-> Striker123: Když víš jak, ze svíček poznáš mnoho.
Jednak tepelnou hodnotu- to je základ a je blbost hledat fajnovy veci pokud neni správně zvolena, tzn než na to začneš čučet jak Polák do mlátičky musis mit spravnou svíčku,,a potom poznáš treba předstih a bohatost.atd. K tomu stačí cit pro motor a potom máš při měření lambdu obykle trošku vic do bohata,protože uchu se libi měkký tóny. Takže většinou si můžeš podle lambdy dovolit jit vic do špičky. (Se všemi riziky.) Ja mam AEM a Innovate uz vic jak 10let pro vlastni účely, ale prostě to neni všechno. Kdyz se v tom budes chtit začít vrtat, tak to chce mit zasobu trysek na obě strany - menší větší, ( ono stačí mit i jenom ty menší a zvětšovat si je..pozn) ale i tak to chce prostě mit nejakou kulturu zázemí pro ladění. Mit AFR analyzátor bez zkušenosti je jako mit doma soustruh a neumět na tom stačit průměr..
skoda.virt.cz
odkaz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
chudá směs vs lambda sonda
prohledat
27 příspěvků (zobrazeno 1 až 27) od 26.07.2021 do 28.07.2021, založil/a Striker123
-> COL: Obrazek hlavne pro ilustraci narrow sondy, napeti wideband uz samozrejme jako vystup z controlleru…
K tomu vyhrivani… samozrejme vzdy mit pripojene jeji vyhrivani, kdykoli bezi motor, lepe receno zapinat se zapalovani, nema rada bez, ani naopak nechat ji uplne nahrat a pak teprve startovat…
S budikem jsem to mel tak, ze jsem zapnul zaplovani, pockal na cerpadlo a startoval.
S jednotkou to mam tak, ze se nahrivani zapina, az kdyz se toci motor.
Lambda je tam celych 8 let a 70 tisic km s turbem… sel pres ni olej, fridex, plameny, hodne plamenu, a furt drzi holka
K tomu vyhrivani… samozrejme vzdy mit pripojene jeji vyhrivani, kdykoli bezi motor, lepe receno zapinat se zapalovani, nema rada bez, ani naopak nechat ji uplne nahrat a pak teprve startovat…
S budikem jsem to mel tak, ze jsem zapnul zaplovani, pockal na cerpadlo a startoval.
S jednotkou to mam tak, ze se nahrivani zapina, az kdyz se toci motor.
Lambda je tam celych 8 let a 70 tisic km s turbem… sel pres ni olej, fridex, plameny, hodne plamenu, a furt drzi holka

-> Petr Urban 27.07.21 12:42:48: To nemá ráda, to je pravda, a taky tu teplotu potřebuje trochu stabilizovanou.... ale chvilku to vydrží i bez vyhrejvani. Já raději chvilku čekám, než je jistota, že ve výfuku nelita žádný kondenzat a az pak se zapíná vyhrev. Přežilo to nekolik desítek tisíc km.
-> COL: Obrázek pro úzkopásmou sondu řekl bych.
Jinak širokospektrá nemá vůbec ráda provoz bez zapnutí, tedy vyhřívání, které je kolem 800C, tedy pro její životnost je zasadní počkat před startem a kdykoliv v provozu motoru s lambdu, mít zaplé její napájení.
A teď ta sranda největší... Kdo ví při jakých situacích může být jaká hodnota mísící poměru a co půjde dělat aby jí dosáhl... Trysky jsou to zcela nejmenší základní. A co pak... Můžete zkoušet a zkoušet x let jako já... Nekončící souboj. Ten kdo nebude chtít bojovat, může se zatočit a udělá se celkový set up zapal., karb. jakýchkoliv, vůle vent. a rady s koncepcí motoru pro jeho dané použití.
Jinak širokospektrá nemá vůbec ráda provoz bez zapnutí, tedy vyhřívání, které je kolem 800C, tedy pro její životnost je zasadní počkat před startem a kdykoliv v provozu motoru s lambdu, mít zaplé její napájení.
A teď ta sranda největší... Kdo ví při jakých situacích může být jaká hodnota mísící poměru a co půjde dělat aby jí dosáhl... Trysky jsou to zcela nejmenší základní. A co pak... Můžete zkoušet a zkoušet x let jako já... Nekončící souboj. Ten kdo nebude chtít bojovat, může se zatočit a udělá se celkový set up zapal., karb. jakýchkoliv, vůle vent. a rady s koncepcí motoru pro jeho dané použití.

-> pavucina 27.07.21 10:32:28: Co to je za obrázek? U LSU ať už 4.0, 4.2 nebo 4.9 je měřítkem obsahu O2 čerpací kompenzační proud, nikoliv napětí.
auto.bazos.cz/inzerat/...
/wideband-lambda-controlle
r-sirokopasma-lsu-49.php
co je tohle? zná to někdo?
co je tohle? zná to někdo?
