skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Pístní kroužky Rapid 136 a Favorit 136
-> Evž@ 07.10.18 10:38:32: Hlavne aby ty drazky (zamky) nebyly v rade nad sebou. Pak by este nemely bejt v ose pistniho cepu.
Hodím to sem.Včera jsme vkládaly písty s kroužkama do válců(motor favorit).Ráno sem si uvědomil že jsem natočil stírací kroužky jinak než jak je v chytré knížce v které je uvedeno - vrchní kroužek natočit 45-90° doleva od zámku a spodní to samé do prava.V tu chvíli jsem měl blbě zafixované že čtvrtkruh je 45° a půlkruh 90°,repsektive jsem to tak udělal u prvního a pak už samozřejmě u všech.Takže reálně jsou kroužky natočené asi o 100-120°.Myslím že by to nemělo mít vliv na funkčnost ale důležité je co si myslí zkušenější.Děkuji :)
-> dragon_cb_cz: Protože nikdo nezmínil, že není vůbec správně, aby rovný píst byl k půlkulovému tvaru spal. prostoru, řešila se pouze nižší kompres, vůbec né že by tam byla nulová neexistující štěrbina.
-> Petr Urban: Nevím, kde jsi získal pocit, že to nikoho nezajímá
I -> vhml 26.06.18 13:44:28: jasně píše, že je to polotovar. Ale pořád mi přijde lepší dát si práci s tím polotovarem, než jak říkáš snižovat "prasácky" 130kovou hlavu se značně nejistým výsledkem... Už jen protože 105kovou hlavu není problém koupit fungl novou za rozumné peníze, zatímco 130kový se zrovna vidlema nepřehazujou...

-> Petr Urban 26.06.18 10:16:57: Ale psal jsi o tom, že kroužky pro 130 jsou stejné, jako pro pozdější 1,3 (1,4), což nejsou (pokud existují nějaké novodobé písty do 130 pro 135/136 kroužky, jak píše Dragon, tak jsem se s nimi dosud nesetkal). O vůli v zámku jsme se nebavili a máš pravdu, že absolutně nemám tušení, že kroužky pro Fabii mají větší vůle, než kroužky pro 742 - ve Fabii jsem se nikdy nevrtal...

-> Petr Urban 24.06.18 14:25:35: Tolerance má/měla u nových kroužků Fábia OHV poměrně velkou. - Nicméně shodné s dílenskou příručkou ročník 89.
Rozměry platí pro NOVÝ stav. První chromovaný kroužek 0,40-0,72mm(1,00 hranice opotřebení); druhý šedý 0,30-0,62mm (1,00 hranice opotřebení);třetí stírací 0,40-1,40mm (neudává se )
Favoritr.v, 1989 781.136
První kroužek min 0,40 -max.0,72mm
Druhý skosený min 0,30 -max.0,62mm
Rozměry platí pro NOVÝ stav. První chromovaný kroužek 0,40-0,72mm(1,00 hranice opotřebení); druhý šedý 0,30-0,62mm (1,00 hranice opotřebení);třetí stírací 0,40-1,40mm (neudává se )
Favoritr.v, 1989 781.136
První kroužek min 0,40 -max.0,72mm
Druhý skosený min 0,30 -max.0,62mm
A že Vás nikoho nezajímá tvar štěrbinu rovného pístu vůči půlkulaté hlavě je pro mě značně zarážející... takové motory jedou dycky značně na hovno, aspoň část štěrbiny tam musí být. -> Jarda: Buď sebrat z hlavy Š130 tak 1,5 - 2mm (prasárna) a nebo dát hlavu z Š105 + roztáhnout spalováky do stran (berre se pouze k jedné straně) dle průměru válců a ideálně dát větší ventily 30 / 34 z Felicie + správné oborbení tvaru sedel až na kraj ventilu + bruskou napojení s kanálem ... pokud budou dobrá vodítka, tak klidně nechat ty 8mm ventily, jinak se do té hlavy dá dát i 7mm ventily na bronzová vodítka + gufera, dokonce i s kužel péry a funguje to pak všechno trochu jinak a bez spotřeby oleje :) A pokud by ses ptal... nebudu to dělat, mám práce na x-měsíců dopředu a další nenabírám už.
-> vhml: -> dragon_cb_cz: tak to je parada, ze jde pouzit 105 hlava
130 hlavu mam jen jednu a stav nic moc

-> dragon_cb_cz 26.06.18 13:41:54: tech důvodů proč ji tam nedat je spousta. Malý kanály, malý ventily... Je to defakto jen polotovar.
-> vhml: Tak není důvod tam tu 105kovou hlavu nedat, stejně je daleko dostupnější než 130ková
A nebo tam prostě dát 130kovou sadu a neřešit to... i když zrovna Jarda je asi jeden z mála lidí, které nejde odbýt argumentem, že rozdíl v životnosti není podstatný, protože to nestihne odjezdit 


