-> havlik 10.08.21 09:52:28: ale nieje to nic hrozne...vzdy to ide lahko zacistit na zdravy podklad.
Ovela viac je poskodena stena bloku pri rurke k topeniu.
Ale to len v pripse ze majitel bol hovado.
skoda.virt.cz
odkaz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Topení Škoda 120 - rady
-> Eidy: no možná proto je ten blok dost často vyžraný pod vložkama:)

Mezi litinový vložky a hliníkový blok se dávají takové tenké podložky na vymezení přesahu. Nemůžu si ale teď vzpomenout, z jakýho materiálu jsou.
-> darklord:
-> darklord:

-> Robert 106: nie som si isty ci medene trubky su dlhodobo uplne kompatibilne s hlinikovym blokom a pripadne hlavou motora.
-> minno: To mě přivádí na otázku jestli už někdo zkoušel vyměnit hlavní trubky chlazení za měděné. Tohle bude bordel z trubek. Já jsem ten ventil zkoušel leštit, ale teď si říkám, že na tohle byla nejlepší silonová vložka aby tam nebyla mezera.
-> SO545: Prečo? tam nie je problém v krúžku. Ale v tom, že teleso sa zaserie.
-> minno 07.08.21 22:12:40: chce to skusit O kruzok z EPDM alebo Vitonu
-> Robert 106: Hádať sa nechcem, ale už som tie ventily menil a rozoberal X-krát. A skúšal všemožné finty, aby nezatuhoval. Aj nové ventily, aj staré, namazal aj tak aj onak. Aj G12 aj G11. Systém je čistý a veľakrát už preplachovaný. A aj tak ventil vždy zatuhne. Skôr či neskôr. 2-3 roky to vydrží chodiť hladko maximálne. Ale už si nad tým nelámem hlavu. Po zime pred sezónou rozobrať a vyčistiť a dať nový O-krúžok, je to otázka pol hodiny a do ďalšej sezóny to chodí krásne a mám pokoj a ušetrené nervy.
Ale áno, kým to človek prvýkrát nerozobral a nerepasol, tak to vydržalo 20 rokov bez zásahu a tak nejako to chodilo a človek to bral za vlastnosť.
Ale áno, kým to človek prvýkrát nerozobral a nerepasol, tak to vydržalo 20 rokov bez zásahu a tak nejako to chodilo a človek to bral za vlastnosť.
-> minno: Tak třeba mě co jsem ho vyměnil tak na G12 už neteče a dokonce se sním dá hýbat. Sice při každém pohybu trnu aby netekl, ale funguje. Pokud je ventil vydřený a již zarostlý tak má tendenci zarůstat rychleji.
Takze to prcam a budu jezdit jako doteď
díky minno ušetřil si mi prácu 


-> 11mAjA11: Nový ventil je absolútne k ničomu a problém to nerieši.
Já nevím, mě se do toho nechce vrtat, nic nikde neteče..ale jestli bude někde ventil k sehnání, tak ho koupím a příležitostně vyměním.

-> 11mAjA11: Zkus koupit nový ventil, občas sním zavrtět aby nezatuhnul a také jsem slyšel že pomáhá nasadit dva O-kroužky - vnitřní co těsní šoupě ventilu.
To sem asi úplně nechtěl slyšet
, tak to nechám tak..


-> 11mAjA11: To je způsobeno úplně špatnou konstrukcí ventilu
Čím se stane že kohout zatuhne, že s ním pomalu nejde manipulovat ? Měnil sem to konus těsnění, mazal silikonkou vazelínou (na brzdy) a po tak dvou letech s tím skoro nejde hnout..jako primárně mi to nevadí já topit nepotřebuju páč to nikdy v chladnu nejezdí, a když by se nedej bože mělo přehřívat tak tomu na páčce pomůžu ručně, páč čudlíkem to není možné překlopit (vyskočil by držák bovdenu) . Mám to zase kuchat a něco vyměnit nebo namazat ? 

