skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Jake zapalovaci kabely?
prohledat
76 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 05.03.2007 do 21.12.2018, založil/a bitmap - zrušená registrace
-> Mr._Nosferatu: tak mozes si tam nastavit toho ceskeho herca alebo nejaku zensku ,tak to mam aspon ja
-> Tomaso435: -> castrol: Bohužel, dneska jsem upgradoval na vyšší řadu a tam už je jen normální hlas (jako klasická navigace)
-> Tomaso435 20.12.18 17:47:01: Tak, tak, já mám zase tendenci vyhodit z okna kolegův mobil, když tam má zaplou navigaci (Waze)...

-> Mr._Nosferatu: no ještě lepší :-D kamery mám taky všude, ale musí to držet tlamu :-D
-> Tomaso435: To je kamera, jsem si na to zvykl, máme to ve všech autech, aspoň hlásí úsekáče a stálý radary
-> Mr._Nosferatu 20.12.18 17:24:30: ty vole ta navigace by byla první věc kterou bych ti z auta vyhodil za jízdy

-> StepaNoFUN: Možná, ale proč motor nechcípne, když ho připojím za chodu ?
-> Mr._Nosferatu: Že by ten kabel byl ve zkratu a rušilo to jen při aktivaci proudový ochrany na výstupu?
Když se tu řeší to rušení, vysvětlí mi někdo proč KO kabel (mobil nedobíjí) ruší imobilizér? Po výměně kabelu je vše OK (stejná nabíječka napájí i kameru).
https://youtu.be/MewQPjOO Siw
https://youtu.be/MewQPjOO Siw
-> Tom Troll 19.12.18 22:41:18: no u octy mam kazdou civku jinou, u posledni (teda na prvnim valci) mi suri rekl, ze je to na fabii, tak jsem ji vymenil, ale za nejakou neorigo pro octu... takze jedna z nich muze obcas zlobit, zjistit asi jedine postupnou vymenou, ale co to muze delat u naftove
-> Bukaj 19.12.18 22:38:39: jj, zatim zkusim koupit civku a postupne menit, myslim, ze origo jeste z vyroby je jen na poslednim valci

-> Bukaj 19.12.18 22:38:39: jj, zatim zkusim koupit civku a postupne menit, myslim, ze origo jeste z vyroby je jen na poslednim valci

-> Bukaj 19.12.18 21:58:21: Asi tu nik nečíta, čo píšem :) Ak máš sviečky s odporom, tak zbytočne skúšať vplyv na rušenie s medenými káblami. Samozrejme rušenie nebude. A ešte dokonca s odporovými koncovkami.
-> Jarda: Felda nám rušila rádio, víc za vlhka. Byla prasklá kostka zapalování. Jezdilo to ikdyž v tý prasklině už skákala jiskra.
-> Jarda: Může to dělat cokoli - třeba altík, nějakej elektromotor, servo...
proc mi to ruseni radia octa dela jen nekdy, nejcasteji asi kdyz je vlhko, trochu podle otacek motoru, tak mam hledat problem ve VN?, jsou civky na svickach a na chodu motoru se to nijak neprojevuje, zaccala to delat i naftova, u zadnyho auta jsem s tim nikdy nemel problem, radia v obouch pioner, ve fabii to todle delalo jen pri ko svicce a jiskra sla na hlavu, u jinych aut snad nikdy ani u nivy nikdy zadne ruseni
Já mám měděný ve škodovce už 9let a žádný problemy s rušením rádia nemám... ani televizi to nerušilo, když jsem to zkoušel na chatě kde jsou tenký dřevěný zdi a anténa i televize pár metrů od auta.
Jinak, než jsem poskládal sadu dobrých nevyhřátých koncovek aby měli tak nějak stejné odpory, tak jsem na to zlikvidoval asi 5 sad starých kabelů. Většina jich byla buď vyrezlá, nebo upálená a nebo v nich chrastil ten odpor jak byli vyhřátý.
Jinak, než jsem poskládal sadu dobrých nevyhřátých koncovek aby měli tak nějak stejné odpory, tak jsem na to zlikvidoval asi 5 sad starých kabelů. Většina jich byla buď vyrezlá, nebo upálená a nebo v nich chrastil ten odpor jak byli vyhřátý.
Tak žádná pozorovatelná změna. Měděné kabely s koncovkami 1KOhm na obou stranách v kombinaci se svíčkami s odrušovacím odporem radiopřijímač v autě nijak neovlivňují.
(za to ostřikovač a motor stěračů ano)
Vráceny původní uhlíkové kabely a sada měděných s náhradním víkem rozdělovače uložena za sedačky jako náhradní...
(za to ostřikovač a motor stěračů ano)

