skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Montaz Lpg
18:38:49
07.03.2011
07.03.2011

Jarda/felda
-> Vojtisek: www.lpg-autogascentrum.cz
/montaz-lpg kontaktuj nějakýho jejich partnera, jsou dovozci víc značek tak většinou maji skladem
18:15:29
07.03.2011
07.03.2011

Vojtisek
-> Dušan: Favorit 136x za 13900 Kč
18:13:01
07.03.2011
07.03.2011

Dušan
-> Vojtisek: do ceho to ma byt ? Protoze u zarizeni pod 12000 to bude asi jedno.
18:12:21
07.03.2011
07.03.2011

Vojtisek
-> Dušan: prave, Lovtec mi smrdí jako Hadidas od LOVATO

18:10:45
07.03.2011
07.03.2011

Dušan
-> Vojtisek: rekl bych BRC
18:08:58
07.03.2011
07.03.2011

Vojtisek
Pánové, co je lepší? Lovtec vs. BRC?
12:20:01
06.03.2011
06.03.2011

Vojtisek
Ahoj, uvažuju o přestavbu na LPG a našel jsem si jednu firmu z Nedvědice (Brno-venkov), a to Motortuning LPG Radek Kolbábek. Máte někdo s touto firmou zkušenosti vlastní nebo z doslechu od známých? Za 12 000 bych měl toroid s příslušenstvíl Lovtec. Děkuji všem za reakce ;-)
23:47:10
20.11.2010
20.11.2010

King
-> JoseA: Se stejnou spotřebou LPG vs. benzín se bohužel počítat nedá - LPG má tuším asi o 30pct menší výhřevnost, než benzín. V praxi to vypadá tak, že primitivní podtlakovej systém se dá rozumně uškrtit na +10-20pct oproti benzínu, ale složitější sytémy do stříkaček už musej víc respektovat spechiometrickej poměr a tak těch +20pct oproti benzínu je úspěch. Když se k tomu přidá i ta nutnost benzostartů a přepnutí na LPG ař při 40C, drobátko to v případě kratších tras kurví kalkulace návratnosti.
15:45:12
20.11.2010
20.11.2010

JoseA
-> spartra: A jak je to s tím LOVTEC ? Právě když sem psal mail na ten plyndoauta.cz tak mi odepsali, že po dlouholeté selekci mezi výrobci LPG zařízení vychází nejlepší originál italské LOVATO (pozor na napodobeniny LOVTEC apod.). Právě LOVATO má údajně nejdelší záruku, je nejkvalitnější a nejsou s ním žádné problémy. Na aukru taky někdo nabízí montáž LPG aukro.cz/item1320480331_m
ontaz_lpg.html
Dokonce už od minule pětistovku slevil.
Dokonce už od minule pětistovku slevil.
09:47:10
20.11.2010
20.11.2010

Dušan
-> JoseA: tak jako ja jsem byl osobne spokojenej vic s LPG ve skodovce a klasickym motanim sroubu
, ale zase tady vim ze ten motor dostava po serizeni smes jakou tam ma mit.

09:19:25
20.11.2010
20.11.2010

spartra
-> JoseA: do berlinga se nechával zadělat lpg lovtec(vlastně lovato) za 23 500kč sekvenční 4 vál magic3 - max. toroid 56l + zablokovanej ventil(natankuje 56l)
spotřeba 10 l/lpg při 100/110 na 1 tříde - 120 na dálnici, při 140 na dálnici není problém jít na 12l - otázka zda li to není o doseřízení.
spotřebu na benzín neznám, šlo to hned na plyn
lenivost není moc znát je to 1,6 16 v nižších otáčkách žádnej divoch a má delší kvalty
jinak studené starty na bezín, přepínají se nejméně od 30stupňů
po montáži se nesmí rozsvítit check engine, bude nějakej problém, což řešíme, může souviset se spotřebou.
sekvence by měla mít výhodu v přesným dávkování paliva dle benzínu
spotřeba 10 l/lpg při 100/110 na 1 tříde - 120 na dálnici, při 140 na dálnici není problém jít na 12l - otázka zda li to není o doseřízení.
spotřebu na benzín neznám, šlo to hned na plyn
lenivost není moc znát je to 1,6 16 v nižších otáčkách žádnej divoch a má delší kvalty
jinak studené starty na bezín, přepínají se nejméně od 30stupňů
po montáži se nesmí rozsvítit check engine, bude nějakej problém, což řešíme, může souviset se spotřebou.
sekvence by měla mít výhodu v přesným dávkování paliva dle benzínu
22:32:25
19.11.2010
19.11.2010

