-> Tom Troll: Aha, myslíš přípojku podtlaku... :)
Jinak poprdkává a střílí to stále. Sice mám dojem, že trochu méně, ale jist si tím nejsem - jel jsem jinou trasu, než obvykle a v místech, kde mi to nejvíc střílelo jsem jel jen opačným směrem (do kopce)...
...takže snad ještě zalátat ty praskliny na plášti tlumiče výfuku...?
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Srili do vyfuku - jak u Verdunu
-> Bukaj: Do sání je jako že to kucká, jako když nēkdo kejchne se zavrenou pusou, ale paradoxnē to filtru nic moc neudēlá. Bejvá to pomērnē tichý a já to slyšel jenom pri sundanym okýnku a dost vysokou zdí vedle od který se to mohlo odrazit.
Do bejfuku je buđto lehký, je to spíš takový poprskávání treba jako když chladnou kamna nebo menší petardičky, nebo silný tak, že je to fakt racha vētší jak z pistole, ze který celý ulici píská v uších, velmi silný rány.
Jinak benžem myslim propustnej šroub prez kterej je očko s vývodnim čúrem na hadičku, prímo pod filtrboxem.
Do bejfuku je buđto lehký, je to spíš takový poprskávání treba jako když chladnou kamna nebo menší petardičky, nebo silný tak, že je to fakt racha vētší jak z pistole, ze který celý ulici píská v uších, velmi silný rány.

Jinak benžem myslim propustnej šroub prez kterej je očko s vývodnim čúrem na hadičku, prímo pod filtrboxem.
-> Tom Troll: Teď nevím, čemu říkáš "benžo podtlaku do rozdělovače"...
Jinak se chcípáním problém nemám.
A doteď nevím, jak poznám střílení do výfuku od střílení do sání...
...ale kdyby ty rány, které to dělá(lo?) při brzdění motorem byly do sání, tak bych čekal, že filtr bude na cimprcamr...
Jinak se chcípáním problém nemám.
A doteď nevím, jak poznám střílení do výfuku od střílení do sání...
...ale kdyby ty rány, které to dělá(lo?) při brzdění motorem byly do sání, tak bych čekal, že filtr bude na cimprcamr...

-> Bukaj: Mě to dost chaoticky střílelo když se samo od sebe o závit nebo dva povolilo benžo podtlaku do rozdělovače, přisávalo to tam a dělalo neplechu.
Ale teda nejdřív to střílelo do sání a teprv až pak do vejfuku, a obecně to furt chcípalo.
Ale teda nejdřív to střílelo do sání a teprv až pak do vejfuku, a obecně to furt chcípalo.
Tak zítra se uvidí (uslyší)
-> StepaNoFUN: -> Jarda:
Tohle těsnění úplně nelícovalo s kanálem v paroží (možná je na vině spíš to paroží - na štefty jde úplně natěsno navzdory velkým dírám), takže v inkriminovaném spoji se ten pertl kolem kanálu trochu vyboulil a bylo...
...jinak asi ty matice sacího a výfukového potrubí tentokráte po nějakém čase dotáhnu - matice ne, že by byly volné, ale těsnění si asi sedlo (posledně jsem to dotahoval poctivě), takže po odšroubování dvou matic, společných pro sací a výfukové potrubí, se to sací začalo kinklat, takže tam určitě nebylo předpětí...
-> kraska98 08.03.19 21:18:25: Voda kolem šteftů, které amjí závity průchozí do vodního kanálu, občas sákne - obvykle, pokud někdo mění štefty a nezalepí závity lepidlem...

-> StepaNoFUN: -> Jarda:
Tohle těsnění úplně nelícovalo s kanálem v paroží (možná je na vině spíš to paroží - na štefty jde úplně natěsno navzdory velkým dírám), takže v inkriminovaném spoji se ten pertl kolem kanálu trochu vyboulil a bylo...
...jinak asi ty matice sacího a výfukového potrubí tentokráte po nějakém čase dotáhnu - matice ne, že by byly volné, ale těsnění si asi sedlo (posledně jsem to dotahoval poctivě), takže po odšroubování dvou matic, společných pro sací a výfukové potrubí, se to sací začalo kinklat, takže tam určitě nebylo předpětí...

