Lpg pro lpgisty

prohledat
2714 příspěvků (zobrazeno 1301 až 1350) od 09.05.2007 do 25.08.2025, založil/a spartra
řadit dle data
20:59:27
27.09.2015
Bukaj
-> Jarda: Nojo, ale takovej přihnutej plovák je legislativně nekontrolovatelná věc - asi těžko někdo bude třeba na stk rozebírat multiventil4

Jinak docela dobrej úlet byla ofiko namontovaná LPG sada v Maluchovi - za sedačkou řidiče nastojáka válec a v TP změna na třímístné auto 3
15:09:04
27.09.2015
Jarda - zrušená registrace
-> Bukaj: No spiš by mohl byt problem s tim plovakem (ale to by se muselo neco stat), pokud se pod tu nadrz nekdo podepise, tak jsi z obliga a kdyz mi teoreticky povolil ten valec pod auto, kterej neni urcenej pro externi montaz :) z moji hlavy to teda neni: www.madeinrussia.cz/galle ry-lada/.../¨

a takto umistenou nadrz jsem videl i u pandy 4x4, to jsem cumel....
upraveno 1x, naposled 27.09.2015 20:01:17
14:02:23
27.09.2015
Bukaj
-> Jarda: Legislativní problém s jinou nádrží, nebo s přihnutým plovákem? 3
13:54:59
27.09.2015
Jarda - zrušená registrace
-> Bukaj: no me u nivy to zacne rachotit pri 60l a kdyz je silne cerpadlo, tak taky natlaci tech 80, nastval me v Albanii - LPG za 8kč čerpadlo tlacilo a on to utnul, jak to zacalo rachotit, pak uz jsem se s tak levnym plynem nesetkal.

Práve je problém s tou sedačkou. Spíš bych přihnul ten plovák4 Legislativní problém by být neměl....
13:41:27
27.09.2015
Bukaj
-> Jarda: Díky za recenzi6

Nádrž samozřejmě válcovou za sedačky, toroid do škodovky snad ani nejde (už jen kvůli rezervě jako součásti deformační zóny), jen mi šlo o to, jestli se vejde nějaká větší, než je ta 45 litrů.

U většiny LPG čerpaček se mi daří natlačit tam mezi 42-45 litry (tzn prakticky 100% objemu), jen posledních 12-15 litrů rachotí kulička v hrdle - multiventil to omezuje). Po tankování vždy alespoň 15 km jedu a na slunku se snažím neparkovat (ono by se moc nestalo, multiventil by jen při vyšším tlaku odpustil ven trochu plynu...).

U některých čerpaček ale mají slabší čerpadlo a natlačí tam jen 28-30 litrů a multiventil to utne7

A Je celkem rozdíl, jestli "na plnou" ujedu 550 km, nebo 350. Proto bych chtěl větší nádrž.

Spíš mne zajímalo, jestli výměna nádrže za větší podléhá nějakému schválení, nebo je to záměnný díl. A co jsem koukal, tak větší nádrž by se tam vešla (délka stejná, jen jiný průměr válce), jen kryt multiventilu by asi prošel skrz sedačku...3

Asi by to chtělo si vypůjčit nějakou (třeba starou prošlou) nádrž a vyzkoušet to napasovat.

Nebo nádrž stejně velkou a přihnout plovák, abych tam těch aspoň 40 litrů dostal kdykoli...
05:30:46
27.09.2015
Jarda - zrušená registrace
-> Bukaj: já kupoval membrány tady a 9let / asi 240 tis. km jsem na to nesahnul, ale nebylo to teda BRC, ale Lovato www.automania.cz/prodejna /lpg_nabidka_03.php , nádrž můžes dát takovou, jaká se tam vejde, ona se tam vetsi asi nevejde no, misto puvodni instalace by jsi mel zachovat, takze treba dopredu do kufru by Ti to težko nekdo zapsal nebo toroid do rezevy u 130, na to by se asi taky moc netvarili :). Co jsem se bavil s plynarem, tak by mi možna akceptoval u nivy i maly valec pod auto 1 Treba u feldy si taky muzes vybrat jestli toroid nebo valec, ale u té 130 moc moznosti nemas.