JoseA
-> Dušan: V čem je teda výhoda sekvenčního vstřikování oproti klasickému směšovači? Jako výhodu totiž všude uvádějí, že u sekvenčního vstřikování nedochází k nárustu spotřeby a ztrátě výkonu.
09:00:00
19.11.2010
19.11.2010

Dušan
-> JoseA: vykon ti klesne ale spis to neni tak zivy v tom maximu, ale neni to nic zavratnyho. Co se tyka uspor tak za stejnou spotrebu jako benzin to jezdit nebude, podle me tak +1 az +2L na 100km + budes stale startovat a min prvni 2km jezdit na benzin takze to se taky pronese. Treba u me na Oct1 1,8T usetrim 33 - 40% nakladu na provoz. Jinak nejaky ruseni katalyzatoru atd podle me nema smysl. Bud to jezdi nebo ne a nejakej katalyzator to nevyresi 

00:08:31
19.11.2010
19.11.2010

JoseA
-> Dušan:
CHtěl bych to dát do tehle firmy www.plyndoauta.cz/vyhody- lpg.html
Vím o dvou lidech co si tam nechali předělat auto a nemají žádné problémy. Jenom se ještě musím zeptat jestli opravdu spotřeba na plyn je stejná se spotřebou na benzín a na další drobnosti. Pak tam chci zajet osobně, poptat se a zjistit co a jak. Výkon by klesnout neměl, ale to auto už tak má málo výkonu, takže ještě uvažuju čím to nadopovat. Nevím zda by mělo třeba smysl vyrušit katalyzátor, pokud bych jezdil na plyn.
CHtěl bych to dát do tehle firmy www.plyndoauta.cz/vyhody- lpg.html
Vím o dvou lidech co si tam nechali předělat auto a nemají žádné problémy. Jenom se ještě musím zeptat jestli opravdu spotřeba na plyn je stejná se spotřebou na benzín a na další drobnosti. Pak tam chci zajet osobně, poptat se a zjistit co a jak. Výkon by klesnout neměl, ale to auto už tak má málo výkonu, takže ještě uvažuju čím to nadopovat. Nevím zda by mělo třeba smysl vyrušit katalyzátor, pokud bych jezdil na plyn.
14:15:06
18.11.2010
18.11.2010

Dušan
-> JoseA:
1. musis mit jen sekvenci
2. strartuje na na benzin a po ohrati na cca 40°C se to prepne na LPG
3. kdyz uz to tam namontujes tak budes jezdit vic a vrati se to driv :)
4. nadrz jasne doupnout misto rezervy
5. predelani do jinyho auta nasledne asi pujde, ale cena predelani bude min 7t.
1. musis mit jen sekvenci
2. strartuje na na benzin a po ohrati na cca 40°C se to prepne na LPG
3. kdyz uz to tam namontujes tak budes jezdit vic a vrati se to driv :)
4. nadrz jasne doupnout misto rezervy
5. predelani do jinyho auta nasledne asi pujde, ale cena predelani bude min 7t.
13:14:18
18.11.2010
18.11.2010

JoseA
Najezdím sice poměrně málo kilometrů, přesto ale silně uvažuju o předělání evasiona 2,0i na LPG. Cena montáže klasického zařízení vyjde 26tis Kč, sekvenční vstřikování 28tis Kč. Z toho pohledu bych volil jasně sekvenční vstřikování. Mám ale zkušenost jenom se škodovkama a favoritama. Nikdy jsem neměl problém se startováním ani ničím jiným co se týká LPG, jenom nádrž zavazela. U Evasiona bych to nechal dát místo rezervy. Hlavně jde ale o to, že cena přestavby skoro přesahuje cenu auta, návratnost při mojem nájezdu je za 3-4 roky. Co mě ale nejvíc zajímá je možnost a cena předělání do jiného vozu. Počítám s tím, že evasion vydrží 4-6 let, ale zařízení LPG bude stále použitelné. Takže by byly dvě možnosti. 1) Koupit novější auto (4 válec benzín) a nechat zařízení odborně předělat a zapsat do TP, ovšem nevím za jakou cenu. 2) Koupit nebo nechat dovézt ze zahraničí stejný typ auta (evasion 2,0i), nejlépe bez dokladů a zařízení nechat předělat bez potřeby jakéhokoliv papírování a schvalování použít stávající doklady od auta.
14:34:28
05.09.2008
05.09.2008

