skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Nepravidelný chod
17:35:27
08.03.2011
08.03.2011

Enginer
nasel jsem ve sklepě pozustatky z tátovýho favoritu, a dokonce i jdalsí rozdelovač, a tento nemá takřka žádnou vůli, tak to zitra namontuju a uvidim...
17:08:16
08.03.2011
08.03.2011

Enginer
nasel jsem tema kde se řeší nepravidelný chod motoru na volnobeh, mam fávo 135L r.v.92 + LPG system LOVATO.
no a problem je že normálně by mel být volnobeh cca 800ot, ale to me motor chodi dost nepravidelne. mam tam pred 2 roky delané komplet rozvody + GO motoru (kroužky atd atd) předstih jsem ted nastavil na 10° - v rozdělovaci je asi malá vule(ale skusil jsem 3 a beze zmeny) jak nastavim volnobeh na 1000ot motor beží plynuleji, ale občas si to vyleze na 1100, jindy klesne na 900ot a takhle to obcas kolísá.
když prepnu na LPG volnobeh si nastavim na 900-1000ot a beží toí krásne stabilne, pravidelne. krása. dal jsem tam ted i nové svíčky, brisky DRY17 (pred rokem mi tam tento typ svíčky dali v LPG servise a motor bežel krásne plynule jak na benzin tak na LPG) po 6 mesicích odesly (5000km) tak jsem tam dal svíčky brisky na LPG, ale byli už dost oježdený tak jsem tam dnes dal nové (ten stejný typ jako mi dali v LPG servisu) ale ten volnobeh ne a ne vyladit. určite si zajedu na ten stroboskop, ale je mi divný proč to nejde seřídit tak, aby ten volnobeh bežel plynule. jinak při jizde to je vse ok, (jen pri jizde na volnobeh to cuká vliven nepravidelneho chodu volnobehu)
no a problem je že normálně by mel být volnobeh cca 800ot, ale to me motor chodi dost nepravidelne. mam tam pred 2 roky delané komplet rozvody + GO motoru (kroužky atd atd) předstih jsem ted nastavil na 10° - v rozdělovaci je asi malá vule(ale skusil jsem 3 a beze zmeny) jak nastavim volnobeh na 1000ot motor beží plynuleji, ale občas si to vyleze na 1100, jindy klesne na 900ot a takhle to obcas kolísá.
když prepnu na LPG volnobeh si nastavim na 900-1000ot a beží toí krásne stabilne, pravidelne. krása. dal jsem tam ted i nové svíčky, brisky DRY17 (pred rokem mi tam tento typ svíčky dali v LPG servise a motor bežel krásne plynule jak na benzin tak na LPG) po 6 mesicích odesly (5000km) tak jsem tam dal svíčky brisky na LPG, ale byli už dost oježdený tak jsem tam dnes dal nové (ten stejný typ jako mi dali v LPG servisu) ale ten volnobeh ne a ne vyladit. určite si zajedu na ten stroboskop, ale je mi divný proč to nejde seřídit tak, aby ten volnobeh bežel plynule. jinak při jizde to je vse ok, (jen pri jizde na volnobeh to cuká vliven nepravidelneho chodu volnobehu)
09:33:18
17.06.2005
17.06.2005

King
2 Labros: Taky o zadny strance nevim. Videl jsem jenom nejaky mapy v knizce Autoelektrika a autoelektronika a nekde jsem cet i trosku teorie, ale za boha si nevzpomenu kde :)
11:20:43
16.06.2005
16.06.2005

Labros
-> King2: Kde jsou k vidění ty mapy předstihu? Zběžným googlováním jsem žádnou konkrétní nenašel.
10:39:39
16.06.2005
16.06.2005

King
2 Minno: Pro 120cu je 5-10 zakl. predstihu normal, ale dost zalezi na stavu a nastaveni odstr. regulace rozdelovace. To, ze se se zvetsujici se hodnotou predstihu otacky volnobehu zvedaj je normalni. My ovsem nastavujeme rozdelovac, tak aby jsem dosahly aspon priblizne optimalni predstih mezi 2000-xxxx rpm a predstih pri volnobehu je potom vlastne mensi nez optimalni. Je to videt napr. na mapach predstihu RJ strikacek, kde pod 2000rpm predstih normalne klesa, ale pod 1000 (volnobeh bez zateze) zase vzroste, o cemz si my s mech. rozdelovacem muzem nechat jenom zdat. Ovsem i kdybys mel nastavenej zakl. predstih treba jenom na nulu, pak sroubama na karbu bys mel tak jako tak dotahnout volnobeh v pohode pres 1000rpm, jestli ne pak bych se zameril na nastaveni karbu - zakl. poloha klapek, pruchodnost kanalku, prisavani.....
08:34:25
16.06.2005
16.06.2005

Bagrr
-> minno: co sem tak někde vyčetl, tak předstih má bejt podle bohatosti, čim bohatší směs, tim větší předstih. Ale nejsem si jistej, jestli je to pravda.
08:30:59
16.06.2005
16.06.2005

Bagrr
Záhada objevena: Měl sem navrčenej motor a slyšim divný klapání, tak vodevřu víko, kouknu a filtrbox mi ňák divně líta ze strany nastranu. Tak sem to chcíp, vemu za filtrbox a -no nevěřili by ste co se hejbalo s nim- vono se hejbe i víko karbu a to jako že brutálně. Tak sem schodil filtr, dotáhnul a je to v poho. Ale ty rozvody už je na čase vyměnit....