-> Tom Troll: Přesně tak ;-)
-> srdcar 120L: Jo já to špatně pochopil, myslíte jako sundat tu ségrovku a přehodit packu.
-> Tom Troll: Udělej nejdřív to, co ti radí Bukaj,jde to udělat bez vypuštění vody. Akorát na ten střed moc netlač, abys to dostal zase zpět. Při troše opatrnosti to máš opravené za dvě minuty.
-> Bukaj: To překážení už jsem řešil a myslel jsem že to tím bude, ale asi to zase někdy budu muset vypustit a podívat se přímo do něj. Děkuju všem.
-> Tom Troll 18.06.18 11:37:59: U kohoutu jde otočit o 180° tu packu, která je na něm nasazená a tím, že díru na osazení ke kohoutu má asymetrickou, tak díra otočné části ventilu nesprávně sedí na díru v pevné části - běžná "závada" po opětovném složení ventilu.
Další možnou příčinou je, že něco (nejčastěji hadice k radiátoru nebo její spona, případně bowden ke klapce otevírání přívodu vzduchu k nohám) brání páčce ventilu v plném rozsahu pohybu.
Další věc, na kterou je třeba dávat pozor - při vyndaném topení (nebo při demontovaném panelu ovládání z palubky) je jiný chod táhel, než při zamontování panelu - bowdeny jsou tam docela zkroucené a má to vliv na nastavení krajních poloh - ventil při tom může zůstávat pootevřený...
Další možnou příčinou je, že něco (nejčastěji hadice k radiátoru nebo její spona, případně bowden ke klapce otevírání přívodu vzduchu k nohám) brání páčce ventilu v plném rozsahu pohybu.
Další věc, na kterou je třeba dávat pozor - při vyndaném topení (nebo při demontovaném panelu ovládání z palubky) je jiný chod táhel, než při zamontování panelu - bowdeny jsou tam docela zkroucené a má to vliv na nastavení krajních poloh - ventil při tom může zůstávat pootevřený...

-> Tom Troll: špatně sestavený kohout s páčkou... až ho vyndáš uvidíš kde je problém... je dobré to zkontrolovat před instalací, jinak zbytečná práce... nový těsnění, o-kroužek a přestavit.
-> minno: Koukal sem přímo na kohout, a topí i když je na doraz v poloze dopředu (zavřeno), táhlo mi to tam ten kohoutek i dostane, o to nejde, ale steně to topí. 

-> Tom Troll: Blbo našteľované tiahlo a ventil sa úplne nedoviera, klasika.
Poprosim o radu.
Máte někdo zkušenost s novou druhoškou kohoutem topení? Na podzim sem ho tam dal a teď v létě si teprve všímám že furt a furt topí, otevřenej i zavřenej, 3 minuty po startu a 60 stp na budíku a obě trubky horký. Příde mi že v půlce otevření topí trochu míň ale to se mi asi jenom zdá.
Udělal jsem někde triviální chybu v instalaci nebo je možný že je prostě blbě vyrobenej? (ovládací páčka se hejbe v celym chodu, táhlo správně připojený ale vyjde to nastejno.)
Máte někdo zkušenost s novou druhoškou kohoutem topení? Na podzim sem ho tam dal a teď v létě si teprve všímám že furt a furt topí, otevřenej i zavřenej, 3 minuty po startu a 60 stp na budíku a obě trubky horký. Příde mi že v půlce otevření topí trochu míň ale to se mi asi jenom zdá.
Udělal jsem někde triviální chybu v instalaci nebo je možný že je prostě blbě vyrobenej? (ovládací páčka se hejbe v celym chodu, táhlo správně připojený ale vyjde to nastejno.)
-> Zeke-ten šestý: Pořádně ty "vložky" omrkni - jsou bakelitové a rády praskají, když to někdo moc dotáhne (tedy pokud myslíme stejnou věc). Prasklinou to může týct.
Ten konusovej O-kroužek můžeš lehce máznout motorovým silikonem, ale jen tak, aby nevylezl do výměníku a neucpal trubky. Nebo aspoň místo silikonu použij A4, tím nic nezkazíš
Ten konusovej O-kroužek můžeš lehce máznout motorovým silikonem, ale jen tak, aby nevylezl do výměníku a neucpal trubky. Nebo aspoň místo silikonu použij A4, tím nic nezkazíš

