skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Lpg pro lpgisty
16:10:14
22.10.2014
22.10.2014

drsnak
zdravim,potreboval bych poradit(pomoct)... Mam feldu 1.3MPI se sekvencnim vstrikovanim LPG s ridici jednotkou Magic2. Auto prestalo cestou do práce jet,chciplo a uz neslo natocit,kontrolky palubovky sviti,starter toci,pote zjisteno:NEZAPINA SE BENZINOVE CERPADLO ANI NESVITI KONTROLNI PANEL NA LPG(oboji jako by bylo bez proudu),jinak to ma automaticke prepinani(prepne na plyn po ohrati).... Rady a tipy nez to k nekomu odvezu??? Pojistky jsem kontroloval... diky
19:06:11
26.09.2014
26.09.2014

su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> King: Tak a jsou doma. Cena nakonec taková tragédie není. Vzal jsem je v obchodě kde máme slušné vztahy a tak nakonec cena byla 60,- CZK za kus. 

11:43:59
24.09.2014
24.09.2014

King
-> dragon_cb_cz: Tak jasně, že ve válce s blbostí se nepostavíme protivníkovi tváří v tvář v megabitvě, ale na druhou stranu se to úplně vzdávat nesmí - sem tam vyhodit do vzduchu most, přepadnout konvoj nebo rozhodit letáky nezaškodí :-)
10:31:20
24.09.2014
24.09.2014

dragon_cb_cz
-> King:
Ale tak pokud se nějaká blbost ujme, tak ono ti nakonec nezbyde než jí používat - máš totiž na výběr tři možnosti:
1) Používat jí a riskovat rozzlobeného stréce.
2) Nepoužívat jí a riskovat, že tě většina lidí nepochopí.
3) Věčně někoho poučovat a riskovat, že to začne lidi srát.
Jinými slovy, nad blbostí vyhrát nelze

1) Používat jí a riskovat rozzlobeného stréce.
2) Nepoužívat jí a riskovat, že tě většina lidí nepochopí.
3) Věčně někoho poučovat a riskovat, že to začne lidi srát.
Jinými slovy, nad blbostí vyhrát nelze

09:53:41
24.09.2014
24.09.2014

King
-> dragon_cb_cz: Vždycky si vzpomenu na na neboztika strejce, jak serval mýho dvorního automechanika: "Jak kurva muze vyucenej automechanik vypustit z huby, ze na motoru klepou ventily?! To bych zabíjel!" 

08:28:13
24.09.2014
24.09.2014

dragon_cb_cz
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: No proto jsem taky mlčel, protože jsem si řekl "ok, asi se to prostě říká" - i když se mi to pořád moc nezdá (vždycky jsem slyšel jen to "elektrodová vzdálenost").
08:08:44
24.09.2014
24.09.2014

su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> dragon_cb_cz: Tak řešit zažité výrazy asi nemá moc smysl.
08:06:09
24.09.2014
24.09.2014

dragon_cb_cz
-> King: Už nějakou dobu kroutím hlavou nad tím, když někdo mluví u svíček o "odtrhu", ale implicitně jsem předpokládal, že jsem blbej já... jsem rád, že občas nejsem 

08:00:54
24.09.2014
24.09.2014

su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> King: Jo super, mě jde právě o to, aby to bezproblémově fungovalo. Jsem ochoten si připlatit za bezproblémový provoz. Samozřejmě, že se mi taky nechce vyhazovat peníze za něco, co neužiju, ale jestli že YC stojí 46,- czk a YS 94,- tak rozdíl na sadě 200,- CZK při lepší funkci a výdrži mě nezabije.
K tomu "odtrhu"... technicky asi správně bude "elektrodová vzdálenost" viz:
www.brisk.cz/zapalovaci-s vicky/.../uprava-elektrodo ve-vzdalenosti
K tomu "odtrhu"... technicky asi správně bude "elektrodová vzdálenost" viz:
www.brisk.cz/zapalovaci-s vicky/.../uprava-elektrodo ve-vzdalenosti
00:17:53
24.09.2014
24.09.2014

