skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Hlava Fabia junior 1.0mpi
Díky!
-> Peckin: Pracovní postup
- odmontovat kryt motoru
-odmontovat víko ventilů
-otočit klikovým hřídelem tak, aby se ventily u 4. válce
překrývaly (sací ventil otevírá a výfukový zavírá).
- u 1. válce povolit kontramatice nastavovacích šroubů
vahadel.
- nastavovací šrouby vahadel vyšroubovat až do ztráty
kontaktu vahadla s ventilem.
- nastavovací šrouby obou vahadel lehce zašroubovat
až do obnovení kontaktu vahadla s ventilem. Postupné
zmenšování vůle kontrolovat vykyvováním seřizovaného
vahadla. Přesnou polohu kontaktu určuje bod,
kdy právě zmizí vůle.
- z tohoto bodu dotáhnout nastavovací šrouby o dvě
otáčky. Kontramatice utáhnout momentem
13 Nm.
- U zbylých válců provést nastavení podle následující
tabulky...
Fabia 1.4 MPI, výměna těsnění pod hlavou, nastavení ventilů
Po namontování nových hydraulických zdvihátek nesmí
být motor po dobu 30 minut startován. Hydraulické vyrovnávací
prvky si musí sednout (jinak mohou ventily zůstat
trvale otevřené a hrozí jejich dosednutí na píst).
- namontovat víko ventilů a kryt motoru
- nejdříve po 30ti minutách nastartovat
- nepravidelné zvuky ventilů během startu jsou normální, do pár minut nebo po zvýšení otáček by měly samy zmizet.
- odmontovat kryt motoru
-odmontovat víko ventilů
-otočit klikovým hřídelem tak, aby se ventily u 4. válce
překrývaly (sací ventil otevírá a výfukový zavírá).
- u 1. válce povolit kontramatice nastavovacích šroubů
vahadel.
- nastavovací šrouby vahadel vyšroubovat až do ztráty
kontaktu vahadla s ventilem.
- nastavovací šrouby obou vahadel lehce zašroubovat
až do obnovení kontaktu vahadla s ventilem. Postupné
zmenšování vůle kontrolovat vykyvováním seřizovaného
vahadla. Přesnou polohu kontaktu určuje bod,
kdy právě zmizí vůle.
- z tohoto bodu dotáhnout nastavovací šrouby o dvě
otáčky. Kontramatice utáhnout momentem
13 Nm.
- U zbylých válců provést nastavení podle následující
tabulky...
Fabia 1.4 MPI, výměna těsnění pod hlavou, nastavení ventilů
Po namontování nových hydraulických zdvihátek nesmí
být motor po dobu 30 minut startován. Hydraulické vyrovnávací
prvky si musí sednout (jinak mohou ventily zůstat
trvale otevřené a hrozí jejich dosednutí na píst).
- namontovat víko ventilů a kryt motoru
- nejdříve po 30ti minutách nastartovat
- nepravidelné zvuky ventilů během startu jsou normální, do pár minut nebo po zvýšení otáček by měly samy zmizet.
Můžete prosím ještě poradit jak seřídit ventily? Pokud se nepletu tak tahle strojovna má hydroštely ale nějaké základní seřízení se na tom stejně dělá.
Ty 4 matky M8 u převisu hlavy doporučuji na 25Nm a to už při prvních 90st., po druhém dotažení o 90st. opět přejít po 25Nm. Pod všechny hlavy šroubů i matek dobře máznout olejem.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Takhle bych to nebral, ono to tam není zrovna přehledně uvedený. Snadno se ty jednotlivé kolonky přehlédnou.
-> růža: Jo no, hlavně jsem kokot, že jsem to měl celou dobu před rypákem a nevěděl jsem o tom... Demence 

Díky! Nový spojovací materiál bude samozřejmostí.
v LKQ píšou skutečně stejnej postup
1) 20 Nm
2) 90 °
3) 90 °
4) Nakonec na 20 Nm ty 4 matky hlavy.
A nový šrouby i matky bys měl dát...
1) 20 Nm
2) 90 °
3) 90 °
4) Nakonec na 20 Nm ty 4 matky hlavy.
A nový šrouby i matky bys měl dát...
Ahoj,
Jsou u této fabie stejné utahovací momenty šroubů hlavy válců jako u favorita? Čeká mě výměna těsnění pod hlavou. Mám tu příručky na favorita tak jestli se tím můžu řídit i u Fabie nebo ne.
Díky
Jsou u této fabie stejné utahovací momenty šroubů hlavy válců jako u favorita? Čeká mě výměna těsnění pod hlavou. Mám tu příručky na favorita tak jestli se tím můžu řídit i u Fabie nebo ne.
Díky