Vráceny původní uhlíkové kabely a sada měděných s náhradním víkem rozdělovače uložena za sedačky jako náhradní...

No, nic, sadu mám vyrobenou, tak to jdu zkusit, co to bude dělat s rádiem 

-> Bukaj: Na silu iskry to nebude mať vplyv. Práve preto som to skúšal aj ja (v tých časoch som riešil rôzne skubania a tak) a bezodporový systém nepomohol absolútne ničomu.
-> Bukaj: Pokud jsou ty odporový kabely dobrý (odpor do 20kOhm u nejdelšího) tak bych v tom neviděl problém. Při tomhle napětí tam nebude zase takovej rozdíl. Ale nikdy jsem to nepočítal.
Jediný co vím, tak když mi kdysi zkápla fajfka u Rapida, tak jsem proviozormě na silnici nahradil měděným kabelem u svíčky naříznutým přitaženým zdrhovačkou ke svíčce (náhradní fajfku jsem bohužel neměl) a rušilo to rádio jako prase.
Jediný co vím, tak když mi kdysi zkápla fajfka u Rapida, tak jsem proviozormě na silnici nahradil měděným kabelem u svíčky naříznutým přitaženým zdrhovačkou ke svíčce (náhradní fajfku jsem bohužel neměl) a rušilo to rádio jako prase.
-> StepaNoFUN: Takže myslíš, že se na to mám vykašlat? Že na funkci (sílu jiskry) to vliv mít nebude?
-> minno: Jo, u Punta sežraly před lety kuny kabely zase sousedovi na druhé straně (teď má Nissana Kvašku) 

-> Bukaj 19.12.18 20:48:57: Aj novodobé autá majú VN káble. Aj naše Punto r. 2007 to tak má.
-> Bukaj: Jednym časom som dal do škodovky medené káble s bezodporovými koncovkami a k tomu bezodporové sviečky. A rušilo to elektroniku fest. Palubný PC zobrazoval na displeji úplné kraviny.
Tak som kúpil odporové sviečky (Používam NGK a majú odpor 5k) a takto je všetko Ok. Tak som ostal u tejto kombinácie a je tomu už tak 5 rokov a som s tým spokojný.
Tak som kúpil odporové sviečky (Používam NGK a majú odpor 5k) a takto je všetko Ok. Tak som ostal u tejto kombinácie a je tomu už tak 5 rokov a som s tým spokojný.
-> StepaNoFUN:
No, rádio (FM) ve 130LPG mi ruší motorek stěračů a ostřikovač - asi proto, že je blízko antény (anténu mám v torpédu a vede kolem ní elektrika ke stěračům), ve Feldě mi rádio ruší asi alternátor - nebo něco, co má souvislost s otáčkami motoru - ale neruší příjem rádia, ale přehrávání kazet či CDčka. Jinak asi před dvěma lety jsem jel za nějakým Peugeotem (něco malého - 206, nebo tak něco) a ten rušil suverénně na dálku - když jsem byl blíž, než 50 metrů za ním, tak jsem slyšel v rádiu frekvenci jeho otáček a ten rachot, když jsem ho dojel na kruháči...
Tam to moc nechápu, čím rušil, myslel jsem, že tyto novější auta už nemají kabely ke svíčkám, ale zapalovací lištu...
I když - teď sousedovi během jednoho měsíce kuny dvakrát rozkousaly kabely u Getze (ač je měl nastříkané pepřákem) - takže i novější vozy asi mají kabely
Ještě, že škodovka kuny vůbec neláká, takže jediné škody mi dělají na živých slepicích...
No, rádio (FM) ve 130LPG mi ruší motorek stěračů a ostřikovač - asi proto, že je blízko antény (anténu mám v torpédu a vede kolem ní elektrika ke stěračům), ve Feldě mi rádio ruší asi alternátor - nebo něco, co má souvislost s otáčkami motoru - ale neruší příjem rádia, ale přehrávání kazet či CDčka. Jinak asi před dvěma lety jsem jel za nějakým Peugeotem (něco malého - 206, nebo tak něco) a ten rušil suverénně na dálku - když jsem byl blíž, než 50 metrů za ním, tak jsem slyšel v rádiu frekvenci jeho otáček a ten rachot, když jsem ho dojel na kruháči...

