skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Olejová vana
14:49:44
30.11.2012
30.11.2012

4dams
-> Jozka: Ďakujem
09:11:56
30.11.2012
30.11.2012

Jozka
-> 4dams 28.11.12 18:00:21: Mám odněkud nastudovaný, že užovkový měrky byly 305 nebo 300 mm na plech a 330 a 325 na hliník (zkracovali cca 1979). Měřeno i s "uchem", při konfrontaci s realitou to +/- i sedělo..
06:26:53
29.11.2012
29.11.2012

Bukaj
-> afro100:
Garde, 120 snad od modelu 81, nebo 82? a všechny 120 MI (já říkám "poloemko") - tedy model 1984 - blok s plnoprůtokem, ale bez zesílení a s 18 dírama.
Ale pozor na záměny sacích košů - na Mkový blok nelze použít sací koš ze starších užovek - nemají na sacím koši redukční ventil tlaku oleje (mají ho v bloku) a při použití koše bez ventilu na blok bez ventilu (emka) dojde k selhání nejslabšího článku olejového okruhu - většinou vylítne guma zpod olejového filtru...
Garde, 120 snad od modelu 81, nebo 82? a všechny 120 MI (já říkám "poloemko") - tedy model 1984 - blok s plnoprůtokem, ale bez zesílení a s 18 dírama.
Ale pozor na záměny sacích košů - na Mkový blok nelze použít sací koš ze starších užovek - nemají na sacím koši redukční ventil tlaku oleje (mají ho v bloku) a při použití koše bez ventilu na blok bez ventilu (emka) dojde k selhání nejslabšího článku olejového okruhu - většinou vylítne guma zpod olejového filtru...

21:11:17
28.11.2012
28.11.2012

peti
-> afro100: jj, a bola z výrobi aj na jednom 105 M1 motore
21:09:42
28.11.2012
28.11.2012

afro100
-> peti: v garde?
18:49:41
28.11.2012
28.11.2012

peti
-> 4dams: bola aj 18 dierova plytká 

18:40:41
28.11.2012
28.11.2012

dragon_cb_cz
-> m8rinek: Pokud bys netrval na nízkej vaně, tak tu hlubokou co jsi odkazoval z aukra mám na chalupě pokud mi paměť slouží, novou, akorát jsem do ní kdysi vypustil olej z MB když nebyla po ruce lepší nádoba tuším
Koupil jsem jí kdysi od Fida a už nenašla využití...

18:34:28
28.11.2012
28.11.2012

4dams
-> darklord: mám hlboku, myslím že plytká šla iba na novší blok
18:32:51
28.11.2012
28.11.2012

darklord
-> 4dams: ale hlinikovej vane su dva druhy nie? hlboka a plytka..
18:25:14
28.11.2012
28.11.2012

4dams
-> stepan: to ano

18:18:59
28.11.2012
28.11.2012

stepan
-> 4dams: A přehodil si i sací koš?
18:00:21
28.11.2012
28.11.2012

4dams
Prehodil som na starom type 105L motora plechovú vaňu za hliníkovú hlbokú, nalial som 4L oleja a tvarí sa že tam nič nieje... O koľko je dlhšia mierka oleja pre hliníkovú vaňu?
12:49:59
12.11.2012
12.11.2012

Jozka
-> m8rinek: A když trochu mineš, zvětšíš díry a dáš pod šrouby větší podložky..
Já už několikrát na podobný účely použil zmíněnou špuntovací metodu, neb mám po tátovi doma pytel takovejch divnejch tvrdejch červenejch špuntů, co se hodí jen na tohole - nebo ještě tak leda na tlakovou zkoušku radiátoru topení..

Já už několikrát na podobný účely použil zmíněnou špuntovací metodu, neb mám po tátovi doma pytel takovejch divnejch tvrdejch červenejch špuntů, co se hodí jen na tohole - nebo ještě tak leda na tlakovou zkoušku radiátoru topení..
12:40:51
12.11.2012
12.11.2012

m8rinek
-> Jozka: já asi skrz díru v plechu poznačim polohu šroubu a bude...
-> minno: spíš mi to připomělo namodelovanou sestavu, kde někdo ,,zprůhlednil,, blok a komponenty tam pak jen tak visej ve vzduchu.
-> minno: spíš mi to připomělo namodelovanou sestavu, kde někdo ,,zprůhlednil,, blok a komponenty tam pak jen tak visej ve vzduchu.
12:39:57
12.11.2012
12.11.2012

Jozka
-> peti: Já si z dovolením tu fotku asi sosnu, vždyť takhle půjde prověřit i vhodnost sacího koše.. jsem to ale debil.