King
-> PeterP136: Mno, každej svýho štěstí rušnovodičom, ale pořád tvrdím, že při používání řekněme majoritního stylu řízení se problém s chcípáním motoru v zatáčce neprojeví
Navíc když na ten reduktor bude působit síla při krizovým brždění, nevěřím, že sebelepšímu reduktoru nezdechne motor. Přitom kolikrát jsou situace kdy po zahamstutí brzdy je žádoucí se pomocí motoru někam odklidit, což je se zdechlým motorem trošku problém.
To je zase na dlouhou diskusi - já prostě preferuju, když někam dojíždím (ale i obecně ), brždění motorem, brzdy si nechávám až na zastavení popř. krizovky. Manželku už jsem opatrnými diplomatickými poznámkami dokopal k odnaučení se zlozvyku v 90ti vyhodit kvalt a celou tu kinetickou energii auta protopit v destičkách a kotoučích :)

To je zase na dlouhou diskusi - já prostě preferuju, když někam dojíždím (ale i obecně ), brždění motorem, brzdy si nechávám až na zastavení popř. krizovky. Manželku už jsem opatrnými diplomatickými poznámkami dokopal k odnaučení se zlozvyku v 90ti vyhodit kvalt a celou tu kinetickou energii auta protopit v destičkách a kotoučích :)
23:55:33
03.09.2008
03.09.2008

PeterP136
-> King: a ono je to uplne normalne robit prudke zakruty s vyradenou rychlostou, akurat v malej rychlosti, ked clovek niekam zaparkovava, napr. este v BB som to vzdy k cerpacke sibol na volnobehu akurat ze dolava a obcas as mi stalo ze som uz nemusel vypinat motor :)
23:54:05
03.09.2008
03.09.2008

PeterP136
-> King: prave ze nie, mam zmerane ze na mojom landi pri plnom plyne ide bohata zmes, takze ked ju membrana vdaka zrychleniu priskrti tak sa nic zle nestane, akurat skodovka bude o macaci chlp viac akcelerovat :), navyse o akom zrychleni sa da u skodovky hovorit ;), a pri spomalovani to trosku obohati cim mierne zvysi otacky a tym zabezpeci neskapanie akurat ak ma niekto zaradenu rychlost tak to bude menej brzdit motorom
09:25:53
03.09.2008
03.09.2008

King
-> andrew2.1: A k tomu seřizování volnoběhu - jseš si jistej, že na tom reduktoru není ještě další seřizovací prvek? Tomaseto neznám, ale třeba na mým BRC je kromě "šroubu volnoběhu" ještě imbus tvářící se jako záslepka a při tom je to vlastně štelovák předpětí velký membrány tzn. dtto štelování volnoběžnejch otáček a ten ruční "volnoběžnej" je jenom na jemný doladění. Jinak obecně pokud se nedaří dosáhnout stejných volnoběžnejch toček na benzín i na plyn, chyba je obvykle v těsnosti sacího traktu a to kolikrát i včetně těsnosti airboxu ve spoji s karbem.
09:20:41
03.09.2008
03.09.2008

King
-> PeterP136: Nikdo to nerobí možná z toho důvodu, že pokud na membránu působěj jenom odstředivý síly při průjezdu zatáčkou, tak je to pro 99pct řidičů šumák, ale když by na ni měly působit síly při akceleraci a deceleraci, asi by to dělalo dalo větší brikule...
09:17:56
03.09.2008
03.09.2008

