skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Motor klepe
Cokoliv proměřit, případně zabrousit ty konce ventilů, zvládnu na počkání při domluvě dopředu. Zlínský kraj.
-> mishom: Těžké z tohoto posoudit zda takovéto měření má dostatečnou vypovídací hodnotu. O těch vůlích už jsem psal níže. Pokud je to rozdělané, tak ještě zbývá změřit pístovou vůli... tedy největší rozměr pístu mikrometrem kolmo k ose píst. čepu cca 10-15mm od spodní hrany pístu mikrometrem, změřit všechny 4ks a dutinoměrem - subito změřit pak od rozměru pístů, vůli v válci. V sériovém stavu nového motoru byla vůle 0,03 u klasických bimetalických pístů Favorit, Felicie. Rozměr od kterého to začne klepat je těžké říct s přesností, určitě však na 0,10 už je to slyšet.
panvicky hlavnych lozisiek kluky - tie su povodne. (sory za kvalitu, fotky s vacsim rozlisenim sem nejdu nahrat)
-> Petr Urban: Ventilové vôle nastavujem na 0.20mm pri studenom motore (tj. garážová teplota), a to tak aby 0,25 mierka neprešla, 0,15mierka išla volne, a 0,20 mierka s miernym odporom. Ked strihá 1 valec nastavujem 4-ty atď
Na niektorých vahadlách a ventiloch 4 valca sú ale mierne pitingy a viedieť, že ventil je v mieste s dotykom vahadla "vybehaný" viď foto. Paradoxne je to na 4 valci kde je prívod oleja do vahadiel.. Nemyslim si ale, že toto by spôsobovalo klepanie. Mam to zabrúsiť na rovný povrch alebo radšej neriešiť?
Vola v piestnom cape je priblizne 3 stotiny. Cap bol predtym rozobrany a vycisteny od oleja, hladal som najmensiu vychylku pri potiahnuti a zatlaceni piestu. Meranie vid video:
Na niektorých vahadlách a ventiloch 4 valca sú ale mierne pitingy a viedieť, že ventil je v mieste s dotykom vahadla "vybehaný" viď foto. Paradoxne je to na 4 valci kde je prívod oleja do vahadiel.. Nemyslim si ale, že toto by spôsobovalo klepanie. Mam to zabrúsiť na rovný povrch alebo radšej neriešiť?
Vola v piestnom cape je priblizne 3 stotiny. Cap bol predtym rozobrany a vycisteny od oleja, hladal som najmensiu vychylku pri potiahnuti a zatlaceni piestu. Meranie vid video:
-> mishom: Jakým způsobem a při jaké teplotě seřizuješ vůle ventilů ?
A pokud zde popsané je vše v pořádku (i při tom však jde udělat chyba), už tam moc věcí nezbývá. Pístní čepy poznat bez úplného rozebrání nejdou a na ty já trochu vsázím, vůle čep ojnice je u nového 0,005mm, u jetého motoru bývá 0,01, max. 0,02mm. Při větší vůli už začíná být něco slyšet a jakmile tam nějaké je, už se to vyťukává dál rychleji. Klikovka a ojnice běží v tlaku oleje a takové jasné "ťukání" pokud tam je tedy tlak, by to zřejmě dle videa nebylo, ale nevylučuji.
A pokud zde popsané je vše v pořádku (i při tom však jde udělat chyba), už tam moc věcí nezbývá. Pístní čepy poznat bez úplného rozebrání nejdou a na ty já trochu vsázím, vůle čep ojnice je u nového 0,005mm, u jetého motoru bývá 0,01, max. 0,02mm. Při větší vůli už začíná být něco slyšet a jakmile tam nějaké je, už se to vyťukává dál rychleji. Klikovka a ojnice běží v tlaku oleje a takové jasné "ťukání" pokud tam je tedy tlak, by to zřejmě dle videa nebylo, ale nevylučuji.
Tak som to cele rozobral, a zdroj klepania som nezistil..
Hlava: Ventily chodia hladko, vracaju sa, nepridieraju sa, tesnia (benzin zacne jemne prelinat po 15 minutach). Vahadla su v mieste dotyku s ventilom standardne vybehane. Kym bola klaviatura pritiahnuta, tak na oske sa otacali trochu ztuhsia ale nic, co by pruzina ventilov lahko nepretlacila.
Vacka je v poriadku, zdvihatka ventilov chodia lahko - sami vypadnu po nakloneni motoru. Tycky ventilov su rovne.
Volu capu v oku ojnice som nevedel jasne nahmatat.
Ojnicne loziska na kluke boli menene, vyzeraju byt v poriadku, rovnako aj hlavne loziska kluky.
(fotky dodam neskorej ked ich nahram zmobilu do PC a pozmensujem nech sa daju nahrat sem)
Vsetko vyzera byt v poriadku, nikde som nezistil velku volu ani pridieranie.. Fakt uz neviem.. Nenapada vas nejaky dalsi typ, co by mohlo byt zdrojom klepania?
Hlava: Ventily chodia hladko, vracaju sa, nepridieraju sa, tesnia (benzin zacne jemne prelinat po 15 minutach). Vahadla su v mieste dotyku s ventilom standardne vybehane. Kym bola klaviatura pritiahnuta, tak na oske sa otacali trochu ztuhsia ale nic, co by pruzina ventilov lahko nepretlacila.
Vacka je v poriadku, zdvihatka ventilov chodia lahko - sami vypadnu po nakloneni motoru. Tycky ventilov su rovne.
Volu capu v oku ojnice som nevedel jasne nahmatat.
Ojnicne loziska na kluke boli menene, vyzeraju byt v poriadku, rovnako aj hlavne loziska kluky.
(fotky dodam neskorej ked ich nahram zmobilu do PC a pozmensujem nech sa daju nahrat sem)
Vsetko vyzera byt v poriadku, nikde som nezistil velku volu ani pridieranie.. Fakt uz neviem.. Nenapada vas nejaky dalsi typ, co by mohlo byt zdrojom klepania?

