Lpg pro lpgisty

prohledat
2695 příspěvků (zobrazeno 2101 až 2150) od 09.05.2007 do 20.08.2025, založil/a spartra
řadit dle data
22:05:24
29.10.2012
Dušan
-> Tomaso435: kdyz jedes na plyn tak jak se ten plyn odparuje tak mrzne. Tim padem se to musi ohrivat vodou a ver tomu, ze to ma slusnej odber tepla.
22:05:17
29.10.2012
MOLSO
-> Tomaso435: tak samozrejme ked reduktor neodobera teplo 3
22:02:44
29.10.2012
Tomaso435
-> Dušan: ty bláho . . . to nevim :D ale při přepnutí na benál je vše v normě . . .
22:01:56
29.10.2012
Tomaso435
-> m8rinek: no jistě jak jinak :D ale de mi vo to že tak to bylo nastavený z výroby... ja s ejn doladil starty.. ale ted je problem s tou teplotou že by to mělo bejt vejš.... to je tou směsí což?
22:01:07
29.10.2012
Dušan
-> Tomaso435: jak mas zapoejenej reduktor ? To ma docela vliv na topeni.
21:56:34
29.10.2012
m8rinek
-> Tomaso435: takhle se dělaj snový spotřeby... chudou směsí :D
21:53:39
29.10.2012
Tomaso435
vlastně když jedu na plyn mužu mit zadělanej nárazník a chladit jen topením.. a moc to netopí. když přepnu na benál a jedu na benál tak topením neuchladim . . . . takže

přidat prutok? povolit šroub bohatosti? a tim padem dolatid zase volnoběh a starty.....
21:38:54
29.10.2012
Tomaso435
když nemužu na plyn zahřát pořádně motor, tak asi budu mit chudou směs co?
08:28:52
21.10.2012
Jarda - zrušená registrace
-> MOLSO: jj, tak to mas dobrou spotrebu4



-> all: stalo se vám uz, ze jste pri hodne horkem dni nedostali LPG do poloprazdne nadrze (kulicka v hrdle zasekla nebyla), me poprve letos ve Spanelsku u cerveneho MTX a je to problem, kdyz dalsi LPG cerpacka je za 300km a pak v Rumunsku u rapida, tam jsem s tim klepal asi 50km na benzin - nechapal jsem - pokazde teploty kolem 40°C a na ruznych autech, ale je tam stejny ventil - Tomasseto, jedine reseni je to uplne vyjet a az potom jde natankovat9
04:00:40
21.10.2012
MOLSO
-> Jarda: tak ja jazdim tak okolo 25 km do prace pripadne nejake behačky po okoli .... takže tam nie je čo riešit .... 2
22:21:52
20.10.2012
Jarda - zrušená registrace
-> MOLSO: chuda smes tomu muze dost uskodit- propalenej pist, vylamany krouzky

zalezi jake jezdis dalky - ja s 1.4 vacka felda 50kW nabrousena na vacce favorit, k.p. cca 10,3:1, rozdelovac 880, z.p. 14° pri 1000 ot/min. pneu 165 a kdyz vyjedu nadrz na jedno nastartovani, tak mam spotrebu okolo 7l LPG, Rumunsko jsem mel 7,3. Do prace 35km jedna cesta a 45km druha cesta s vychladnitim motoru jezdim kolem 8 - 8,5l

kamarad s tim dokazal jet dalkovou za 5,8l ,ale to brzdil tiraky :)

jinac z kopcu - brzdeni motorem - vypinám privod LPG
21:07:32
14.10.2012
MOLSO
-> Mil@n: no ísť to musí to je jasné hádam sa nebudem za golfami srať 3



asi hladám problém tam kde nie je 6 Myslíš že chudobná zmes na LPG môže uškodiť sedlám vo feldovej MPI hlave ?
20:52:18
14.10.2012
Mil@n
-> MOLSO: Pokud chceš aby to jelo tak to musí mít vyšší spotřebu,hlavně moc uškrcené bych to nenechaval kvuli ventilum4Myslím že tva spotřeba je takový zlatý střed níž určitě neee 6 Sam už jezdím několik let se zadohrabem na lpg a spotřeba obvykla je mezi 8-10litry a pokud dělam blbiny na parkovišti nebo furt točím kolem 5500 otáček tak mam spotřebu i 14litru lpg4
20:35:02
14.10.2012
MOLSO
-> vhml: tak s tými 8 l / 100 sa mám uspokojiť hej ?



mi to príde že stále len tankujem 40





ale potom ked si spomeniem že za 20 € urobím 300+ kilometrov a na benzíne 50 - 60 ... 3
20:30:49
14.10.2012
vhml
-> MOLSO: velmi těžko se budeš dostávat níž.
20:24:07
14.10.2012
MOLSO
Chlapci chcel by som sa spýtať



Aká je taká normálna spotreba zadohrabu na plyn ?