-> minno: ha, už asi vim kde soudruh udelal chybu, myslim ze tam mam 2 ty plastovy vlozky....ahaaa
tak zitra rozborka :)

-> Zeke-ten šestý: tá vložka nie je gumová, ale plastová :-) A byť tam má, ináč by sa nemalo to kónusové tesnenie o čo oprieť. Pri montáži kohútu to mázni jemne červeným silikónom a tiecť to nebude.
minno120.rajce.idnes.cz/G eneralka_kurenia_S120
e: tesnenie vnútri kohúta (O krúžok) samozrejme namazať (Castrol LMX), rovnako s celým vnútrom kohúta....
minno120.rajce.idnes.cz/G eneralka_kurenia_S120
e: tesnenie vnútri kohúta (O krúžok) samozrejme namazať (Castrol LMX), rovnako s celým vnútrom kohúta....
-> Zeke-ten šestý: no to v kohoutu sem myslel, já to mazal a neteklo nic
-> tunerlada: tesneni v kohoutu, co tam je ted namazane neni, to co tam dam zitra s novym kohoutem namazu, zbytek tesneni jsem nemazal a mazat nebudu :)
-> Zeke-ten šestý: a dal si to tam na sucho nebo si tu těsnění něčím mázl ?
Jdu pro radu, zítra měním kohout topeni za nový s novou gumičkou. A zajímá mě, jak to tam má být, ted to mám tak že je kohout, pak to konusove tesneni a pak jeste takova gumova „vlozka“ a pak obal topeni, nekdo rika, ze tam ta „vlozka“ (jak je napsano v katalogu ND) být nemá, měl jsem to tak i tak a vždy to nekudy teklo..... máte pro mě nějakou radu? díky :)
Tak jsem studoval obrízek topení v příručce a...
Páčka teplého vzduchu ovládá nejen kohout vody ale také klapku která ten teplý vzduch z výměníku pustí dál.
Tak jsem šel po ní.
Po zkoušení a sledování kde co dělá, jsem přišel na to, že ona klapka se ovládá nalevo - řekněme přesně v místech kohoutu, ale na opačné straně krabky topení.
Musí se sundat levá hadice.
Tam je pak jasně při pohybu pákou červená/modrá, na co že je ta druhá strunka napojena.
V mém případě byl pouze vyskočený držák bovdenu a tím pádem, se struna jen hýbala. Nehýbala s klapkou. Zasunul jsem ji tam kam patřila a........... 60°C i více vyvalilo se přítelkyni v tvář - opět plnou úsměvu.
Prý díky za teplo
Doporučuji vyzkoušet a překontrolovat při jakékoliv nesrovnalosti.

Páčka teplého vzduchu ovládá nejen kohout vody ale také klapku která ten teplý vzduch z výměníku pustí dál.
Tak jsem šel po ní.
Po zkoušení a sledování kde co dělá, jsem přišel na to, že ona klapka se ovládá nalevo - řekněme přesně v místech kohoutu, ale na opačné straně krabky topení.
Musí se sundat levá hadice.
Tam je pak jasně při pohybu pákou červená/modrá, na co že je ta druhá strunka napojena.
V mém případě byl pouze vyskočený držák bovdenu a tím pádem, se struna jen hýbala. Nehýbala s klapkou. Zasunul jsem ji tam kam patřila a........... 60°C i více vyvalilo se přítelkyni v tvář - opět plnou úsměvu.
Prý díky za teplo
Doporučuji vyzkoušet a překontrolovat při jakékoliv nesrovnalosti.


