
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Spotreba na kratke trasy
-> palinator: 

-> minno:
Tak ty neřízený systémy jsou rády že se s bohatostí přiblížej požadované hodnotě aspoň za ideálních podmínek. Za studena je úspěch když to nastartuje.
Tak ty neřízený systémy jsou rády že se s bohatostí přiblížej požadované hodnotě aspoň za ideálních podmínek. Za studena je úspěch když to nastartuje.
-> minno:
Z aut, s kterejma jsem toho najezdil víc, má moje sériová užovka nárůst spotřeby v režimu zimního popojíždění bezkonkurenčně největší - embéčka ani 110LS (i když SEDR) takovou eskalací netrpěly, o strojích jako byl Forman jednobod ani nemluvě. Sice teda nejel, ale spotřebou se vešel do 5lt/100km, ať se s ním provádělo cokoliv kdykoliv.


Tak 15 rokov dozadu jazdil cez zimu mojou škodovkou brácho za frajerkou, 5 km tam, 5 km nazad. To bola vtedy ešte bežná 120L so SEDRom.
A cesty bývali ešte častejšie zasnežené ako dnes.
A veľmi sa čudoval a nechápal, ako musí furt tankovať po pár kilometroch.
No, karburátorová škodovka žere v zime na krátke trasy jak tank, myslím že ďaleko viac ako akékoľvek iné moderné auto.
V časoch, keď som ešte jazdil aj ja škodovkou v zime a vymenil som SEDR za LEKR, tá spotreba šla v zime celkom slušne dole... A o chovaní za studena ani nehovorím.
A cesty bývali ešte častejšie zasnežené ako dnes.
A veľmi sa čudoval a nechápal, ako musí furt tankovať po pár kilometroch.
No, karburátorová škodovka žere v zime na krátke trasy jak tank, myslím že ďaleko viac ako akékoľvek iné moderné auto.
V časoch, keď som ešte jazdil aj ja škodovkou v zime a vymenil som SEDR za LEKR, tá spotreba šla v zime celkom slušne dole... A o chovaní za studena ani nehovorím.
-> dragon_cb_cz: Já se nedostal s 1,6 přes 7 (pokud teda nebyla mrtvá lambda). Ale je fakt, že trasy do 5km jsem s ní nikdy nejezdil.
-> saskyn2: Tak 1.6 nemůžu hodnotit, ale s 1.3 jsem se snad přes 8 nedokázal dostat ať jsem prasil jakkoliv. Sice to vůbec nejede, ale na ekonomiku provozu OK.
At je zima nebo léto jezdím taky za 10 - 12 akorát ne karburátorovým vozem, ale MPi V6kou 

-> dragon_cb_cz: byla to 1.6 a krátký vzdálenosti to běžně jezdilo i víc jak 10, jak tomu chyběl výkon tak tomu dávala. 1.3 sice byla mín žíznivá, ale zase to výkonově byla o to větší tragedie.
-> saskyn2 01.01.22 19:10:45: Jako že s tou Feldou jezdila za 10? To jsi se jako rodinný mechanik moc nevyznamenal teda, to tam musela mít něco hodně špatně (pokud to byla 1.3, s 1.6 zkušenost nemám).
-> darklord: tak o 25% to je kurevsky rozdíl, ale aspoň má řidič pocit že je to eko
. Celkovou spotřebu jsem občas počítal na ujetou nádrž a od toho co ukazoval palubák, se to lišilo o nějakejch 0.3 - 0,4 to je celkem houby, pro představu mi to bohatě stačí

-> darklord 02.01.22 00:49:31: asi tak...mne keca palubak asi 0,5l do minusu...a to ci v lete alebo v zime.
X x kontrolovane podla tankovania. V podstate o nic nejde ale za tie roky vysledovane.
X x kontrolovane podla tankovania. V podstate o nic nejde ale za tie roky vysledovane.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: i20 daka, viem ze je to na naftu a je zelene 

-> darklord: Co mate za hjundaje? Neco noveho alebo volaku haraburdu staru? Na i30 i na stary i40 mi palubak sedel tak v toleranci 5 %max...
-> Cumper: palubak? To si mozes hadzat gulicky. Na hnujdaji zeny palubak v klude ukazuje o 25% menej ako je realna spotreba podla tankovania, na tojote to tiez keca aj ked nie az tak moc. Bud pocitaj podla tankovania, alebo ser na to...
Benzíňák bude za studena asi vždycky žrát jako svině....
Teď jezdím po městě (jízdy cca 3km a zase chcípnout/stratovat) fabii 1.4 16v v automatu :D a když jsem jezdil tejden vyloženě jenom město tak tam bylo 11l/100
Passat B5 1.8T 14l/100
Octavia 1.9 Tdi 66kw Alh 6,7 / 100
Feldy a ostatní nevím, tam nemám palubák
Teď jezdím po městě (jízdy cca 3km a zase chcípnout/stratovat) fabii 1.4 16v v automatu :D a když jsem jezdil tejden vyloženě jenom město tak tam bylo 11l/100
Passat B5 1.8T 14l/100
Octavia 1.9 Tdi 66kw Alh 6,7 / 100

