skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
sání škoda 136
prohledat
56 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 16.11.2021 do 21.11.2022, založil/a Striker123
-> Robert 106: Někde mám vytočený hliníkový kroužky na navaření...
-> Tom Troll: Mnohem jednodušší způsob je vyvrtat do domku termostatu díru za zadní rovné strany u horního okraje. Materiálu tam není moc, ale už spolehlivě mi to funguje třetí sezónu. Co jsem pak koukal na různé fotky tak nejsem jediný kdo to tak řešil.
-> Bukaj 21.11.22 15:24:23: Neviem ako to povedať, ale je až zarážujúco smutné o tom vôbec len čítať

-> Bukaj 21.11.22 15:41:41: Tak to som asi prasojazdec na entú, lebo SEDR mi vždy vydržal čistý len veľmi, veľmi krátky čas
Chvalabohu, je to už roky len dávna minulosť.
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: To bude ono.


-> Bukaj 21.11.22 15:41:41: Tak to som asi prasojazdec na entú, lebo SEDR mi vždy vydržal čistý len veľmi, veľmi krátky čas

-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: To bude ono.
Hadice předehřevu sací - Favorit/Felicia
-> darklord: Pokud jezdíš jen po rovných silnicích, moc neakceleruješ, nebrzdíš a neřežeš zatáčky, tak vydrží hezkej docela dlouho...
Nebo jezdit na LPG - to z něj nic neteče

Nebo jezdit na LPG - to z něj nic neteče

-> minno: Hadice jsou z Favorita a pokud bys potřeboval originály tak mám 

-> Bukaj: aha, takze chyba nie je v mojom prijimaci, ale ten karbec je humusak uz by design...
-> Tom Troll 21.11.22 11:01:12: Asi nerozumím otázce...
...měl jsi nejspíš na mysli, kdy se uzavírá ventil odvětrání plovákové komory?
To je při úhlu 15° otevření klapky I. stupně.
Kanadské karburátory (a tuším, že i karburátory pro novější TAZ 1500) tam v otvoru odvětrání mají vyřezaný závit a v něm nátrubek.
Nicméně zde jde pouze o odvod výparů. Plech pod karburátorem zachytává kapky paliva, které stékají po stěně komory v důsledku naklánění vozu, otřesů a následného vzlínání benzinu přes papírové těsnění víka, případně při přeplavování karburátoru v důsledku defektu (netěsný jehlový ventil, poškozený plovák či jeho závěs, ...)
Také stéká palivo, vycákané při náklonech a vibracích do sedla ventilu odvětrání, po hřídelce tohoto ventilu (po otevření ventilu při brzdění motorem nebo volnoběhu) a dále po páčce, ovládající tento ventil.
Takže ani při připojení podtlakového odsávání na otvor ventilu odvětrání nezabráníš stékání a odkapávání paliva na plech pod karburátorem (případně sání u osmikanálu)...
...měl jsi nejspíš na mysli, kdy se uzavírá ventil odvětrání plovákové komory?
To je při úhlu 15° otevření klapky I. stupně.
Kanadské karburátory (a tuším, že i karburátory pro novější TAZ 1500) tam v otvoru odvětrání mají vyřezaný závit a v něm nátrubek.
Nicméně zde jde pouze o odvod výparů. Plech pod karburátorem zachytává kapky paliva, které stékají po stěně komory v důsledku naklánění vozu, otřesů a následného vzlínání benzinu přes papírové těsnění víka, případně při přeplavování karburátoru v důsledku defektu (netěsný jehlový ventil, poškozený plovák či jeho závěs, ...)
Také stéká palivo, vycákané při náklonech a vibracích do sedla ventilu odvětrání, po hřídelce tohoto ventilu (po otevření ventilu při brzdění motorem nebo volnoběhu) a dále po páčce, ovládající tento ventil.
Takže ani při připojení podtlakového odsávání na otvor ventilu odvětrání nezabráníš stékání a odkapávání paliva na plech pod karburátorem (případně sání u osmikanálu)...
-> darklord: Maso tam má necelý cm, takže je čidlo bezpečné pod vodou, jestli se správně pamatuju. Každopádně to ukazuje tak jak by mělo. 

-> Polyš 20.11.22 17:19:38: Ja som tú hadicu už v 2013 nezohnal, tak som to vyriešil takto a mám to tak dodnes. Ale z čoho tie hadice sú, to netuším

-> Tom Troll: a dostanes sa do vody? Lebo ked len vyvrtas dieru tak to fungovat nebude pokial cidlo nebude v kontakte s vodou. Nieco ukazovat bude, lenze kvoli vzduchovej izolacii bude udaj hodne skresleny.
-> Robert 106: A 8k hlava má dost masa na to navrtat a vyrobit závit do hlavy pro čidlo před domek zhruba ve stejných místech jako ho má 5k 

-> Bukaj 11.01.22 09:00:53: Ad odkapy, v jaké pozici otevření komor se otevírá ventilace plováku? Má tam kanadský karburátor nějakou modifikací v rámci odsávání zpět do sání? Jestli by tam nešel také jednoduše i na běžných sedrech vytočit závit na nátrubek, ventilaci odvést, a úkapy přez pružinu eliminovat? 

