Lpg pro lpgisty

prohledat
2710 příspěvků (zobrazeno 1751 až 1800) od 09.05.2007 do 21.08.2025, založil/a spartra
řadit dle data
13:08:26
20.10.2013
King
-> srdcar 120L: Tak to patris k tem stastnejsim. Na 105ce jsem musel stelovat kazdejch 5tkm a to uz se vule blizily nule a kdyz jsem prohanel 4kvalt po dalnici, tak se stelovalo kazdej tejden :-) Ovsem svoji roli hralo i zamerny nastaveni na chudsi smes. Kazdopadne pa 30-40tkm si to vzdycky reklo o novou makovici, protoze uz nebylo kam sroubovat pri nastavovani vule :-) Favomotoru to pak uz bylo jedno a stacilo jednou za 10km zkomtrolovat a doladit.
09:50:57
20.10.2013
MOLSO
-> Jarda: a odkial by ten hydroštel bral olej ?
06:58:35
20.10.2013
Jarda - zrušená registrace
-> srdcar 120L: u rapida klidne 25tis. km a jednou byly vule dokonce vetsi, tzn. muselo dojit k vetsimu opotrebeni zdvihatek/vacky nez samotných sedel ventilu

Ty mas tvrdokovova sedla nebo mluvis o litine? to pak bych s Tebou souhlasil, ale serizovat to po 6 tis.km, to bych se radeji poohlizel po hydrostelech4 u tvrdokovovych 15tis. km musi byt OK4



