Lpg a volnoběh

prohledat
49 příspěvků (zobrazeno 1 až 49) od 20.12.2006 do 08.03.2011, založil/a Dušan
řadit dle data
16:53:06
08.03.2011
Enginer
mel jsem podobný maler, jak jsem to rozebral, ta páka co uzavira ten plyn,(taková velka a na konci ma gumičku) po opetovnem smontováni už netesnila, byla vymackana ta gumička, tu ovsem sem nesehnal, musel jsem zakoupit komplet tu páku s tou gumičkou(smejdi)
co se týče toho štelování volnobehu LPG, tak pokud ti to nereaguje na to točení, tak tam je takovej tesnicí gumovej kroužek a ten netesní. chce to vymenit. já to teda menil cele doma sam. človek si to hezky muže vyčistit, prozkoumat (je to stupidní system) a složit to neni těžké, pak jen radeji zajet k plynarum at to zmerí zda to nekde neutiká. ale tak nahrubo stačí mýdlová voda, když to nedelá bublinky je to ok. :)
23:38:24
11.10.2009
King
-> Enginer: Asi to bude chtít nějak jemně přefrézovat sedlo toho ventilu. A jaks to, prosím tě, diagnostikoval (že netěsní zrovna tenhle ventil) ? Klasikou je spíš netěsnící 2. stupeň....
21:26:05
11.10.2009
Enginer
tak neska jsem na radu mechanika vyčistil celý reduktor, a pri opětovnem smontovani se stalo to, že mi netesni ten ventil co uzavira privod lpg do reduktoru, je tam taková ta paka na ktere je tesnici guma a ta prave pri dovreni ten ventil neuzavre. A tim stale unika plyn. ten ventil s tou gumičkou byly hodne zanesene nakou usazeninou, ktere šla jen zteži sundat, ale jak se to vyčistilo tak už to netesnilo, zitra skusim sehnat bud jen tu tesnici gumičku nebo celou ty paku ale doufam že to bude jen v tom...jinak už si nevim rady...
14:28:05
11.01.2007
Dušan
tak jsem koupil novou sadu za 890.- 36
Je v ní úplně všechno naštěstí 6
14:14:44
11.01.2007
spartra
-> King: má recht, stačí, jezdit a točit a točit, až ti to vyhovuje5
09:39:03
11.01.2007
King
-> llukass: Prosím?!4 Poud mluvíme o tupým podtlakovým systému (jako že mluvíme), dá se při trošce zkušeností nastavit bohatost na lpg i spomůckama typu tachometr, mírnej kopeček nebo otáčkoměr. V drtivý většině je výsledek co se týče výkonu a spotřeby lepší, než nějaký ůvědecký" štelování v dílně s pomocí kosmickejch tecnologií. Ono totiž auto je stvořený k ježdění, takže nastavit ho na místě je dost ořech4
23:21:06
10.01.2007
llukass
jj, přesně tak stačí to akorát vyčistit, a pokud jsou ty membrány někde hodně vymyčkané tak je lepší koupit nové, aby to dobře těsnilo, jinak ale co jsem mluvil s borcem co to dělá tak membrány vydrží mraky, říkal že by se to spíše mělo seřizovat, bohatost si jen tak doma neseřídíš pokud nemáš paltest.
21:14:43
10.01.2007
PeterP136
Membrany sa menia ked su roztrhane alebo stvrdnute. Alebo ked chces mat istotu :).
21:09:44
10.01.2007
Dušan
mám to ve fázi velkého čištění a jde mi o to, jestli mám ty membrány měnit 8
21:09:12
10.01.2007
Dušan
a tak to tam nějak bylo