-> kraska98 08.03.19 21:18:25: Voda kolem šteftů, které amjí závity průchozí do vodního kanálu, občas sákne - obvykle, pokud někdo mění štefty a nezalepí závity lepidlem...
Jestli jsou dobře utěsněné parohy u hlavy jsem nekontroloval. Ale teď si vzpomínám, že jak se před 2 lety vyvařovala, tak mi známý sundával ty parohy, aby na nich vyměnil štefty. A zhruba po vyvařce to taky začalo dělat. A od té doby mi na šroubu uplně na pravo směrem k čelu občas trochu prosakuje voda. To se někomu z vás už stalo, aby se tudy prosakovala voda ?
-> Jarda: Jestli to nebude jako na BMM/MPi. na BMM vydrželo těsnění naprostej nesmysl, na MPi bylo poškozený sací těsnění naprosto běžná závada.
-> Bukaj 08.03.19 20:25:23: ja to tesneni pouziju i nekolikrat a takhle mi to teda nikdy nefoukalo
ale na 136 teda a daval jsem cokoliv, asi i chinu

Jinak tomu ukončení prvního střílení do výfuku asi odpovídá i to, že jsem cca před 2-3 lety dával nové výfukové parohy - ty původní byly prasklé (tuším, že jsem dával fotku do "Co jste dnes našli") 

-> Bukaj: Jo jak říkáš. To je velmi malá životnost. :-D
Každopádně to bude trochu bohatší, než by mělo. Ne že by to motoru neprospívalo...
Prostě si to při zavření sání udělá podtlak, přisaje si to kyslík a ve vejfuku to teplem bouchne. ;-)
Každopádně to bude trochu bohatší, než by mělo. Ne že by to motoru neprospívalo...
Prostě si to při zavření sání udělá podtlak, přisaje si to kyslík a ve vejfuku to teplem bouchne. ;-)
-> StepaNoFUN 08.03.19 20:22:16: Tak jo, jdu to udělat rovnou a zítra cestou do práce otestuji

-> Jarda - zrušená registrace 08.03.19 20:16:42: Ke zúžení vstupu jsem se zatím nedostal...
...jinak moc tedy to těsnění nevydrželo - a to je původní originální s asbestem. Dával jsem jej nové před nedávnem.
Ale to "nedávno" bylo asi s novou hlavou a ta byla ještě před výměnou pístní sady, takže takových 60 tisíc to být může...
...jinak moc tedy to těsnění nevydrželo - a to je původní originální s asbestem. Dával jsem jej nové před nedávnem.
Ale to "nedávno" bylo asi s novou hlavou a ta byla ještě před výměnou pístní sady, takže takových 60 tisíc to být může...
-> Bukaj: Utěsni to a zkus to. ;-) Většinou to bejvá kravina. ;-)
-> Bukaj: me rapid nikdy do vyfuku nestrilel, ale je fakt, ze kdyz brzdim z delsiho kopecka motorem, tak lpg vypinam... nemas to moc bohaty? to zuzeni vstupu vzduchu jsi delal? pak je potreba na privodni hadici to stahnout (pouzivam kolbabkovu metodu), protoze se zvedne podtlak
-> kraska98: Kdysi jsme jeli na závody a docela jsem to hnal. Najednou při deceleraci byly rány z vejfuku. Tak jsem zastavil a šel se podívat co se stalo. Opravdu byl jen uvolněnej vejfuk na přírubě. Dotáhnul jsem a zbytek cesty bez problémů.
-> Bukaj: Pak napiš, jestli se ti to podařilo opravit a co bylo příčinou 

