skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Ojnicne a hlavne loziska S130
-> Bukaj 13.08.19 13:26:54: Presne k týmto informáciám som sa dostal cez víkend ale už som zabudol na názov tejto témy preto som to nešíril.
-> minno 13.08.19 14:23:18: Vypadá to, že je to oprvdu 130 klikovka, i když vyrobená jako náhradní díl v roce 99 - trojúhelník a hnědá barva (136 by byla značená bíle, nebo vůbec).
Klikovka 130 se od 135/6 liší tím, že nemá vývrty skrz hlavní uložení.
Pokud jsou v místech uložení do bloku (styčná místa s ložisky) díry provrtané skrz, pak lze použít na 135/6 i na 130 (přídatné vrtání ničemu nevadí - jen je v motoru o pár ml víc oleje), pokud je tam jen vývrt směrem k třecí ploše ojničních ložisek, pak jen pro 130.
Tedy je otázkou, jak moc se projeví na opotřebení dílů fakt, že k ojničním ložiskům půjde tlak oleje vždy jen půlotáčku klikovky, ale já bych to neriskoval
Klikovka 130 se od 135/6 liší tím, že nemá vývrty skrz hlavní uložení.
Pokud jsou v místech uložení do bloku (styčná místa s ložisky) díry provrtané skrz, pak lze použít na 135/6 i na 130 (přídatné vrtání ničemu nevadí - jen je v motoru o pár ml víc oleje), pokud je tam jen vývrt směrem k třecí ploše ojničních ložisek, pak jen pro 130.
Tedy je otázkou, jak moc se projeví na opotřebení dílů fakt, že k ojničním ložiskům půjde tlak oleje vždy jen půlotáčku klikovky, ale já bych to neriskoval

-> Bukaj 13.08.19 13:26:54: Zaujímavé info. Každopádne môj motor má už 89 tis. km, takže už je asi irelevantné to teraz riešiť :-)
Predpokladám ale, že to, čo si napísal, platí pre fabricky montované kľukovky.
Naskytujú sa tu ale otázky:
- 1. Nemohli byť aj 130 kľuky z posledného obdobia výroby už totožné s tými 136?
- 2. Čo 130 kľukovky vyrobené v neskorších rokoch ako ND? Tam to bude už podľa mňa tiež jednotné.
Ja históriu ani presnú identifikáciu mojej kľuky nepoznám. Že je to 130 tvrdím len podľa hnedej farby na nej. Inak bola kupovaná ako nová nepoužitá.
Fotky mám len tieto:
Predpokladám ale, že to, čo si napísal, platí pre fabricky montované kľukovky.
Naskytujú sa tu ale otázky:
- 1. Nemohli byť aj 130 kľuky z posledného obdobia výroby už totožné s tými 136?
- 2. Čo 130 kľukovky vyrobené v neskorších rokoch ako ND? Tam to bude už podľa mňa tiež jednotné.
Ja históriu ani presnú identifikáciu mojej kľuky nepoznám. Že je to 130 tvrdím len podľa hnedej farby na nej. Inak bola kupovaná ako nová nepoužitá.
Fotky mám len tieto:
-> eben 01.08.19 14:31:16: Jinak k původnímu dotazu: Ano, mimojiné (rozměry, jak zde již bylo psáno) dle těchto čísel určíš, co jsou ložiska zač.
Na fotce je ojniční pánev bezvýbrus (1244.187)

Na fotce je ojniční pánev bezvýbrus (1244.187)

-> Petr Urban 02.08.19 09:03:17: Ano, do 130 klikovku 135/6 použít lze (a díky lepším materiálům, jak popisuješ, to je i vhodné), ale jak jsi si jistě všiml, je rozdíl v mazacích kanálech klikovky a hlavních ložiskách klikovky. Zatímco 130 má obě poloviny ložisek stejné, 135/6 má jinou horní a dolní polovinu a pro správné mazání je tedy 135/6 klikovka navíc dvakrát provrtaná, aby se olej dostával ke kluznému místu v jakékoli poloze klikovky.
Takže -> minno 01.08.19 22:42:52: to platí i pro Tebe, pokud nechceš mít problém...
Takže -> minno 01.08.19 22:42:52: to platí i pro Tebe, pokud nechceš mít problém...

-> dragon_cb_cz: Aj ja to viem od Bukaja,v niektorej téme je to popísané.
-> minno: OK, jak říkám, detaily kdyžtak dá Bukaj. Klidně je možné, že řekne, že jsem popleta a bude to vyřešené 

-> Petr Urban: Tenhle směr je OK, mám pocit že problém je naopak - 130 klikovka v pozdějším bloku. Ale detaily nevím - Bukaj to myslím nějak řešil.
-> isti: Zcela běžně dávám do Š130 klikovky Favorit i Felicie, jen dám zepředu ložisko a běží to úplně normálně... Místo těch tlachů tady dycky ... co si tak ty kliky dát vedle sebe a oměřit ... to by člověk ale zjistil že jsou stejný a nebyl o čem tlach :D
Výhoda Favorit a Felicia klikovek je v indukčním kalení všech uložení, tedy taková klikovka vydrží mnohem déle bez otěru a poškození na uloženích.
Výhoda Favorit a Felicia klikovek je v indukčním kalení všech uložení, tedy taková klikovka vydrží mnohem déle bez otěru a poškození na uloženích.
-> isti: Mám 130 kľuku v 136 bloku a fičí to.
-> eben: Rozmerovo je klukovka 130/136 totožná ale podla mojích informácií sú inak vrtané mazacie kanály a kvôli tomu nie sú zámenné,môže sa zadrieť.130 klukovka je označené trjuholníkom,136 neviem ako je označená.
Keby si mal novú 136 klukovku a potrebuješ na 130 tak by sme to mohli vymeniť
Hrúbka steny je u hlavných ložísk klukovky bezvýbrus
105-120 1,5mm
130 2mm
136 2,5mm
ojničné sú zámenné asi od tisícky až do felicie.
Všetko sa dá zistiť aj podla čísiel ale bývajú slabo vyrazené/nečitatelné
Keby si mal novú 136 klukovku a potrebuješ na 130 tak by sme to mohli vymeniť

Hrúbka steny je u hlavných ložísk klukovky bezvýbrus
105-120 1,5mm
130 2mm
136 2,5mm
ojničné sú zámenné asi od tisícky až do felicie.
Všetko sa dá zistiť aj podla čísiel ale bývajú slabo vyrazené/nečitatelné
-> eben: Kľuka Š130/136/Favorit je rozmerovo rovnaká/zámenná.
Ojničné ložiská, ak sa nemýlim, by mali byť taktiež rovnaké.
Rozdiel je v blokoch a teda v rozmeroch hlavných ložísk kľuky. Väčšina 130 (jednoriadkový blok) má ložiská rozmerovo iné ako 130 z posledných rokov výroby (dvojriadkový blok, ale tiež nie všetky) a 136-Favo.
Pozri čísla dielov v katalógu.
Ložiská na prvé 130 sa zháňajú ťažko a bežne v predaji nie sú.
Ojničné ložiská, ak sa nemýlim, by mali byť taktiež rovnaké.
Rozdiel je v blokoch a teda v rozmeroch hlavných ložísk kľuky. Väčšina 130 (jednoriadkový blok) má ložiská rozmerovo iné ako 130 z posledných rokov výroby (dvojriadkový blok, ale tiež nie všetky) a 136-Favo.
Pozri čísla dielov v katalógu.
Ložiská na prvé 130 sa zháňajú ťažko a bežne v predaji nie sú.