zvětšit Lpg a volnoběh - obrázek od Dušan vložen 10.01.2007 21:09:12
21:08:43
10.01.2007
Dušan
trošku rozmazaný
zvětšit Lpg a volnoběh - obrázek od Dušan vložen 10.01.2007 21:08:43
21:07:37
10.01.2007
Dušan
další
zvětšit Lpg a volnoběh - obrázek od Dušan vložen 10.01.2007 21:07:37
21:07:21
10.01.2007
Dušan
potřebuju vědět, jestli ty membrány jsou moc vytahaný
zvětšit Lpg a volnoběh - obrázek od Dušan vložen 10.01.2007 21:07:21
21:06:51
10.01.2007
Dušan
Tak jsem to rozebral
zvětšit Lpg a volnoběh - obrázek od Dušan vložen 10.01.2007 21:06:51
20:30:32
06.01.2007
Dušan
-> King: vyfotím, ukážu, ale až zase příště
17:29:40
06.01.2007
King
-> Dušan: Abysme jeden nemluvili o koze, druhej o voze: Mám taky 11let starý BRC, ale pro stříkačku typ AT90E a domnívám se, že od karbový verze AT90 se liší jenom škrtícím servem na hadici k mixu. Jestli si dobře pamatuju, tak vedle šroubu na doštelování volnoběhu (stavitelnej rukou) jsou 2 imbusy - jeden drží elektromagnet (if any) a ten druhej, kterej se taky tváří jako záslepka, má ve skutečnosti na sobě o kroužek a pomocí imbusu se jím šteluje bohatost (v podstatě hrubý nastavení volnoběhu. Ten ruční šroub je jenom jehlovej ventil, kterej tvoří obtok ventilku 2.stupně a jím se jemně dolaďuje volnoběh.
16:01:33
06.01.2007
Dušan
-> King: no právě, když je vše v pořádku 10 . Vedle štelovacího šroubu je imbus - spíš je tam jako záslepka, pod ním je další ?
11:13:20
06.01.2007
King
-> King: eeee ....kecám, píšeš, že pod tím šroubkem byla pružinka - to je v pořádku a pravděpodobně je to ten správnej šroub. Ta pružinka na druhý straně dosedá na páku, která ovlivňuje zákl. předpětí velký membrány (když je všechno v cajku :)
11:10:20
06.01.2007
King
-> Dušan: To co popisuješ ukazuje na bohatou směs volnoběhu (škrcení šroubem na hadici). Jedna z mejch rad ale byla zkusit doštelovat bohatost utopeným imbusovým šroubem na boku reduktoru - někde poblíž toho mosaznýho vroubkovanýho šroubu "na ladění volnoběhu". Ten šroub na ručn¨í pohon je skutečně jenom na jemný doladění bohatosti a pro nastavování je tam ten zmíněnej imbus. Takže prvně bych se pokusil hejbnout s ním a pak teprve rozborka. Pokud se ti těsnění membrány "nepřilepilo" na přírubu, normálně to rozebereš, vyčistíš a zase složíš.
21:39:07
05.01.2007
Dušan
Takl jsem zatím laboroval mimo vnitřek mixéru a zjistil jsem, že to není karburátorem ani podtlakem. Když ladím šroubem na přívodní hadici do filtrboxu, tak to reaguje, když to lehce utáhnu, tak se lehce zvedne volnoběh, ale pořád je to nanic a přitom to zase nemá výkon. Mrknul jsem na šroub co je na směšovači, a při laborování s ním se vůbec nic neděje, což se mi zdá divný, protože dřív jsem s tím ladil volnoběh atd. Když jsem ho vymontil a mrknul pod něj, tak je tam docela orezlá pružinka a nic víc. Tak předpokládám že je to v tom.