12:37:55
12.11.2012
12.11.2012

minno
-> peti: prierez motora ako výučba pre automechanika
Akurát konštruktéri odobrali priveľa materiálu


12:37:41
12.11.2012
12.11.2012

Jozka
-> peti: Takhle nějak jsem to myslel, dva gumový špunty tvaru budoucích návarků na plech, slícovat se sacím košem a kde se obtisknou, svařit..
-> m8rinek: Joj, ale dvoupatrovej plech, to bude asi trochu potíž.. i když budeš-li ho adaptovat z originálního, snad by to jít mělo taky tahle nějak.. Ale "šroubovat" vanu s takovým plechem na autě bych teda nechtěl.. bez jámy nebo zvedáku.
-> m8rinek: Joj, ale dvoupatrovej plech, to bude asi trochu potíž.. i když budeš-li ho adaptovat z originálního, snad by to jít mělo taky tahle nějak.. Ale "šroubovat" vanu s takovým plechem na autě bych teda nechtěl.. bez jámy nebo zvedáku.
12:33:47
12.11.2012
12.11.2012

MOLSO
-> peti: luxus fotka 

12:28:39
12.11.2012
12.11.2012

m8rinek
-> peti: supr, dík, to mě nenapadlo :))) Já bych to bejval odměřoval z jiný vany :D
12:26:28
12.11.2012
12.11.2012

peti
-> m8rinek: pisrobuj si saci kos o prsia, a prsia nasrobuj na vanu tym zistis presnu polohu, dajak takto, toto bola fotka len z nudy ked som skladal motor, teraz ma napadlo jej vyuzitie
12:21:05
12.11.2012
12.11.2012

m8rinek
-> Jozka: spíš jde o polohu výstupků, sací koš je totiž docela na těsno zasazen do plechu a nasadit i seriovou vanu chce trochu cviku, navíc mé provedení přepážky proti odlití bude vypadat nějak tahle www.skoda110r.cz/article.
php?id=527
12:15:04
12.11.2012
12.11.2012

Jozka
-> m8rinek: Ten plech budu dopasovávat taky.. připlet se mi totiž taky do dílů na komaxit a lehce se při pískování pokroutil. Moc jsem to nezkoumal, ale mám dojem, že osy závitů jsou kolmo na stěny vany, takže dva návarky s předem vyříznutým závitem by neměly být problém.. pokud jsi vyřešil odvod tepla (předehřev)u bloku, tohle pro tebe bude malina..
-> darklord: Nová vana je nová vana.. ale zas 600 a pošta taky není málo. Docela lituju, že jsem těch si těch van nenatahal víc, dokud byly hojné..
-> darklord: Nová vana je nová vana.. ale zas 600 a pošta taky není málo. Docela lituju, že jsem těch si těch van nenatahal víc, dokud byly hojné..

12:00:33
12.11.2012
12.11.2012

m8rinek
-> darklord: odhadovaná cena navaření dvou špačků a říznutí závitu tak cca 50Kč.
S vařením hliníku už nějakou zkušenost mam skoda110r.eu/1150rr/listo pad120007.jpg
E: a navíc chci nízkou vanu ;)
S vařením hliníku už nějakou zkušenost mam skoda110r.eu/1150rr/listo pad120007.jpg
E: a navíc chci nízkou vanu ;)
11:55:32
12.11.2012
12.11.2012

darklord
-> m8rinek: za ty prachy co je na aukre to podla mna nedas, uz len varenie hliniku, a zabity cas za to nestoji
11:41:28
12.11.2012
12.11.2012

m8rinek
-> Jozka: já nakonec asi dopadnu tak, že do vany nechám navařit materiál pro závit a plech tam přišroubuju, jedinej problém bude v tom to správně napasovat...
08:21:32
12.11.2012
12.11.2012

Jozka
-> m8rinek: Jsem si tuhle Garde vanu našel na šroťáku v Nepomuku za 50 kč (a za další kilo dal do komaxu).. akorát furt nevím, jaký k ní patří "telefón"..
22:28:25
11.11.2012
11.11.2012

m8rinek
-> peti: Vidiš Garde motor kvuli absolutní zahnojenosti jsem kdysi hodil do šrotu... njn budu hledat...
E: tak je i k mání aukro.cz/skoda-120-nova-h linikova-vana-motoru-i2781 947834.html ale za ty prachy radši potunim erkovou...
E: tak je i k mání aukro.cz/skoda-120-nova-h linikova-vana-motoru-i2781 947834.html ale za ty prachy radši potunim erkovou...
22:27:12
11.11.2012
11.11.2012

peti
-> m8rinek: nizka 18 dierova, ja ju ma na LS s garde uz plnoprietok ale uzky blok
22:26:09
11.11.2012
11.11.2012

m8rinek
-> peti: Já jen že jí nemůžu sehnat :D.
E: jinak bych si ji hold vyrobil...
E: jinak bych si ji hold vyrobil...
22:23:38
11.11.2012
11.11.2012

peti
-> m8rinek: existuje
22:14:39
11.11.2012
11.11.2012

m8rinek
Využiju téma, existuje užovková alu vana s vnitřním plechem jako má emko? Nebo jsou jen ty s plechem na zadním okraji? Dík
13:32:17
21.12.2006
21.12.2006

xtuner
-> spartra: -> ps: fajn díky
21:41:59
20.12.2006
20.12.2006

petr s
-> xtuner: Musíš dát vanu ,koš,měrku nejlépe z jednoho motoru
21:39:38
20.12.2006
20.12.2006

spartra
jo je mělčí, souvisí s tím i výměna olejové měrky

19:39:32
20.12.2006
20.12.2006

xtuner
Zajímá mě jestli je plechová olejová vana na mém motoru Š105 r.v.1987 záměná za hliníkovou vanu ze Š120 podobného roku výroby,někde jsem slyšel že je ale že se musí vyměnit i sací koš kvůli rozdílné délce potrubí od sacího koše,co je na tom pravdy?