King
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: Alibisticky jsem psal jenom "silver"
Fungovaly by asi ty obyč "YC", ale ty silvery nebo A-line maj výhodu v tom, že díky odolnější střední elektrodě se tato pak může vyrobit s menším průměrem, což se při stejný elektrodový vzdálenosti projeví nižším napětím nutným pro přeskok jiskry.
PS: nevím, jestli je "odtrh" technicky správně. Přepokládám, že je to taková hodně vzdálená analogie odtrhu na kontaktech rozdělovače, ale u svíčky se imho nic netrhá :-)

Fungovaly by asi ty obyč "YC", ale ty silvery nebo A-line maj výhodu v tom, že díky odolnější střední elektrodě se tato pak může vyrobit s menším průměrem, což se při stejný elektrodový vzdálenosti projeví nižším napětím nutným pro přeskok jiskry.
PS: nevím, jestli je "odtrh" technicky správně. Přepokládám, že je to taková hodně vzdálená analogie odtrhu na kontaktech rozdělovače, ale u svíčky se imho nic netrhá :-)
22:21:33
23.09.2014
23.09.2014

Kocvin
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: Bohatě stačí obyč DR15YC.. Tam je hlavní ten odtrh :)
21:56:53
23.09.2014
23.09.2014

su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> King:
-> vhml:
Díky za info. Akorát koukám do katalogu BRISKu a je tam trochu jiné značení, nicméně jste jezdili předpokládám ty SILVERy - (LPG) co tam jsou značené jako DR15YS. Je tak?

-> vhml:
Díky za info. Akorát koukám do katalogu BRISKu a je tam trochu jiné značení, nicméně jste jezdili předpokládám ty SILVERy - (LPG) co tam jsou značené jako DR15YS. Je tak?

20:03:19
21.09.2014
21.09.2014

King
-> vhml: jasne, jsou to 15tky. 17tky jsou pro 40kW...uz si taky prd pamatuju :-)
16:40:20
21.09.2014
21.09.2014

vhml
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík 21.09.14 14:18:44: já jezdil Brisky DR15YCY , odtrh asi taky 0,6mm. Za 40Kč asi není co řešit
16:38:49
21.09.2014
21.09.2014

King
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: Na BMM 50kW jsem jezdil na Brisk Silver s "odtrhem" 0,6mm a no problém. Presnej typ si nepamatuju..tuším, ze 17tky.
14:18:44
21.09.2014
21.09.2014

su.tech – nezodpovědný hajzlík
Zdarec, potřebuju radu...
kdysi jsem jezdíval na LPG Favoritu (LEKR) svíčky CHAMPION, bohužel už nevím a nedohledám typ a tak se nemám od čeho odpíchnout. Potřebuju info jestli, a jaké máte zkušenosti, nebo co by bylo nejvhodnější na Feldu BMM za svíčky + kolik dáváte odtrh?
Díkes.
kdysi jsem jezdíval na LPG Favoritu (LEKR) svíčky CHAMPION, bohužel už nevím a nedohledám typ a tak se nemám od čeho odpíchnout. Potřebuju info jestli, a jaké máte zkušenosti, nebo co by bylo nejvhodnější na Feldu BMM za svíčky + kolik dáváte odtrh?
Díkes.

00:21:58
02.09.2014
02.09.2014

Bukaj
-> Jarda: Neee, neprodávám, jen pro informaci jsem ofotil papíry
LPG je fajn - jakou "zábavu" jsi měl na mysli?