Můžu rozdělat směšovač, aniž bych musel dávat novou membránu atd ? Chtěl bych to jen otevřít a zkontrolovat
18:31:20
26.12.2006
Gryzly
-> King: soucítím s tebou. Asi jedině objet vrakoviště, LPG montážníky nebo obědnat nový.
18:19:46
26.12.2006
King
-> Dušan: Já mám právě taky ten starší BRC a věřím, že repasní sadu nebude problém sehnat. Výměna za jinej použitej (a nezrepasovanej) je cesta do pekel.

BTW: Neválí se někomu z rozumné vzdálenosti od Kolína nevyužitej BRC reduktor (AT90)? Jsem tak nějak v rámci přetěsňování chladícího okruhu felcky ulomil jeden z těch nátrubků pro přívod vody do reduktoru 9 Tož kdyby na někoho přišel záchvat dobročinnosti, tak se mi ozvěte, protože maželka musí jezdit na benál, brrrr!1
13:23:36
26.12.2006
Dušan
-> Gryzly: to mě netíží 40
13:22:12
26.12.2006
Gryzly
-> Dušan: podle mě to mužeš vyměnit za kterýkoliv jiný směšovač i non BRC. jen by to mělo bejt něco bez elektroniky. a stejný systém. Ohřev vody je všude stejný, přívod je taky stejný akorát muže bejt z jiné strany, akorát to musí mít ovládání podtlakem. takže z takových strojů jako je škoda, žigul a podobně to mužeš klidně použít.
problém je akorát v legálnosti, protože v techničáku bude uvedenej typ toho reduktoru.
13:11:33
26.12.2006
Dušan
-> Gryzly: tryskový pohon 3. Podle zápachu co se za mnou line si připadám, že mi to brzo pojede na 5vteřin aspoň 200. 40 . No ale snad to vyměním.

Šlo by to kdyžtak vyměnit za nějaký novější směšovač, který bych si sehnal a napreparoval ? Samozřekmě taky BRC
13:00:03
26.12.2006
Gryzly
-> Dušan: taky mám takový podobný. jestli tam ty membrány jdou koupit tak si je v lednu obědnám a vyměním. předevčírem jsem si čistil LPG filtr pak jsem to oplpal jarovou vodou a pohoda.
Kdyžtam budu mít první škodovku s tryskovým pohonem.
12:00:47
26.12.2006
Dušan
-> Gryzly: dík, aspoň něco. sice mám ješte starší, ale to neva
01:12:52
26.12.2006
Gryzly
01:12:40
26.12.2006
Gryzly
-> Dušan: Tady to máš rozebrané
01:30:16
23.12.2006
Dušan
-> King: mrknu na to, vyfotim to, ukazu to,

zkusím to pořádně rozladit poladit 8
23:07:43
22.12.2006
King
-> Fire: A neříkal tu tezi o tom, že je to "vo hubu" nějakej "expert" na montáž lpg do auta - speciálně v týhle branži hodně povolanejch, ale málo vyvolenejch.

