skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Předělání vany s 18 dírami na 19
Dneska jsem přivezl motor 120 už s vanou 19 šroubů tak možná do toho bloku nástrojim svoje vnitřnosti s hlavou. Uvidím jak na tom budou vložky válců. Musím vzít mikrometr a proměřit
-> chadimav: Tahle stará vana má nálitky na ten rovnej plech a ta s přepážkama má zas jinak nálitky na plech s přepážkama. Tahle vana je slepá ulice nebo pro originalistu. Sežen pořádnou vanu.
Tak přepážky proti odlévání oleje se dají dodělat ale samozřejmě je lepší sehnat už hotovou
-> chadimav: Ale proti odlívání oleje je ta vana o ničem,jestli stavíš ten motor jak si upravuješ tu hlavu,tzn. trochu do "sportovna" ,tak bys radši potřeboval tomu jít spíš naproti než do proti.
-> chadimav: Pasovat na blok bude, jen si nejsem jist, zda má "správnou" hloubku...
Díky za info! Pro mě tedy nepoužitelné?
-> chadimav 08.02.19 15:43:38: 1100MB, 110L, LS, R...
-> chadimav: 1000MB
Mám nabídku na takovou vanu, nevíte z čeho mohla být, že nemá prelevaci přepážky
Po vanách koukám, projel jsem mraky inzerátu a zatím samé hluboké s 18 na užovky nebo emkove s 19.
-> chadimav: To právě možné není, jak zde již bylo napsáno.
A M1 vanu (mělkou s 18 dírami) seženeš asi nejsnáze. Mohl bych ti nabídnout funglnovou za 1000 Kč, ale musel by sis k ní sehnat správný sací koš.
A M1 vanu (mělkou s 18 dírami) seženeš asi nejsnáze. Mohl bych ti nabídnout funglnovou za 1000 Kč, ale musel by sis k ní sehnat správný sací koš.
-> chadimav: A navíc to víko setrváku by se nemělo jentak měnit,protože je prej svrtaný pro kliku s blokem (myšleno otvor pro gufero kliky ze strany setrváku).
-> chadimav: je to reseny jinak. Stary reseni je komplet hlinik, novejsi v litine.
já bych vyměnil podkovu co drží kliku i to víko se simerinkem, o to mi jde zda je to možné
18 dírovou vanu měly úžovky a ta vana je zbytečně hluboká, pak byli i nízké s 18 dírami a ty měli ls a není jich moc. od roku 85měly už všechny 120 19 dírek.
-> chadimav: beru to z pameti, ale prave to zadni viko je reseny jinak a proto to nelze zamenit. V cem je problem sehnat 18ti dirovou ? To ma snad kazdej 120 blok 1 radek.
K 19mm vane potrebuješ aj príslušný sací kôš
To neviem či je to také jednoduché ale tá podkova je súčasťou bloku a pri výmene za inú asi budeš musieť prepilkovať diery
Vlastne zdá sa mi že podkova starý/nový typ má inde skrutky na uchytenie k bloku.

Vlastne zdá sa mi že podkova starý/nový typ má inde skrutky na uchytenie k bloku.
Chtěl bych se zeptat jestli by nešla dát hliníková vana s 19 dírami na motor 120ls s 18 dírami, napadlo mě že bych vyměnil podkovu u setrváku co drží kliku. To je hlavní rozdíl pro použití 19 děrové vany. děkuji za pomoc a pokud má někdo tu podkovu pokud by to teda tak šlo. Nebo koupím nízkou vanu , mám na výměnu tu s 19 děrami. motor jsem dostal už bez vany!