LPG je fajn - jakou "zábavu" jsi měl na mysli?
17:37:49
01.09.2014
01.09.2014

MisakusX
-> dragon_cb_cz: No, dovolím si tvrdit, že na LPG už jezdím straaaašně dlouho, a co jsem hledal, tak se mi instalace v Praze nikdy nevyplatila, vždycky jsem zajel autem až k Litomyšli, kde znm šikovného chlapíka s certifikátem na instalaci BRC sestav a vždycky jsme to tam společnými silami dostali za cenu nižší než malou :) V Zelenči instaluje také celkem svědomitý chlapík, ale není vyloženě levný a dělá jen Lovato/Lovtec...
17:36:24
01.09.2014
01.09.2014

Jarda - zrušená registrace
-> Bukaj: jo to je R01, u rapida mam vse ve formatu E4 67R 00xxxxxx, pouze multiventil a nadrz mam R01
to prodavas Ty? prechod na benzin u spotrebaka nejak nechapu, ja jsem s LPG hoodne spokojenej i pres obcasnou "zabavu"
to prodavas Ty? prechod na benzin u spotrebaka nejak nechapu, ja jsem s LPG hoodne spokojenej i pres obcasnou "zabavu"
17:27:27
01.09.2014
01.09.2014

Jarda - zrušená registrace
-> dragon_cb_cz: jj, jasne posli

11:29:02
01.09.2014
01.09.2014

dragon_cb_cz
-> Mil@n: -> Jarda: Když bych vám poslal oscanovaný papíry od toho LPG, poznáte co je to zač?
07:40:22
01.09.2014
01.09.2014

Bukaj
-> dragon_cb_cz: :
07:32:57
01.09.2014
01.09.2014

Bukaj
...no, ale asi to bude jedna část toho čísla - všechna čísla jsou ve formátu E(číslo)-67R-01(číslo), např. E8-67R-011546.
a to 67R-01 mají všechny komponenty LPG v mé příloze společné
a to 67R-01 mají všechny komponenty LPG v mé příloze společné

07:28:52
01.09.2014
01.09.2014

Bukaj
No, jak tak koukám do papírů, tak tam nené žádné R00, nebo R01, jen číslo homologace MDČR daného zařízení a u každé komponenty ještě její homologační číslo...
07:24:20
01.09.2014
01.09.2014

Bukaj
-> dragon_cb_cz: V příloze TP to najdeš, asi i v příloze OTP...
07:05:20
01.09.2014
01.09.2014

dragon_cb_cz
-> Jarda: Aha, takže tohle prohlídnout v papírech, jak to je? Kde přesně to hledat (plynifku jsem nikdy neprovozoval)?
20:43:34
31.08.2014
31.08.2014

Jarda - zrušená registrace
-> dragon_cb_cz: jak pise milan, musi byt R01, lisi se to pouze elektroventilem na nadrzi, stejne jsou dnes uz vsechny provozovane R00 předelane na R01 (povinnost pri vymene nadrze po 10 letech, potom se uz meni jen zelezo a multiventil se nechava, ale LPG firmy radi zapocitavaji multiventil znova, takze je to o 2500 drazssi, kdo o tom nema sajnu, toho oberou), jenze v papirech cele sestavy je R00 a urednik to neprepise do jineho auta
15:00:14
31.08.2014
31.08.2014

Mil@n
-> dragon_cb_cz: Pokud to je stará homologace tak to už nejde zapsat
Nová začínala kolem roku 2000 kdysi jsem chtěl zapsat také a nakonec jsem dával komplet nové LPG protože tam už nebyl takový cenový rozdíl

07:54:30
29.08.2014
29.08.2014

dragon_cb_cz
LPGisti, poraďte, kde v Praze nechat udělat montáž? Zvažuju od nejmenovaného virťáka koupit použitý LPG co teď vyhodil z auta a řeším kde to nechat udělat aby se nad tím neofrňovali a nestálo to majlant 

