skoda.virt.cz
odkaz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
aditiva
-> 71skoda100: Keď auto jazdí, nemá tam byť čo za problém s benzínom.
Ja uz niekolko rokov co mam 110L tam davam stale 95ku plus prisadu olova, a motor ide uplne bez problemov. Ale mozno je to skor tym ze auto stale jazdi, cize vyjazdim asi 1 nadrz mesacne a nejake usadeniny sa nemaju velmi sancu tvorit
Zase 100vku som tam neskusal davat, tak mozno bude treba niekedy vyskusat 


-> Bukaj: mam tady kanystr benzinu ze stary octavky, auto bylo dovezeny z nemecka pred 20lety a pak uz nejelo... takze echt Deutsche benzin.... a to uz to ani nejde zapalit a nehori ale furt to smrdi jako normalni benzin 

Já u všemožnejch strojů vždy čuchnu k tomu, co je v nádrži a podle čuchometricky zjištěného obsahu těkavých frakcí se rozhoduju, jestli to ještě budu startovat, nebo rovnou vypustím. A funguje to. Sice různé sekačky na starej benzín smrdí jak "vopičí kapky", ale povětšinou jedou.
Když už benzín nevoní, jako benzín, ale spíš jako fermež, tak to rovnou vypouštím...
Když už benzín nevoní, jako benzín, ale spíš jako fermež, tak to rovnou vypouštím...
Tak jsem schválně na stejnej benzín zkusil natočit po zimní odstávce bez jakékoliv údržby prastarou Hondu GCV 160. Na druhý zatažení.
GCVx 170 chytne na první zatažení, když tomu dám pár kapek benzínu k filtru. Jde to nějak štelovat? Jestli sytič málo zavírá nebo co...
GCVx 170 chytne na první zatažení, když tomu dám pár kapek benzínu k filtru. Jde to nějak štelovat? Jestli sytič málo zavírá nebo co...
-> Milan 136:
Akorát MB je poněkud svérázný trakturek.
Akorát MB je poněkud svérázný trakturek.

-> Tomaso435 25.04.21 17:50:33: Já nastartoval 1000MB na první otočení.
-> palinator: hele tak zahradní trakturek provozovaný jen na vervu 100 v listopadu uklizen a dneska ani prd ... ty 3L co byly v nádrži se museli cinknout naturalem 98 a po té na první pokus to chytlo... takže ani ta verva není uplně stabilní...
-> dragon_cb_cz: Tak snad po roce ještě jo - minule se to zlobilo jen lehce, ale mám ten dojem, že jsem tu 95-ku možná nevyjel.. čili může být i dvouletá. A na tu už se mi daří jen první start, při dalších už vesele vyskakujou rozvodový tyčky přilepenejch sacích ventilů zadních dvou válců. 

-> Tomaso435:
Tak ještě můžeš dělat pokusy s autochoke.
Tak ještě můžeš dělat pokusy s autochoke.

-> Jozka: Krom zalepenýho jehlovýho ventilu v karburátoru to většinou projde v kile v pohodě... i po dvou letech 

V MB pošlechtěným 100 oktan od Shell "prošlej" (loňskej listopadovej) bez přísad spotřebován naprosto v pohodě.. Jsem zvědav na 95-ku s "olovem" nějakou srpnovou v sériovce.
-> palinator 20.04.21 13:49:25: odstávka v listopadu tuším že a těměř bez benzínu. ted se nalil verva 100 , namačkala se pumpička. a na první zatáhnutí. vs ta stejná sekačka s listopadovým benzínem bez šance na start ... a ještě vs ta samá sekačka asi 8 let odstavená s puvodním benzínem na pátý zatáhnutí 

-> darklord:
Tak předchozí sekačka chodila, do škodovky dám baterku nebo jí roztlačim a taky jede hned, o koloběžce nemusím mluvit.
Tak předchozí sekačka chodila, do škodovky dám baterku nebo jí roztlačim a taky jede hned, o koloběžce nemusím mluvit.

-> palinator 20.04.21 13:49:25: si moc rozmaznany, mne tych 20 zatiahnuti po zimnej odstavke nikdy neprislo divnych u ziadneho motoroveho pohonu... 