King
-> andrew2.1: To chcípání motoru při průjezdu zatáčkou je plynivkářskej evergreen (Peter potvrdí :)
Existuje na ně 100pct fungující "bypass" - totiž projíždět zatáčky tak je obvyklé tj. se zařazenou rychlostí. Úsporu 0,05l/100km při projíždění zatáček na volnoběh neberu jako dostatečnou kompenzaci za otravné zdechávání motoru
Existuje na ně 100pct fungující "bypass" - totiž projíždět zatáčky tak je obvyklé tj. se zařazenou rychlostí. Úsporu 0,05l/100km při projíždění zatáček na volnoběh neberu jako dostatečnou kompenzaci za otravné zdechávání motoru

16:54:52
01.09.2008
01.09.2008

PeterP136
-> andrew2.1: A este nieco. So sedrom je istejsi start na lpg, ako je to u lekra s tym jeho podivnym syticom :) to neviem. Bez problemov -26stC.
16:49:39
01.09.2008
01.09.2008

PeterP136
-> andrew2.1: presne to zhasinanie by islo odstranit natocenim splynovaca do inej polohy, preco to vsak nik nerobi je mi zahadou, tyo je vari bezpecnejsie nechat si skapat motor a stratit tym posilovac brzd? pritom by stacilo dat splynovac tak aby pri akceleracii bola zmes ochudobnovana (zmes je vtedy aj tak riadne prechlastana).
15:58:20
01.09.2008
01.09.2008

WGeorge
-> andrew2.1: Koukam ze mame skoro vsichni stejnou zkusenost stim, ze spotreba LPG je plus minus stejna a vubec na to nema vliv jizdni charakter ci zatizeni auta. I u 125 tak i u myho formana BMM je spotreba skoro furt stejna nehlede na tom jak to zenu- to u benzinu nemam.
15:15:35
01.09.2008
01.09.2008

andrew2.1
Prestavel jsem favo 135,92,karbec na lpg pred 3 mesici. Setkal jsem se pri vyberu firmy s nekolika "garazniky" co se tvari jako odborna firma. Byli nekdy i o dost levnejsi,ale nebylo to pravidlem. Prestavbu jsem nechal udelat u vyhlasene firmy a na doporuceni spokojenych zakazniku. Vyslo me to na 13,300 CZK. Toroid 40l, smesovac elektronicky (davkovani plynu dle otacek motoru) TOMASETO (Italie), vse ostatni Elpigas, dozivotni zaruka na LPG system,moznost vymontovani a montaze do jineho auta, servis 24 hod.denne.Myslim ze za tu cenu je to slusny. Mam ujeto 8.000 km bez problemu. Za 560 CZK = plna nadrz (35lt.) ujedu 420 km +/- 10km. Pri jizde na benzin k zadnemu rozdilu nedoslo,na plyn je znat ubytek vykonu, ale je to jako horsi benzin,zadna hruza.Spotreba se zvysi cca o litr a je jedno jestli budes jezdit extreme opatrne na spotrebu,nebo to sem tam vytocis,dojezd se ti snizi max o 10 km.Pod 10 st. uz zacina byt obtiznejsi spousteni. Ale chytne. Kolik je minimum zatim nevim,mene jeste nebylo. Ale prepnutimna benzin si zajistis bezproblemovy start. Prepinani je jednoduche. Bohuzel zatim nejvetsi problem je se domluvit s volnobehem na benzin a na plyn. Na benzin 1000ot./min, na plyn 600. Serizovaci sroub na smesovaci sice je,ale ze by se tim neco zmenilo jsem neposterhl.Dalsi vada je, ze kdyz projedes normalni jizdou pravou zatacku bez zarazene rychlosti, motor se zastavi. Je to neodstranitelna vada,odtradivou silou se preklenou membrany a do sani nejde plyn. Ale da se na to zvyknout.Naklady na provoz me klesly cca o 1/3, bohuzel v CR mame drazsi plyn nez v SR:( Takze navratnost cca 15,tis km.Coz ja mam uz polovinu za sebou. Ale stoji to za to a dnes uz jsou uplne jiny systemy nez drive = spolehlivejsi.
10:10:53
01.09.2008
01.09.2008