V rapidu mam 45l s tím, že mi to plovák zastavuje na 36l, tzn. na predpisovych 80%, mel bych s tím neco udelat, u feldy jsem se nastval, že se tam vešlo jen 27l a ohnul jsem plovak a vejde se 39,5 :), no ono o nic nejde, pokud s tim človek hned jede (já vetsinou asi 30 km po natankovani bezne jedu), ale nejde to natankovat a postavit nekde na slunicko, z toho by mohl byt pruser..

U těch nádrží je problém s expirací, klidně Ti jsou schopni prodat jen na 8 let, já jsem měl domluveno, že mi prodá starou jen 4 mesíce, ale pak se to objednavalo na jiny jmeno a poslal rok starou8, takze uz jen na 9 let, coz je i klasika pri montazich no :/.

Jinak nádrž jsem kupoval na tom shopu, co mas origo membrány, ale tenkrat ji tam mel za 1890,- kč.



Chtel bych se zeptat - v nive mam takovyhleho macka: www.lpg-shop.cz/products/ valcova-nadrz-na-lpg-prume r-360-delka-880mm-80lt nedá se nekde sehnat levneji? a membrány bych taky mel uz poresit, mam tam reduktor Elpigaz Cometa a má to pořád nějaké problémy s volnoběhem, nekdy to nekolik set km drzi a jindy, jak dam nohu z plynu, tak to chcipne. I jsem uvazoval jestli nedat jinej reduktor, protoze elpigaz ma pritelkyne ve fabii a jsou s tim jen problemy :(.
13:04:02
26.09.2015
Bukaj
Pánové, doporučte mi nějaký e-shop, kde nakupujete díly pro vaše LPG systémy?

Potřebuju koupit sadu membrán (moje jsou už 9 let staré a letos v létě se začalo auto trochu hůř chovat - hlavně studené starty jsou bída) a novou nádrž (u mé končí použitelnost koncem roku).



Reduktor mám BRC AT 90 E, nádrž 45 litrů (víc jsem tam nikdy nenatlačil3)



Membrány jsem našel třeba tady originál:

www.lpg-shop.cz/products/ sada-membran-pro-reduktor- brc-at-90-eco-original

nebo neorigo:

www.fedorauto.cz/membrany -lpgcng-ekonomik?epc=4169



Je nějaký rozdíl v kvalitě (trvanlivost, spolehlivá funkce)? Rád bych, abych prakticky nemusel dalších 9 let do LPG sáhnout, takže asi ty originální...?



Další dotaz je k nádrži - jaká je rozumná cena za (novou) nádrž (použitelnost 10 let) do škodovky? Na výrobci asi nezáleží, vše je snad stejné, ne?



Případně dala by se pořídit nádrž o větším objemu, nebo je to neschválená úprava?

Díky za rady 4
22:50:08
14.08.2015
Tomaso435
-> isti: jistě že ano.
15:46:38
13.08.2015
isti
-> King: LPG má rád podtlak nie?Čo ten otvorený filter,nebolo by to lepšie zrušiť?
23:00:45
12.08.2015
King
-> isti: Prisavani teplyho vzduchu na lpg je samozrejme spatne i kdyz to asi nevadi tolik, jako original s funkcni termostickou klapkou. Jinak se da sehnat dvouderovej mixer na Sedr s belošskou vyskou, na kterej se pak vejde i originalni filtrbox. Mne se dokonce po lehkym kladivkovym tuningu vesel origo filtrbox i na favomotor s favoritim BMM sacim potrubim, redukcni podlozkou pod sedr a lovato mixer.
22:50:34
12.08.2015
isti
Originál filterbox sa tam nezmestí,ale tento nie je príliš nízké?Teraz z hlavy neviem ale je to vysoké asi tak 3cm.
zvětšit Lpg pro lpgisty - obrázek od isti vložen 12.08.2015 22:50:34
22:46:10
12.08.2015
isti
Zdravím spolok,potrebujem poradiť,momentálne mám v aute takto riešený filterbox ako na fotke.Otázka znie či to nejak prerobiť alebo je to dobré tak ako je.Nechať tam ten otvorený filter(čo je podla mňa totálná kravina) a predohrev?
zvětšit Lpg pro lpgisty - obrázek od isti vložen 12.08.2015 22:46:10
16:47:09
12.08.2015
Tomaso435
-> JoseA: jak u kterých
16:15:03
12.08.2015
JoseA
Když koupím nové svíčky upravit (zmenšit) elektrodovou vzdálenost?
21:29:31
11.08.2015
Jarda - zrušená registrace
-> King: taky mam zkusenost, ze silvery vydrzi jen neco okolo 30tis. km

