skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
felicia nestartuje.
ANO BYL TO SNÍMAČ OTÁČEK, FELDA ZASE JEZDÍ JAK ZA MLADA, DNES NAJETO PŘES 100 KM, DÍKY!!!
-> vlcak135l: Moc to prožíváš. Pokud motor točí jak zběsilej, nechytne a ani neslíbí, tak je to na 99% snímač otáček na klice nebo teplotní čidlo. Kdyby odešla lišta, vždy aspoň slíbí nebo se bude neochotně převalovat na dva válce (lišta má 2 cívky a válce 2+2). Kdyby to bylo relé, jsi schopen ho nouzově překlenout pomocí kusu drátu a dvou fastonů. Ze spodní strany máš dokonce i jeho schéma, co je cívka a co spínaný obvod. :)
edit: čidlo teploty zase nouzově vyřešíš jeho odpojením. Sice to bude žrát, ale dojedeš.
A co se týče čidla otáček, raději vzít jetý z vrakáče.
edit: čidlo teploty zase nouzově vyřešíš jeho odpojením. Sice to bude žrát, ale dojedeš.
A co se týče čidla otáček, raději vzít jetý z vrakáče.
-> vlcak135l: To ano, ale jak píšeš, neni to pravidlo. Tzn.zatim to funguje, ta výměna je spíše kvuli vyloučení a je relativně dobře přístupná a cenově dostupná.
ale když pootočím klíčkem tak palivové čerpadlo hučí a pak to ve skříňce cvakne, to znamená, že to relé spíná?
-> vlcak135l: Ano
To relé je v pojistkové skříňce, že jo?
-> vlcak135l: Zkus vyměnit i relé palivovyho čerpadla. (Čerpadlo v nádrži může taky občas zlobit.) Ale prvně bych šel to relé zkusit vyměnit.
Tak se stalo přesně čeho jsem se bál nejvíce. Dnes mi nastartovala na první šťouch. Nevím, jestli má cenu něco vyměňovat a zkoušet. Protože přesně tohle se mi stalo před 3 roky na Astře. Závadu jsem řešil dva roky, dal jsem do ní asi 15 000, vše myslitelné jsem vyměnil a k ničemu to nevedlo. Vždycky mě nechala na tom nejhorším místě a druhý den zase jela. Dvakrát jsem jí dal mechanikovi na měsíc ať s ní jezdí a nic se nestalo, jakmile mi ji vrátil, tak jak naschvál to druhý den udělala znovu. Nakonec skončila ve šrotu.
Feldy by mi bylo líto dát do šrotu, protože je to combi magic v krásným stavu, ale nemám sílu řešit podobný martýrium. Myslíte, že když funguje, když jí dám na diagnostiku, že to něco ukáže? Jelikož bydlím v Praze, tak už mám strach s ní jezdit. Nevíte někdo o někom v Praze, nebo na Kladně, kdo ještě dělá feldy? O peníze by mi až tak nešlo, ale potřebuju někoho zkušeného, kdo by mi pomohl. Protože jinak to auto je zralý tak na díly. Díky moc....
Feldy by mi bylo líto dát do šrotu, protože je to combi magic v krásným stavu, ale nemám sílu řešit podobný martýrium. Myslíte, že když funguje, když jí dám na diagnostiku, že to něco ukáže? Jelikož bydlím v Praze, tak už mám strach s ní jezdit. Nevíte někdo o někom v Praze, nebo na Kladně, kdo ještě dělá feldy? O peníze by mi až tak nešlo, ale potřebuju někoho zkušeného, kdo by mi pomohl. Protože jinak to auto je zralý tak na díly. Díky moc....
-> vlcak135l: uz tehdy se blbe shanel a to bude uz 10let.. nejlip z vrakace koupit pokud nekde jeste rozebiraj feldy.
pojistky jsem zkusil a cerpadlo jde, zkusím koupit ten snímač, dá se sehnat ještě prvovýroba?
-> vlcak135l: no to neznamena ze nemohl odejit jestli to byla nejaka cinska druhoska... me na felde odesli dva taky v rozmezi mesice, pak jsem dal starsi origo a byl klid....taky zkus kouknout na pojistky a jestli jede cerpadlo kdyz zapnes zapalovani.
diagnostiku nemám a snímač klikovky se měnil nový před týdnem
Jestli mas diagnostiku tak to zkus... casto u feldy odchazi snimac polohy klikovky, je navrchu na prevodovce.
Ahoj, potřebuji poradit, dnes mi za jízdy chcípnul motor u felicia 1,3 mpi 50kw. Startér funguje, baterie je nabitá. Parkovat můžu do neděle kvůli modrým zonám. Než ji odtáhnu, tak bych chtěl zkusit ji opravit sám. Jediné co mě napadá, zapalovací lišta? Ta lišta nahrazuje rozdělovač i tu kostku trafo?