-> StepaNoFUN: To si nemyslím, že by to bylo tím. Já mám výfuk dotahnutý na fest. Na STK mi sice napsali netěsnosti výfukového systému, ale to píšou snad každé škodovce.
-> StepaNoFUN 08.03.19 20:00:46: Dík, mrknu na to :)
-> kraska98: Tak zapalování bych úplně nevylučoval - rozvody budou mít něco přes 160 000 a rozdělovač taky nebude nejmladší. Ale na druhou stranu tam nejsou ani žádné zemědělské vůle...
Napadají mne ještě netěsnící ventily...? Ale naposledy, co si vzpomínám, že mi to takto střílelo, tak byla ještě původní sériová hlava a bezkontaktní zapalování (teď jsou tvrzená sedla, ventily z Favorita, C vahadla a rozdělovač origo kontaktní...
...a myslím, že před poslední údržbou koncem zimy (cca před 3 týdny), kdy jsem mazal rozdělovač a preventivně měnil kladívka v něm za nová, to nestřílelo...
...že by v tom měl dokonce prsty kondík? S tím jsem nikdy trable neměl...
Napadají mne ještě netěsnící ventily...? Ale naposledy, co si vzpomínám, že mi to takto střílelo, tak byla ještě původní sériová hlava a bezkontaktní zapalování (teď jsou tvrzená sedla, ventily z Favorita, C vahadla a rozdělovač origo kontaktní...
...a myslím, že před poslední údržbou koncem zimy (cca před 3 týdny), kdy jsem mazal rozdělovač a preventivně měnil kladívka v něm za nová, to nestřílelo...
...že by v tom měl dokonce prsty kondík? S tím jsem nikdy trable neměl...
-> Bukaj: Koukni na to vejfukový potrubí. Kdysi mi rapid taky střílel úplně nesmyslně a byl jen volnej vejfuk.
-> Bukaj: Jestli to není ani karbecem, ani zapalováním, tak pak babo raď no. 

Karburátor bych u mne vyloučil - jednak je krátce po repasi (to bych si asi nedělal dobrou reklamu
) a druhak když to dělá na plyn i na benzín (na plyn dokonce výrazněji - a u provozu na plyn je karburátor jen "blbá klapka") 


Mně, když to teda začne střílet, tak je to vždy tím, že jsou nečistoty v karburátoru. Někdy to jen střílí, ale povětšinou je to spojené se chcípáním motoru po tom, co vyřadím. Ale to asi není váš případ 

-> Bukaj: Mám ten samý problém. Jak píšeš, stříli mi při brždění motorem z vyších otáček. Výfukem to podle mě nebude, dělalo mi to na origo výfuku, ulter sportu i teď na příčňáku. Předstih bych měl mít taky dobrý. Jediné co mě napadá je, že by to mohla dělat špatná směs v karburátoru. Ale mám jí nastavenou myslím si správně (základní nastavení, potom otáčím šroubem až se dostanu na nejvyšší otáčky a pak otočím asi o 3/4 otáčky zpět) a jede to tak dobře, takže jsem to střílení moc neřešil, ale štve mě to někdy.
Oživuju mrtvolu s dotazem:
Co způsobuje střílení do výfuku při brzdění motorem? Blbý předstih? Nebo jak je zde popsáno netěsnost výfukového potrubí?
130 LPG mi teď zase víc střílí do výfuku při brzdění motorem z vysokých otáček, na plyn jsou to slušné rány, na benzín spíš takové poprdkávání...
...není to žádná novinka, už kdysi se mi to dělo, jen si vůbec nepamatuji, jak jsem se toho zbavil - tím, že si to uvědomuji a štve mne to jenom tehdy, když to dělá, tak jsem si ani nevšiml, po jakém zásahu to dělat přestalo...
...nebo to střílí do sání? Jak to poznám?
Ventilové vůle jsem teď kontroloval, předstih (základní) jsem naposledy nastavoval na nějakých cca 7°.
Může být příčinou (nebo jednou z příčin) popraskaný plášť výfuku? Nejsou tam vysloveně díry, ale materiál výfuku (nerez) je křehký a jak pracuje, tak se objevují praskliny u "uch" na držák a kolem bodů, kterými jsou k plášti připevněny vnitřní přepážky...
...před lety jsem praskliny zavařil, ale jak je zvykem, objevují se opět hned vedle (od opravy výfuku najeto cca 100 tis. km).
Stačila by mi tady teorie - proč střílí do výfuku/sání (je mi jasné, že pokud se v horkém výfuku nahromadí palivo a pak dojde k zážehu, bouchne to, ale to není můj případ)...
Děkuji pěkně
Co způsobuje střílení do výfuku při brzdění motorem? Blbý předstih? Nebo jak je zde popsáno netěsnost výfukového potrubí?
130 LPG mi teď zase víc střílí do výfuku při brzdění motorem z vysokých otáček, na plyn jsou to slušné rány, na benzín spíš takové poprdkávání...
...není to žádná novinka, už kdysi se mi to dělo, jen si vůbec nepamatuji, jak jsem se toho zbavil - tím, že si to uvědomuji a štve mne to jenom tehdy, když to dělá, tak jsem si ani nevšiml, po jakém zásahu to dělat přestalo...
...nebo to střílí do sání? Jak to poznám?
Ventilové vůle jsem teď kontroloval, předstih (základní) jsem naposledy nastavoval na nějakých cca 7°.
Může být příčinou (nebo jednou z příčin) popraskaný plášť výfuku? Nejsou tam vysloveně díry, ale materiál výfuku (nerez) je křehký a jak pracuje, tak se objevují praskliny u "uch" na držák a kolem bodů, kterými jsou k plášti připevněny vnitřní přepážky...
...před lety jsem praskliny zavařil, ale jak je zvykem, objevují se opět hned vedle (od opravy výfuku najeto cca 100 tis. km).
Stačila by mi tady teorie - proč střílí do výfuku/sání (je mi jasné, že pokud se v horkém výfuku nahromadí palivo a pak dojde k zážehu, bouchne to, ale to není můj případ)...

