skoda.virt.cz
odkaz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Jsou to ventily nebo ne?
-> Petr Urban: problem zatial vyriešený. Teda aspon si to myslím. Nadstavil som 0 zakladny predstih , doladil na presno pomocou skusacky na 12V . Motor ide rovnomerne . Neklepe uz pod zatazou , ide hladko aj do vyssich otacok .
-> MISCHO: Fajn odpověď
Pokud máš vačku a větší KP - tedy jiný průběh krouťáku a jeho velikost - resp. jiný průběh křivky tlaků ve válci vůči otáčkám, pak je potřeba sladit i křivku předstihu, ta je na sériovém rozdelovači udělába pro sériový motor.
Trysky a vzdušníky v karb. jak máš nyní, jsou pro sériový motor nevhodný, pro upravený jde o kontext s úpravami. Rozdelovač naladit mohu, pokud by jsi chtěl. Do normálního provozu všem velmi doporučuji bezkontakt pro větší jiskru, přesnější zážehy na jednotlivé válce, větší bezúdržbost a neměnění hodnot základního předstihu po pár set km jako s kontaktním rozdělovačem. Nutná je zase úprava křivky v rozdělovači, ideální udělat úpravu z nového nebo málo jetého kusu a pak jej pravidelně mazat... Radost z jízdy a průběhu, žádné starosti :)

Pokud máš vačku a větší KP - tedy jiný průběh krouťáku a jeho velikost - resp. jiný průběh křivky tlaků ve válci vůči otáčkám, pak je potřeba sladit i křivku předstihu, ta je na sériovém rozdelovači udělába pro sériový motor.
Trysky a vzdušníky v karb. jak máš nyní, jsou pro sériový motor nevhodný, pro upravený jde o kontext s úpravami. Rozdelovač naladit mohu, pokud by jsi chtěl. Do normálního provozu všem velmi doporučuji bezkontakt pro větší jiskru, přesnější zážehy na jednotlivé válce, větší bezúdržbost a neměnění hodnot základního předstihu po pár set km jako s kontaktním rozdělovačem. Nutná je zase úprava křivky v rozdělovači, ideální udělat úpravu z nového nebo málo jetého kusu a pak jej pravidelně mazat... Radost z jízdy a průběhu, žádné starosti :)
-> Petr Urban: Peto treba trosku schladit hlavu . Najdi mi jednu temu o zapalovani, bohatosti ,ladeni motoru kde vystupujem s patentom na rozum . Nikdy a nikde som sa netajil tym ze motor ladili v LAMO . Ak som niekde vystupoval s patentom na rozum tak to bolo v temach o ktorych nieco viem . Nebudem robit zo seba geroja ked bude so mna potom akurat hlupak . To ze si stojim za svojimi nazormi nerobi so mna cloveka s patentom na rozum . Musel som teraz riesit po 5 rokoch problem s EK a hladal som riesenie , pytam sa a snazim sa to vyriesit. Ak mas pocit , ze som ti ublizil , tak to ma mrzi ale ked chces upratovat treba si pozametat najskor pred svojimi dverami. A v poslednom rade dakujem za tvoju prinosnu odpoved . Rozdelovac fungel 540 cievka ,kable nove, karb po repase a nastaveni dif 22/24 I stupen- 190vzd. 125tryska II 160vzd 145 tryska
-> Petr Urban 10.06.21 07:42:51: Kvoli ek som odstavil vstrekovanie a namontoval karb+rozdelovac.
-> MISCHO: To ti mapu na stříkačce ladil někdo jiný že se ptáš na snížení předstihu když ti pod plynem dotonuje motor? Dycky si tady vystupoval až agresivním dojmem s patentem na rozum a zbytečnými hejty.
Já udělám opak co vetšinou tvé ego a poradím ti. Starší rozdělovače mají většinou svou odstředivou regulaci už hodně "vymačkanou", pružinky uvnitř unavené a i z fabriky ty rozdělovače dávali moc předstihu v moc malých ot., takže k všem motorům kde je KP vyšší jak 9.7, je vlastně typ 520 (Š105), 540 (Š120, 130, 136) né úplně vhodným řešením bez zásahu do regulace. Tudíž musíš jít předstihem k nule. Ideálně také rozebrat rozdelovač zhora a aspoň zkusit maličko napnout packy držící pružinky, premazat všechny mazací body a zkontrolovat rádiální vůli osy... Když se rozdelovač v vůlích rozechvěje, tak na každý válec může být v probozu velmi odlišný předstih, což pak způsobuje detonace třeba jen některého ( některých) válců. Větší trysky v karb. na sériovém motoru způsobují hodně nadměrnou bohatost, zvláště při plném plynu, kdy už z fabriky je hodně na bohato nastaveno. Maximálně je vhodné o 2-3% zvětšit trysku prvního stupně, pokud bych chtěl větší tah a reakci po plynu na kousek plynu.
