Tak já pamatuju provoz škodovek cca od roku 2000, takže to už byly na dojetí prakticky všechny. Děda byl zpočátku u jeho škodovky poctivější, měl jí od nova, podobně jako předtím 100L a obě najely přes 170 tkm. Nevim v jakým stavu byla ta 100L, ale 120L byla už na sračku - jak karoserie, tak motor. Za tu dobu co pamatuju se olej měnil jen když si děda vzpomněl "že už by se mohlo". U mý (po tátovi) zase bylo hovno platný, že od mechoše dostal ulitej olej Esso, když to k mechanikovi jezdilo jen kvůli poruchám (chlazení, předstih, jednou se snad dělaly i vůle ventilů - teda jestli to nebylo jen při příležitosti výměny těsnění pod palicí) a o počtu výměn za 7 let a 60 tkm provozu (koupeno jeté 1997) si nedělám iluze. Pak se člověk nediví, když dá o třídu lepší olej, než tam byl, že ho může za 1000 km měnit znova. To samý řemen - ten otec pochopitelně měnil až když prasknul na státovce a nechal škodovku 2x uvařit. Teda měnil - měnil to na silnici nějakej kolemjedoucí dobrák se žlutou stodvacítkou. Jinak olej se dával M7ADSIII, u dědy pamatuju ještě i M6AD když chtěl ušetřit. Dokonce si vzpomínám, že jsem mu pro olej jako malej kluk chodil. A děda říkal - vem dneska sedmičku, ta je lepší. Protože když jsem u prodejce řek že chci olej do škodovky tak M6AD byla automatika, co mi dal.
Na druhou stranu poctiví uživatelé byli určitě taky, když je u nás i dnes několik provozních 742, 100, 1000MB. Bohužel v mým okolí byly ty opačný případy. Fůra aut žrala olej po litrech, jezdily s modrou clonou za sebou (zejména 120(G)LS), auta všelijak poničený, rozpadlý, klepající (to teda nebyl případ ani mojí, ani dědový).
Na druhou stranu je fakt, že tátu auta nezajímaj a nebaví ho se o ně starat a děda ten zase měl tendenci nemístně šetřit. Uplně zbytečně odpravil Briggse na bubnový sekačce, protože do ní lil vyjetej olej ze škodovky, aby ušetřil.