-> vhml: Já a kamarádi máme dlouhodobě budíky od Innovate. Já ho mám nějakých 8 let, a do ted jezdí u kamaráda v aute. Byl to MTX-L jeste s lambdou 4.2 (starší typ). Ted uz se děla MTX-L PLUS, kde už je novější typ lambdy LSU 4.9, který je lepší přesnejsí, bacha nelze je mezi sebou zaměnit (4.2 je třeba v jedničkových a dvojkovýc fabií). Lambda už je v ceně, takže nemusíš řešit a případne jinou koupíš v kelly. na turboritu mám stále lambdu, která mi přišla s budíkem a ta už zažila věci a pořád měrí. Jiní mají lambdu měsíc a je po ní, nevím nechápu, ale proto je duležité nahráda standartním dílem.
Takže za mě www.innovatemotorsports.c om/xcart/mtx-l-plus-digita l-air-fuel-ratio-gauge-kit -8-ft-cable-p-n-3918-super sedes-3844.html?category_i ... lze i na ebayi koupit. Přes kabel si nastavíš co chceš vidět, rozsahy ledgraphu atd.
Potom jeste budíky od AEM, ale za ty ruku do ohně nedám, ptž jsou levnejší tak se kupujou na takový ty rádoby "stavby" a za rok skončí někde na poličce.
Takže za mě www.innovatemotorsports.c om/xcart/mtx-l-plus-digita l-air-fuel-ratio-gauge-kit -8-ft-cable-p-n-3918-super sedes-3844.html?category_i ... lze i na ebayi koupit. Přes kabel si nastavíš co chceš vidět, rozsahy ledgraphu atd.
Potom jeste budíky od AEM, ale za ty ruku do ohně nedám, ptž jsou levnejší tak se kupujou na takový ty rádoby "stavby" a za rok skončí někde na poličce.
-> pavucina 27.07.21 10:32:28: můžeš dát nějaký odkazy na konkrétní věci k nákupu? Už dlouho se rozhoupávám, že bych něco koupil.
-> Striker123: Tak kdyby jsi tím začal, tak si tu můžeme ušetřit spoustu času.
Tohle není širokopasmová lambda sonda i když se jí za to s tím budíkem snaží vydávat. Je to normální narrowband, která měří skokově mezi chudou a bohatou směsí (viz obrázek) a nenech se zmást, to že v tom grafu je vidět kolik na narrow na jakých voltech je jaká směs. To je silně orientační a rozhodně to není správné vypovydající měření.
Takže celý co ti ten budík řiká je: "Hele je to bohatý, ale kolik ti neřeknu." Nebo "hele je to chudý, ale zase nevím kolik" A když je to okolo lambda 1. Tak říká rychle za sebou: "Chudý, bohatý, chudý, bohatý."
Víc to neumí, sorry. Takže v tvém případě věř svíčkám.
Jen samotná šikoropásmová lambda stojí od bosche (nedoporučuju jinou) od 1200-2500, a k ní controller (širokopásmová potřebuje řídící a měřící elektroniku) teba za 3-4k.
Tohle není širokopasmová lambda sonda i když se jí za to s tím budíkem snaží vydávat. Je to normální narrowband, která měří skokově mezi chudou a bohatou směsí (viz obrázek) a nenech se zmást, to že v tom grafu je vidět kolik na narrow na jakých voltech je jaká směs. To je silně orientační a rozhodně to není správné vypovydající měření.
Takže celý co ti ten budík řiká je: "Hele je to bohatý, ale kolik ti neřeknu." Nebo "hele je to chudý, ale zase nevím kolik" A když je to okolo lambda 1. Tak říká rychle za sebou: "Chudý, bohatý, chudý, bohatý."
Víc to neumí, sorry. Takže v tvém případě věř svíčkám.
Jen samotná šikoropásmová lambda stojí od bosche (nedoporučuju jinou) od 1200-2500, a k ní controller (širokopásmová potřebuje řídící a měřící elektroniku) teba za 3-4k.
Jiste jiste... budik s lambdou viz odkaz. www.ebay.com.au/itm/32451
8004069?hash=item4...
Vim ze to asi nebude buhvi jaka kvalita ale kamarad ma stejny a ukazuje mu to jak ma. Overoval si ti pres drazsi zarizeni od AEV a skoro stejne hodnoty. Svicky jsou vsechny stejne - zadny rozdil. Navatek na lambdu mam navareny z vrchu ne pod uhlem.
Vim ze to asi nebude buhvi jaka kvalita ale kamarad ma stejny a ukazuje mu to jak ma. Overoval si ti pres drazsi zarizeni od AEV a skoro stejne hodnoty. Svicky jsou vsechny stejne - zadny rozdil. Navatek na lambdu mam navareny z vrchu ne pod uhlem.
-> Striker123: A už nám pošleš typ toho budíku a lambda sondy ? Ať víme o čem se bavíme. Montážně to máš správně, proste musí být nakloněna minimálně 15° od vodorovné osy nahoru. Přehřívání u atmo bych neočekával, ani takhle blizko motoru, a to kdyžtak hlásí chybu a přestane měřit.
Kdyby to měřilo správně, tak 10 není bohatší, ale bohatý jako krává a mělo by to už docela kouřit černě z výfuku. Ideál při vykonu je lambda cca 0,88 což je cca 13:1.
