-> znovuzrozenýSaky: z mého laického hlediska je hledání 1% výkonu (aspoň osobně se mě nikdy při pokusech na brzdě nepodařilo změnit výkon o nějak více po předchozím zevrubném odladění a velice mě fascinují zde v jiném tématu grafy o 120hp a po odladění 150hp,toto si nedovedu vysvětlit jinak,než jít s nějak složeným motorem na brzdu a pak až na ní třeba nastavit předstih a dát do karbecu trysky),zcela zbytečné,protože krom toho,že za motor,co má 139,9hp si nemohu říct tolik,jako za ten,co má 140hp a i když se mě podaří to nejlepší,tak stejně to zabije auto,jezdec,guma nafoukaná o 0,1atm méně atd.Aby se sešlo vše nejlepší,jsme zas u naší oblíbené F1 a ne škodovek...kde prostě auto se 120hp může jet lépe,než s 125hp (buďme realisti a odladění 1,3 ze 140 na 150hp si nechme do vlhkých nočních snů doby Fast and Furious).
Ale neni to špatná věc,pokud hledáme třeba nejlepší křivky,tam by to mělo mít vliv (protože co motor to originál a dávat nějaká dogmata,že je nejlepší tohle a tamto,je krátkozraké),ale pokud nemáme všechno nahovno,tak to ten význam mít velký nebude,...krom toho finálního shrábnutí peněz,jak jsem psal výše.
Příklad pro všechny,...motor 136 nabržděno cca 50kw,graf je vedle v tématu,jezdil sem,věděl sem,jak se chová...měnil jsem rozvody (typ se špatně označenou tečkou na malém kolu,...nevím,kolik má zubů,nechce se mě to počítat,ale je to půlka než na vačce a bylo to buď dopředu a nebo dozadu o celý zub).Po výměně motor fungoval bez jakýchkoliv potíží uplně stejně jako předtím,pouze se mě zdálo,že není tak ochotný točit oněch 6000ot,jako předtím...mimo jiné jsem s ním takto najezdil docela dost kilometrů,nic se nestalo,funkčnost do 5000ot řekněme nezměněná,možná trochu menší Nm v dolním pásmu a motor byl jakoby tvrdší...pro normálního řidiče naprosto nepozorovatelné.Ale nedalo mě to,rozvody jsem okouknul podle natočení klínků,přehodil o zub a motor jezdil dál,byl ochotnější točit,ale ono chtít od série jet do 6000ot je také takové trochu neurčité.
Osobní postoj je,že to je super věc na ten případ jak si psal,že klika od jednoho,vačka od druhého a hlava od třetího,...tam může načasování mít vliv,ale určitě se nebavíme o 10hp ze 100hp,takže opět pro tuningáře,který řeší jenom cihlu na plynu nepozorovatelné.A pokud dělám už motor,kde jsou všechny díly kvalitní a vím,že to neni nějaká no-name vačka,co má každý palec jiný,ale tento problém se vyskytuje i u těch lepších z nás (jmenovat by bylo neslušné a neprofesionální - každý má právo dát prachy komu chce),tak bude tato věc troufnu si říci zbytečná,co se týká výsledného času na RZ a tím pádem nevidím důvod,proč bych to v motoru měl mít...motory lada to mají běžně (dá se to koupit) a stejně se vačky různých výrobců časují velice podobně,takže kdyby tam bylo pevné kolo,ty motory pojedou v reálu (ne laboratorní podmínky,ze kterých potom vznikají aféry diesel-gate atd.) téměř stejně.
Ale já jsem moc malý pán na to,abych zde předkládal nějaké závěry a tím pádem mám zájem o jedno soukolečko (nevím,jak říci dělenému kolu jednoslovně :-) ) a dám si to do motoru a načasuji jako sériové kolo,ale budu mít řádek navíc v popisu úprav motoru

Což ze mě určitě udělá víc Cool uživatele

A teď vážně,..až se dostanu na e-mail,tak ti napíšu ohledně podobné věci,která bude mít dle mě význam a nebo ještě lépe zavolám