Jsem si tuhle na vás vzpomněl, jak řešíte benzíny a aditiva. Kurvy piče lítaly, když jsem potřeboval natočit našich asi roční sekačku s motorem Honda GCVx 170. Ani za boha, chytlo to snad až na 20. zatažení. Nevim teda, jestli to bylo způsobený trvale puštěným kohoutkem paliva, ale benzín v tom starej nebyl. Ani to po startu moc nehulilo, přišlo mi, jako by tam toho paliva šlo spíš málo.
V tomhle byl teda Briggs 675 s klasickým cupákem mnohem lepší, ten obvykle chytal na první škubnutí, celejch 10 let a bylo mu jedno jestli je -5 nebo 50 na sluníčku. Akorát to teda byl rumpál a ne jako ta tichá EURO5 OHV Honda.
V tomhle byl teda Briggs 675 s klasickým cupákem mnohem lepší, ten obvykle chytal na první škubnutí, celejch 10 let a bylo mu jedno jestli je -5 nebo 50 na sluníčku. Akorát to teda byl rumpál a ne jako ta tichá EURO5 OHV Honda.
-> Crestik: ha, se stavim v mauntfíldovi až pojedu, dik.
-> Milan 136: takže to asi taky tak vidím.. mazání 1:25 cca asi neuškodí a ještě nic nezanáší...
-> Crestik: ono nejde ani tak o degradaci oleje, ale když vím že benzín vydrží akorát ty deklarovaný 3 měsíce a pak je nepoužitelný, tak se zaměřuju na vervu, ale jde mi o to aby ty aditiva nějak neškodily tomu mazání.... Je jasný že když příjdu za měsíc k tomu že tam dvě lžíce oleje ještě kápnu.....
na fichtlu sem jezdil na posledy před 15 lety a v tu dobu ještě benzín byl benzínem a benzínu od hitlera sme se smáli.. dneska je to zlato oproti tomu co prodávají jako bežné palivo :-D
-> Crestik: ono nejde ani tak o degradaci oleje, ale když vím že benzín vydrží akorát ty deklarovaný 3 měsíce a pak je nepoužitelný, tak se zaměřuju na vervu, ale jde mi o to aby ty aditiva nějak neškodily tomu mazání.... Je jasný že když příjdu za měsíc k tomu že tam dvě lžíce oleje ještě kápnu.....
na fichtlu sem jezdil na posledy před 15 lety a v tu dobu ještě benzín byl benzínem a benzínu od hitlera sme se smáli.. dneska je to zlato oproti tomu co prodávají jako bežné palivo :-D
-> Tomaso435: tak tam vždycky trochu čerstvého oleje přilej, ne? Olej prostě v benzínu degraduje, ať je olej nebo benzín jaký chce. Já do 2T motorů leju nějakou směs, možná i 1:20-30, nemám dopředu namícháno, ale když vím, že jsem to za 2 měsíce nevyjel, tak tam prostě trochu oleje šoupnu a hotovo. V kanystru mám jen čistý benzín buď s VIFem, nebo jiným stabilizátorem paliva, všeho podle oka. To není chemická laboratoř, aby kapka navíc vyhodila do vzduchu Vrbětice.
-> Tomaso435: V závodním fichtlu jezdím Vervu a Motul 800.
Pánové, dvoutaktní motor...
jaký máte zkušenosti s provozem na:
Jaký kvalitní olej?
Jaké palivo?
a lijete aditivum?
osobně mám spadeno opět na jediný benzín co používám a to vervu 100, zejména z hlediska dluohodobějšího uskladnení jelikož nepředpokládám že vyjedu nádrž za sezonu.... ovšem netuším jak se k vervě 100 případně s vifem bude stavět dvoutaktní olej... má někdo nějaký osvěčený typ? cenu aditiva ani oleje neřeším. Dík
jaký máte zkušenosti s provozem na:
Jaký kvalitní olej?
Jaké palivo?
a lijete aditivum?
osobně mám spadeno opět na jediný benzín co používám a to vervu 100, zejména z hlediska dluohodobějšího uskladnení jelikož nepředpokládám že vyjedu nádrž za sezonu.... ovšem netuším jak se k vervě 100 případně s vifem bude stavět dvoutaktní olej... má někdo nějaký osvěčený typ? cenu aditiva ani oleje neřeším. Dík
-> Jozka 15.01.21 14:09:25: super
-> Bukaj 15.01.21 17:41:18: no znam tu cesty, kde se necha nekdy zapadnout i na jare :)