Děkuji pěkně

-> charon: Len to je problem ako stare stefty dostat z parohov von. Preichodzi isiel ale tie dva zapustene anihnut. Snad jedine zhodit parohy a acetylonom na to.
No tema pitomejma medenejma samojistkam jsem vsechny svorniky pri sundavani ukroutil. Takze jsem svorniky vyvaril, dal udela novy z 12.9 ocelovyho sroubu a doufam, ze ted uz to padat nebude. Pri montazi jsem to namazal grafitovou vazelinout, to by taky mohlo pomoct.
-> COL: Ony sa tie pruzne podlozky aj trosku zaryju do matice a plochej podlozky, takze predsa len nejako istia. Vzdy ich utahujem az kym sa uplne neroztvoria.
Pruzny podlozky leda tak z nejakeho kosmickeho materialu, normalni se vyhreji a svou funkci zcela ztrati.
Ty samojistici matice jsou na prd (nevim tedy jsou-li z medi) - ale na svorniku se dost kousou, takze se ho obcas povede vytocit, nelze je tam natocit rukou, jsou mekke atd... proste pakarna.
Obzvlast velka lahudka jsou stejne vypadajici svorniky, co se prodavaji jako ND, tahnou se se jak guma, vyfuk s nima pridelat neni mozne po par km je tam vule, pac se natahnou. Pokus si ndko nevsimne, ze se vytahuji, utrnou se, nastesti jsou tazne natolik, ze si i bezny clovek vsimne, ze pri tom utahovani neni neco v poradku.
Pouzivam ocelove svorniky, velkoplosne podlozky a beznou matici, po radnem utazeni pohoda.
Ty samojistici matice jsou na prd (nevim tedy jsou-li z medi) - ale na svorniku se dost kousou, takze se ho obcas povede vytocit, nelze je tam natocit rukou, jsou mekke atd... proste pakarna.
Obzvlast velka lahudka jsou stejne vypadajici svorniky, co se prodavaji jako ND, tahnou se se jak guma, vyfuk s nima pridelat neni mozne po par km je tam vule, pac se natahnou. Pokus si ndko nevsimne, ze se vytahuji, utrnou se, nastesti jsou tazne natolik, ze si i bezny clovek vsimne, ze pri tom utahovani neni neco v poradku.
Pouzivam ocelove svorniky, velkoplosne podlozky a beznou matici, po radnem utazeni pohoda.
Ja som radsej zveril vyfuk nerezovym maticiam s podlozkami a perovkami. nic sa nepovoluje a odtocit pojdu na 100%.
Meneni v sobotu, jina jsem zjistil, ze tesneni asi neni propaleny, ale vyfuk se zahadnym zpusobem sam povolil (jsou tam samojistici medeny matice), takze to fouka vsude.
vymen to tesneni pod vyfukem a přestane ti to střilet.
-> charon: ti prisava cez to prepalene tesneie studeny vzduch a to robi tie rany
Dneska jsem jel tunelem a zkousel jsem se spojkou proslapat motor do otacek. Hergot, mam zvuk jak traktor, Teda - vim, ze mam propaleny tesneni pod vyfukem, v sobotu se bude menit, ale pak jsem taky zaslech strileni, docela dost velky. Kdyz prudce uberu plyn, tak to da ranu, obcas i vic. Takze predpokladam spatne nastaveni karburatoru. Ale co? Mocbohata smes? Vic se to stava u chladnejsiho motoru, horkej motor v popdstate nestrili.