Jinak všechny 4 svíčky jsou stejné ?
Kdyby to měřilo správně, tak 10 není bohatší, ale bohatý jako krává a mělo by to už docela kouřit černě z výfuku. Ideál při vykonu je lambda cca 0,88 což je cca 13:1.
Jinak všechny 4 svíčky jsou stejné ?
Lambda sonda "měří" obsah kyslíku a spíš by to při různých scénářich ukazovalo falešně chudou směs. Co ovšem třeba dělá popraskana lambda sonda třeba po zásahu zkondenzovane vody, netuším.
-> Striker123: Svíčky jsou v motoru, ty kecat nemůžou. Takže asi chyba měření. Ale kde a jak?
-> Eidy: jsem si jistý, při skládání jsem to snad 10x kontroloval
Jinak vačka tam je 280/280 od Urbiho. Spíš to vidím asi na chybu měření jelikož ty svíčky prostě nelžou že? 


-> Striker123: Vhodná směs pro nejvyšší výkon je řádově nějakých 13,8. Zhruba. Ty to máš podle budíku pořád strašně bohatý. Svíčky by musely bejt černý jak bota. Jak je na tom časování vačky? Jsi si jistý nastavením rozvodů?
já tam mám taky vervu nebo OMW 100 oktan. Takže by to mohl dělat i benzín? Zkusím N95 a uvidím jestli bude nějaká změna. jj vím že 14,7:1 je ideální směs ale to by furt nevysvětlovalo proč ty svíce jsou bílý když tam mám okolo 10ti. Mělo by to být bohatší takže svíčky do více černa...
-> Striker123 26.07.21 21:54:53: No počkej. Ideální směs je 14,7 ku 1.
Taky jsem řešil bílý svíčky u seriový 130, dal jsem větší trysku na první stupeň, při plnym plynu to i černě zakouří.... nakonec jsem došli k závěru že to bude palivem, jelikož dávám jen Vervu100. Kamarád to měl podobně u seriovýho erka, taky jezdí jen na Vervu.
je to AFR budík a poměr to ukazuje vždy ku 1 takže hodnoty jsou 10,2:1, 10,9:1 atd.. takže poměr vzduchu a benzínu. Ideální směs by měla být 12:1 - trošku bohatší. Mě jen nejde do hlavy proč ty svíčky jsou bílé jako zeď
-> King 26.07.21 20:53:46: neviem kde byva zvykom ukazovat hodnotyu lambda (ked si odmyslime emisnu kontrolu) ale zatial vzdy ked som videl tieto budiky pre sirokopasmove lambdasondy, kazdy tam maval nastavene skorej AFR.
-> King: Není pravidlo, lepší budíky lze přepínat, a navíc když ukazuje lambdu, tak musis nastavit spravné stechio.. Já mam radsi AFR například.
-> Striker123: Mas fotku nebo odkaz na ten budík i s lambdou... Takovy ty až moc tuzerský to je věc, kterou bych zahodil okamžitě.
-> Striker123: Mas fotku nebo odkaz na ten budík i s lambdou... Takovy ty až moc tuzerský to je věc, kterou bych zahodil okamžitě.
-> Striker123: A co to jako má bejt za měřák? Co je jeho výstupem? Bohatost bejvá zvykem udávat koeficientem vztaženým ke stechiometrickýmu poměru palivo/vzduch, takže bělošský měřáky ukazujou v ideálním případě lambdu kolem 1,00 (hodnoty pod 1 je bohatá směs). Takže to tvoje ukazuje přímo poměr palivo/vzduch?
jinak motor nestřílí, neškube chová se tak, jak má ale svíčky jsou bílé.. bohužel to auto mám na závody a celkem se bojím že propálím písty nebo ventily.. 

mám analogovo-digitální budík a opravdu mi to ukazuje jak píšu... taky to nechápu, lambda sonda je nová a krásně reaguje, když jsem třeba zkoušel otáčet šroubem bohatosti hýbala se správně. Bohužel nemám nikde jak porovnat jestli to třeba neukazuje blafy, jediné co můžu udělat je vytáhnout ty svíce a kouknout se jakou mají barvu.
-> Striker123: Podle budíku je to strašně bohatý, ale podle svíček chudý. Opačně bych to pochopil díky netěsnosti na výfuku, ale tohle je divný. Neukazuje budík 1,2 až 1,9? Pak by to souhlasilo.
Ahoj, potřeboval bych poradit. Nemůžu přijít na to, jak je možné, že lambda sonda mi ukazuje směs paliva a vzduchu 10,2-10,9 (obohacená směs) v rozsahu otáček 1200-7000 (občas to vylejí na 19 když přidám prudce plyn - asi akcelerační tryska) a když pak vytáhnu svíčky, všechny jsou bílé jako sníh.. viz foto. Neměly by bít spíše cihlové až do černa? Nějak mi to hlava nebere. Závit na lambdu mám navařený z vrchu hned za sběračem na příčném tlumiči. Předem děkuji za jakoukoliv radu 