-> Dušan: No, jestli máš v autě takovýho rekordmana, repasi si rozhodně zaslouží :) Ale ještě mě napadá, že jako první krok můžeš zkusit sundat víko reduktoru a zkontrolovat ventilek 2. stupně - to je obvykle jenom mosazný sedýlko, na který dosedá gumová ploška a ovlá dá se to přes páku velkou membránou. Někdy se na tom sedýlku usadí bordel z lpg a netěsní to, takže to jednak obohacuje volnoběh a druhak i po zastavení engine přes to utíká zbylej plyn z auta a smrdí to kolem auta. Může bejt i vymačkaná ta gumová ploška a ta se v některejch případech dá vyndat a otočit.
A zkoušels už ten volnoběh trošku ochudit šroubem bohatosti na reduktoru. Nemyslím ten šroubek, co je na BRC pro doladění volnoběhu, ale ten imbus, co je utopenej v reduktoru kousek od něj. Teda aspoň doufám, že to tak je, já mám ve filcce BRC AT90E (se škrtícím servem), ale mělo by to bejt podobný....
22:00:51
22.12.2006
Dušan
-> Pepek: ok díky zkusím to
08:19:40
22.12.2006
spartra
jaj, vo hubu, ty tři membrány, jak to rozložíš , tak to i složíš
když si nevěříš dáš si zkusit jenom těsnost5
00:15:11
22.12.2006
Fire
tak co jsem slysel, membrany bych sam nemenil 8 , prej je to docela wo hubu !!!
23:42:39
21.12.2006
Pepek
sem zapoměl, tuším že sada stojí kolem 500,-. Já kupoval sadu LOVATO-podtlak a stála cca. 440,-
23:41:03
21.12.2006
Pepek
Koukni na www.gpl.cz mají asi nejlacinější sadu membrán. Sada je kompletní včetně všech těsnění ("ó" kroužků). V sadě chybí pouze ten malej filtřík pod elektromagnetem LPG, ale dá se přiobjednat (cca. 50,-Kč). Sadu si opravdu vyměníš sám, celej reduktor vyndej na stůl a rozeber-vyčisti-vyměň a poskládej.
21:34:57
21.12.2006
spartra
jo membrány si vyměníš sám, snad se kupuje celá sada5
21:07:58
21.12.2006
Dušan
-> Baghira: auto ješte před 4 roky bylo na revizi a pak už ne. Tudíž je na tom alespoň min 60t najeto. Zkusim to teda vyměnit
16:15:39
21.12.2006
Baghira
-> Dušan: No membrány se mění preventivně po 3 letech, nebo po 50 tis/km. Ale lidi s ní jezdí i 8 let bez problému, ovšem o 11 letech slyšim prvně :-). Bohatost se šteluje na reduktoru.
15:52:56
21.12.2006
Fire
-> Dušan: ta membrana se meni ve smesovaci po kolik tis ? po 50ti ? a kdo vi, kolik ti to najelo za tech 11 let 1
11:23:10
21.12.2006
Dušan
-> mig 125: no zkusim to nejak ztahnout. jinak na LPG je bohatost na hadici ke karbecu nebo na směšovači ? Já to osobně beru jako směs na hadici, volnoběh na směšovači
08:59:38
21.12.2006
mig 125
niekde som pocul/cital ze ked takto slapes na brzdu a zvysi sa ti volnobeh tak je velmi bohata zmes a naopak ked slapes a klesnu otacky tak je chudobna zmes...
23:32:40
20.12.2006
Dušan
-> Baghira: loni to bylo bezproblémů, toto vypadá na závadu někde v krmení. Je to jako by byl volnoběh nedostatečnej podtlak a neotvíral membránu dostatečně ( nebo co tam je ) . Podotýkám, že to má 11 let
23:18:55
20.12.2006
Baghira
-> Dušan: Jasně, že jdou vyměnit, ta sada je za asi 800,- někde i s výměnou za 1000,-. Novej reduktor je zbytečnej. Možná jsi taky jen poprvý nabral zimní směs, ta má na otáčky motoru taky trochu vliv, kvůli charakteristice, ale podle mě minimální.
23:08:59
20.12.2006
Dušan
-> Baghira: právě že to jinak jede vcelku dobře. předstih mám strobem nastavenej. Zajímají mě ty membrány. dá se to vyměnit ? nebo nějak zrepásnout. Nebo si mám sehnat novější směšovač
23:05:30
20.12.2006
Baghira
-> Dušan: Pak mě napadá akorát trošku hnutej předstih, nebo membrány...ovšem často záleží i na kvalitě LPG, jednou jsem nabral nějakou s...a vůbec to nejelo a chcípalo to jakmile jsem pustil plyn.
22:52:12
20.12.2006
Dušan
-> Baghira: karbec jsem měl dole, včechny těsnění nová, airbox mám utěsněnej fakt dobře, používám speciální izolační pásky na vyšší teploty, filtr je new. Těsnění pod svodama je tam taky měsíc a něco.

Zajímavé je, že když šlapu na brzdu v malých intervalech, tak se volnoběh na moment zvedne a motor běží docelak klidně, ale jakmile přestanu motor opět umírá. Jinak to ale jezdí vcelku dobře.

Ješte jsem neapsal, že je to 742.136, sníéžená hlava, vačka 260, bezkontakt, SEDR je tam 1 rok novej
21:10:47
20.12.2006
Baghira
Tak bych to v první řadě viděl na nějakou netěsnost kolem karbu, nebo airboxu. Zasranej vzduchovej filtr atd atd...
21:06:44
20.12.2006
Dušan
Je to spíš pro znalce LPG.

Mám BRC starý 11 let 8, problém je v tom, že přestal z ničeho nic držet volnoběh, otáčky klesají pod 500 a motor postupně umírá. Hadičku podtlaku jsem dal novou ( d = 4mm ), Filtr v klapce je taky novej, humus ze směšovače taky. Tento problém nastal ze dne na den. Dřív to drželo 900ot krásně. Na benzín to jede a dří volnoběh taky standartní. Filtr je taky novej, svíčky, kabey a víčko je taky nový.
Podotýkám, že na revize nejzdím 1. Jo a taky auto začalo víc smrdět plynem - jako spíš nespáleným - ale jde to od filtrboxu
Extreme Tyres