skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
dotaz 742 136
19:05:35
01.04.2014
01.04.2014

vhml
-> MVM 01.04.14 18:55:07: Za mě taky radši víc než míň. Nemluvě o tom, že 70 tam mám relativně rychle, oproti třeba 80 který už tam nenatlačí výměník a musí se vyrobit alespoň nějakou zátěží.
19:05:35
01.04.2014
01.04.2014

vhml
-> MVM 01.04.14 18:55:07: Za mě taky radši víc než míň. Nemluvě o tom, že 70 tam mám relativně rychle, oproti třeba 80 který už tam nenatlačí výměník a musí se vyrobit alespoň nějakou zátěží.
18:55:07
01.04.2014
01.04.2014

MVM
-> vhml:
Divej něco jinýho je když padesát metrů od boxu je výjezd na trať a točí to hned na 7000.. Valvolin VR1 je uplně v pohodě. Jak psal Urbi - tem motor "snese" palici už od šedesáti.. Já osobně dokud nevidím 70 netočím přes 5tis.. 60 je podle mě s přimhouřením oka snesitelný a nestane se nic.. Je to věc názoru ale osobně se přikláním spíš k té vyšší hranici (tzn 70-75)
Divej něco jinýho je když padesát metrů od boxu je výjezd na trať a točí to hned na 7000.. Valvolin VR1 je uplně v pohodě. Jak psal Urbi - tem motor "snese" palici už od šedesáti.. Já osobně dokud nevidím 70 netočím přes 5tis.. 60 je podle mě s přimhouřením oka snesitelný a nestane se nic.. Je to věc názoru ale osobně se přikláním spíš k té vyšší hranici (tzn 70-75)
17:52:03
01.04.2014
01.04.2014

vhml
-> MVM 01.04.14 17:35:32: a od jaký teploty můžu rozumně zatěžovat škodováckej motor s Valvolinem 10W-60?
Vždy musím ject do vedlejší vsi a zpátky abych se dostal alespoň 70. Pokud je chladno tak si dávám pro jistotu dvakrát což je při nějakým pokusu o ladění dost otravný. Uject 10km, pak tomu jednou šplápnout proti kopci, říct špatný a hurá zpátky domů.
Vždy musím ject do vedlejší vsi a zpátky abych se dostal alespoň 70. Pokud je chladno tak si dávám pro jistotu dvakrát což je při nějakým pokusu o ladění dost otravný. Uject 10km, pak tomu jednou šplápnout proti kopci, říct špatný a hurá zpátky domů.
17:35:32
01.04.2014
01.04.2014

MVM
-> Urbi:
Asi takhle.. Pod 70°C na oleji auto např. o který se starám nevyjede na trať. Hodně toho zachrání a snese"kvalitní" olej,ale těch sedmdesát je hranice. Vím že máš třeba od jiného zdroje vysledováno že to OHV čko snese -Ano snese- ale z hlediska tribotechniky a olejářství je "nějaké " tzv.minimum pro teplotu oleje kdy je možný zatěžovat olejový film (který se pak netrhá). Něco je Mobil1 0W/40,pak Castrol TWS, a Millers CFSNT..,Motul 300V (poslední dva jsou estery). No ale kdysi dávno třeba na minerální castrol GTX3 by motor při 60ti trpěl
Asi takhle.. Pod 70°C na oleji auto např. o který se starám nevyjede na trať. Hodně toho zachrání a snese"kvalitní" olej,ale těch sedmdesát je hranice. Vím že máš třeba od jiného zdroje vysledováno že to OHV čko snese -Ano snese- ale z hlediska tribotechniky a olejářství je "nějaké " tzv.minimum pro teplotu oleje kdy je možný zatěžovat olejový film (který se pak netrhá). Něco je Mobil1 0W/40,pak Castrol TWS, a Millers CFSNT..,Motul 300V (poslední dva jsou estery). No ale kdysi dávno třeba na minerální castrol GTX3 by motor při 60ti trpěl

09:43:24
01.04.2014
01.04.2014

Petr Urban
-> MVM: Vím
Já ale o výměníku nepsal, to tady kolega. Na čistě závodní auto určitě předimenzované chlazení a zvlášť samostatný chladič oleje, v zimě zakrývaný třeba nebo oddělávaný. Já jen reagoval na to, že začít závodní režimu motoru se může už při mnohem studenějším oleji než píšeš bez poškozování motoru, aspoň u našeho OHV sráče.

