
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Setrvačník
-> Antony - zrušená registrace 28.05.19 15:20:12: Niečo poriešim, ale diky 

-> RadovanSkodovkar: dělá se jen jedna délka. Tuším 10mm
Edit: tak dělají se různé délky. 10, 12, 15mm ale který jsem tam dávál. Si změř, jak máš hlubokou diru k klice
Edit: tak dělají se různé délky. 10, 12, 15mm ale který jsem tam dávál. Si změř, jak máš hlubokou diru k klice

-> Antony - zrušená registrace 28.05.19 12:46:42: a dĺžku nevieš?
-> RadovanSkodovkar: 17mm vnější, 15mm vnitřní průměr 

Votriem sa sem. Viem že sa tu riešila kedsi zástavba Fel motoru bez diery na ložisko v kľuke do 742.. Niekto použil klzné ložisko a fungovalo to. Prosím Vás neviete rozmer toho ložiska? Ďakujem 

-> Tuner#2 - zrušená registrace 08.05.19 21:54:31: Tak pravidlo na to být může daný fabrikou - ale ta Ti napíše teď ve zkratce.. něco ve smyslu.. že bys měl pomalu vyjíždět vždy s novýma brzdama
V praxi je to tak,že vysleduješ opotřebení na jednotlivých tratích...Uděláš si nějaký rozbor kolik to najede cca km/kol.. Na závody dáváš většinou zajetý sady a na testovaní a míň významný ježdění dojíždíš ten starší použitelný materiál - kde už po každým stintu musíš ale vizuálně ty praskliny sledovat. No a zase už jaxi ze zkušenosti víš co je ještě "dobrý" a nebo na čem už se nemůže vyjet.

-> Venca.: Přítlačák se přece mění..Ptal ses na to poškození povrchu. Samozřejmě pokud to má za něco stát tak se preferuje nevyhřátý setrvačník, srovnána plocha, případě odlehčení a vyvážení.
-> MVM 05.05.19 09:20:47: a nějaké nepsané pravidlo kdy měnit? Já když vidím kotouče supersportů jak jsou některý rozpraskaný, tak bych měl strach, ale je zajímavá, že to dělají jak vrtané, tak ale i plné (byť v menší míře).
-> MVM 05.05.19 07:25:14: Běžný opotřebení, takže ponechat dokud to funguje?
Jenom si nedokážu představit, jak by se ubírala dosedací plocha přítlačáku, abych se dostal na nějakou rozumnou házivost...?
Jenom si nedokážu představit, jak by se ubírala dosedací plocha přítlačáku, abych se dostal na nějakou rozumnou házivost...?
-> Luky 05.05.19 09:28:56: Tak sleduj hlavně z čela na vnějším obvodě, a na vnitřním průměru vedle imbusů na unašeči .. 

-> Luky 05.05.19 09:07:54: Na ty kotouče si dávej pozor. Záleží jakej typ kotoučů máš a kudy trhlina vede ..
-> Venca.: podobné praskliny (kratší) mám na těch nových kotoučích. Prý je to normální a pokud není prasklina přes celou plochu, nevadí to
-> Venca. 05.05.19 05:54:07: Tak toto je téměř běžný opotřebení třecí plochy setrváku,v podstatě se může objevit i na ploše přítlačáku. Trhliny vznikají deformací materiálu při tření.(rozjezdy z vysokých otáček,zkrátka prokluz - vzniká teplo) Opravit obráběním možný je, podobně jako brzdový kotouče,ovšem je to náročný na precizního "člověka" obsluhu. Důležitý je jet v tolerancích házivosti,a o stejnou hodnotu odebrat i z dosedací plochy pro přítlačák..
Ahoj, měl bych dotaz k povrchu setrváku, je poměrně poškozený viz foto, z čeho to takto popraská?
A co s tím dál? Jedná se o upravený setrvák ze závodní feldy, takže vyměnit za jiný není úplně jednoduché. Dá se ta plocha lehce osoustružit?
Nebo to nechat jak je a neřešit, protože to úpně normálně fungovalo?
Díky za rady
A co s tím dál? Jedná se o upravený setrvák ze závodní feldy, takže vyměnit za jiný není úplně jednoduché. Dá se ta plocha lehce osoustružit?
Nebo to nechat jak je a neřešit, protože to úpně normálně fungovalo?
Díky za rady