-> Bukaj: Vdaka za tip, jedno zdvihatko islo velmi z tuha, upravil som ho a uz ide lahko, tycky som vymenil za ocelove, su a aj boli rovne. No ale klepe to stale..
Takze jedine asi dat hlavu dole a pozriet ventily..

Takze jedine asi dat hlavu dole a pozriet ventily..
-> mishom: Zní to, jako kdyby neotvíral ventil nebo do něčeho narážel - nemůže být přidřený ve vodítku? Zkus mrknout na nastavení ventilových vůlí a při tom zkontrolovat tyčky, jestli není nějaká ohnutá...
Co sposobuje taketo (miestami nepravidelne) klepanie?
Vole ventilov su nastavene, tlaky vo valcoch su rovnake, postupnym odpajanim kablov od sviecky som nezistil nic, rovnako ani pocuvanim cez drevenu palicu. Ojnicne pavicky su nove, myslel som si, ze tie boli dovodom klepania, ale vymena prilis nepomohla..
Na zivo to klepanie nie je az tak vyrazne prenikave, ale jasne pocutelne.
Video1: Nepravidelne klepanie (na tri valce, jedna sviecka odpojena)
drive.google.com/file/... /view?usp=sharin...
Video2:
drive.google.com/file/... /view?usp=sharin...
Vole ventilov su nastavene, tlaky vo valcoch su rovnake, postupnym odpajanim kablov od sviecky som nezistil nic, rovnako ani pocuvanim cez drevenu palicu. Ojnicne pavicky su nove, myslel som si, ze tie boli dovodom klepania, ale vymena prilis nepomohla..
Na zivo to klepanie nie je az tak vyrazne prenikave, ale jasne pocutelne.
Video1: Nepravidelne klepanie (na tri valce, jedna sviecka odpojena)
drive.google.com/file/... /view?usp=sharin...
Video2:
drive.google.com/file/... /view?usp=sharin...
-> Angel: No do překladače si to můžu hodit, to je fakt, ale "pánve na kliku" můžou být hlavní i ojniční lágry, protože na klice je obojí. Takže vzhledem ke zbytku popisu a fotce jsem to vyhodnotil tak jsem vyhodnotil - ale zjevně blbě. Ale vinu úplně necítím 