-> dragon_cb_cz 26.06.18 13:08:36: Já mám MPi písty a hlavu původně 105 - má ještě menší spalováky než 120.
U hlavy 130 s vybráním na písty to bude v rovnejma pístama, nebo nedejbože se 135, vycházet dost nahovno.
U hlavy 130 s vybráním na písty to bude v rovnejma pístama, nebo nedejbože se 135, vycházet dost nahovno.
-> Jarda: Tuším, že to lidi kombinovali s hlavou ze 105ky a dál nějak upravovali, ale detaily nevím. Něco takového tuším jezdí -> vhml: v tom svém zeleném kile?
-> dragon_cb_cz 26.06.18 10:54:03: Ja mam v planu dat do 130 sadu favorit, jen jak bude vychazet komprese

-> Bukaj: Záleží jakou sadu koupíš, 130kové sadu od KS už mají kroužky stejné jako 135/136.
-> Petr Urban: no a nemaji dnes vetsi teplotni roztaznost? Na fabii 250tis. km jsem meril 0,5 koupis nove a maji 0,8, je to divne...
-> Bukaj: Si mě chtěl poučit o tom co každý týden dávám do motorů jo... Tak díky
Bohužel při těch tvých vykřičnících nevíš, že dříve dělali jinou vůli v zámku než jakou teď či později do Fabie, pokud by to ještě šlo orig. z škodovky objednat a protože vidím u petr10 ty škodovácký papíry, proto se ptám na vůli. Já je do motoru namontovat nechtěl a vracel jsem je.

-> Petr Urban 22.06.18 11:42:45: Kroužky pro Š 130 nejsou stejné, jako pro 135/136 a novější motory! 130 má ještě kroužky typu 105/120, jen na větší vrtání (kroužky jsou vyšší a stírací není skládaný z několika dílů, pokud nepočítám pružinku)... 

-> Petr Urban: To víš .. Kdysi jsem z pístů maturoval,a ono se to nezdá,ale povídej o takový součástce půl hodiny někomu 

-> MVM: Dobré čtení. Obepsal jsem nedavno několik výrobců pístů, zda mi budou vyrábět co potřebuji dle mé dokumentace, uvidím kdo co nabídne a za jaké ceny.
-> Petr Urban: tak to si tu svou přeměřím dokud je v záruce
-> Tomaso435: Trochu kecáš... Závěry mylné. Prostě jen chci u nové sady vědět tuto vůli v zámku. Už jsem se 2x setkal s novou orig. fabrika zabalenou pist. sadou Fabia a v zámku prvního kroužku bylo 0,70mm... To mi přijde jako přestřel od škodováků nebo záměr ...

-> petr10: Toto si pročti celý : publi.cz/books/.../09.htm
l
-> petr10: myslim že to máš udělat tak, že vezmeš vložku vezmeš kroužek a nastuneš ho do ní 5mm pod vrchní okraj na všech stranách stejně, asi bych si změřil druhým koncem digi posuvky. kroužek se jemně sevře a měrkama nebo něčím co změří v zobáčkách toho kroužku tu mezirku prostě změříš. ... oprotože kroužek na pístu před vložením do vložky by ti přečníval přes vložku. asi se tím změří "něco jako tlak napružení" jakým bude stírat kroužek ze stěny válce aby nebyl moc napruženej a aby zase vubec fungoval........
snad nekecám :-D
snad nekecám :-D
-> petr10 23.06.18 16:33:34: bez pistu a zmer to sparovou merkou

-> Petr Urban 23.06.18 12:09:17: Mám nasadit kroužek na píst a píst zasunout do válce tak aby byl 5mm od hodní hrany?! Jakou vůli mám měřit a proč?!
-> petr10: Změř vůli v zámku prvniho chromového pist. kroužku, když jej nasadis přesně 5mm pod okraj valce -srovnej a změř. Nechtěj vědět kolik tam má být, změř a napiš to.
Jsou tam čepy, vložky a písty. Nejsou tam kroužky a závlačky (pojistné kroužky)
-> petr10: ještě ukaž tu sad vložek a pístů :) .. v ní nejsou kroužky? ani čepy? ani závlačky čepů ? :-O
Díky...všem za rady. Koupil jsem českou sadu vložek a pístů na Favorita 136, měla by jít do Rapid 136. Vyměním všechny 4. . Kroužky jsem koupil ty v Škoda-díly viz foto. Snad budou OK.
-> Tomaso435 22.06.18 19:29:59: SB na stabik 1.6 - to bych mohl menit snad kazdy mesic, jedine wahlera tam
chtel bych postavit motor 1450, ale na to asi nesezenu bimetalicke pisty, ze? fabiova klika od Sakyho se mi tu uz par let vali...