Tam to moc nechápu, čím rušil, myslel jsem, že tyto novější auta už nemají kabely ke svíčkám, ale zapalovací lištu...


Ještě, že škodovka kuny vůbec neláká, takže jediné škody mi dělají na živých slepicích...
-> StepaNoFUN 19.12.18 20:36:34: to mi přpomíná motorkáře kterej když kolem mě projel tak 200m před a po mi nešla tv 

-> Bukaj: Funkčně to asi nepoznáš, rušit to bude dost. Ne třeba na frekvenci rádia, ale někde rozhodně. Kdysi jsme byl dělat s vysílačkama zabezpečení na závodech veteránů. Když byly některý auta blízko, tak jsme byli bez spojení, protože rušení až někam za roh. :-D
-> StepaNoFUN: Tedy když dám do 130LPG měděné s koncovkami 1KOhm, tak by to mělo být plus? 

-> Bukaj: Viděl bych to na elektromagnetickou kompatbilitu, neboli rušení. ;-)
Obnovím téma kabely:
Proč se vlastně upustilo od používání klasických měděných kabelů a začaly se v šedesátých letech používat různé varianty těch uhlíkových?
A z hlediska škodovky - ne, že bych měl nějaké problémy s kabely, ale napadlo mne na 130 LPG nahodit ty měděné...
... k čemu je dobré, že kabel (uhlíkový) má tak vysoký odpor (origo kabel ZRYA od fy Kablo Kladno závod Vrchlabí má 19 KOhm na metr), přitom měděný bude mít odpor nulanula nic?
A z jakého důvodu byly dva typy koncovek na kabely? Původně byly kabely (měděné) s bakelitovými odporovými koncovkami (1KOhm) jen u svíček, ve víčku rozdělovače a mezi cívkou a rozdělovačem byly jen pájené mosazné koncovky. MBčka už měla uhlíkové kabely a koncovky 1KOhm jak u svíček, tak ve víku rozdělovače, toto řešení s obměnami vydrželo přes kila po užovky a M1, a někdy od MII byly koncovky 1KOhm nahrazeny koncovkami 5KOhm.
Ale proč to?
Není lepší pro zapalování co nejnižší odpor (nižší ztráty) mezi VN cívkou a jiskřištěm svíčky?
Jinak ve 130LPG používám svíčky s odporem (Brisk NR14S)...
Proč se vlastně upustilo od používání klasických měděných kabelů a začaly se v šedesátých letech používat různé varianty těch uhlíkových?
A z hlediska škodovky - ne, že bych měl nějaké problémy s kabely, ale napadlo mne na 130 LPG nahodit ty měděné...
... k čemu je dobré, že kabel (uhlíkový) má tak vysoký odpor (origo kabel ZRYA od fy Kablo Kladno závod Vrchlabí má 19 KOhm na metr), přitom měděný bude mít odpor nulanula nic?
A z jakého důvodu byly dva typy koncovek na kabely? Původně byly kabely (měděné) s bakelitovými odporovými koncovkami (1KOhm) jen u svíček, ve víčku rozdělovače a mezi cívkou a rozdělovačem byly jen pájené mosazné koncovky. MBčka už měla uhlíkové kabely a koncovky 1KOhm jak u svíček, tak ve víku rozdělovače, toto řešení s obměnami vydrželo přes kila po užovky a M1, a někdy od MII byly koncovky 1KOhm nahrazeny koncovkami 5KOhm.
Ale proč to?
Není lepší pro zapalování co nejnižší odpor (nižší ztráty) mezi VN cívkou a jiskřištěm svíčky?
Jinak ve 130LPG používám svíčky s odporem (Brisk NR14S)...
-> Vrba: Palec nový (mám tam už třetí rozdělovač, tentokráte nový kontaktní, předtím dva bezkontakty)...
-> Bukaj: zkus palec
Normální uhlíkové kabely, klasická norma je 15kohmu na metru kabelu. Zdravé kabely mají od 4 nejkratší po 9 kohmu nejdelší. Jakékoli Tesla postačující, pohlídat jen odpor, někdy i nové nemají v daném rozsahu = kuknout na koncovky, přitisknout.
-> vhml: -> palinator:
Nápodobně
Ale mně to bzučí jen při přehrávání kazety nebo CDčka, na FM je to ok. A kabely jsem zkoušel různé a nepomohlo to. Ještě někdy zkusím odrušovací kondík...
A dělá mi to vlastně nejen ve škodovce, ale i u Feldy MPi...
Nápodobně