-> Angel: Já tedy také pochopil (z textu), že shání ojniční ložiska, nikoli hlavní ložiska klikovky.
I podle té dostupnosti - rozhodně se lépe shánějí hlavní bezvýbrusové pánve na 135/6 (případně dvouřádek 130), než bezvýbrusové ojniční.

I podle té dostupnosti - rozhodně se lépe shánějí hlavní bezvýbrusové pánve na 135/6 (případně dvouřádek 130), než bezvýbrusové ojniční.

-> dragon_cb_cz: Obrázek jsem viděl a ten nemá nic společného s tím co shání. Takže jediná možnost je že by sis to měl asi hodit do překladače...
-> mishom: Jo s hlavníma ložiskama na kliku to je stejné, zámky i tvar. Výchozí průměr ložisek 60mm.
-> mishom: Jo s hlavníma ložiskama na kliku to je stejné, zámky i tvar. Výchozí průměr ložisek 60mm.
-> mishom: Nechce sa mi to celé zase prečítať ale ak zháňáš bezvýbrusové hlavné ložiská pre ˝˝favomotor˝˝ tak mám.
sorry, asi som sa trochu nejasne vyjadril.
Zhanam hlavne loziska kluky. Panvicky na ojnice mam, obrazky ojnicnych som pridal pre ukazanie toho co sa udialo po 500km so spadnutym synchronom. (predtym boli zanovne - prvy prispevok).
pre istotu, aj pre dalsich ktori to budu hladat, plati to teda nasledovne?
Hlavne loziska kluky: favorit = felicia = fabia
Ojnicne loziska: favorit = felicia = 120
(ojnicne sa mi zda, ze su aj na 100, hlavne aj na 136, ale nie som si isty, doplnte ak viete nech je to tu po kope pre buducnost.)
Zhanam hlavne loziska kluky. Panvicky na ojnice mam, obrazky ojnicnych som pridal pre ukazanie toho co sa udialo po 500km so spadnutym synchronom. (predtym boli zanovne - prvy prispevok).
pre istotu, aj pre dalsich ktori to budu hladat, plati to teda nasledovne?
Hlavne loziska kluky: favorit = felicia = fabia
Ojnicne loziska: favorit = felicia = 120
(ojnicne sa mi zda, ze su aj na 100, hlavne aj na 136, ale nie som si isty, doplnte ak viete nech je to tu po kope pre buducnost.)
-> Angel: Tak si to přečti ještě jednou a spočítej si pánve na fotce...
-> Dušan: otázka byla kde se dají sehnat pánve na kliku
ne na ojnice 


