skoda.virt.cz
odkaz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Spojka na 120ls - 180 alebo 190?
Diks
-> 11mAjA11 04.11.21 19:50:57: Nevím, kde měly číslo originály (typ na packovou spojku na dosedací ploše, u tý vypouplý o tom ale pochybuju), na těch náhradách, co mám já, bohužel jen takhle:

-> 11mAjA11: Spojkové ložisko pro packový přítlačák má rovnou dosedací plochu (packy jsou na konci zaoblené), zatímco ložisko pro (originál) talířový přítlačák (180 i 190 mm) má dosedací plochu vystouplou (protože origo talířová pružina má ty pacičky rovné).
Jak je to s použitím kterého ložiska v případě, že se na škodovku namontuje přítlačák třeba z Fabie (který má pacičky zaoblené, protože Fabia má zase ložisko s rovnou dosedací plochou), to netuším...
Jak je to s použitím kterého ložiska v případě, že se na škodovku namontuje přítlačák třeba z Fabie (který má pacičky zaoblené, protože Fabia má zase ložisko s rovnou dosedací plochou), to netuším...

Bylo by prosím nějaké číslo toho příslušného ložiska ?
-> Boco 03.11.21 12:09:55: Totéž, ale levnější:
www.autodily-stancl.cz/st arsi-typy/.../pritl-talir- 180-mm.html
...nebo:
www.autotypautodily.cz/ta lir-pritlacny-spojky-skoda -1000mb-100-110-120-garde- 180-mm-111-150070-191000
nebo LUK:
www.amd-autodily.cz/spojk a/pritlacny-kotouc-uplny-1 80mm-2.html
Stačí hledat a vybrat si :)
www.autodily-stancl.cz/st arsi-typy/.../pritl-talir- 180-mm.html
...nebo:
www.autotypautodily.cz/ta lir-pritlacny-spojky-skoda -1000mb-100-110-120-garde- 180-mm-111-150070-191000
nebo LUK:
www.amd-autodily.cz/spojk a/pritlacny-kotouc-uplny-1 80mm-2.html
Stačí hledat a vybrat si :)
-> minno: Ano mal som na mysli klasicku = s vinutymi pruzinami
Ak mate tip na lepsi pritlacak s centralnou pruzinou dajte mi prosim vediet.
Ak mate tip na lepsi pritlacak s centralnou pruzinou dajte mi prosim vediet.
-> Boco 03.11.21 12:09:55: Toto je klasický prítlačák
Ale asi si myslel ten s vinutými pružinami. Lamela je rovnaká. Luk na sériový motor asi OK. Cena sa mi zdá trochu prehnaná, ale asi takéto sú aktuálne ceny.

Našiel som Luk tu www.autopotreby-liska.cz/
?500,viko-s...
Je to dobrá voľba? Lamela tam ide ta istá čo klasický pritlacak?
Je to dobrá voľba? Lamela tam ide ta istá čo klasický pritlacak?
-> dragon_cb_cz: Máš recht, pane! To jsem netušil, za celou historii mého syslení jsem potkal jen jeden RUEN přítlačák 180 mm...
...a mezitím to vyrábí LUK, Sachs a kdovíkdo ještě - ale to není nic pro nás, originalisty
...a mezitím to vyrábí LUK, Sachs a kdovíkdo ještě - ale to není nic pro nás, originalisty

-> Bukaj 03.11.21 00:29:25: Myslím, že je to běžně k dostání v eshopech doteď.
Ještě bych jako velkou výhodu talířový pružiny viděl to, že se na ni nic nenastavuje. Pokud máš, nebo seženeš talířovou, a nejsi 100% originalista, tak bych ji tam dal.
-> Boco: Viz -> MVM 02.11.21 23:11:23:
Jinak nejjednodušší varianta je přítlačák 180 mm s talířovou pružinou (a příslušné ložisko). Jeho jediná nevýhoda je asi dostupnost - dobově byl v seriové produkci pouze krátkou dobu (asi jen 3 roky, z čehož dva roky pouze na Garde) a šlo o dovozový díl (Ruen tuším z Jugoslávie?).
Nejsem si jist, zda se vůbec vyrábí v náhradě...

Jinak nejjednodušší varianta je přítlačák 180 mm s talířovou pružinou (a příslušné ložisko). Jeho jediná nevýhoda je asi dostupnost - dobově byl v seriové produkci pouze krátkou dobu (asi jen 3 roky, z čehož dva roky pouze na Garde) a šlo o dovozový díl (Ruen tuším z Jugoslávie?).
Nejsem si jist, zda se vůbec vyrábí v náhradě...
Obecně platí že u přitlačneho talíře s valcovymi vinutými pružinami přítlačná sila s opotřebením lamely klesá, a na druhou stranu při seslapnuti pedálu ( ovládací sila roste).
Talířové pružiny maji oproti tomu úplně jinači ( vhodnější) průběh sily a jsou jednak menší ovládací sily a potom je i lepší rozloženi pritlačne sily na lamelu. To je ten zakladni rozdil dvou typů pritlačáků.
Talířové pružiny maji oproti tomu úplně jinači ( vhodnější) průběh sily a jsou jednak menší ovládací sily a potom je i lepší rozloženi pritlačne sily na lamelu. To je ten zakladni rozdil dvou typů pritlačáků.
V plane mam vymenu prevodovky, pri tej prilezitosti ked bude motor vonku chcem riesit spojku.
Teraz tam mam klasiku 180 v zasade funguje, ale trha/trasie autom pri rozbehu na 1.
Mozno to bude len nastavenim pacok resp opotrebenim mekana, ale ked uz to bude rozhodene uvazujem ci by nebolo lepsie ju vymenit za 180 s centralnou pruzinou alebo 190 s centralnou pruzinou..
vase nazory?
190 mi pride ako zbytocna rotacna hmota navyse (a ani nemam diely), ma centralna pruzina prinos voci klasike?
Hladal som aj tu na fore ale nenasiel som nejake porovnanie tychto verzii a ich vyhody/nevyhody
Teraz tam mam klasiku 180 v zasade funguje, ale trha/trasie autom pri rozbehu na 1.
Mozno to bude len nastavenim pacok resp opotrebenim mekana, ale ked uz to bude rozhodene uvazujem ci by nebolo lepsie ju vymenit za 180 s centralnou pruzinou alebo 190 s centralnou pruzinou..
vase nazory?
190 mi pride ako zbytocna rotacna hmota navyse (a ani nemam diely), ma centralna pruzina prinos voci klasike?
Hladal som aj tu na fore ale nenasiel som nejake porovnanie tychto verzii a ich vyhody/nevyhody