-> Bukaj 15.01.21 17:41:18: no znam tu cesty, kde se necha nekdy zapadnout i na jare :)
-> Bukaj: ok, uvidíme, jak u nich funguje to "expedujeme ihned po platbě"..
-> Jozka: Fajné, díky za info :)
Pak se u Tebe někdy stavím a dovezu i Jardovu třetinu - snad dřív, než na Vysočině skončí zima
Pak se u Tebe někdy stavím a dovezu i Jardovu třetinu - snad dřív, než na Vysočině skončí zima

-> Jarda: -> Bukaj: Objednáno, třetina dopravy dělá 33.3333.. platba až při převzetí.

-> Bukaj: Zvolil jsem náhodně - potřeboval jsem tehdy převodovej olej a tři kanystry přihodil "na pak" - někde náhodně, neb jako obykle ve spěchu. A kdyby blízký Shell pumpy neměly jen litrovky, který už mě s*aly, nestalo by se.
Ale jak všichni e-shopujou, lokálně se sortiment zužuje - třeba už i pro Fridex Stabil origo jsem "jít" na Agrozet..
Ale jak všichni e-shopujou, lokálně se sortiment zužuje - třeba už i pro Fridex Stabil origo jsem "jít" na Agrozet..

-> Jozka: Tak zrovna od PEMA jsem Shell HX3 bral pravidelně a dodnes žádný problém s mazáním 

-> Jozka 15.01.21 12:20:56: ano dekuji, do hlinikovych hlav budu dal pouzivat vif
Me prijde, ze se zhorsil mogul extreme 10w40, tak skaredej jsem ho z rapida nikdy nevypoustel :/ ono vyrobce v risi neco vyrabi pro domaci trh a neco jineho, jeste jen tak tak hranicne splnujici specifikace jde na vychdod, my, slovaci, rumuni bulhari jsme pro ne to stejne...
Me prijde, ze se zhorsil mogul extreme 10w40, tak skaredej jsem ho z rapida nikdy nevypoustel :/ ono vyrobce v risi neco vyrabi pro domaci trh a neco jineho, jeste jen tak tak hranicne splnujici specifikace jde na vychdod, my, slovaci, rumuni bulhari jsme pro ne to stejne...
-> Jarda: Dobrá, takže VSPe Power Plus Multishot "litinovej" ?
Jinak po předloňský zkušenosti nákupy "na dálku" raděj dráže, ale blíže u zdroje - na předtím zcela bezproblémovej Shell 15W40 mi u dvou motorů začlo "svítit mazání" a třetí jsem přidřel.. Takže jsem přešel na jinej olej, kterej je relativně drahej, ale prodává ho sousedovo synek..
Jinak po předloňský zkušenosti nákupy "na dálku" raděj dráže, ale blíže u zdroje - na předtím zcela bezproblémovej Shell 15W40 mi u dvou motorů začlo "svítit mazání" a třetí jsem přidřel.. Takže jsem přešel na jinej olej, kterej je relativně drahej, ale prodává ho sousedovo synek..
-> Jozka 15.01.21 10:35:52: jj, tak jestli budes tak hodnej... napis mi cislo uctu a presnou sumu do SZ, diky
Rad bych mrknul na Hnacov, jestli teda letos bude...
Rad bych mrknul na Hnacov, jestli teda letos bude...
-> palinator: ja kupuju zasadne na Kontakt eshopu :-) pac mam sklad / vydejnu cestou.
Na autodily-pema.cz to maj lacinějc a můžete to vzít s nějakejma dalšíma cajkama za jedno poštovný (nebo žádný).
-> Petr Urban: Díky moc za info
Tankuju právě téměř výhradně Vervu, takže sa domnívám, že ten cenový rozdíl oproti olovu by v tomto případě byl neopodstatněný. Ale pokud je tomu jinak, budu rád za podrobnosti.