-> Angel: Fabia má v ložisku užší ojnice
-> mishom: Kup fabiacké, ty tam sedí taky.
Tak som to rozobral. Cierny olej po 500km (motor bol bez karbonu), a kovove struzliny vo vani - z vypadnuteho predneho axialu ktory je cviknuty.
Vytiahol som z tade ojnicne panvicky teraz uz v dost zlom stave vid foto.
Neviete kde sa daju zohnat bezvybrusove loziskove panvy na kluku?
V mojom ochode nemaju, na internete som nasiel len cinske. Prijde mi, ze toto by mohol byt este celkom dostupny artikel kedze je to rovnake na feliciu aj favorit...
Vytiahol som z tade ojnicne panvicky teraz uz v dost zlom stave vid foto.
Neviete kde sa daju zohnat bezvybrusove loziskove panvy na kluku?
V mojom ochode nemaju, na internete som nasiel len cinske. Prijde mi, ze toto by mohol byt este celkom dostupny artikel kedze je to rovnake na feliciu aj favorit...
Kupil som motor z felicie - 136B v neznamom stave. Po rozobrati som zistil:
- piesty nedosuchane, bez ziadnej citelnej vole v piestnom cape. Cap sa pretacal velmi lahko v pieste a o kusok tazsie v ojnici
- vo valcoch bolo vidno stopy po honovani, vola piestnych kruzkov na spodnej hranici (0.4mm a 0.35)
- Motor bez karbonu, iba zltohnedy nadych oleju.
- Panvicky, nevyzerali nijako opotrebovane (urcite nie na celej ploche ako na obrazkoch nizsie).
- bolo vidiet, ze rozvody maju nieco nabehane ale v dobrom stave
- vola v rozdelovaci minimalna (mensia ako vsetkych ostatnych co som kedy videl)
- nikde ziadne stopy cerveneho silikonu
- na vyfukovych zvodoch zvysky ciernej farby - miestami hrdza
- zevraj z naburanej felicie
- zdvihatka ventilov ale maju vybehane plochy od ventilov. Na vetiloch aj zdvihatkach prveho valca (od prevodovky) su viditelne pitingy. Olej zo zdvihatok strieka. (neviem, co sa tu dialo)
Usudil som, ze motor je bud kratko po GO alebo original malo jazdeny stav (je bez vybrusov), a este toho urcite dost nabeha.
Vymenil som pre istotu rozvody a zvysok motoru poskladal tak ako bol (hlava sla na prerovnanie, zabrusenie ventilov) a dal do skodovky.
Bohuzial, pri skladani som prehodil medzi sebou spodne casti dvoch ojnic a utiahol na moment kvoli comu neslo motorom otocit. Vsimol som si to (este na ponku), vratil ich na svoje miesta tak ako maju byt, kluka chodila volne (ale viacej z tuha, nez pred prvym rozobratim vsetkych lozisk).
Po prvych par km (2km) motor zacal na volnobehu jemne klepat, najskorej nepravidelne, z coho sa po 500km (nemal som na vyber) stalo velmi jasne prenikave klepanie pocutelne hlavne na volnobeh ale aj pri nizsich otackach. Motor inak pekne drzi volnobeh a chova sa velmi kultivovane.
Pre istotu (skorej nez vymenim panvicky) som isiel prekontrolovat vole ventilov, ktore som pri skladani pred 500km urcite nastavil spravne. Zistil som, ze vole sa zmensili, na niektorych ventiloch zmizli. Nastavil som ich teda znovu.
Teraz je klepanie na volnobeh o nieco menej jasne a prenikave, ale hlavne nepravidelne. Odpajanim svieckovych kablov som nic nezistil.
Nejake napady, co by to mohlo sposobovat?
Volu na piestnych capov by som vylucil - mal som predtym motor ktory mal mega vole na capoch a klepal inak, mlaskavo a hlavne pravidelne, v tomto pripade vole neboli citelne.
Napada mi poskodena ojnicka pavnicka tym, ze bola na nekompatibilnej ojnici - lenze toto by tiez malo byt pravidelne klepanie. Mozem vymenit vsetky ojnicne panvicky (motor nejdem davat von) ale nechcem to robit zbytocne.
Esti mi napada ohnuta ventilova tycka(hlinikove + ocelove), ale nechapem ako by sa to stalo a, ci by to mohlo sposobit taketo klepanie.
Stretol sa niekto s niecom podobnym?
- piesty nedosuchane, bez ziadnej citelnej vole v piestnom cape. Cap sa pretacal velmi lahko v pieste a o kusok tazsie v ojnici
- vo valcoch bolo vidno stopy po honovani, vola piestnych kruzkov na spodnej hranici (0.4mm a 0.35)
- Motor bez karbonu, iba zltohnedy nadych oleju.
- Panvicky, nevyzerali nijako opotrebovane (urcite nie na celej ploche ako na obrazkoch nizsie).
- bolo vidiet, ze rozvody maju nieco nabehane ale v dobrom stave
- vola v rozdelovaci minimalna (mensia ako vsetkych ostatnych co som kedy videl)
- nikde ziadne stopy cerveneho silikonu
- na vyfukovych zvodoch zvysky ciernej farby - miestami hrdza
- zevraj z naburanej felicie
- zdvihatka ventilov ale maju vybehane plochy od ventilov. Na vetiloch aj zdvihatkach prveho valca (od prevodovky) su viditelne pitingy. Olej zo zdvihatok strieka. (neviem, co sa tu dialo)
Usudil som, ze motor je bud kratko po GO alebo original malo jazdeny stav (je bez vybrusov), a este toho urcite dost nabeha.
Vymenil som pre istotu rozvody a zvysok motoru poskladal tak ako bol (hlava sla na prerovnanie, zabrusenie ventilov) a dal do skodovky.
Bohuzial, pri skladani som prehodil medzi sebou spodne casti dvoch ojnic a utiahol na moment kvoli comu neslo motorom otocit. Vsimol som si to (este na ponku), vratil ich na svoje miesta tak ako maju byt, kluka chodila volne (ale viacej z tuha, nez pred prvym rozobratim vsetkych lozisk).
Po prvych par km (2km) motor zacal na volnobehu jemne klepat, najskorej nepravidelne, z coho sa po 500km (nemal som na vyber) stalo velmi jasne prenikave klepanie pocutelne hlavne na volnobeh ale aj pri nizsich otackach. Motor inak pekne drzi volnobeh a chova sa velmi kultivovane.
Pre istotu (skorej nez vymenim panvicky) som isiel prekontrolovat vole ventilov, ktore som pri skladani pred 500km urcite nastavil spravne. Zistil som, ze vole sa zmensili, na niektorych ventiloch zmizli. Nastavil som ich teda znovu.
Teraz je klepanie na volnobeh o nieco menej jasne a prenikave, ale hlavne nepravidelne. Odpajanim svieckovych kablov som nic nezistil.
Nejake napady, co by to mohlo sposobovat?
Volu na piestnych capov by som vylucil - mal som predtym motor ktory mal mega vole na capoch a klepal inak, mlaskavo a hlavne pravidelne, v tomto pripade vole neboli citelne.
Napada mi poskodena ojnicka pavnicka tym, ze bola na nekompatibilnej ojnici - lenze toto by tiez malo byt pravidelne klepanie. Mozem vymenit vsetky ojnicne panvicky (motor nejdem davat von) ale nechcem to robit zbytocne.
Esti mi napada ohnuta ventilova tycka(hlinikove + ocelove), ale nechapem ako by sa to stalo a, ci by to mohlo sposobit taketo klepanie.
Stretol sa niekto s niecom podobnym?
asi mas pravdu..