jo championy z prvovýroby feldy daly 160tis. km a z toho 90tis. na LPG, vymenil jsem je preventivne za silvery, protoze mi kazdej rikal, ze na sjetejch gumach to taky jede a ona to byla pekna blbost, mozna by spolehlive fungovaly jeste ted....



tak týden jsem jezdil s feldou sice couracky, ale spotreba 10,3l a pak jsem to lehounce priskrtil a jel v kuse cca 500km a spotreba 5,03 lpg 9 plovák to pusti do plna, takže tam to nebude, že by to uzavřelo pokažde jinak...
upraveno 1x, naposled 11.08.2015 21:39:29
20:32:25
10.08.2015
King
-> Chali: To se neda takhle smahem odsoudit. Kdyz jsem mel na plynivce jeste motor 105, co byl v dobe instalace lpg uz za zenitem, tak silvery byly vylozene pro zlost a vydrzely tak 5000. Po prestavbe na favomotor jsem je ze zvedavosti zkusil a byl od nich snad 40tkm pokoj. Ovsem stejnou sluzbu odvedly i obycejny Boschky nebo Brisky predepsany pro 136 s mirne zmensenou elektrodovou vzdalenosti.
20:15:10
10.08.2015
Chali
-> JoseA: Moje zkušenost s Brisk silver,který jsou sice určený pro LPG ale ani omylem nemůžu doporučit.Nájezd na Silvery cca 8000 a bylo po nich a na obyč Brisky jsem najel 30000 a ještě by vydržely,bylo to teda jen na Fáčku.
18:54:37
10.08.2015
JoseA
-> King: Tak tak, tady je sada svíček otázkou necelé tisícovky. Jdu na to mrknout a příští pondělí vezu auto plynařovi, tak se ho můžu ještě jednou zeptat na svíčky, ale před rokem řekl, že nemá smysl vůbec řešit rádoby spešl svíčky na LPG a kupovat jenom klasiku.
18:23:11
10.08.2015
King
-> JoseA: Svicky na lpg jsou alchymie. Samozrejme, ze fungovat muzou uspokojive i normalni "benzinovy" svicky, ale... Pri vyssi teplote ve spalovaku se muze treba zvysit mezera, kvuli vyssi el. pevnosti se muzou elektrody vic opalovat...Treba to odsrala jenom jedna svicka...Proste na lpg radsi mit jednu sadu svicek na policce na troubleshooting. Ono se to keca, kdyz moje sada lpg svicek stavala 120Kc :-)
17:56:15
10.08.2015
JoseA
Tak mám najeto na nové svíčky v oktavce 1,8T (AUM) s LPG nějakých 20tis a při studeném motoru trochu kolísá volnoběh. Na diagnostice žádná závada, studený motor znamená ještě před přepnutím na LPG. Trochu to škube i při rozjezdu. Tak jsem zatím jenom vyměnil vzduchový filtr a zkusil druhou váhu vzduchu, ale tu by vyhodila jednotka do závad myslím a nejsou tam žádné. Další věc mě napadly hned ty svíčky. Nedíval jsem se na ně, protože vytáhnout je a dávat zpátky mi přijde blbost, ale na druhou stranu po 20tis km mi přijde brzo měnit svíčky, když výrobce udává interval 60tis km. Ikdybych počítal s intervalem 1/2 nebo 2/3 tak je to nějakých 30-40tis km. Mám tam klasické brisk (ne na LPG jak mi bylo doporučeno revizákem LPG), tak nevím jestli koupit stejné nebo jiné/pro LPG. Možná taky je závada jinde a nevím kde hledat, když diagnostika neporadí.
22:37:07
06.08.2015
isti
-> MOLSO: Vďaka
16:14:06
06.08.2015
MOLSO
-> isti: asi áno tam sa to lámalo tusším 2000 / 2001
16:06:02
06.08.2015
isti
-> MOLSO: Z predpokladu že to je montované pred 9 rokmi malo by to tam byť?
16:00:44
06.08.2015
MOLSO
-> isti: elektromagneticky ventil
15:58:27
06.08.2015
isti
-> Tomaso435: OK

