skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Zabroušení zdvihátek ventilů
-> chadimav: až se proleštíš až na dno teček tak můžeš ty zdvihátka zrovna zahodit. Je to vypadaný zušlechtěný materiál, pod ním bude zdvihátko srágora...
Scháním další motory tak uvidíme co z nich vypadne a bude se leštit dál, dokud nezmizí i tyčky...
Kdybych mel možnost koupit nový tak to neřeším, s těmi si hraju v práci tak.me to nemrzi
Už se tu zas rozjíždí chytrácky řeči
-> Bery 11.01.19 06:43:20:
to pak má smysl někomu radit, když je tu jasně napsáno, že žádné dírky a i přesto si někdo dá tu práci aby leštil dojebaný zdvihátko



to pak má smysl někomu radit, když je tu jasně napsáno, že žádné dírky a i přesto si někdo dá tu práci aby leštil dojebaný zdvihátko
není to tak strašný, z 9ti kusů jsi udělal 6 a z těch 6ti 4 stejně na vyhození, takže to bude chtít rozebrat ještě cca.... 3 motory a dáš dohromady těch 8 pěkných?:-)
-> chadimav: Máš to pěkný,ale prostě každá tečka pittingu je nežádoucí,protože to je bodový ohnisko odkud se to zase bude šířit. Vím,je to těžký najít hezký jetý zdvihátka,ale píšu jak to je.
Tak to nakonec není tak hrozná práce, ten smirek 400 vemte dost... Mikro tečky někde zůstaly, teď na kolik to bude vadit?
Tak jsem zkusil způsob taháním po plotně. Smirek 400, 800, 1200 a jeden kousek hotový. Ty zadní jsem jen tak prelizl abych viděl jak píšou..
-> chadimav: Většina z fotek je k.o. stav zdvihátka. Nesmí tam být pitting - tedy tečky, dírky odebraného/vytlučeného/vy
dřeného materiálu ani soustředné kruhy. Musíš z jiných fav./fel. motorů vybrat v ok stavu bez jakýhkoliv dírek a ty soustředné kruhy můžeš přebrousit i doma na skle. tlusté rovné sklo, natáhneš brusivo hrubost 400, držíš u základny prsty a jezdíš tam a zpět, poté natáhneš 800 až 1200 hrubost a vyhladíš, na finiš pokud máš možnost můžeš celé zdvihátko vzít hadrákem, doporučuji ho mít na nějaké trubičce uvnitř, aby nemohl vyletět z ruky a poškodit se.
Pokud to jde leštit tím smirkem tak zkusím upnout do přesně stočených čelisti na soustruhu, nejmenší otáčky a opřu to o nožovou hlavu hrát si no. Zkrátit na 35 mm? Dělám motor troška sportovní tak jsem rád za vše co má smysl.
-> chadimav: Neupínat do vřetena, ale do kleštiny. Před upínáním do vřetena jsem byl varovanej motorářem, když jsem nechával zdvihátka zkracovat.
Z těch 16 ks se vybere 8 na záchranu.. Upnu tedy do vřetena, sjedu na sůl nějak s citem a budu tahat?
-> chadimav 09.01.19 11:14:31: ty jsou spíš na zahození
Upnout do horní frézy proti rovné plotně, na plotnu dát 1500vku papír a lehce s ním popotahovat k sobě. Výsledek tady: skoda-virt.cz/cz/.../37-t
uner-2-skoda-136l-a-zlutka
?gotopost=3...