Já udělám opak co vetšinou tvé ego a poradím ti. Starší rozdělovače mají většinou svou odstředivou regulaci už hodně "vymačkanou", pružinky uvnitř unavené a i z fabriky ty rozdělovače dávali moc předstihu v moc malých ot., takže k všem motorům kde je KP vyšší jak 9.7, je vlastně typ 520 (Š105), 540 (Š120, 130, 136) né úplně vhodným řešením bez zásahu do regulace. Tudíž musíš jít předstihem k nule. Ideálně také rozebrat rozdelovač zhora a aspoň zkusit maličko napnout packy držící pružinky, premazat všechny mazací body a zkontrolovat rádiální vůli osy... Když se rozdelovač v vůlích rozechvěje, tak na každý válec může být v probozu velmi odlišný předstih, což pak způsobuje detonace třeba jen některého ( některých) válců. Větší trysky v karb. na sériovém motoru způsobují hodně nadměrnou bohatost, zvláště při plném plynu, kdy už z fabriky je hodně na bohato nastaveno. Maximálně je vhodné o 2-3% zvětšit trysku prvního stupně, pokud bych chtěl větší tah a reakci po plynu na kousek plynu.
-> Čokin: ano aj rozdelovac . Zoslapnem plyn na plno a sem tam sa to ozve . Skusim teda dat mensi predstih
-> Eidy: tryska je vacsia na I aj II stupni. Dam mensi predstih .
-> MISCHO: Případně ještě 100 oktan by mohl pomoct, záleží jak moc ti to klepe. A to tam máš i rozdělovač?
-> MISCHO: Buď uber předstih nebo dej větší trysku.
Zdravim vo spolok . Kvoli ek som odstavil vstrekovanie a namontoval karb+rozdelovac. Podtlakova regulacia odpojena, zakladny predstih 5° . Auto startuje aj jazdi super . Ale pri prudkom zosliapnuti plynu obcas klepe . Najlepsie by bolo lampou naladit ale nikto v okoli nema ;( ubrat zakladny predstih ? Dakujem
-> Dušan: kdysi se mi urazil palec v té zarážce .. a pootáčel se libovolně
Pokud to dela i na sytic tak bych z toho karbec vynechal. Maximalne mrknout vizualne na zaslepky ze stran. Vypada to na posunuty predstih nebo spatny palec / vicko. Pokud jsou ventily podpaleny nebo KO tak by to delalo primarne na volnobeh nebo v nizkych.
Nicmene nedovirajici ventily maji specificky zvuk. Hazi to tlaky zpatky do sani takze to jede jak na 2.
Nicmene nedovirajici ventily maji specificky zvuk. Hazi to tlaky zpatky do sani takze to jede jak na 2.
Startuje to normálně, nejsou problémy.
startuje normálně? chytne?
-> minno: Předcházela tomu asi 80 km cesta, během které jsem tankoval, ale u Benziny, takže žádnej no name.
-> cendik: Stalo sa to samo z ničoho nič, alebo niečo tomu predchádzalo?
Skontroloval by som nastavenie - predstih, odtrh, správnosť zapojenia VN káblov, čistotu a stav karburátora.
Skontroloval by som nastavenie - predstih, odtrh, správnosť zapojenia VN káblov, čistotu a stav karburátora.
Na sytič ne, respektive takhle. To cvakání přes ten řev neslyším a když to stojí, tak to necuká, ale mám garáž pod barákem a když chci vyjet, tak to ten kopec nedá ani se sytičem.
Dělá to i se sytičem ?
Postihla mě taková nemilá věc. Stopětadvacítka přestala jít do otáček. Jakmile přidám plyn, tak to začne cukat a nejede to, v podstatě nejde ani vyjet z garáže. Navíc když přidám plyn, tak se ozve cvakání jak u šicího stroje. Mohly by to být ventily? Popřípadě co s nima? Vůle tam byly dělaný před 6 000 km.