14:56:49
26.08.2014
26.08.2014

King
-> Kocvin: Naopak, potěšil :)
10:16:16
26.08.2014
26.08.2014

Kocvin
-> King: Asi tě nepotěším, ale benzínovou sekci mám zprovozněnou a šlape to na ní jako hodinky :)
Jinak včera jsem přetěsnil karbec i mixér, všechno vyčistil. Jednu závadu to sice vyřešilo, ale volnoběh se mi stále nedaří nastavit.
-> srdcar 120L: Díky za odkaz. Asi už mi nezbývá jiná možnost než udělat repas reduktoru.
Jinak včera jsem přetěsnil karbec i mixér, všechno vyčistil. Jednu závadu to sice vyřešilo, ale volnoběh se mi stále nedaří nastavit.
-> srdcar 120L: Díky za odkaz. Asi už mi nezbývá jiná možnost než udělat repas reduktoru.
13:51:08
25.08.2014
25.08.2014

srdcar 120L
-> Kocvin: V první řadě seřiď motor a karbec na benzin a teprve pak začni laborovat s plynem.
Pokud chceš, aby ti všechno pořádně makalo, musíš rozebrat celý reduktor, zvlášť když nevíš, kolik má naběháno. Já měl zanešený přívod plynu do reduktoru a pod jednotlivými ventilky bylo dost usazenin, i pod membránami. To všechno musíš vyčistit a pořádně vymýt rozpouštědlem. Nejlépe je dát do toho nové membrány a ventilky, nestojí to majlant. Náhradní díly mají zde: www.elpege.cz/lpg-shop/, je to i s cenami. Já měl zase opačný problém, sice to jelo, ale žralo to nehorázně. Příčinou byly usazeniny pod ventilky a tudíž nedovíraly tak, jak by měly. A to jezdím tankovat na spolehlivou pumpu a měním membrány po 60 až 70.000 km. Dělá mi je sice servisák, ale celou dobu jsem u toho, takže vím, co s tím provádí. Je to můj velmi dobrý kámoš, hned na to udělá i revizi.
Pokud chceš, aby ti všechno pořádně makalo, musíš rozebrat celý reduktor, zvlášť když nevíš, kolik má naběháno. Já měl zanešený přívod plynu do reduktoru a pod jednotlivými ventilky bylo dost usazenin, i pod membránami. To všechno musíš vyčistit a pořádně vymýt rozpouštědlem. Nejlépe je dát do toho nové membrány a ventilky, nestojí to majlant. Náhradní díly mají zde: www.elpege.cz/lpg-shop/, je to i s cenami. Já měl zase opačný problém, sice to jelo, ale žralo to nehorázně. Příčinou byly usazeniny pod ventilky a tudíž nedovíraly tak, jak by měly. A to jezdím tankovat na spolehlivou pumpu a měním membrány po 60 až 70.000 km. Dělá mi je sice servisák, ale celou dobu jsem u toho, takže vím, co s tím provádí. Je to můj velmi dobrý kámoš, hned na to udělá i revizi.

23:15:32
24.08.2014
24.08.2014

King
-> Kocvin: obligatni a otravna otazka : co benzinovej volnobeh? Typicka odpoved zni: "Na benzinovej volnobeh seru, bo jezdim na LPG!" 

20:52:11
24.08.2014
24.08.2014

Kocvin
-> MOLSO: ok dík :)
20:22:18
24.08.2014
24.08.2014

MOLSO
-> Kocvin: ono je to tak primitivne ze by tam nemalo byt uz nic ... mozes skusit pozret tu membranuci nie je napr. nahodou bola roztrhla
20:07:12
24.08.2014
24.08.2014

Kocvin
-> MOLSO: A nic jiného v prdeli tam být nemůže?? Zítra to rozeberu a uvidím, zároveň ještě jednou přetěsním ten mixér a karbec atd.. Už toho mám plnou prdel..
19:33:23
24.08.2014
24.08.2014

MOLSO
-> Kocvin: ja som repasoval kvoli rovnakemu problemu splynovac, a po vymene membran to robilo furt .... nakoniec osm zistil ze to prisavalo pod mixerom ...
Neviem co mas za reduktor, ale napr lovato ide otvorit bez vypustania vody a demontaze z auta .... povolis len tych 6 alebo 8 ? imbusov po obvode a membranu si mozes pekne skontrolovat
Neviem co mas za reduktor, ale napr lovato ide otvorit bez vypustania vody a demontaze z auta .... povolis len tych 6 alebo 8 ? imbusov po obvode a membranu si mozes pekne skontrolovat

