skoda.virt.cz
odkaz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Teply motor nastartuje pouze s plynem S125l
Nuž tak presnejšie to už nebude, ak je teda nádoba vo vodováhe. Zopakovať možno 3x a ako Horkýže spievajú: "musí to byť kurwa dobré!"
-> ferrari: Rovnako som to kedysi nastavoval ja, ale s plastovou touto nádobou. Kým som nastavil, nádoba bola slušne naleptaná
A aj tak to potom nefungovalo podľa predstáv...

No ja som to nastavoval tak, že som víko zmontoval, na sklenenej nádobe (taká tá klasická sklenená nádoba na múku/cukor apod) urobil rysku 20mm, zobral AC pumpu, benzín a normálne pumpoval pumpou a nastavil hladinu. Je to presné, ale trochu pracné a smrdľavé :-).
Takéto čosi, ale v skle:
www.hornbach.sk/shop/.../ artikel.html
PS - treba to robiť s reálnym benzínom, iné kvapaliny majú inú hustotu!
Takéto čosi, ale v skle:
www.hornbach.sk/shop/.../ artikel.html
PS - treba to robiť s reálnym benzínom, iné kvapaliny majú inú hustotu!
-> Laky_CZ: S tou hladinou je to laborovanie. Čím dokonalejšie sa to človek snaží nastaviť, tým je to spravidla horšie. Skús tú hladinu trochu znížiť.
-> ferrari: dal jsem novy plovak, takze jsem hladinu serizoval. Pomoci pripravku co mel prumer 13 mm. Plovak je plastovy
-> isti 14.06.21 17:35:04: Skôr by som videl problém v tom, že ak to predtým štartovalo a zrazu nie, tak sa pohlo nastavenie, ktoré môže mať vplyv aj na iné veci, ako napr. spotreba, emisie, ťah motora, atď.
Mno treba sundať víko karburátoru. A vedieť, ako to urobiť :-)
Iná vec je, či je vôbec možné, žeby sa nastavenie hladiny pohlo. Ak si do toho nešahal, tak pravdepodobnosť, žeby sa to nejak náhodou rozladilo, je mizivá.
Iná vec je, či je vôbec možné, žeby sa nastavenie hladiny pohlo. Ak si do toho nešahal, tak pravdepodobnosť, žeby sa to nejak náhodou rozladilo, je mizivá.
-> ferrari: a seridit hladinu to zas je treba karburator demontovat, ze. To uz se mi nechce xD
-> Matthes, záškodník z TechWebu 14.06.21 06:34:04:
Pravdu vraví ten chlapec.
-> minno 14.06.21 11:46:48: Alebo to vychytá ale bude to fungovať podla predstáv iba týždeň.


-> minno 14.06.21 11:46:48: Alebo to vychytá ale bude to fungovať podla predstáv iba týždeň.
Mno ak sa hýbalo iba s karbom, asi to bude z nejakého dôvodu bohaté, čo by poukazovalo na tú nevhodnú hladinu.
Inak je teplý a teplý motor. Vyložene horúci motor pár minút po odstavení môže mať problém chytiť. Hneď po vypnutí by mal chytiť aj bez plynu. A takisto po čiastočnom vychladnutí.
Inak je teplý a teplý motor. Vyložene horúci motor pár minút po odstavení môže mať problém chytiť. Hneď po vypnutí by mal chytiť aj bez plynu. A takisto po čiastočnom vychladnutí.
-> minno:


-> Laky_CZ: Máš na to priveľké nároky. Nikdy to nebude fungovať tak dokonalo, ako by si chcel. A to ti nevravím preto, že by som ti neprial, aby si to dobre vyladil. Ale raz to nebude dobre chytať teplé, inokedy to bude nahovno chytať studené, potom to zas bude skubať a furt dookola...
-> palinator: ja kdyz uplne stahnu sytic, tak se motor sotva toci. To bych chtel taky vychytat, at jak stahnu sytic ma dost otacek na to, aby mel kultivovany chod
Je to zajímavý s těma sytičema.. na BS-kách lze ubírat naprosto plynule, u 2-k (SEDR nebo EDSR) mi funguje jen regulace 1 - 1/2 - 0, nic mezi..
A když se vrátím k autu a na teploměru je 60°C, jdu buď "dotlakovat" palivo a zaříkávat, anebo na krátkou procházku..
A když se vrátím k autu a na teploměru je 60°C, jdu buď "dotlakovat" palivo a zaříkávat, anebo na krátkou procházku..
-> darklord:
To mě to docela i funguje, akorát to na sytič běží jak pumpa na sračky. Pokud je motor studený, tak se sice udrží v běhu i bez sytiče, ale otáčky jsou někde na 400, i méně a to tomu motoru moc neprospívá. Na sytič dokážu klidně držet 1200 otáček s misfire na nejslabším válci.
Jen podotýkám, že mi sytič funguje tak, že při plně vytaženým sytiči motor drží nějakejch 2200 otáček a ne jako většina zkurvenejch karbců 3500.
To mě to docela i funguje, akorát to na sytič běží jak pumpa na sračky. Pokud je motor studený, tak se sice udrží v běhu i bez sytiče, ale otáčky jsou někde na 400, i méně a to tomu motoru moc neprospívá. Na sytič dokážu klidně držet 1200 otáček s misfire na nejslabším válci.