-> Skoda110l: nej bude to cele rozhodit ale komplet vse zkontrolovat a znicene veci povymenovat a peclive poskladat a pak se teprve uvidi, kazdopadne saly jsou totalne kaput
Klepe to, ako ked niekde stŕpa plech, proste poriadne... Inak motor bol pred tym v pohode, vykon bol super, aj zivy bol dost tak neviem do sa mohlo posrat... Kluka je bez nejmensej znamky poskodenia, vyzera to ako keby na novu kluku dal stare loziska... A ten motor je inak vo vybornom stave, takze vyhodenie nepripada v uvahu....
-> Skoda110l: To by chtelo slyset v realu. Jo, tohle by mohlo delat blby zvuky... Ale hledal bych i jinde. Resp to asi vyhodil cely... Predpokladam, ze klika bude taky v riti.
Tak teda myslite si, ze to klepanie mohlo byt zapricinene tymto??
Inak auto bolo rozpredane, pretoze bolo burane a karoseria pohnuta...
Pojem GO bol mysleny ako vymena piestov, piestnych kruzkov, pretesnenie celeho motoru, len asi kluka s ojnicami ostala stara... inak zda sa mi, ze ked tocim naprazdno motorom, tak z jedneho valca preteka benzin do vane, preto ten kruzok... ale motor nedymil ani nic take... ach jaj katastrofa 