Motor favo - feldo mutant, KP okolo 10:1, vačka 136B, vyhladené kanály spasované potrubia, SEDR 130 s mechanickým otváraním druhej komory, predzápal na volnobeh cca 10 - 12°, od 2000 otáčok lezie postupne až do 30°



LPG systém lovato, gumy 175/70R13, prevodovka 3.9 5Q



Spotreba bola zo začiatku dosť vysoká, na jednu 45 litrovú nádrž (po rezervu) som najazdil len 300 km - spotreba vyše 10 l/100 km. Teraz som to dolaďoval a mal som spotrebu 8,5, po dnešku som to trošku uškrtil a dnes mi vyšla 7.90 l/100



Bolo by reálne dostať sa na 7.5 l / 100 ? na šporáku moc agresívne nejazdím ( len trošku 47) Ladím to už skoro mesiac a furt to moc žere alebo to nejede 40
20:46:38
12.10.2012
MOLSO
-> Vojtisek: ja som mal tú pálku na modrom filteboxe krížom prelepenú lepiacou páskou a uviazanú dokola. Pri naštartovanom motore pri prelepení normalne zdvihlo volnobežné otáčky
20:39:59
12.10.2012
Vojtisek
-> MOLSO: dát do chobotu hrdlo PETky, třeba?
20:38:09
12.10.2012
MOLSO
-> Vojtisek: potrebuješ proste zmenšiť prierez nasávacieho traktu aby si mal dostatočný podtlak v mixéri
20:29:34
12.10.2012
Vojtisek
-> MOLSO: tak doted jsem vzduch tahal uzkým potrubím od ohřevu sání (bočním vývodem do airboxu). Nyní jsem to vrátil do původního stavu (nasávám klasicky a zapojil jsem ohřev od svodů). Na neutrál se to vytáčí pěkně, ale jakmile se chci rozjet tak to skoro chcípne. Nějak se to rozjede jen když to pořádně vytočím a pomaloučku pouštím spojku.
20:18:18
12.10.2012
MOLSO
-> Vojtisek: zmenšil si podtlak v mixéri ... len to zase znova priškrť 4
20:03:01
12.10.2012
Vojtisek
Kluci,když zvětším průřez sacího potrubí ke karburátoru, tak mi auto škube a sotva se rozjede, čím to můlže bejt? Putuje tam moc vzduchu a málo plynu? Mám povolit plyn na škrťáku?
16:54:42
05.09.2012
King
-> chladic: Ta velka tenka membrana je z hlediska tvorby smesi ta nejdulezitejsi a jeji tvrdnuti ovlivnuje spoustu veci. Jako pouhe tesneni v reduktoru rozhodne neni ;-)
08:50:26
05.09.2012
chladic
zapalovanie v poriadku...ďalšie nápady?
09:03:04
04.09.2012
vhml
-> chladic: na plyn předstih vždy raději vyšší. Do rozdělovače se určitě podívej, mohlo to sezrat prostřední uhlík.
09:00:41
04.09.2012
chladic
aha, zabudol som napísať, že rozdelovač som odvtedy vymenil lebo prasla struna odstredivej regulácie. A dal som tam vyčistený a riadne nastavil predstih. Pochybujem, že by tam za nejaký polrok vzniklo toľko bordelu, že by to robilo nejaké problémi. Skôr som sa nevedel rozhodnúť do ktorej strany rozsahu 0°až4° sa mám prikloniť. Tak som dal bližšie k 0°.



Nemá niekto skúsenosti s tým či to môže robiť opotrebovanosť membrán?

Lebo tá hrubá čo delí vodu od plynu tá pochybujem, že by jej niečo bolo, keďže plyn sa riadne dostáva ďalej a voda nejde do iných častí ani sa nestráca. Tá stredná malá sa nikdy nenapne úplne, keďže jej v tom bráni ramienko klapky 2. stupňa, takže "vyťahanie" nehrozí (ani teplom nevyzerá byť deformovaná)

A tá tenká veľká tam má viacmenej len tesniacu funkciu, takže neviem...

