skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Zpětný chod motoru
-> COL: A není právě ten vznět možný jen v opačném směru otáčení právě kvůli jinému časování ventilů při otočce "vzad"?
-> Bukaj 15.07.22 15:22:45: Jenze nejak se musime vyporadat s tim, ze motor na volnobeh bezi. Takze podle toho, kdy ten diesel vznet nastane by ten motor bud nesel zastavit vypnutim zapalovani, nebo, pokud by vznet nastaval az tak brzo, ze roztaci motor opacne, by volnobeh nefungoval vubec....

-> COL 12.07.22 22:19:47: No, směs se zapaluje na stejném principu, jako u dieselového motoru - při určitém tlaku a teplotě dojde k samovznícení - to by i vysvětlovalo, proč to dělá jen za horka a proč to moje 130LPG nikdy nedělala (nemá pořádné kompresní tlaky)

-> Tom Troll: Já takhle jednou roztočil crystala naopak, když jsem to udávil při couvání.. 

-> King 12.07.22 12:05:12:
To jde udělat u dvoutaktu. Křoviňák dokážu správnou manipulací s vypínačem roztočit opačně docela spolehlivě... jen má menší otáčky.
To jde udělat u dvoutaktu. Křoviňák dokážu správnou manipulací s vypínačem roztočit opačně docela spolehlivě... jen má menší otáčky.
Když se udusí do kopce naložená Tatrovka nebo jakejkoli obdobnej předpotopní diesel (a že to dá práci
) tak se zpětným chodem motor bez potíží roztoči pozpátku, ale tam je to na rozdíl od LPG benzínu naprosto přirozeně a vysvětlitelné.
Slyšel jsem storku kde to nějakému makáčovi nedoteklo a nedošlo mu proč má 8 kvaltů dozadu a jeden dopředu, a 111ku asi po pár desítkách km zadřel 



Mě jednou klada přes naviják roztočila obráceně motor traktora (Z7701). Kourilo to skrz filtr, dost mě to vyděsilo.
-> King 12.07.22 12:05:12: No, to, co jsem videl na te citovane benzinove 120 bylo ve spravnym smeru, ale bylo to takovy poprdlavani na supernizkejch otackach - proste sem tam zapal. Ovsem to, co popisuju na tom lpg motoru s reverznim chodem, je kratke "zavrceni" docela do otacek - alespon 1500. Strasne by mne zajimalo, o co se ta smes zapaluje....
-> COL 12.07.22 22:12:53: Tak já zase pochopil tebe, že píst jde špatným směrem.
Akorát to při opačným směru špatně maže.

Akorát to při opačným směru špatně maže.

-> Eidy 12.07.22 21:24:51: No, ale to je preci to, co rikam, ne...? Kinga jsem naopak pochopil tak, ze rika, ze nezalezi na smeru otaceni a motor cerpa (zapalovani nechme stranou) stale stejnym smerem.
-> COL: Pokud bys měl podobný (zrcadlově) časování, tak by to bylo jedno. Představ si to pozpátku. Pist jde dolů, otvírá výfuk, odtamtud si vezme směs, pist jde nahoru, samozápal, píst jde dolů a při pohybu nahoru to vyfoukne do sání.
-> King: To bylo divný, kdyby to tak bylo - teda u 4t... ventily se přeci otevírají stejně, ale pisty jdou v tu chvíli opačně.
-> COL 11.07.22 22:32:13: Samozapaly mi vzdycky tocily motor "spravne ". Akorat me tak napada, ze prece motor bez ohledu na smer toceni saje a vyfukuje stejne, maximalne to rozhodi casovani ventilu (?)
-> COL:
asi víc oktanů...
asi víc oktanů...

-> Bukaj: Nevím obecně, ale dedova 120ca prdlala na samozapaly (na benzín) v normalnim směru...
-> COL: Ten opačný směr otáčení je při samozápalech vlastnost, ne? Alespoň u toho Malucha to tak vždy bylo...
Keď je horúco tak u mojej felicie 1,3 mpi/lpg sa vyskytujú samozápali dalo by sa povedať že pravidelne.
-> Bukaj: Muj motor v sedivem. Kraburator tam je. Hlavne divny je na tom opacny smer otaceni :)
-> COL: Se samozápaly jsem se setkal zatím jen u Malucha (normálně na benzín) za velkých veder. 130LPG provozuju s karburátorem bez odpojovače volnoběhu a zatím jsem samozápaly nezažil.
Jinak netuším, o jakém motoru píšeš, ale asi to nebude karburátorová škodovka, když píšeš o nějakém senzoru podtlaku...
...nicméně "chcípat" motor uzavřením ventilu LPG je minimálně u škodovky problematické, neboť v hadici je dostatek plynu na ujetí desítek až stovek metrů, natož na běh naprázdno, takže po uzavření ventilu by motor ještě několik (možná desítek) vteřin běžel.
Jinak netuším, o jakém motoru píšeš, ale asi to nebude karburátorová škodovka, když píšeš o nějakém senzoru podtlaku...
...nicméně "chcípat" motor uzavřením ventilu LPG je minimálně u škodovky problematické, neboť v hadici je dostatek plynu na ujetí desítek až stovek metrů, natož na běh naprázdno, takže po uzavření ventilu by motor ještě několik (možná desítek) vteřin běžel.
Jinak odstavení motoru vypnutím LPG vemtilu místo vypnutí zapalování, to samozřejmě řeší a odpadá tak i rezidualni lpg smrad.
Tak nějakej tlak ty klapky udrží, a než se zničí - tak je to málo a muselo by to běžet déle. To je můj tip
Navazu na diskuzi, která se před casem odehrala u diskuze o odpojovaci volnobehu...
Tak jsem tu bizarnost, na kterou jsem mel podezření, ze se sem tam deje, konečně viděl na vlastní oči při nastavování lpg zplynovace po výměně membran. Po vypnutí zapalování z otáček lehce nad 1000 se motor zastavil a následně s nepatrnou prodlevou a slysitelnymi detonacemi roztočil asi na 1.5s na druhou stranu, čehož jsem viděl doběh po příchodu k motoru.
. Budí to zajímavé otázky-např. o co se to zapaluje, dal dovedu si představit, že to chvíli může jet na směs, co po vypnutí zapalování skončila ve výfuku, ale je zajímavý, že to nedělá paseku v sani ani mi to neznici senzory podtlaku pod klapkou, protože klapky jsou zavřený a nemá to moc kam unikat... atd...
Tak jsem tu bizarnost, na kterou jsem mel podezření, ze se sem tam deje, konečně viděl na vlastní oči při nastavování lpg zplynovace po výměně membran. Po vypnutí zapalování z otáček lehce nad 1000 se motor zastavil a následně s nepatrnou prodlevou a slysitelnymi detonacemi roztočil asi na 1.5s na druhou stranu, čehož jsem viděl doběh po příchodu k motoru.