-> Tomaso435: Ja tomu rikam Generalni Omyti



Covece pistni krouzek se mi moc nezda. To by se musel komplet vydrolit na tak jemnej prach, az by prosel filtrem...
-> Matthes, záškodník z TechWebu 07.05.13 16:43:51: pod pojemem GO 90% prodávajících myslí vyměněn olej, nové svíčky, případně těsnění pod maticema ventildeklu. ti lepší pak možná kroužky pač to žralo voleje že se to nedalo živit. takový motor se pak prodává jako fajnovka...
zatial som nic nenasiel, mam podozrenie ci to neni prasknuty piestny kruzok, lebo vyzeralo to ako ziletka rozlamana na malicke kusky.... zhodim prsia a pozrem rozvody, ale podla mna to nebudu ony...
kontrolka je funkcna, ak myslis to, olej bol tmavy, ale nie moc cierny, proste normalny... a meno predavajuceho by som nechcel hovorit, myslim ze to neni jeho vina 

-> Skoda110l: A svitila pri zapnutym zapalovani a stojicim motoru? Olej vypadal jak? Jmeno prodavajiciho? :-)
EDIT: aha si odpovedel nez jsem napsal... No je z tech zbytku zrejme o co se mohlo jednat? Nebo prisel si na nejaky poskozeny prvek motoru? Nahon rozdelovace, rozvody?
EDIT: aha si odpovedel nez jsem napsal... No je z tech zbytku zrejme o co se mohlo jednat? Nebo prisel si na nejaky poskozeny prvek motoru? Nahon rozdelovace, rozvody?
kontrolka nesvietila, inak kupoval som to od jedneho clena Virt-u a nemyslim si, ze ma oklamal 
a zbytok vyzeral dobre, vlozky neboli moc vydrate a piesty ako nove... hlava bola moja
a v olej. vani sme nasli nieake rozdrvene zelezo takre to vyzera, ze sa nieco rozbilo, pretoze vanu som vycistil a olej bol novy...

a zbytok vyzeral dobre, vlozky neboli moc vydrate a piesty ako nove... hlava bola moja
a v olej. vani sme nasli nieake rozdrvene zelezo takre to vyzera, ze sa nieco rozbilo, pretoze vanu som vycistil a olej bol novy...
-> Skoda110l: No tyvole... Kdy mela probehnout GO? Pred 200 tisici? Jestli takhle vypadaj saly, kdo vi jak vypada zbytek motoru. Klepat tam muze prakticky cokoli, od lozisek kliky a ojnic po pistni cepy... To te nekdo pekne natahl.
Kontrolka mazani se chovala jak od zacatku?
Kontrolka mazani se chovala jak od zacatku?
Zdravim, kupil som Favorit motor po GO, prvu jazdu bolo vsetko v pohode, ale na dalsi den nie a nie nastartovat. Nakoniec sme ho roztlacili, ale strasne klepe. Neda sa to pocuvat, klepe to dokonca aj pri startovani. Znie to, akoby niekde strpal plech. V motore bolo od zaciatku dost oleja. Tak sme zhodili sme klin. remen, a klepe stale, takze alternator to neni. Zhodili sme vanu, ale vsetko vyzeralo v poriadku. Vsetko dotiahnute a nikde ziadne vole. Akurat ojnicne salky vyzeraju dost zodrate. Tak sa chcem spytat: Moze to koli zodratym ojnic. salkam tak klepat?? Inak zda sa mi, ze klepe len jeden valec, hlavne pri startovani to poznat