ja teda serizuju na 0,25 vsechno
upraveno 1x, naposled 20.10.2013 07:02:22
23:41:00
19.10.2013
srdcar 120L
Podělím se s vámi o jednu novou zkušenost. Mám téměř 18 let ve škůdce plyn a letos mě začala zlobit elektrika u plynových ventilů. .10 Zapnu zapalování, rozsvítí se mazání a dobíjení, ale kontrolka na přepínači benzin-plyn nic. Naněkolikrát zapnu a vypnu zapalování a teprve se uráčí rozsvítit kontrolka přepínače plynu. Kontroloval jsem kdeco, včetně ukostření ventilů, kostru na motoru, všechno v pohodě. Nakonec jsem prohlížel pojistkovku a zase vše v pohodě, mám tam porcelánové pojistky a jsou čisté. Nakonec jsem našel ještě jeden držáček na pojistku na kabelu k plynovému přepínači, na který jsem samozřejmě zapomněl, byl schovaný za čalouněním, od první montáže, pojistka má 10 A. Bohužel po rozebrání jsem zjistil, že za ty roky má vyhřátou pružinku a je tam plastová pojistka, která pořádně zoxidovala. Místo toho je tam držák s novou nožovou pojistkou a už to běhá bez problémů. 3 Jinak ještě k ventilům: seřizuji je po 6.000 km, na 0,20 mm oba, mívají trošku menší vůle, ale nestalo se, že by byly bez vůlí. Myslím, že seřizovat je po 10.000 a víc, je už docela dost.
upraveno 1x, naposled 20.10.2013 00:28:40
20:24:17
15.10.2013
Jarda - zrušená registrace
-> King: ja ted to poznal u feldy, spotreba pod 7l LPG a po 10tis. km vyfukove ventily témer bez vule, tak jsem tomu zas trochu pridal na bohatosti4
12:03:06
15.10.2013
King
-> Syny: Někdy si říkám, že by při zápisu alternativního pohonu do TP neškodil IQ test :)
11:56:41
15.10.2013
Syny
-> King: Soukromej taxikar, kterej mi vozi pravidelne z a na letiste u nas v CR ma toho terenniho medveda (nevim ted oznaceni, ale to je fuk). A rikal, ze uz ma v predli 3. motor. A za teprve az ted zjistili, ze to je LPGckem. Ze bylo nejak blbe nastaveny/namontovany a ze teplota horeni byla snad 3x vyssi nez mela bejt :) Prej mu to normlane po case roztavilo pisty a zadrel to. Tak rikal ze uz po 3. bude muset dat tech 250 tisic za novej motor 3
upraveno 2x, naposled 15.10.2013 12:09:14
11:54:07
15.10.2013
King
-> Minik03: Na upravovanejch motorech s lpg si na to na netu už pár lidiček stěžovalo - když se sejde vyšší teplota hoření lpg umocněná chudou směsí (stačí v některejch režimech), předstih taky nemusí bejt optimální + třeba vyšší k.p., tak je vymalováno.
11:36:58
15.10.2013
Minik03
-> King: Jakože zvýšít podtlak? mno můžu zkusit vložku na nějaký čas "přicpat". Setkal se někdo s něčím podobným? Už jsem postupně povyměňoval všechny písty, pouze 2. zazím záhadně drží.
10:00:58
15.10.2013
King
-> Minik03: Bud nejaky experimenty s mixerama a nebo zkusit to moje zaslepovani sani. Je to sice vysmech vsem tunerskejm snaham o minimalne restriktivni sani, ale ve spouste pripadu to pomaha.
09:54:23
15.10.2013
Minik03
Praskají mi písty. Ale pouze na LPG. Předstihem to není, kompresí také ne. Poslední možnost... Zvýšit bohatost směsi. Šroubem na reduktoru toho ale bohužel nedocílím (dle všech příznaků mám relativně nejoptimálnější nastavení). Dá se nějak rapidně změnit směs? Např. jiným průměrem směšovače? Díky Milan
12:12:39
14.10.2013
minno
-> srdcar 120L: ETZ krabičku pripevnenú priamo na trmeň zapaľovacej cievky ako písal King mám umiestnenú aj ja a žiadny problém s tým nie je. A vyzerá to asi takto: img12.rajce.idnes.cz/d120 2/.../91.jpg?ver=2
15:01:17
13.10.2013
dragon_cb_cz
-> MOLSO: OK, ještě lepší vědět :)
11:08:52
13.10.2013
Jarda - zrušená registrace
-> Vrba: bez LPG obohacovace se mi osvedcilo vstriknout 1ml benzinu do sani a startovat s prepnutim na LPG, rovnou to bezi na LPG i v -30°C, ale musi tam byt ETZ, s kontaktem nevim jestli by to dalo4
09:11:28
13.10.2013
MOLSO
-> dragon_cb_cz: 4 imbusy, zvliect poistny kruzok z pastorku prehodit druhy pastorok nahodit poistny kruzok a znova 4 imbusy. Banalni vec ktera trva mozna 2 - 3 minuty 1
08:46:35
13.10.2013
Chali
-> Vrba: Formana startuju na plyn bez problémů i při -10°C
08:41:35
13.10.2013
Vrba
-> Dušan: To asi jo,ale jen v případě,že je dostatečně silná jiskra. Jinak to jen vytvoří obrovskou kopu smradu a ani to neškytne.
00:41:13
13.10.2013
dragon_cb_cz
-> radekra: Dobrá informace, jak moc je složitá ta výměna? nikdy jsem reduktorový startér v ruce nedržel, tak netuším, jak moc velká otrava je to rozebírat...
21:49:15
12.10.2013
MOLSO
-> srdcar 120L: to bola fotka z montaze a skusobnej prevadzky bezkontaku .... momentalne je tam uz favo cievka. V zaujme vyssej energie iskry som pouzil medenne zapalovacie kable namiesto uhlikovych, sviecky bez odporu a nasledne zacali horiet odpory v palcoch 3 takze som z jedneho palca odpor vyluskol a dal tam kusok mosadzneho srobu. Odvtedy to jazdi absolutne spolahlivo, start na tretie prevalenie startera, plynuly chod aj vsetko. Spotreba od 7.3 do 8.2 l /100 km.
18:57:01
12.10.2013
srdcar 120L
-> MOLSO: On je trošku problém, že nemám ten feldí startér, pak se dá teprve něco upravit. Mám ještě v zásobě několik 120-tkových startérů, tak to drasticky neřeším. Koukám podle obrázku, že jsi nechal původní 120 zap. cívku, ale vyřadil jsi předřadný odpor, nepřehřívá se ti nebo nemáš problémy se svíčkama, či koncovkama? Já jsem nechal na obou koncích uhlíkových kabelů odrušené origo koncovky a na kontaktu, zatím dobrý, startuju na plyn přímo, chytá bezvadně. Kontaktní rozdělovače mám taky ještě nějaké v zásobě.
18:29:45
12.10.2013
King
-> Dušan: Jestli je tim minenej ten elektromagnet, co na okamzik prepere velkou membranu, pak by se sluselo tomu rikat treba predvstrik, pac sytic umoznuje kontinualni obohaceni smesi na studenym motoru a to je z principu na lpg zbytecny.
17:04:46
12.10.2013
radekra
-> dragon_cb_cz: Jo jen pastorek a víko víc nic
16:58:31
12.10.2013
Dušan
-> Vrba: prave ten plynovej sytic ti umozni start jen na plyn.
16:36:26
12.10.2013
dragon_cb_cz
-> MOLSO: A pro montáž feldího startéru do 742 stačí vyměnit jen ten pastorek a víko, nic víc?
10:50:03
12.10.2013
Vrba
No,tak mám najeto prvních 1100kilaku. Spotřeba 7,6L kombinovane a semtam s vozíkem. Startování po ránu na benzín,stylem chytne a hned zapinam plyn. ETZ se mi tam moc dávat nechce.Jednak to nemám skladem a možná i kvůli tomu,že mám vůči tomuto systému strašnou averzi vzhledem k tomu, jak se jim to povedlo udělat jen napůl. Kontaktní zapalko na tom motoru funguje skvěle až na ty starty. Možná by to chtělo alespon vyměnit svíčky a nebo zapojit plynovej sytič,ale prdím na to 5
10:06:12
12.10.2013
MOLSO
-> srdcar 120L: mne pomohol kusok stavebnice z merkuru a voala 1 problem s vodou som zatial nepocitil.