Jen podotýkám, že mi sytič funguje tak, že při plně vytaženým sytiči motor drží nějakejch 2200 otáček a ne jako většina zkurvenejch karbců 3500.
-> palinator: ja teda sytic pouzivam len on-off, kedze nikdy sa mi nepodarilo to prevadzkovat v inom rezime. Hocijaky sytic ked nebol plny tak auto behom chvilky zdochlo. Cize packa hore, startnut, a ked uz reaguje na plyn po par sekundach ked vycukam z garaze tak zhasnut a uz sa to nejak prevaluje. Ale zase sa uz nebavime o seriovom motore.
Jako to startování může bejt klidně ovlivněný lehce posunutou hladinou do bohata.
Jinak SEDRy by měly ohřátý i studený chytat bez plynu, ale když je motor vyloženě horký, je dobrý nejdřiv pomalu sešlápnout plyn a až pak startovat. Někdy je to fakt očistec.
Největší haluz byla vloni na Pohofestu, kdy jsem po ránu nějak nevěděl kolik mám nalosovat sytiče, tak jsem dal nějakou půlku, auto chytlo, ale zdechlo a pak jsem to nemoh zaboha nastartovat. Nakonec se to po dlouhým točení válec po válci za doprovodu černého dýmu povedlo.
Jinak problémy kromě toho vyloženě horkýho motoru nemám.
Jinak SEDRy by měly ohřátý i studený chytat bez plynu, ale když je motor vyloženě horký, je dobrý nejdřiv pomalu sešlápnout plyn a až pak startovat. Někdy je to fakt očistec.
Největší haluz byla vloni na Pohofestu, kdy jsem po ránu nějak nevěděl kolik mám nalosovat sytiče, tak jsem dal nějakou půlku, auto chytlo, ale zdechlo a pak jsem to nemoh zaboha nastartovat. Nakonec se to po dlouhým točení válec po válci za doprovodu černého dýmu povedlo.
Jinak problémy kromě toho vyloženě horkýho motoru nemám.
-> darklord: ok beru zpet. Jen me to zajimalo, protoze predtim to nedelalo
-> Laky_CZ: UTFG! Svoju lenivost mozes skusit schovavat aj trochu usilovnejsie.
skoda-virt.cz/cz/.../979- navod-k-obsluze-a-udrzbe-v ozu-skoda-105-120-130
img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/.../979_2005-02- 04_04-22-00_19.jpg
skoda-virt.cz/cz/.../979- navod-k-obsluze-a-udrzbe-v ozu-skoda-105-120-130
img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/.../979_2005-02- 04_04-22-00_19.jpg
-> darklord: prosim o odkaz na stranku, kde pisou ze pri zahratym motoru se ma slapnout na plyn dekuji
-> minno: to furt nemeni nic na tom, ze pred cistenim karburatoru to startovalo normalne
ja si pamatuju u jedny skodovky co jsme tu meli ze na start byla specialni startovaci sekvence. Jak to clovek neudelal spravne mel smulu protoze baterka byla v haji a druhej pokus tudiz nebyl 

Na Rapidu to mám opačně. S plynem nechytne, bez plynu ano

Ťuknutie do plynu pri štarte u karburátorového auta beriem za samozrejmosť. Ono by to malo chytiť aj bez plynu, ale čudne sa to potom preberá k životu.
Ja by som v prvom rade prestudoval navod na pouzitie auta, potom by tu tato otazka vobec nebola.
Dekuju za radu, jak rikam, pred vycistenim karburatoru mi to nedelalo. Znamemu na 120 to taky nedela, startuje za tepla bez plynu
Me to jde za tepla taky jen s plynem. Povazuji to za normalni stav... Jestli chces startovat bez plynu za tepla, kup si jiny auto :-)
Problem se tyka Skody 125L, karburator sedr 2932. Za studena po nacepovani z motoroveho prostoru a aktivovani sytice nastartuji po 2-3 protoceni motoru. Kdyz je vsak motor teply, tak toci tak dlouho dokud neslapnu na plyn. Karburator jsem mel na ultrazvuku, priruba je zarovnana, nove tesneni, kulicky tam jsou, hladina snad serizena spravne. Serizovaci srouby podle prirucky 4x pul otacky (velky sroub) a 2x pul otacky (maly sroub).Chci se zeptat, jakym sroubem mam serizovat, abych zlepsil start za tepla? At nemusim slapat po plynu. Pochopitelne pred vycistenim karburatoru to startovalo normalne. Proto hledam chybu v karburatoru.