-> Bukaj 20.11.22 18:17:25: Pre teba a pre mňa kto to má od teba určite nie.

Jenom dodám, ikdyž to může někomu připadat jako podřadné řešení,
pokud nemáte k dispozici domek termostatu s vývodem tak dobře poslouží
hadice k topení z favorita a obyč T-čko na hadice umístěné za trubkou z termostatu
tak aby se na něj šlo dostat okolo hlavy. Sedí to pěkně - funguje taky.
A že se dá z Viky udělat pumpa alá 136 jsem u tady taky někde dával.
pokud nemáte k dispozici domek termostatu s vývodem tak dobře poslouží
hadice k topení z favorita a obyč T-čko na hadice umístěné za trubkou z termostatu
tak aby se na něj šlo dostat okolo hlavy. Sedí to pěkně - funguje taky.
A že se dá z Viky udělat pumpa alá 136 jsem u tady taky někde dával.
-> Bukaj: Až ti povezu karbec,tak si ji určitě vemu.Dík.
-> isti: Ale vysloveně nedostatkové to také není...

-> Bukaj: Samozrejme,ale nerastie to na každom strome.

-> Polyš: Asi nejlíp origo, ne?
Pár jich ještě mám, až se někdy stavíš, tak tu na tebe bude čekat, jestli to nespěchá...
Pár jich ještě mám, až se někdy stavíš, tak tu na tebe bude čekat, jestli to nespěchá...

-> Polyš: najlepsie bude si tam urobit nejaku zohybanu trubku a hadicami ju len prepojit, lebo original hadica je pozohybana ako paragraf, to asi z rovnej hadice len tak nezmotas, a teda ma na kazdom konci inu hrubku...
Není to přímo tohle téma.Máte nějaký tip z čeho hadici mezi vyhřívané sání a termostat na Škodu 136 zadohrab.
Pozdně socialistické hospodářství... kdo by se obtěžoval s investicí do něčeho co "nějak" funguje a beztak to všichni koupí, protože jim nikdo nic lepšího nenabídne...
-> minno: No, nevím.
Když vidím, jaký hnůj mi občas lidi nosí na repas (vymontováno z funkčního vozu
)...
...ale pak o to víc potěší zpětná vazba...

Když vidím, jaký hnůj mi občas lidi nosí na repas (vymontováno z funkčního vozu

...ale pak o to víc potěší zpětná vazba...

-> Bukaj: Asi to bude tak nejako. A na druhej strane, ak by bol ten SEDR tesnosťou a rovnosťou na úrovni hliníkového LEKRa, možno by fungoval ešte horšie
Keďže SEDR funguje často výborne práve v "nálezovom" stave s rôznymi netesnosťami, ktoré všetkým tým neduhom napomôžu a zrazu funguje aj to, o čom sa užívateľovi nového kusu môže len snívať


-> minno: Tak asi z technologických důvodů - tlakově lité hliníkové odlitky se tu sice dělaly, ale možná tak složitý a jemný odlitek, jako je karburátor, asi neuměli - respektive byla by vysoká zmetkovitost? To vše jen mé domněnky...
Ale v licenci Pierburg /LEKR dělali už od poloviny 80. let. Nicméně asi by museli udělat komplet nové formy na výběhový SEDR (který ve výrobě vydržel až do 21. století), aby jej mohli odlévat z Al...???
Ale v licenci Pierburg /LEKR dělali už od poloviny 80. let. Nicméně asi by museli udělat komplet nové formy na výběhový SEDR (který ve výrobě vydržel až do 21. století), aby jej mohli odlévat z Al...???
-> Bukaj: Veru pravda. Je to blbá konštrukcia. To aj ono.
Prečo sa vlastne v časoch SEDRa nepoužívala hliníková zliatina? Neboli na to v ČSSR technológie? Ten karburátor by dosahoval omnoho lepších kvalít.
Prečo sa vlastne v časoch SEDRa nepoužívala hliníková zliatina? Neboli na to v ČSSR technológie? Ten karburátor by dosahoval omnoho lepších kvalít.
Tak u SEDR/EDSR je průšvih to papírové těsnění víka ve spojení s měkkými zinkovými odlitky tělesa a víka - to nemůže něco tak vzlínavého, jako je benzín, nikdy utěsnit. Ale furt lépe řešené, než BS - tam je přívod paliva do plovákovky řešen tak blbě, že to stříká všude po plovákovce a stéká po víku na (netěsnící) papírové těsnění...