21:03:25
15.06.2005
15.06.2005

minno
aký má byť predstih na 120L motore? mne sa zas stalo už 2x že po zhodení karbeču spolu so saním (demontáž gebuľe) a jeho opätovnom naložení sa mi pocuchal voľnobeh. a teraz keď sa menila hlava tak sa mi to stalo znova - a pritom s karburátorom ani predstihom sa nerobilo nič. proste motor sa poskladal a voľnobeh bol tak 300 otáčiek a ledva bežal. s mechanikom sme ho šteľovali škrutkou bohatosti aj skrutkou prídavného vzuchu a nič. až potom keď zvýšil predstih na 8 tak sa voľnobeh zvýšil tak na 750 podľa otáčkomera. Predstih má byť vraj na 120L 5-10 stupňov. Ale mne sa skôr zdá že 5-8...neviem. Ale zaujímavé je, že teraz po nabehaní asi 250 km od výmeny hlavy sa ten voľnobeh zvýšil na takých 850 podľa otáčkomera a budem ho musieť došteľovať na nižšiu hodnotu... Fakt nechápem. Akú súvislosť má predstih na voľnobežné otáčky? Nie je predstih 8 veľa?
10:44:14
15.06.2005
15.06.2005

Labros
-> King2: trochu hodně kuckavě... nedávnou jsem dojížděl na sídliště se zacpanou volnoběžnou tryskou... to bylo PEKLO...




09:00:28
15.06.2005
15.06.2005

King
2 Bagr: Netesnost je sice klasika, ale kdyz pises, ze to slape i se zasroubovanym bohatosroubem......
08:58:55
15.06.2005
15.06.2005

King
2 Bagr: A to ti jako drzi volnobeh a nechcipne pri zasroubovani sroubu bohatosti? To je pripad napr. kdyz je jedna z klapek moc otevrena v klidovy poloze. Jinak motor i na spravne fungujicim karbu facha i se zasroubovanym sroubem bohatosti, protoze to je bohatost volnobehu a do bohatosti smesi pri beznym provoznim zatizeni volnobeznej system jenom castecne prispiva. SEDR, sice trosku kuckave, ale funguje i pri nefunkcnim volnobeznym systemu....Nejak nepadla zminka o svickach a kabelech
BTW: co je to zapiko 130? 


22:45:01
13.06.2005
13.06.2005

Bagrr
Na to přisávání bych spíš tipoval netěsnosti u příruby, teda aspoň si myslim, že by to mohlo bejt vono..
22:43:45
13.06.2005
13.06.2005

Bagrr
Prohlý nejni na 100pro, protože na tenhle karb byl airbox montovanej jedině přes pružinu jako u rapala...
22:38:38
13.06.2005
13.06.2005

Johny Death
ty rozvody rozhodně poznáš ty udělej to ostatni je otázkou štelování. a koukni na víčko karbu jestli není prohlé je možný že ti někde podsává luft.
22:35:41
13.06.2005
13.06.2005

Bagrr
Ten karb je cca 6 roku starej. Ale nedoporučuj mi taky koupit novej karb, to už by mi z těch výdajů rup koko*... Teď sem vyhodil 4500 za generálku podvozku a to ještě neni všechno tak jak by to mělo bejt... No nic, zkusim to pročistit, přehodit ty rozvody, pak to komplet seštelovat a pk někam do servisu pod strobáč...
22:30:33
13.06.2005
13.06.2005

Johny Death
-> Bagrr: to ti poběži bych řekl pořád nejaka minimalni pruchodnost tam je vždycky ale taky neni od veci vysroubovat ten šroubek a profouknout :) jinak jak starej je ten karb?
22:29:26
13.06.2005
13.06.2005

Bagrr
Ale jo, ty rozvody už mam doma, ale je mi divný, že to běži ikdyž je bohatost na minimu:o/ To v tom případě musí bejt bohatej první stubeň jak kr*va...
22:25:22
13.06.2005
13.06.2005

Johny Death
-> Bagrr: diagnoza jednoduchá vyměn rozvody. protože nechapu pokud mas hin rozvody jak mužeš řist s určitosti že predstzih je 4-5° protože pokud jsou po smrti tak ta čarka pod strobem lita jako sviňa. Cili varianta opravy. Vzit strobo skontrolovat predstih pokud bude litat pak samozrejme vymenit rozvody (je to dusledek nepravidelneho chodu protoze ti to zapali svicku pokaždé v jiný okamžik) potom bych skusil pal test, vyfoukat karburator stlacenym vzduchem v nejkrajnejsi nouziu vymenit kabely ale to je spiš pro jistotu pak nechat udělat nebo si udělat ventilové vule a mělo by to už pak byt vše olrajt

22:20:03
13.06.2005
13.06.2005

Bagrr
Mám problémek, určitě se to tady řešilo mnohokrát ale...
Příznaky: Nepravidelný chod- odkašlává na volnoběh, volnoběh cca 850ot/min při vyšších otáčkách okolo 3500ot/min si už nejen odkašlává ale přímo střílí. A je mi s podivem, že běží i po zašroubování bohatosti na doraz.
Pacient: motor fa 135, karburace 120, zapíko 130, rozvody jsou slyšet jako prase, ventilová vůle seštelována, předstih cca 4-5st. před H.Ú.
Diagnóza: ta je na Vás:o)
Příznaky: Nepravidelný chod- odkašlává na volnoběh, volnoběh cca 850ot/min při vyšších otáčkách okolo 3500ot/min si už nejen odkašlává ale přímo střílí. A je mi s podivem, že běží i po zašroubování bohatosti na doraz.
Pacient: motor fa 135, karburace 120, zapíko 130, rozvody jsou slyšet jako prase, ventilová vůle seštelována, předstih cca 4-5st. před H.Ú.
Diagnóza: ta je na Vás:o)