-> Jarda: Včera jsem u toho usnul, takže realizace až dnes..
-> Petr Urban 14.01.21 12:29:34: kdyz davam vif a k tomu nahradu olova? je to spatne?
-> Jozka 14.01.21 11:16:37: uz jsi objednal? taky bych bral....
-> Jozka 14.01.21 11:16:37: uz jsi objednal? taky bych bral....
-> k.jarek: Pokud liješ 100okt. Verva, tak stačí i jen olovo. Avšak ty aditivace paliva obsazují více mazivostních a čistících složek než obsahuje i samotný 100 oktan.
-> Bukaj 14.01.21 09:28:06: Zatím asi ne, já nějaké zbytky asi mám a bůh ví, jestli letos vyjedu 

-> Bukaj 14.01.21 09:28:06: Ok - objednal bych nejlíp zítra (k sobě), mě přísada akorát dochází.. zbytek SZ..
Borci, na 95 není co řešit, ale má to smysl aj pro 100 oktan, nebo tam je to zbytečné a stačí přidávat enem olovo jako doposud?
-> Jozka 13.01.21 19:48:16: Jo, klidně. Já to budu potřebovat až na jaře do Å (případně do 136GL), takže když to objednáš k sobě, bude to OK (peníze klidně pošlu na účet). Případně jestli se nepřidá i Vítek?
-> 11mAjA11: Ja to pouzivam taky k plny spokojenosti...

Krásná tartan barva..taky to tak mám

Rádo se stalo ... budete spokojení a motor taky. A zase budete mět krásné svíčky jak kdysi s dobrými palivy před desetiletími.
-> Petr Urban 13.01.21 12:26:11: Mě taky..
-> Bukaj 13.01.21 17:00:02: Bychom mohli sloučit poštovný a pak si předat - teda jestli neplánuješ si kamsi do Liberce zaskočit na otočku..
-> Bukaj 13.01.21 17:00:02: Bychom mohli sloučit poštovný a pak si předat - teda jestli neplánuješ si kamsi do Liberce zaskočit na otočku..

-> Bukaj 13.01.21 17:00:02: Taky se mi to líbí.
-> Kocvin 13.01.21 12:05:47: Jo, BRC.
-> Petr Urban: To vypadá zajímavě, je to "all in one" - včetně náhrady olova.
Asi to vyzkouším, díky za tip
-> Petr Urban: To vypadá zajímavě, je to "all in one" - včetně náhrady olova.


Ideální aditivace do všech typů litinových hlav :
www.millersoils.cz/vspe-p ower-plus-multishot
Ideální aditivace do všech typů hliníkových hlav OHV :
www.millersoils.cz/aditiv ace-benzin-ecomax
aditiva.heureka.cz/vif-su per-benzin-aditiv-500-ml
Mnoho let používám všechny typy a mám s tím ty nejlepší zkušenosti : sací kanály i ventily zcela čistý kovový povrch bez jediné částečky. Domazaný sedla, pístní sada, měřitelné snížení spotřeby a snížení emisí u jekéhokoliv motoru. Prakticky mnoho let už do ničeho neliji jen čistý benzín a benzín tankuji pouze na Benzině, dlouhodobě nejlepší výsledky a nejnižší spotřeba.
www.millersoils.cz/vspe-p ower-plus-multishot
Ideální aditivace do všech typů hliníkových hlav OHV :
www.millersoils.cz/aditiv ace-benzin-ecomax
aditiva.heureka.cz/vif-su per-benzin-aditiv-500-ml
Mnoho let používám všechny typy a mám s tím ty nejlepší zkušenosti : sací kanály i ventily zcela čistý kovový povrch bez jediné částečky. Domazaný sedla, pístní sada, měřitelné snížení spotřeby a snížení emisí u jekéhokoliv motoru. Prakticky mnoho let už do ničeho neliji jen čistý benzín a benzín tankuji pouze na Benzině, dlouhodobě nejlepší výsledky a nejnižší spotřeba.
-> Bukaj: Ty tam máš BRC ?
-> Bukaj 13.01.21 10:12:20: Nikdy jsem to moc neřešil, tu 95 jsem dával do MB, LS i 120L, občas 98 taky do všeho.. rozdíl, no.. měl jsem dojem, že na výživnější palivo byl o kousek delší dojezd. Nějakej rozdíl k lepšímu na 100 oktan pociťuju tak leda u černýho bleska (vloni jsem si koupil nádrž na zimu a pak ještě dvě..).