-> MOLSO: Keby som vedel čo je to solárné čosi,to sa je či pije?3 3
14:55:49
06.08.2015
MOLSO
-> isti: ak máš na multiventile el. solenoid, moze sa pouzit povodny. Ak nie, v LPG servise by ti ten bez solenoidu mali odmietnut namontovat....
14:28:35
06.08.2015
Tomaso435
-> isti: no kompletní nová nádrž vč ventilu montáže a papírování.
14:05:37
06.08.2015
isti
-> spartra: Je v tom všetko len onedlho končí platnosť nádrže a rozmýšlám či mám nechať prehodiť z druhého auta alebo zaplatiť nové.

Hm teraz vidím že ten nový nádrž je len kus železa a je k tomu potrebné aj kúpiť nový ventil.Alebo si to premontujú zo starej?

upraveno 1x, naposled 06.08.2015 14:10:55
13:57:47
06.08.2015
isti
-> Tomaso435: Se vším všudy myslíš len na výmenu a papierovačku alebo aj na niečo iné?

-> MOLSO: To je ešte zvládnutelné,teraz nevie či mám počkať a kúpiť nový keď končí platnosť tejto alebo radšej dať do toho tú čo mám v druhej(platnosť ešte na 7 rokov)a zohnať niečo schopné do toho ktorú budem predávať.Lebo to aj tak predám ešte v tomto desaťročí3 3
13:36:13
06.08.2015
Tomaso435
-> isti: kolem 6000 - 7000kč se vším všudy
13:35:23
06.08.2015
MOLSO
-> isti: cca 100 - 120 €
13:33:58
06.08.2015
isti
Vie mi niekto poradiť že približne kolko stojí nová lpg nádrž do radu 742?Stačí približne či okolo 100,150,200 eur
22:23:17
22.07.2015
kfw+
Zdravim,nemate nekdo kontakt na dobreho montaznika lpg ktery by byl ochoten namontovat plyn do jedne zachovale 742.To co mi predvedli mistni specialisti uz nechci opakovat.Nekoho s individualnim pristupem,treba elektriku bych si rad natahal sam.Nechci to levne,chci to dobre.Okoli M Boleslavi.dik
18:31:11
24.06.2015
Jozef2
Chlapi, mám na vás otázku.

Po nahodení plynu a po prejdení pár kilometrov mi začalo niečo strašne pískať v karburátore. Neviem presne z ktorej strany karburátora to ide, pretože je to veľmi výrazné a hlasné. Keď idem na benzín, zvyčajne to prestane, ale akonáhle prepnem na plyn začne to pískať.

Čo môže toto spôsobovať? Vyskytol sa tento problém aj niekomu z vás? Ak áno, ako ste ho vyriešili?



A ešte jedna otázka: bol by lepší na plyn LEKR, alebo je to pri plyne úplne jedno?