-> Bukaj 11.01.22 09:30:03: No nemal som ho ešte v ruke, takže nevedel som...ale už budem
-> minno 11.01.22 12:33:47: S tým sa počíta, môj sa zatiaľ drží

-> minno 11.01.22 12:33:47: S tým sa počíta, môj sa zatiaľ drží

-> darklord 11.01.22 07:53:01: + inými netesnosťami
A tak SEDR po očiste je za pár málo km už zas zagrckaný


-> P@WL: Ta jedna díra v tom plechu být musí - prochází skrz ní páčka akcelerační pumpičky...
-> darklord 11.01.22 07:53:01: Možno keď tak vyrobím nejaký po vzore bez dier,hmm každopádne vďaka za poznatok
-> Bukaj 11.01.22 09:00:53: Ja som si práve kedysi dal prácu s leštenim sacieho potrubia a už to samozrejme aj vďaka tomuto zašlo
ale chcel by som tam mať čisto a samozrejme, s tým že tam nejaký únik vždy bude počítam, už to za tú dobu poznám 

-> Bukaj 11.01.22 09:00:53: Ja som si práve kedysi dal prácu s leštenim sacieho potrubia a už to samozrejme aj vďaka tomuto zašlo


-> P@WL: Plech tam dát jde, ovšem u 135/6 funkci toho odkapávacího plechu právě přebírá ta prohlubeň v sání. U pětikanálu by to bez plechu kapalo přímo na výfukové svody, což není žádoucí...
...a to odkapávání je u SEDR/EDSR vlastnost, nikoli závada - viz-> darklord 11.01.22 07:53:01:

...a to odkapávání je u SEDR/EDSR vlastnost, nikoli závada - viz-> darklord 11.01.22 07:53:01:

-> P@WL: ja ten plech tam mam, kedze som netusil ze tam nema byt
ale zeby to nejak pomohlo cistote sa neda povedat kedze su v nom diery. A aj ked budes mat vsetko OK, ten bordel tak bude stale, kedze obcas "uleti" benzin cez odvetranie plavakovky, a zide dolu po pruzinke.

-> COL 18.11.21 19:15:57: Ale inak by sa tam mal dať namontovať, či nezmestí sa ?
Ide mi o to, že po roku prevádzky SEDR-a od repasu mám vzadu nejaký bordel na sacom potrubí ( benzín + maglajz ) a rád by som mal sacie čisté, takže by som tam tej plech uvítal...
Inak samozrejme musím pozrieť čo kde slzi alebo odkiaľ sa to tam berie, mám podozrenie na membranku v akceleračnej pumpičke
Ide mi o to, že po roku prevádzky SEDR-a od repasu mám vzadu nejaký bordel na sacom potrubí ( benzín + maglajz ) a rád by som mal sacie čisté, takže by som tam tej plech uvítal...
Inak samozrejme musím pozrieť čo kde slzi alebo odkiaľ sa to tam berie, mám podozrenie na membranku v akceleračnej pumpičke

-> minno 16.11.21 19:51:25: Ano, ten plech se do 135/6 nemontoval, taky jsem ho na zadnem z 5ti aut, co mi detailnenji prosla rukama, nemel.
A ten pertinax (nebo jiný termoset) je tam právě kvůli tepelnému odizolování karburátoru od sacího potrubí. Hliníkovou podložkou to úplně zabiješ...

-> Striker123: Ano.

jako odkap slouží samotný sání
-> minno 16.11.21 19:51:25: jj, to tam neni

-> minno 16.11.21 19:51:25: Taky ho na 136 nevede (odkapávací plech).
EDIT: A i dle katalogu pro osmikanál není: skoda-katalog.eu/ekatalog -105-120/.../20-cistic-vzd uchu--karburator
EDIT: A i dle katalogu pro osmikanál není: skoda-katalog.eu/ekatalog -105-120/.../20-cistic-vzd uchu--karburator
-> minno 16.11.21 19:51:25: Fakt to tam nemám,ani som to nezaregistroval.
-> isti 16.11.21 18:43:55: Si si istý? Keď som pred rokmi skladal 742.136 od piky a riešil som to, tak mi bolo povedané, že ten "odkvapkávací" plech na 136 nepatrí a skrz veľké sacie potrubie ho tam ani netreba.
-> Jarda - zrušená registrace 16.11.21 19:36:34: No, plech na parohoch s výstupom na trubicu predohrevu vzduchu áno, ale nie odkvapkávací plech pod karburátor, ako bol na 105-130.
Reč je o tomto plechu, že na 136 zrejme ee.
-> Jarda - zrušená registrace 16.11.21 19:36:34: No, plech na parohoch s výstupom na trubicu predohrevu vzduchu áno, ale nie odkvapkávací plech pod karburátor, ako bol na 105-130.
Reč je o tomto plechu, že na 136 zrejme ee.
-> minno 16.11.21 18:05:24: no na parozi neco bylo, ale to bylo kvuli hadici tepleho vzduchu, pak uz tam byl jen tento -> radekra 16.11.21 19:32:13:
-> StepaNoFUN: Ne, filtrbox je chycený zde skoda-virt.cz/cz/.../1010
1-drziak-plynoveho-lanka-7
42-136-nakres
-> minno: Nezacvakaval se za nej na 136 filtrbox? Uz si teda pamatuju kulovy a moc 136 se mi do ruky nedostalo.
-> minno: Ale dával.