...kedy treba meniť membrány? (ak by to bolo príčinou)
07:37:36
04.09.2012
vhml
-> chladic: možná bordel v rozdelovači...
00:25:08
04.09.2012
chladic
nastavenie robil technik na emisnej.

(i keď nevyzeral, že by vedel čo robil...predstih nastavil len tak od ruky, bez stroboskopu->potom som ho dal nastaviť jednému chlapíkovi a zmes a voľnobeh doladil len aby sedeli stanovené hodnoty...)

ale robilo to blbosti potom a vynechávalo, tak som skusmo o pol otáčky ubral zmes a išlo to dobre aj spotreba bola ok....pol roka bez problémov... Ale teraz posledný mesiac sa to brutálne dokazilo...hore kopcom ledva idem na dvojke. Na 350km spálim 42litrov LPG...otras jazda->nekultivovaný chod motora...neviem na to prísť čo je s tým...

(palivový filter som vymenil minulý rok kvôli slabému výkonu a pomohlo to minimálne, musel som nastaviť zmes a potom to zase šlo ok ale teraz to nejde nijakovský nastaviť...rozmýšľam či by tam nemohol byť nejaký únik na tlakovom potrubí v zadnej časti vozu ale to by som si snáď všimol nie?)
upraveno 2x, naposled 04.09.2012 00:35:56
22:04:45
03.09.2012
King
-> chladic: A nastavenie smesi LPG? (kto a kedy robil?)
12:31:21
03.09.2012
chladic
zdravím, nevedeli by ste mi poradiť prečo sa mi tak extrémne zvýšila spotreba LPG (z 8 na 13 litrov) a strašne sa znížil výkon?

v zime mi tu spotrebu robil termostat ale teraz je ok, v reduktore su membrány všetky celé, a reduktor tesní. Plyn nikde nesmrdí. Štartovatelnosť výborná v každom počasí...



ide o podtlak. LOVATO vo favorite
22:57:37
02.09.2012
Bukaj
-> Jarda: Dík 4
22:03:18
02.09.2012
Jarda - zrušená registrace
-> Bukaj: magnetek musi byt u vstupu kapalne faze (pred filtrem)4
15:09:48
02.09.2012
Bukaj
Ahoj, měl bych dotaz ohledně filtru kapalné fáze LPG: Dělal jsem něco na kamarádově 130L a nakonec jsem mu chtěl zkontrolovat/vyčistit filtr na LPG. Rozmontoval jsem baňku (filtr umístěný v baňce elektroventilu - myslím, že systém BRC - něco takového: files.ekocargas.webnode.c z/system_preview_detail_20 0000004-1a3771b312/filtr(1 ).jpg ). Filtr byl skoro čistý (na to, že kamarád ani nevěděl, že tam filtr je) a když jsem jej vyjmul z baňky, došlo mi, že tak, jak tam byl daný, vůbec nic nefiltroval - byl pouze obtékán8 Po chvilce se mi podařilo vykoumat, jak tam má být vše poskládané (filtr, podložka, pružinka, dva O-kroužky), aby filtr byl protékán, jen jsem si nevěděl rady s takovým malinkým magnetem (velikosti tablety Kinedrylu). na netu jsem našel jen jednu fotku rozebrané filtrační baňky LPG, tam byl magnetek uvnitř filtru, ale raději bych měl jistitu - nemáte někdo fotku, nebo schematický náres toho, jak má být vše v baňce s průtokovým šroubem skrz filtr poskládané?