P.S. Mám SEDR 2951
11:23:41
02.05.2015
srdcar 120L
-> King: Tak jsi na tom úplně stejně jako já. Mám všechno udělané jako ty, akorát zatím nemám startér s reduktorem. Je tam původní startér ze 120-tky, takže v mrazech je to znát. Kvůli tomu jsem dal 82 Ah baterku a docela to jde. Startér s reduktorem se mi podařilo sehnat včera zánovní, v bezvadném stavu a ten, co tam teď je, tak zatím šlape jak hodinky, tak ho budu dávat asi před zimou. I když na původní chytal i v zimě na druhé, třetí otočení i na plyn.
00:01:53
02.05.2015
King
-> srdcar 120L: No, jako "panelakovej" jsem asi ve vyhode, ze kdyz se mi podari jednou za cas zaparkovat cumakem k baraku, tak tolik nenamrza predni sklo, ale jinak bych si to za venkovni stani povazovat dovolil :-) Pravda, favomotor, ETZ a starter s reduktorem nebyly ve 105 uplne v zakladu, ale v tyhle sestave to nejpozdejc do 2 vterin blaflo na LPG az do -20 (min uz u nas nebylo). Do -10 to chytalo prakticky na cvrnknuti. Sousedy to obcas zaskocilo, kdyz skochtle, jako jedna z mala, v rannim mrazu, nejen ze chytla, ale bez obvyklych projevu studenyho motoru i dustojne odfrcela :-) Nez se to ale dotahlo do tohodle stavu, nejakou kacku a praci to stalo. S vylitanym 5-kanalem a obyc. starterem - na plyn pod -5, bez sance :-)
23:40:21
01.05.2015
srdcar 120L
-> King: Nevím, jak to to máš ty, ale mě stojí škůdka celý rok pod širákem. Takže když bylo cca pod -16, tak jsem to zkusil na benál. To jen proto, že plynu bylo v nádrži už málo a nechtěl jsem baterku moc trápit. A hlavně jsem potřeboval odjet na čas. Tak na vysvětlenou.
21:26:47
01.05.2015
King
-> srdcar 120L: Startovat v mrazech na benzin? Masochismus! :-))
20:33:23
01.05.2015
Bukaj
-> srdcar 120L: No, reduktor jsem rozebraný nikdy neměl, tak netuším, že jsou tam sedla ventilů...6

Jinak také jezdím převážně na plyn, když mi zrovna nedojde3

A abych startoval na benzín - to bych si musel vždy před dojetím domů vzpomenout a přepnout na benzín, aby se naplnila plovákovka. Na to, abych každé ráno lezl do motoru a čerpal ručně fakt nemám morálku...3
20:16:53
01.05.2015
srdcar 120L
-> Bukaj: Myslí sedla ventilů v reduktoru. Já startuji a jezdím jen na plyn bez benzinu i v zimě, ale jednou za čas to musím zkontrolovat, jak to je seřízené i na benzinu a jestli neodchází benzinová pumpa, aby to fungovalo, když by přišly v zimě větší mrazy. Pumpa už jednou mě takto vypekla, zrovna když byla potřeba. Plyn tam mám od toho, abych na něj jezdil a šetřil korunky, ne na parádu.
upraveno 2x, naposled 01.05.2015 20:22:23
18:09:57
01.05.2015
Bukaj
-> King 01.05.15 18:01:35: Na sedlech ventilů úsady nebudou (pokud myslíš sedla v hlavě válců) - hlava je nová4
18:01:35
01.05.2015
King
-> Bukaj: Ten jednodirovej na karbu sedi tak nejak divne a pri vetsich otackach to asi z hlediska proudeni vzduchu neni zadnej slagr. Kdyz si ten "dvouderovej" mix sedne s motorem je to imho lepsi.

U reduktoru uz klidne nemusej tesnit membrany, muzou bejt uz tvrdy jak jatra a na sedlech ventilu usady atd. atd.
17:50:13
01.05.2015
Bukaj
Co se týče věcí kolem karburátoru, tak vše mám utěsněné, nic nezpuchřelé, karbec vyčištěn, hladina seřízena a na benzín to začne zlobit tehdy, když chvíli jezdím jen na plyn (stačí 2-3 nádrže - 600-800 km)7

Co se reduktoru týče, do toho jsem zatím nehrabal (dle hesla "dokud to funguje... " 4)

Jediné, co jsem řešil na LPG soustavě, je filtr kapalné fáze LPG.