PeterP136
-> Lacko126: najlepsie pobrowsit po nete, ale okolo 18 az 19 favo (len neviem ci len valec alebo uz toroid namiesto rezervy kedze favo nemam a tak si to nepamatam) a nieco cez 20 skodovka, do skodovky chci radsej vacsiu nadrz (tusim 45l je bezne najvacsia nadrz do skodovky) a do fava sa da namontovat 45 aj 52 l, akurat tu 52l nemaju vzdy a vsade a dost dviha podlahu v kufri (vyse 10cm), 45 tusim len 5 alebo 6cm, najlepsie ked si to niekde obzries nazivo. Toroid je samozrejme drahsi a cimvacsia nadrz tym drahsia, vynimkou je skodovka, 35 aj 45l stala v case ked som to dal montovat rovnako. A v skodovke ak to ide radsej daj nadrz chytit na zadnu stenu nez na podlahu.
10:07:28
01.09.2008
01.09.2008

WGeorge
v SK to bude asi lehce jinak, ale skudka a favo v cechach je skoro stejna cena- pokud se jedna o karbec, takze tam je to od 9-12tisic Kc. Favo strikacka uz je kolem 18k Kc
09:12:34
01.09.2008
01.09.2008

Lacko126
a kolko by to vyslo taka zastavba do favo? a kolko do skodouky?
22:10:20
08.08.2008
08.08.2008