btw pastorok a bremenne veko na reduktorovy starter sa da kupit na evv.cz . vychadza to par drobnych
zvětšit Lpg pro lpgisty - obrázek od MOLSO vložen 12.10.2013 10:06:12
08:32:06
12.10.2013
King
-> srdcar 120L: Uz to leze! :-) Kdyz jsem ETZ resil, tak uz vedle civky nebylo misto, tak jsem spachal drzak z kousku duralu a prichytil xo na trmen civky. Tam se nema voda sanci dostat.

Btw: ten origo starter na 105-136 s reduktorem se mi vali ve sklepe, kdyby mel nekdo zajem :)
upraveno 1x, naposled 12.10.2013 11:06:48
00:57:23
12.10.2013
srdcar 120L
-> MOLSO: a King : Jsi na omylu, nic nehaním, pouze trošku oponuju. Netrvám demagogicky na kontaktu. Bezkontakt z Fáva jsem tam měl taky, ale byl problém, že se mi nějakým záhadným způsobem dostávala voda do krabičky a byl s ním proto problém. Po dešti nechtěla startovat. Měl jsem ji na podběhu a zakrytou chráničkou. Kam jsi umístil tu spínací krabičku ty? Dost mi to lezlo na nervy, proto jsem dal zatím zpět kontakt. Bohužel, startér s reduktorem se mi nepovedlo na 120 věnec sehnat a z Feldy bez výměny věnce nepasuje. Do čehož se mi nechce, dokud to běhá. Ono je to taky o penězích, nemám na moc velké vyskakování.
upraveno 2x, naposled 12.10.2013 01:01:06
00:32:30
12.10.2013
King
-> srdcar 120L: Ano, o tom to je ;-) Nebudu zastirat, ze jsem spolehlivych startu na LPG dosahnul mj. I tim starterem s reduktorem. Ovsem scuj dil na tom melo ETZ :-) Nikdy jsem netrpel veteranskou "uchylkou" a pokud byla k dispozici kompatibilni soucast z novejsich modelu skodivek, nemilosrdne jsem upgradoval. Prikladne dynamo s vibracnim reglerem je bezesporu schopno prezit EM impulz pri vybuchu atomovky, ale novejsi altik s elektronickou regulaci mi to vynahradi jinak.

