovaná, čapy spodných ramien kompletne povolené (matky podložky demontované) ale ani zaboha s tým hnúť

-> lukas4: Vždyť to je sranda, povolit vše vč čepů na nápravě. Vytáhnout nádrž a pak plech.
Po víkendové zkušenosti s výměnou plechu pod nádrží doporučuju každýmu koho to čeká si to dobře rozmyslet. Ale jak to probíhalo. Den předem jsem si na heveru v práci prostříkal uvolňovačem všechny šrouby a potom se je pokusil povolit. A překvapivě se to povedlo, všechny šly povolit bez problému. Druhý den jsem auto hodil na kozy, všechny šrouby vytočil, uvolnil přívod benzínu a povolil matky na šteftech spodních ramen. Plech šel ven celkem snadno silou, protože byl schnilej na šrot, ale vrátit nový zpátky...ani podobrým ani po zlim. Nakonec pomohlo až uvolnit nádrž, a společně s plechem jí tam dát najednou. No a potom trefit zpátky všech šest šroubů....prostě porod
A bilance? Práce cca na 5 hodin, když vás až po hodině páčení plechu zpět napadne vyndat nádrž. Takže asi tak..

-> minno: sak to len kanister
-> afro100: četl jsem. Tak uvidíme. Pak sem dám vědět
-> afro100: správne modely škodoviek majú mať nádrž v zadku

-> lukas4: hm .. tak to ti teda drzim :D ale da sa to aj bez vytahovania napravy ked si sikovny .. :P
-> afro100: Díky
budu dávat novej plech pod nádrž...drž palce

-> lukas4: M8
Netušíte někdo kolikátky šrouby jsou ty co držej ten plech v kar.? Dík
-> Toňas: U auta, kde si nejsem jistej stavem, bych to nejdřív dva dny prostříkával WDčkem a pak si zhora podržel pro sichr ty ke karosérii nabodovaný matky hlavně u tří zadních šroubů - koroze je sviňa a když se utrhne matka od plíšku nebo plíšek i s matkou od kastle, máš o zábavu postaráno. Už se mi to stalo, levej spoj byl napadenej nejspíš brzdovkou - a ještě ke všemu to bylo embéčko..
-> m8rinek:
No na to jsem úplně zapoměl přiznávám
,ale když by se na to koukal pod autem tak by mu to došlo



-> Toňas: normálne stačí 14 očko
odšroubovat vývod benzinu? to neni špatnej nápad....mrknu se jak to tam je udělaný a dík za ten odkaz...já doufám že nebude nikde žádnej zádrhel...
-> Toňas: shop.obautodily.cz/
-> aceboss: možná by nebylo od věci odšroubovat vývod benzinu z nádrže...
jo je to jasný...to zvládnu, ted jestě koupit plech a mužu jit na to dik ;)
-> Toňas: Takže je několik způsobů výměny a podle zručnosti si můžeš vybrat.
Já to dělal na eRku na zemi(tj že auto stálo na kolech) v garaži.Povolíš a 3 šrouby ze předu u vaničky a 3 šrouby vzadu u mostu.Poté povolíš 2 konce čepů kterými jsou chyceny spodní ramena k nápravnici.Před úplným odšroubování všech šroubů jsi PODLOŽ(PODEPŘI)NÁDRŽ,aby Ti nevypadla.A pokud budeš šikovný vytáhneš plech ven je to,ale jako ježek v kleci.Mě osobně se to nepovedlo tak jsem vymontoval i nádrž a potom je tam spousta místa a vše jede krásně.Zpětná montáž je snad jasná.
Já to dělal na eRku na zemi(tj že auto stálo na kolech) v garaži.Povolíš a 3 šrouby ze předu u vaničky a 3 šrouby vzadu u mostu.Poté povolíš 2 konce čepů kterými jsou chyceny spodní ramena k nápravnici.Před úplným odšroubování všech šroubů jsi PODLOŽ(PODEPŘI)NÁDRŽ,aby Ti nevypadla.A pokud budeš šikovný vytáhneš plech ven je to,ale jako ježek v kleci.Mě osobně se to nepovedlo tak jsem vymontoval i nádrž a potom je tam spousta místa a vše jede krásně.Zpětná montáž je snad jasná.

nemam to vymazlený...ale jediný místo k montáži je na zahradě...
Prej to jde vyndat bez vyndání nápravy, ale netuším jak. Čímž ti chci říct, že to tě pravděpodobně čeká. Pravděpodobně urveš pár zarezlejch šroubů, takže srandy kopec. A jestli se ptáš co a jak udělat, předpokládám, že o tom moc věcí nevíš. Bez urážky. Pokud jsi šikovnej, je to záležitost řekněme na 2 hodinky i s kafem pokud to nemáš jako vymazlený auto (nemusíš dělat opatrně).
hoj kuci, mam u stabilizátoru lehce vyhnilou díru, na STk řekli opravit,ale jelikož nemam značky nemužu dojet někam kdo by mi to zavařil, napaldo mě zalaminovat a nebo vyměnit plech,ale dotaz zní: co vše musim sundat?i stabilizátor? nerad bych to rozdělal a pak zjistit že je něco v prčicích...dík