Feldy a ostatní nevím, tam nemám palubák


Jsem rad ze je vse jak ma byt 

Ale na druhou stranu je krutý že 210k oktávka mojí pani při stejných podmínkách/rychlostech žere polovinu toho co jí kdysi žrala benzínová felicie která navíc váží polovinu

-> tomvm: Tvl.v životě nemůžeš srovnávat tohle s TDI 

-> tomvm: Nojo, ale kolejnice má na rozdíl od škodovky velmi pokročilej menežment motoru 

Diky za odpovedi, jde o to ze 2.0TDI to sjede skoro za polovinu, tak jen jestli je to v poradku, dekuji vsem
-> Matthes, záškodník z TechWebu 01.01.22 13:29:00: V manuálu od Saaba je dokonce graf, kde jsou vykreslený křivky jak postupně klesá s ohříváním motoru podle toho při jaké teplotě vyjíždíš. A rozdíl +10 a -10 je fakt ohromnej.
Pamatuju si, že pred 20.lety jsem jezdil do prace s karburatorovym fackem po nasich. Udržovaný kus, a spotřeba v zimě klidně 10litru. Jednak jsem to nastaroval aby odmrzlo čelní sklo, jednak krátký cesty, a taky kdyz to klouže clovek jede o kvalt níž, vic odspodu. A taky si obcas zahrabe zablbne ... Takze než na 100km, he lepší brat to na hodinu..
Vsak se staci svezt necim modernim s palubnim pocitacem... jak vyjedu, jsem treba na 10 litrech a treba za 20 km uz to pise 4 litry, ani ne kolikrat...
-> tomvm: Při tomto stylu ježdění v zimě je ta spotřeba těch 10-12 podle mě úměrná té krátké trase, na sériové 120L ´88 to v zimě mám stejně. Delší trasa v létě kolem 6, stejně jak ty, krátké v zimě furt 10.
To je pochopitelně tak... Mám taky velkej karburátor a 5q 120, při delší cestě lechtání 100, 110 na dálnici to dává pod 6 l/100, na nádrž 500km.
Teď s tim ale jezdim do práce, každej den 40km, kodrcání po okreskách s konstantnim bržděnim a akcelerací, počítám km vůči každýmu tankování a vychází mi někde lehce pod 8 l/100. Ten rozdíl ale je že prvních pár minut je na sytič a v tom momentě to žere i trávu kolem silnice... tipoval bych tak 15l/100, a pokud jezdíš krátce tak se to v tom velmi znatelně promítne.
Taky je duležitý pochopit že steudenej vzduch v karburovanym systému na sebe jednoduše naváže víc molekul benzínu protože je smrsknutej, takže pokud nemáš kravskej předehřev sání a nesaješ výhradně horko, tak to bude v zimě vždy brát o trochu víc.
Teď s tim ale jezdim do práce, každej den 40km, kodrcání po okreskách s konstantnim bržděnim a akcelerací, počítám km vůči každýmu tankování a vychází mi někde lehce pod 8 l/100. Ten rozdíl ale je že prvních pár minut je na sytič a v tom momentě to žere i trávu kolem silnice... tipoval bych tak 15l/100, a pokud jezdíš krátce tak se to v tom velmi znatelně promítne.
Taky je duležitý pochopit že steudenej vzduch v karburovanym systému na sebe jednoduše naváže víc molekul benzínu protože je smrsknutej, takže pokud nemáš kravskej předehřev sání a nesaješ výhradně horko, tak to bude v zimě vždy brát o trochu víc.
-> darklord: A za 14 dní bude další dotaz - je normální, že při těhlech trasách (s 2ma - 3ma startama na každý trase, protože se cestou stavuju na nákup, pro cigára a podobně) mám mrtvou baterku, i když je skoro nová. A to mám cestou zapnutej jen větrák (naplno), rádio a vyhřívání zadního okna. :-D
V obdobným režimu kolem kostelní věže dávám v létě nejmíň 9 l/100, v zimě i skoro 15... Na 10 jsem se dostal začátkem prosince až jízdama á 20 km (se 120L SEDR).
A je to tu zase. Prisla zima. Auto vela zere. Kazdorocny evergreen. Tak jazdi na bicykli alebo peso, ked budes jazdit 5km starou rarohou na studeno, tak 10/100 je este celkom maly zazrak.
Ahoj, chtel bych se zeptat vas na spotrebu auta jestli je v poradku, zda se me ted pres zimu velka. Mam skodu 105, se snizenou hlavou, karbec SEDR130, 5q. Vykon za me v poradku, jede do vetsich kopcu na 4rku, zadny cukani, do otacek jde taky dobre. Na dalku cca 200km jsem spocital spotrebu 5,8 a to jsem jel normalne cca 100vkou kde to slo, zadny lenoseni. Ale jak jezdim ted kratke trasy, priblizne 5km a necham vychladnout motor a znova 5 km a necham vychladnout motor, tak mam spotrebu 10-12 na 100km. Trasa je i hodne kopcovita. Je ta spotreba v poradku, nebo mam hledat nekde problem?