Co se nastavovani bezkontaktniho rozdelovace tyce, skutecne existuje zpusob, kterak se da nastavit predstih prekvapive presne (nekolikrat ksem ho tady popisoval) a v podstate se stejnou chybou jako pri krouceni kontaktnim. Navic u lpg se nelze ridit nejakym hausnumerem z Cedrycha a spol., ale musi se najit optimum pro lpg smes (viz drivejsi debata).
23:22:31
11.10.2013
Jarda - zrušená registrace
-> srdcar 120L: jasne, viz. King
22:34:02
11.10.2013
MOLSO
-> srdcar 120L: akurat ze bezkontakt ma vyssiu energiu iskry ktora aj pri poklese napatia nemeni intenzitu tolko ako na kontaktnom zapalku. Neviem preco stale dokola hanis nieco co si pravdepodobne ani nevyskusal. Ja osobne by som už do plynifky kontakt určite nechcel.
21:55:06
11.10.2013
srdcar 120L
-> King: Víš, o co jde při startu při -20 ? Hlavně o to, v jakém stavu máš baterku, zapalovací soustavu, motor a jeho seřízení a hlavně jestli máš origo startér 120 nebo zpřevodovaný z Feldy. A to je dost podstatné. Je to o tom, kolik proudu si vezme startér z baterky a o kolik ti klesne napětí při startování promrzlého vozu. Bezkontakt není samospasitelný.Teprve pak se dá bavit o tom, co je lepší a co horší, asi tak.



Bez strobáče nastavit předstih, klobouk dolů. Nastavíš to plus minus cihla a to pak musí jezdit.
00:43:32
11.10.2013
King
-> srdcar 120L: No, trebas ten start na lpg v -20C je takovym prikladem, kde se ETZ vyplati ;-) Kazdemu co jeho jest.

Btw: s tou nutnosti mit strobac na nastavovani bezkontaktu to neni tak horky, staci trosku premejslet ;-)
23:18:33
10.10.2013
srdcar 120L
-> Jarda: Ty ano? Já, když je úplně nejhůř, tak pod -15 stupňů startuju na benzin a v podstatě skoro hned to přepnu na plyn. Benzinu mi stačí minimum. Neženu to do extrému, škůdka stojí celou dobu venku.
18:29:40
10.10.2013
Jarda - zrušená registrace
-> srdcar 120L: v -20°C na LPG nenastartujes4
16:58:05
10.10.2013
srdcar 120L
-> King: No, já nevím, jestli je jebání, že možná jednou do roka zkontroluju mezeru kladívek a předstih, což mi zabere max. 5 minut. A nepotřebuji k tomu stroboskop jako k bezkontaktu z Fáva. ( i když ten mám taky ). Dávám za pravdu, že bezkontakt má kvalitní sytost jiskry v celém průběhu otáček, ale když máš vybitou baterku, tak ani sebelepší bezkontakt ti moc nepomůže, protože v okruhu ti klesne napětí i na cívce. ( myslím tím při startování) Já si na kontakt nestěžuju, náběh mám kolem 20.000 km ročně, do otáček jde v pohodě. Nemusím točit motor na nějakých 6-7 tisíc otáček.
upraveno 2x, naposled 10.10.2013 17:01:58
18:21:21
09.10.2013
King
-> srdcar 120L: Ano, tahle berlicka tam sice je, ale porad tvrdim, favozapalko ma pro zapalovani lpg vetsi rezervu. Navic u skodivky na lpg ocekavam vetsi rocni najezd (v mym pripade bejvavalo pres 30tkm) a jebat se zbytecne s kontaktama mi v dnesni dobe neprijde 2x komfortni.
23:44:01
08.10.2013
srdcar 120L
-> King: No víš, ona kontaktní cívka má jednu vychytávku a to je obvod při startování, kdy se přes startér vyřadí předřadný odpor a cívka dává dostatečně bohatou jiskru i při nižším napětí baterie. Po vypnutí startéru je zapalování ve funkci s předřadným odporem. To je věc, kterou snad víš. Toto neměly 1000 a 100, začalo se to dávat až do řady 105-120.