07:36:51
01.04.2014
01.04.2014

MVM
-> Urbi:
Zdar chlape
Tak startovalo se s obojím na 75-80 a olej držel pod 100..voda trochu spadla, většinou míval cca 95. (léto a okruhy)
výměník je supr věc ale záleží kdy kde a na jakým autě. Na seriovce se hodí stopro, závodní auto musí mít jinak větší rezervu ve výkonu chladiče vody..
Závodní auto myslím např ze 120,130 škodovky. Nový auta samozřejmě už výměník mají od serie.
Zdar chlape

Tak startovalo se s obojím na 75-80 a olej držel pod 100..voda trochu spadla, většinou míval cca 95. (léto a okruhy)
výměník je supr věc ale záleží kdy kde a na jakým autě. Na seriovce se hodí stopro, závodní auto musí mít jinak větší rezervu ve výkonu chladiče vody..
Závodní auto myslím např ze 120,130 škodovky. Nový auta samozřejmě už výměník mají od serie.
06:56:13
01.04.2014
01.04.2014

vhml
-> Petr Urban 01.04.14 00:39:37: protože tam každej druhej nacpe chladič oleje a že to sotva ohřeje neřeší. Zlatej výměník...
00:39:37
01.04.2014
01.04.2014

Petr Urban
-> MVM: Aspoň 80C oleje je silné slovo. V zimě se také závodí, olej 80C sotva vidí a životnost je normální.
23:02:02
31.03.2014
31.03.2014

Jozka
-> MVM: Tak jasně.. i když u tisícovky se dá náběh teploty různě zmanipulovat, ale není to pohodlný.. jsem zažertoval proto, že pro sérii se udává jen rozsah teplot "na životnost" a jak do závodů nedělám, nikdy mě ani nenapadlo, že se to nekreje s rozsahem výhodným pro účinnost.. každej den se člověk dozví něco novýho.. dík.
14:59:54
31.03.2014
31.03.2014

MVM
-> Jozka:
V autě na běžný ježdění to termostat chce jednak kvůli rychlejšímu ohřátí,kvůli spotřebě,a v zimě aby to topilo.
-> Urbi:
75°C voda souhlas na racing OHV .. ale zároveň mít i teplý olej aspoň 80°C než tomu naloží
V autě na běžný ježdění to termostat chce jednak kvůli rychlejšímu ohřátí,kvůli spotřebě,a v zimě aby to topilo.

-> Urbi:
75°C voda souhlas na racing OHV .. ale zároveň mít i teplý olej aspoň 80°C než tomu naloží
14:24:32
31.03.2014
31.03.2014

Jozka
-> Urbi: Takže ten termostat, kterej si dal minulej tejden pohov, teda nemám měnit..? 

14:07:22
31.03.2014
31.03.2014

Petr Urban
-> MVM:
S teplotou motoru 70-75 C u těchto OHV je motor i nejvýkonější - i měřitelně.