chtel bych postavit motor 1450, ale na to asi nesezenu bimetalicke pisty, ze? fabiova klika od Sakyho se mi tu uz par let vali...
-> Tomaso435: piestnu sadu 136M
-> suri: co na to chceš?
-> Jarda: termostaty 2x už. pak začnu dělat favo domek a celý to překopu.
co se týče silentů nevim ale čepy nebyly ani trw, takže sem vracel.
-> Jarda: termostaty 2x už. pak začnu dělat favo domek a celý to překopu.
co se týče silentů nevim ale čepy nebyly ani trw, takže sem vracel.
-> Tomaso435: tak mi jednu 136M zožeň , nové ojnice mám
-> Tomaso435 22.06.18 18:27:26: vsak jsem tu psal, magneti mareli cerpadlo a poslali prebal chiny do krabicky magneti marelli - funguje ale je hlucnijsi, termostaty na fabku odesly od nich dva po par tydnech (blbec jsem jim to nereklamoval), ale bral jsem od nich castrol olej, tak doufam origo, jinak treba plech pod motor jsem vedel, ze je china, ale brat od nich gumove veci - to se do pul roku rozpadne atd.
jinak ze škoda díly nebrat nic. u čeho je napsaný original tak to žádnej original není, resp každej kus od vika je original pač je každej jinej.
-> MVM 22.06.18 17:42:25: pisu jen zkusenost, druhej motor olej nezral a jel o dost hur, maximalka nizzsi o 20kmh, v kopecku mnohem vic ztracel
-> petr10: ze skoda-dily budes zklaman a todle neni vec, kterou by clovek menil kazdy den, dopadnes jako ja se 130, ze to v zime ani nenatocis
budes kolem toho hodinu behat s fenem, aby jsi vyjel a kdyz nekam dojedes a nechas to tam dyl stat, tak uz neodjedes
-> petr10: ze skoda-dily budes zklaman a todle neni vec, kterou by clovek menil kazdy den, dopadnes jako ja se 130, ze to v zime ani nenatocis


-> Tomaso435: ano, samozřejmě pracuju v auto kelly

-> Milan 136: uz vás je co? autokelly?
u nás to jde. zásoby někde sou. posílá se toho hafo mezi prodejnama. takhle mě šly rozvody z ostravy do týna nad vltavou :-D

-> Tomaso435 22.06.18 18:05:39: u nás bychom třreba chtěli, ale na feldu už je 99% dílů odpadlých. To se můžeš stavět třeba na hlavu a stejně neobjednáš

ty čínský nekupuj. vydržej cca 300 - 500km. pak motor ztrácí kompresy a po rozdělání byly i vrypy ve válcích.
kup originály, ještě furt je uměj objednat. teda tam kde chtěj.
kup originály, ještě furt je uměj objednat. teda tam kde chtěj.
-> Jarda - zrušená registrace 22.06.18 16:44:34: Tady si právě protiřečíš - jelo velmi dobře/žralo olej, Petr má pravdu že jedině tak to má technický smysl. -> petr10: Pokud bys chtěl,existovaly písty 76/77mm,engitec.cz/shop/index.php
?action=bro... má smysl válce přehonovat na větší rozměr. Pak má celá akce ekonomický význam a motor i potom patřičně funguje.
-> Petr Urban 22.06.18 12:09:51: to mas pravdu, ale mam odzkouseno, ze i bez honovani dokaze jet velmi dobre, jen to zralo olej a pistum se to taky uplne nelibilo - naznaky zrcatek
-> petr10: Vždy budou kroužky správně fungovat jen ve válci kde je dobrý honovací křížek a je všude v činné ploše ! Pokud tam nebude, nebude ve válci tlak, tzn. nebude výkonnost, bude to žrát olej a zároveň se olej bude velmi znehodnocovat frakcemi z paliva.
Díky.
-> petr10: Kroužky od Š130 až po Fabii 1.4 MPI jsou stejné 1.5 , 1.5 a 3mm do válců 75.50mm až 75.53mm, což jsou válce A,B a C a vždy to bude dobře fungovat.
-> petr10: Nasadit půjdou, zda-li jsou čínské motorové díly použitelné a nebo jak dlouho je velký risk...
Výpis z nabídky ŠKODA díly. Jsou tyto kroužky ze Škoda-díly použitelné pro motor Rapid 136 ?
Díky za informaci.
Díky za informaci.
buzuluk je výrobce, resp bývalý výrobce, který se teď jmenuje Koma piston rings: www.komapistonrings.com/c
z