Myslím, že problémy na LPG nesouvisí s karburátorem, ale spíš s reuktorem. Ještě uvažuji nad výměnou směšovače s jednou dírou za směšovač dvoudírový - má to nějaký hlubší smysl?
14:27:09
01.05.2015
srdcar 120L
-> spartra: Nejlepší řešení, na jaké jsem po všem experimentování došel, bylo, že jsem vyhodil termoklapku z "kyje" a díru jsem trvale zaslepil. Dál to chce dotěsnit filtrbox na směšovací přírubě a samotnou přírubu na karbec, vyměnit zpuchřelé hadičky z filtrboxu pod karbec a na podtlakovou regulaci předstihu, dát pořádnou podtlakovou hadici k posilovači - největší zdroj problémů s volnoběhem. Samozřejmostí je, že jsou správně nastaveny ventily a předstih a že těsní karbec na sání, je rovné víko karbecu a karbec má přiměřené otryskování a seřízenou hladinu, včetně klapek. Pak teprve se dá začít mluvit o pořádném nastavování a dolaďování. Pokud toto vše bude v pořádku, pak teprve se může začít dolaďovat motor na plyn, jinak se s tím bude jeden jen zbytečně trápit. 4 4
07:31:20
01.05.2015
spartra
memebrány daj tak 5 let, ta vodní nebude úplně pružná po 9 letech.

9 z 10 odborníků doporučí zredukovat sací otvor k čemuž postačí izolační páska

seřízení na emisích to je kapitola , stalo se mě 1, že to seřídli dobře. ostatní se muselo přeštelovat. poslední stk se 105, borec nedokázal nalovit ani na benzín. nevěděl co s tím.
upraveno 1x, naposled 01.05.2015 07:31:56
22:32:44
30.04.2015
King
-> Bukaj: Jinak, jak rika srdcar, asi nema cenu nic podnikat dokud se neudela repase reduktoru a dotesneni airboxu. Muzes zkusit i tu fintu s castecnym zaslepenim saciho natrubku na "kyji", coz se vetsinou odrazi i na stabilnejsim volnobehu...
22:29:32
30.04.2015
King
-> srdcar 120L: Jestli ono to nebude tim, ze na emisich se jenom tupe steluje na minimum emisi ve dvou statickych rezimech4
14:58:45
30.04.2015
srdcar 120L
-> isti: Kdyř seženeš nádrž s platným datem, nepoškozenou, tak k tomu nic nepotřebuješ, měli by ji namontovat bez řečí, udělat revizi zařízení a dát razítko o výměně nádrže se záznamem čísla a data platnosti. Nic nikam nehlásíš. To potřebuješ pro sebe, až půjdeš na STK. Zástavbu LPG máš už jednou zaznamenanou ve velkém TP a měníš jen prošlé komponenty.
14:45:07
30.04.2015
srdcar 120L
-> Bukaj: Nech vyměnit membrány, za 9 let musí být jak kámen a vyčistit celý reduktor, bude plný černých usazenin z plynu. Nejvíc se to projevuje zastudena. V první řadě pořádně seřiď karbec na benzin a pak teprve dolaď plyn, ne obráceně. Když dáš sportovní filtr, nic nezískáš, jak bylo již řečeno, snížíš podtlak v sání, na to je plyn moc háklivý. Na benzinu máš chudou směs, i proto máš při přechodu do vyšších otáček díru. Na emisích mi nastavení hodnot připadá jak od debila, protože nikdy žádný škodovácký motor pořádně nešel, když se podle toho nastavil. Skoro každý jsem poté musel doladit podle sluchu a šlapal v pohodě.
upraveno 1x, naposled 30.04.2015 14:49:58
Extreme Tyres