18:41:30
30.03.2014
30.03.2014

MVM
Vyšší teplota je výhodnější pro větší tepelnou účinnost. Při vyšší provozní teplotě je nižší CO ve výf.plynech(takže vliv na emise,rovná se spotřeba). U motorů 742/781 135,6 jsou teplotě přizpůsobený i vůle píst-vložka (v seriovém stavu). Pro nejvyšší výkon/moment je ale vyšší teplota nevhodná - s rostoucí teplotou vzrůstá možnost detonací-pokud zůstane síše chudá směs. Upravený motory bezproblémově fungují v rozmezí 70°-85°C,přičemž pro životnost je rozhodující teplota oleje 80 - 110°
13:54:31
30.03.2014
30.03.2014

Tuner#2 - zrušená registrace
Rozdil 6-8°C je pomerne znat na lepsim prohrati motoru = mensi dlouhodobe opotrebeni. Neudelali to na 135 a 136 jen tak z rozmaru.
13:01:39
30.03.2014
30.03.2014

dragon_cb_cz
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Tak hlavně s tím nepřetlakovým víčkem nevyrážej do Alp
Ono když pak jsi přes 2500 metrů nad mořem, tak ten přetlak už docela oceníš
Plus tím teda omezíš ztráty kapaliny... Při ceně 130 Kč....
Ale co, já mám taky máslo na hlavě, s kilem jezdím 8 let a teď když mi Bukaj koukal na víčko, tak diagnostikoval nějaký anti-přetlakový tuning předchozího majitele - já si toho za celou dobu nevšimnul


Ale co, já mám taky máslo na hlavě, s kilem jezdím 8 let a teď když mi Bukaj koukal na víčko, tak diagnostikoval nějaký anti-přetlakový tuning předchozího majitele - já si toho za celou dobu nevšimnul

12:53:58
30.03.2014
30.03.2014

dragon_cb_cz
-> Don_pepe 30.03.14 10:18:49: Jenže v situaci, kdy sehnat to správné je jednododušší než sehnat to špatné je to prostě nesmysl řešit. O.1Mpa víčka se dají koupit v EVV český originál - 0.04Mpa mají dnes všude už jen Autopol co jim za rok zrezne pružina na kouli humusu. Favorit na favo také není problém koupit... tak nechápu proč to řešit.
12:04:38
30.03.2014
30.03.2014

Don_pepe
-> Matthes, záškodník z TechWebu: I bez toho sem už nějakej ten km najel... ono to chce používat mozek a nesnažit se tvořit imaginární hranice...
12:04:27
30.03.2014
30.03.2014

Cumper
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Já bych teda řekl, že 6°C rozdíl je motoru u prdele. Když bys jezdil bez termostatu, tak to už je přece jen trochu větší rozdíl. Bratranec chvíli jezdil s felicií se špatnym termostatem (nezavíral) a teplota se za jízdy ani nepřiblížila 70 °C. Jo to je potom kurvení motoru...
11:46:05
30.03.2014
30.03.2014

Matthes, záškodník z TechWebu
-> Don_pepe: A kde je ta hranice kdy to je a neni OK? Proc nejezdit rovnou bez termostatu?
11:44:36
30.03.2014
30.03.2014

Don_pepe
-> Matthes, záškodník z TechWebu: To že to není "správně" neznamená že to není OK ;)
11:35:33
30.03.2014
30.03.2014

Matthes, záškodník z TechWebu
-> Don_pepe: Jasne, ze se to neposere, ale ten motor neni stastnej. To, ze to funguje neznamena, ze to je spravne :-)
11:29:43
30.03.2014
30.03.2014

Don_pepe
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Je lepší ho tam nechat... ale kvcůli tomu že neseženu víčko, nebo termostat nepřestanu jezdit! Na 99 % těchdle aut je problém úplně někde jinde a jestli mám ten termostat, nebo ten, to už je ta poslední věc co mě tlačí teda
11:18:52
30.03.2014
30.03.2014

Matthes, záškodník z TechWebu
JenikZahradka2 ma pravdu v tom, ze ten motor je stavenej s termostatem 88°, tak je lepsi ho tam nechat (jinak jezdi trvale podchlazenej). Osobne mam tenhle termostat a vicko co skoro neudrzi tlak, protoze sem si ho trochu nakurvil. Kazdopadne ani v tech nejvetsich vedrech neni problem.
Tem bachorkam o nutnosti vicka s tlakovym ventilem neverim. Pokud je motor v poradku, tak to funguje i bez tlaku. Samotna nemrznouci srajda zvysuje bod varu. Takze ani pri 100 (na ktery se to nikdy nedostane) to nevari.
Tem bachorkam o nutnosti vicka s tlakovym ventilem neverim. Pokud je motor v poradku, tak to funguje i bez tlaku. Samotna nemrznouci srajda zvysuje bod varu. Takze ani pri 100 (na ktery se to nikdy nedostane) to nevari.
11:05:22
30.03.2014
30.03.2014