19:31:04
24.08.2014
24.08.2014

Kocvin
-> MOLSO: No tohle jsem právě všecko prověřil, jinak bych sem ani nepsal

19:29:23
24.08.2014
24.08.2014

MOLSO
-> Kocvin: tak to prisava okolo filterboxu / mixéru. na 1200% ;)
19:27:10
24.08.2014
24.08.2014

Kocvin
-> MOLSO: aha
Zkrátka mám podezření na nějakou poruchu reduktoru nejde mi naštelovat volnoběh a celkově to jede nějak divně dpč..

19:23:14
24.08.2014
24.08.2014

MOLSO
-> Kocvin: plyn syčí všetkými smermi z reduktora ? 

19:19:18
24.08.2014
24.08.2014

Kocvin
Jak poznám poškozenou membránu směšovače?
20:05:42
22.07.2014
22.07.2014

Tomaso435
-> Kocvin: únik si zkontroluješ doma... sběhlí montér retkem, méně odvážnej jarem. :-D
20:00:13
22.07.2014
22.07.2014

Kocvin
-> MartinGLS: Je možno taky to tak mám.. Pak jsem si jen zajel za kámošem plynařem, který mi zkontroloval únik.. Nikdo nepozná že sis to montoval sám a v TP to máš 

19:53:08
22.07.2014
22.07.2014

MartinGLS
Ahoj.Mám 120ku na LPG.Nemá STK a zařízení na plyn,které bylo ve voze se odmontovalo.V TP je pořád zapsáno.Bohužel zařízení pro chod na plyn nemám (bomba,smešovač atd...) Chci se zeptat zdali je možno vzít LPG zařízení z jiné 120ky (krom bomby) a nebo je lepší dát do nějakého speciálního servisu popřípadě jaká bude cena.Nemá někdo zkušenost?Dík za radu 

22:20:18
17.07.2014
17.07.2014

Shackall
-> darklord: -> suri: Tak já zvíře rohatý až dosud myslel, že to, jestli je auto Japonec nebo nejaponec je druhotný - primární je, jestli jde o atmosférák, o konstrukci motoru, otáčky atd. Doposud jsem žil v přesvědčení, že větší nízkootáčkový atmosférický motor je pro konverzi na LPG naopak ideální.
21:47:21
17.07.2014
17.07.2014

suri
nj ale japonec není favorit
21:42:26
17.07.2014
17.07.2014

darklord
-> Shackall: no ono japky su na ten plyn celkom haklive, ak tam nemas primazavanie, tak sa mohol hryznut a upalit ventil...
21:32:02
17.07.2014
17.07.2014

Shackall
Zdravím, pánové, rád bych vyvolal takovou malou debatu - mám Nissana Teranno II 2,4 benzín s LPG, najeto 312 tisíc, tč. v servisu kvůlima nepravidelnému chodu motoru. Diagnóza - špatná komprese na jednom válci, návrh terapie GO motoru v ceně cca 90 tisíc (odmítnuto). A teď pozor - mechanik říkal, že je to způsobené právě LPG, které (doslova cituju) "ničí motory". Na to jsem namítnul, že jsem měl LPG před tím ve Formanu, který šel pryč (tj. na magnet) s nájezdem přes 450 tisíc a motoru nic nebylo (a to jsem ho nešetřil). Na to mi bylo řečeno, že Forman nemá čidla a elektroniku, přičemž plyn motor poškozuje díky (opět cituji) rozdílným teplotám (směsi???, nevim). Co si o tom kdo myslíte? Já myslím, že by to pár lidí zajímat mohlo, ona je ta problematika konec konců obecnější 

00:13:35
14.07.2014
14.07.2014

Marty227
-> MOLSO: Ďakujem za radu..
keď som sa dostal na 1/2 otáčky začalo cukať.. teraz mám 1/4 otáčky aj kúsok ide pekne uvidíme ako sa to prejaví pri tankovaní..