Ale mně to bzučí jen při přehrávání kazety nebo CDčka, na FM je to ok. A kabely jsem zkoušel různé a nepomohlo to. Ještě někdy zkusím odrušovací kondík...
A dělá mi to vlastně nejen ve škodovce, ale i u Feldy MPi...
-> vhml 30.06.15 22:23:03:
Jojo, to mám ve škodovce na rádiu když je zaplý na AM taky. Ale mně to zní spíš jak 148 Tatra, někdy to zkusim natočit.
Jojo, to mám ve škodovce na rádiu když je zaplý na AM taky. Ale mně to zní spíš jak 148 Tatra, někdy to zkusim natočit.

-> Vena136: tak u 105S je to pravda asi fuk, ale keď som skúšal medené káble so sviečkami bez odporu, tak nehorázne preskakovalo palubnému počítaču a aj iným veciam.
-> vhml: 

-> Vena136 - zrušená registrace 30.06.15 22:21:44: v trabantu mi bzučelo radio podle otáček altiku, kam se na to zvukem hrabal lecjakej turbomotor :-D
-> minno: vůbec...ale tak to je fuk...,ono ty různý modifikace se dělají stejně pro lidi,co tomu nerozumí
Beztak ti to ruší akorát rádio a to může i blbej altík,...


-> Vena136: Ak medené, tak jedine s odrušenými sviečkami. Neodrušené zapaľovanie robí hroznú paseku na všetkej elektronike (aj v aute).
-> tunerlada: měděný a neřeš legálnost,každýmu to je beztak jedno a jezdit kolem jednoho baráku určitě nebudeš,aby si rušil signál a je to celkem v pohodě sehnatelný,bodky už hůř,ale tak dá se a nebo použít starší.Jinak jakýkoliv co koupíš,je to defakto jedno,jede to na všechno 

Originál kontaktní zapalování snese poměrně vysoký odpor. Pokud mají kabely 1-20kohm ,není problem.
-> aceboss: Měřený odpor s koncovkama? Pokud jsou to uhlíkový tak by měl bejt max. 20kohm... Ideálně někde kolem 10kohm. U měděnejch cca 1-2kohm...
-> tunerlada: Já používám Tesla a spokojenost ;-). Měřený odpor musí být tuším do 10 ohmů ;-)
borci potřebuji radu ohledně kabelů..blbě se zeptám ale dají se použít kabely s žigula ? Nebo respektive s jakýma hodnotama koupit kabely aby to pasovalo na škodovku stodvacet když nejsou k dispozici origa ? děkují
-> Pavel P..: tyhle byly zdarma :-)))
-> Matthes, záškodník z TechWebu: de voto že tu mám štousek pro 4 a asi jen dva pro druhej, no tak že to vyměnim na všech autech za ty pro 4, a dobry :-)
-> Matthes, záškodník z TechWebu: de voto že tu mám štousek pro 4 a asi jen dva pro druhej, no tak že to vyměnim na všech autech za ty pro 4, a dobry :-)
-> Tomaso435: dej měděný a nějakej odpor tě nemusíš zajímat....

-> Tomaso435: A nebylo by lepsi pouzit i ty kratsi pro prvni a druhou svicku?



-> suri: bezvadný :-) dík,-
-> Tomaso435: nevadí