Zeke-ten šestý
-> Tuner#2: Nestane se nic, sám takovej motor jezdim

10:57:29
30.03.2014
30.03.2014

Don_pepe
-> Tuner#2: Pouč mě...
10:38:32
30.03.2014
30.03.2014

stepan
-> Tuner#2: A co se stane?
10:20:23
30.03.2014
30.03.2014

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Don_pepe 30.03.14 10:18:49: Tak to bych rozhodne netvrdil...
10:18:49
30.03.2014
30.03.2014

Don_pepe
-> TAZ1500: ono když dáš klasika termostat 82°C a víčko 0,04, taky se prd stane ;)
10:07:22
30.03.2014
30.03.2014

Jakub M.
-> TAZ1500:
+ kvůli vyššímu tlaku je dobré vyměnit všechny hadice za opletené.
+ kvůli vyššímu tlaku je dobré vyměnit všechny hadice za opletené.
20:24:56
29.03.2014
29.03.2014

dragon_cb_cz
-> TAZ1500: Máš štěstí, zrovna tahle se sehnat dá v pohodě: evv.cz/zbozi/879116-zatka
-chladice-pretlakova-01mpa
20:16:51
29.03.2014
29.03.2014

TAZ1500
-> dragon_cb_cz 29.03.14 20:14:49: zrovna sem se chtěl zeptat ale to už je asi dneska nesehnatelný
20:15:35
29.03.2014
29.03.2014

TAZ1500
ještě jeden dotaz ted koukam do katalogu a pro 135/136 je jíný výčko přetlakoý nadobky
20:14:49
29.03.2014
29.03.2014

dragon_cb_cz
-> TAZ1500: Je stejnej s favem, tzn 88 stupňů... a taky bys měl mít víčko expanzky na 0.1Mpa...
20:12:56
29.03.2014
29.03.2014

TAZ1500
jo dík ja už se lek kde se to tam vzalo.Sem si toho nikdy nevšim ze 136ka jí nemá.
A mam ještě jeden dotaz někde sem čet že orig termostat je na 86stupnů zajíma mě jesi je to pravda a připadně kde se dá sehnat jinak tam půjde 88 z favorita
A mam ještě jeden dotaz někde sem čet že orig termostat je na 86stupnů zajíma mě jesi je to pravda a připadně kde se dá sehnat jinak tam půjde 88 z favorita
20:00:11
29.03.2014
29.03.2014

dragon_cb_cz
-> TAZ1500: Jak píše -> Nwkt: , origo 136 je bez propojky.
19:47:33
29.03.2014
29.03.2014

Dušan
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : ani na tu ne.
19:46:20
29.03.2014
29.03.2014

Nwkt
-> TAZ1500: 136 má tu propojku vedenou přes vyhřívaný sání, takže že tam chybí je správně
19:45:10
29.03.2014
29.03.2014

dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :)
-> Dušan: Ani na funkci rostlináře?
19:39:42
29.03.2014
29.03.2014

Dušan
-> TAZ1500: 1. piš ve větách. Je snažší to potom přečíst :)
2. nebude to mít vliv na nic.
2. nebude to mít vliv na nic.
19:29:20
29.03.2014
29.03.2014

TAZ1500
mam dotaz nastrojuju motor 136 do škodovky a nejak sem se v tom zamotal a našel sem trubky na topení myslim tu od vodní pumpy k hadici topení a od termostatu a nemaj vyvod na tu malinkou propojovací hadičku sou to 136kový nebo je lepší tam dat s tou propojovaci hadičkou