PeterP136
spotreba v litroch ide nahor podla stylu jazdy od 0 do 30%, vykon tazko povedat montazou mixeru sa zaroven priskrti aj karubrator takze plyn benzin ak bude plyn dobre nastaveny a predstih kusok posunuty bude zajedno.
Ak budu mat montaznici rozum tak hrdlo umiestnia tak ze nic neposkodia ak to spravfia podla schvaleneho postupu prestavby tak spravia dieru do naraznika.
pouzivany splynovac = nelegalna prestavba, na slovensku jedine vsetko fungl nove, pretoze tu uz papiere nedovybavis. Ak ich stratis tak vdaka mafianskej firme ktora ma zakonny monopol na papiere na lpg (s velmi slusnym vyvarom) mas z lpg zrazu nelegal a to nafurt iba ak si das novu zastavbu.
Na montaznikov pozor, su vselijaki umelci. V BA nepoznam nic. Najlepsie ak si nechas ukazat na nejakej montazi ktoru budu robit ako to dopadlo. Osiera sa vsetko. Skrutky, kabelaz, umiestnenie komponentov, mixery, poistky, ... Kludne pri montazi nieco poskodia alebo znicia. S nastavovanim ak to nebude elektronika mas smolu,bud sa to naucis alebo budes jazdit s rozosratym lpg. V prpade elektroniky tak ak bude daky problem v benzine alebo lpg tak sa nedopatras kde je problem, lebo servis ta posle dokelu ze vraj lpg, lpg firma zase ze auto je pokazene ze mas ist do servisu :).
Ale ak bude vsetko fungovat, tak sa priprav na rapidny ubytok miesta v kufri, koniec nonstop tankovaniu, mozno na benzinkach ale kto by tam tankoval ked maju aspon o korunu drahsie nez na cisto lpg cerpackach.
Ale zase budes jazdti viac kedze je to lacnejsie ;). No a teraz sa priprav na poradovniky, pretoze od zrusenia spotrebnej dane na lpg maju montaznici roboty ako na kostole :). Konecne je lpg vyhodnejsie ako nafta.
A este nieco, na lpg motor len tak lahko nedonutis klepat. Ani bude rachotit ako traktor ale nebude to ten cvengot ako ked mlatis kladivom o blok motoru ako na benzine ked to podtocis.
A never zase vsetko firmam. Navysenie spotreby bude, pokles vykonu bude, olej treba menit podla predpisu vyrobcu auta a nie podla kecov montaznikov.
Ak by som kupoval dalsie auto tak lpg urcite pojde. Ale uz nechcem auto s lpg. Mam dve firmy kam by som si lpg dal montovat bez obav. RV pri uholnych skladoch a vrable, vyjazd na zlate moravce. Prve cislo neviem, ale mozem zistit, druhe ma aj nejaku stranku, len uz neviem nazov firmy, nieco s eko tusim. Obaja maju vybavenie aj ked len nutnby ale potrebny zaklad ale snazia sa, proste robotu neodflaknu.
Zato v michalovciach su skutocni "experti" a v PP z firmy co mi montovali lpg do skodovky mam dost zmiesane pocity.
Inac ak nie si lavy tak si lpg namontujes aj sam. Material co ti bude chybat (rurky napr. ak budu nepouzitelne z nejakej vymontovanej zastavby), kupis u montaznikov lpg, dokonca nieco aj na nete. Ale do fava je asi najlacnejsia legalna zastava lpg aka sa na slovensku robi.
Ak budu mat montaznici rozum tak hrdlo umiestnia tak ze nic neposkodia ak to spravfia podla schvaleneho postupu prestavby tak spravia dieru do naraznika.
pouzivany splynovac = nelegalna prestavba, na slovensku jedine vsetko fungl nove, pretoze tu uz papiere nedovybavis. Ak ich stratis tak vdaka mafianskej firme ktora ma zakonny monopol na papiere na lpg (s velmi slusnym vyvarom) mas z lpg zrazu nelegal a to nafurt iba ak si das novu zastavbu.
Na montaznikov pozor, su vselijaki umelci. V BA nepoznam nic. Najlepsie ak si nechas ukazat na nejakej montazi ktoru budu robit ako to dopadlo. Osiera sa vsetko. Skrutky, kabelaz, umiestnenie komponentov, mixery, poistky, ... Kludne pri montazi nieco poskodia alebo znicia. S nastavovanim ak to nebude elektronika mas smolu,bud sa to naucis alebo budes jazdit s rozosratym lpg. V prpade elektroniky tak ak bude daky problem v benzine alebo lpg tak sa nedopatras kde je problem, lebo servis ta posle dokelu ze vraj lpg, lpg firma zase ze auto je pokazene ze mas ist do servisu :).
Ale ak bude vsetko fungovat, tak sa priprav na rapidny ubytok miesta v kufri, koniec nonstop tankovaniu, mozno na benzinkach ale kto by tam tankoval ked maju aspon o korunu drahsie nez na cisto lpg cerpackach.
Ale zase budes jazdti viac kedze je to lacnejsie ;). No a teraz sa priprav na poradovniky, pretoze od zrusenia spotrebnej dane na lpg maju montaznici roboty ako na kostole :). Konecne je lpg vyhodnejsie ako nafta.
A este nieco, na lpg motor len tak lahko nedonutis klepat. Ani bude rachotit ako traktor ale nebude to ten cvengot ako ked mlatis kladivom o blok motoru ako na benzine ked to podtocis.
A never zase vsetko firmam. Navysenie spotreby bude, pokles vykonu bude, olej treba menit podla predpisu vyrobcu auta a nie podla kecov montaznikov.
Ak by som kupoval dalsie auto tak lpg urcite pojde. Ale uz nechcem auto s lpg. Mam dve firmy kam by som si lpg dal montovat bez obav. RV pri uholnych skladoch a vrable, vyjazd na zlate moravce. Prve cislo neviem, ale mozem zistit, druhe ma aj nejaku stranku, len uz neviem nazov firmy, nieco s eko tusim. Obaja maju vybavenie aj ked len nutnby ale potrebny zaklad ale snazia sa, proste robotu neodflaknu.
Zato v michalovciach su skutocni "experti" a v PP z firmy co mi montovali lpg do skodovky mam dost zmiesane pocity.
Inac ak nie si lavy tak si lpg namontujes aj sam. Material co ti bude chybat (rurky napr. ak budu nepouzitelne z nejakej vymontovanej zastavby), kupis u montaznikov lpg, dokonca nieco aj na nete. Ale do fava je asi najlacnejsia legalna zastava lpg aka sa na slovensku robi.
18:39:23
08.08.2008
08.08.2008

Fjoo
Zaujimaju ma prakticke skusenosti s prevadzkou na LPG. Ked ich niekto ma a podeli sa somnou, budem velmi rad. Zaujima hlavne spotreba, výkon motoru, popripade rozsah a vratnost upravy (dodatocna demontaz) Uvazujem, ze si zozeniem pouzivany splynovac a dam ho namontovat do svojho favoritu (rv.90)
Kazda informacia aj ohladom miesta kde to vedia spolahlivo namontovat, popripade ak niekto ma na splynovac napredaj uvitam dik!
Kazda informacia aj ohladom miesta kde to vedia spolahlivo namontovat, popripade ak niekto ma na splynovac napredaj uvitam dik!