taaak a už topím jako ve staré jizbě
ještě je dobrý kuchnout radiátor i s topením a propláchnout ty lamely jestli nejsou zanesený prachem nebo něčim horšim... a promazat ventilátor

topení odvzdušnit, případně doladit kohoutek do kufru.... propláchnutí asi tak že vypustíš ten sto let starej fridex do kanálu, nalepeš tam flašku nebo dvě octa a doleješ vodou, pak to projedeš tak půl hodiny a vypustíš /rovněž do kanálu/ potom naleješ čistou vodu, necháš to ohřát případně projedeš aby se to propláchlo od zbytku octa, a zase vypustíš, pak to samý ještě jednou a pak už jen čistou destilku s fridexem....
ještě shrnu moji kosnou situaci:
1) Kohout funguje na páčku, jen asi 10° se musi dotlačit ručne nadoraz
2) víčko expansky nové
3) Džuzna na rychloměr je zaslepena špuntem
4) Teplota vzduchu je tak 30° a je ho málo
5) pípu na odvzdušnění v kufru moje auto nemá
6) jak se dá čistit bez demontáže - supersonický turbovysavač vysavač?
1) Kohout funguje na páčku, jen asi 10° se musi dotlačit ručne nadoraz
2) víčko expansky nové
3) Džuzna na rychloměr je zaslepena špuntem
4) Teplota vzduchu je tak 30° a je ho málo
5) pípu na odvzdušnění v kufru moje auto nemá

6) jak se dá čistit bez demontáže - supersonický turbovysavač vysavač?
-> Pavel P..: to akože prve užovky mali ten radiator z mosadze a zelezne lamely ako prve chladiče a potom boli radiatory sofico ? :-O wau
-> Syny: první užovky...

-> Pavel P..: ja mam uzovku a mam hlinikovej...
-> Evž@: dělalo.. užovky měli radiátor ocelovej a pak se začal dělat hlinikovej...
nedělalo se víc typů topení?...vím že nám škodovka vůbec netopila ....pak se to vyměnilo z novějšího ročníku.. to byl sakra rozdíl
podivej pod palubku kde je kohout topení jestli se otvírá když hejbeš táhlem na palubce... většinou to zatuhne a pak struna vyskočí z toho očka...potom bys musel vymenit těsnění a o-kroužek v kohout aby to chodilo lehce a neteklo. nebo nám se taky stalo na tátově 120, že to málo foukalo ikdyž větrák bežel na plno, a příčinou byla parkovací karta hotelu Jalta z roku 89 zapadlá v tunelu kam jde vzduch z topení a připláclá přes otvor v kastli.. další věc je otvor pro náhon tachometru kterej je jeden u motorku stěrače zvenku a druhej za přístrojovkou, oba přelepný papírovou nálepkou, která časem shnije nebo se vlivem teplot od topení odlepí a pak jde vzduch ven a nebo do palubky a pak to moc nefouká a nebo při jíždě jde naopak chladnej vzduch dovnitř.
Pokud ti kohoutek (v pravo dole) otevira jak ma - naplno tak pak bude nekde bordel. Pokud fouka silne vzduch tak tam to listy apod nemas tudis pak je bordel primo v tom vymeniku - chladici. Takze to chce bud v celku cely okruh proplachnout nejlepe smesi vody a octu uz se to tu xy resilo staci trosku pohledat a nebo pak vyjmout a vycistit jen samotny nebo dat new.
Vážení přátelé škoděének,
na mojem GLSku jsem velice zklamán topením. Je zde na fóru mnoho různých rad, nicméně, může tady někdo sepsat v bodech co dělat když..... kolem topení u škodovek řady 742? Byl bych velice vděčný protože vím z jiných aut, že když je všechno jak má, topit dovede škodovka výborně!
Mě jde momentálně z výdechů topení nedostatečné množství celkem teplého vzduchu přičemž hadice v tunelu jsou tak teplé že na nich nelze udržet ruku.
na mojem GLSku jsem velice zklamán topením. Je zde na fóru mnoho různých rad, nicméně, může tady někdo sepsat v bodech co dělat když..... kolem topení u škodovek řady 742? Byl bych velice vděčný protože vím z jiných aut, že když je všechno jak má, topit dovede škodovka výborně!
Mě jde momentálně z výdechů topení nedostatečné množství celkem teplého vzduchu přičemž hadice v tunelu jsou tak teplé že na nich nelze udržet ruku.