Díky 6
21:22:09
01.09.2012
Jarda - zrušená registrace
-> spartra: to riskujes tankovat 56 do 56l nadrze, me se zavira u 44l pri 27l, ale uz to nebudu resit, protoze ma zivotnost uz jen 7 mesicu4 a alespon tak nepretezuji zadek rapida
08:23:05
25.08.2012
spartra
-> King: ventil je odblokován, do 56l nádrže jde 56l, po dotankování se něo vyjede. těch 10-15l to skáče pomalu v desítkový soustavě na stojanu, bych ten zbytek plnil 10 minut. Vypozroval jsem, že když se s autem lehce kejve, počítadlo(plnění) zrychlí.
22:01:49
24.08.2012
King
-> spartra: To vypada, ze plovak na multiventilu se sice nekde na 80 pct pokusi stopnout plneni, ale ventil se jenom privre a pumpa to tam pere do plna. Na stary skodivce se mi to chovalo podobne - proste to na 80pct zacalo hozive rachotit, kdyz se bentil pokusil stopnout tankovani, ale hrabivi pumpari to obvykle meli tendenci ignorovat a foukali mi to do plnejch :-)
21:26:09
24.08.2012
spartra
když to tu probíráte, na berlingu jde blbě dotankovat lpg, leze to tam jak podesraný při 10/15l před koncem, čím to?
08:28:43
24.08.2012
King
-> colaczech: Tohle jsem musel zrealizovat, kdyz mi vel filcce odeslo cerpadlo a soucasne dosel plyn. Myslim, ze dobre poslouzila trubka mezi nadrzi a reduktorem z puvodni s105. Rychlost prepousteni jsem neresil - prepousti se kapalna faze tzn. netreba vykrejvat obri tepelnou ztratu kvuli skupenskymu teplu varu lpg jako v pripade PB "bomb", kde se premistuje plyn.
02:19:55
24.08.2012
colaczech
Mam technicky dotaz. Da se nejak v domacich podminkach prepustit plyn ze stare nadrze vymontovane z auta, do nove nadrze, ktera je namontovana v aute?

Je me jasne ze max. vyrovnam tlaky v nadrzich a ze to musim prepoustet pomalu, aby to nezamrzlo.
20:00:27
22.08.2012
Mil@n
-> King: Tak nakonec to naštestí nebyl ventil,ale tankovací hrdlo,kdy někdy zustane zasekla ta kulička4
13:30:40
21.08.2012
King
-> Mil@n: Takze klasicka oprava ponechanim? :-)
21:50:25
20.08.2012
Mil@n
-> Karel.: To máš ještě dobré,mě asi odchazí multiventil,dneska jsem chtěl natankovat ale ani po 20tém pokusu jsem do nadrže nic nenatlačil tak zítra snad už to pujde
13:18:11
20.08.2012
Karel.
-> King: to jsem chtěl vědět děkuju5 4
13:17:15
20.08.2012
King
-> Karel.: Je tam jenom ocelova kulicka a pruzina. Kdyz zavres vstupni ventil a vypustis zbytek lpg z plnici pripojky zatlacenim na kulku, muzes plnici koncovku rozebrat a vycistit.
13:15:28
20.08.2012
Karel.
-> Dušan: normální otázka, nějak nechápu. Slyšel jsem, že je tam možno vyměnit jen nějakou gumičku či co tam je, tak se slušně ptám jestli někdo neměl stejnej problém.
13:09:07
20.08.2012
Dušan
-> Karel.: to jsou otazky. Mozna bordel na kulicce coz se moc neda ocistit, ale vatovou tycinkou to pujde. To hrdlo neni problem vymenit.
12:55:47
20.08.2012
Karel.
mám problém na feldě 1.6, jakmile se oddělá pistole od hrdla tak to celkem dost zasyčí a vylítne jakoby zbytek plynu, dřív to jen pšouklo, teď je to horší, tam je nějakej ventil asi ne? Dá se to vyměnit doma nebo musím do servisu8
12:49:50
20.08.2012
King
-> Vojtisek: Jestli je motor v cajku, tak to bude akorat vic smrdet :-)
19:06:09
19.08.2012
Vojtisek
-> King: mě fo funí tak normálně, kompresní tlaky mám v pořádku, čili když to vyvedu ven mimo box, bude to mít přínos, jo?
18:33:25
19.08.2012
King
-> Vojtisek: Pokud je motor v dobrý kondici, co se týče kroužků, tak ten odfuk z ventilovýho víka LPG nevadí, ale....Když už si motor skrze tuhle hadici začne slušně funět, dost to rozhazuje tlakový poměry v oblasti mixeru a má to negativní vliv na volnoběh + zasírání airboxu a sání olejem. Moje 105tka se do týhle fáze dostala někde kolem 170tkm a bylo skoro nemožný nastavit stabilní volnoběh kvůli malýmu podtlaku na mixu a navíc se v airboxu dělala louže oleje, kterej vzlínal do filtru. Vyřešil jsem to 5l kanystrem s drátěnkama v boční kapse mot. prostoru, kde se zachycoval olej a z něj to šlo pod auto. Jde to i bez toho kanystru, ale je to odporně neekologické :)
Extreme Tyres