Já mám klasickej kontakt z původní 120, jezdím na LPG 17 let a nikdy s ním nebyl problém.
upraveno 3x, naposled 08.10.2013 23:47:05
23:36:55
08.10.2013
King
-> srdcar 120L: Vrba má zřejmě na mysli nežádoucí fíčuru kontaktního zapalka spočívající v tom, že energie jiskry je bohužel závislá na napětí v síti v okamžiku startu. Kultivovaný bělošský zapalování má obvykle energii jiskry konstantní bez ohledu na napájecí napětí (řekněme od favo-ETZ výše). Provozovat kontaktní rozdělovač u lpg spotřebáku je čirej masochismus :)
23:28:02
08.10.2013
srdcar 120L
-> Vrba: Prosim tě vysvětli výraz " slabé zapalování " nějak nechápu. Když je slabá baterka, tak ji snad nabiju, abych mohl experimentovat i bez ostatní elektriky.



V první řadě si seřiď karburátor na benzin, aby motor běžel rovnoměrně a pak něco laboruj s plynem. Když nejde správně na benzin, nemůže jít správně na plyn!!!!



Na reduktoru je šroub, teď nevím jestli máš BRC, Lovato či jiný systém, kterým se dá v určitém rozmezí nastavit volnoběh, ale nejdřív musí dobře běžet na benzin.
20:36:47
01.10.2013
isti
-> Chali: -> Kocvin: Dobre,majú len pol roka takže budú v pohode.
21:40:10
30.09.2013
Kocvin
-> isti: Normálně se s tím dá jezdit já jsem to taky tak měl.. Jde tady spíš o nájezd
21:38:25
30.09.2013
Chali
-> isti: můžeš s nima jezdit i na benál,pokud nejsou stoletý
21:25:44
30.09.2013
isti
Mám otázku ohladom sviečok.

Motor ktorím som jazdil na plynovej skodovke som teraz dal do druhého auta a používám na benzín.Sviečky som tam nechal tie čo som kúpil ešte pre plyn,sú to značky brisk dr17s silver.Môžem s nimi jazdiť kludne na benzín alebo by som mal radšej vymeniť?
10:53:19
23.09.2013
MOLSO
-> Vrba: skus aspon sklepnut tie sviecky na 0,5 mm mohlo by to pomoct
10:30:28
23.09.2013
Vrba
-> vhml: Sytic tam je,ale jeste nemam dodelanou komplet elektriku,takze nefunguje. Nicméně ja mám problém ve slabém zapalovaní a uz vlažnej motor nechytne,...
10:25:21
23.09.2013
vhml
-> Vrba 23.09.13 09:25:40: studenej start - pokud tam nemáš plnovej sytič, tak podrž 5 sekund plnej plyn. Ono se ho trochu natlačí do sání a chytne to.
10:24:38
23.09.2013
MOLSO
-> Vrba: rozkolisany volnobeh moze robit netesnost sacieho potrubia ... lpg je na to strasne citlive .... skrtak obmedzuje len maximalny prietok plynuv hadici vo vysokych otackach. Nemeraj podla meraku natankuj plnu do vypnutia pistole ujdi xy kilometrov a tankuj znova do vypnutia. Tie budiky na nadrzi su silne orientacne asi ako palivomer v skodovke 40 Ked som vtedy isiel od vas za Zlinom mi zhasla posledna kontrolka na prepinaci a zacala svietit rezerva, pumpa na hraniciach mala zavrete a tankoval som az 20 km od domu. Vsetko som presiel na plyn a kontrolka na nadrzi davno ukazala nulu a presiel som este mrte kilometrov
09:30:06
23.09.2013
ochoda
-> Vrba: Nám felda 1.3 Mpi žere tak 9 ... a máme tušim podtlak
09:25:40
23.09.2013
Vrba
-> MOLSO: To zní až neuvěřitelně. No a ten krouták odspodku je vlastnost a nebo problém v reduktoru,kdy dává odspod bohatší směs? Příjde mi to,že ten skrtak reaguje az tak od 3500 otaček a spodek je stejnej (pokud to nezavru natoli,ze to nejde tocit nad 4000). On ten reduktor je totiz nerepasovaná skladová zásoba,takže nevim v jakém stavu jsou membrány. Kazdopádně nic nikde neuniká a všechno funguje. Jen je rozkolísanej volnoběh a spotreba dle meraku na nadrzi mi prijde větší než oněch 7-8L. Ale přesnou spotřebu zatim nevím.
upraveno 1x, naposled 23.09.2013 09:26:59
Extreme Tyres