-> Jarda: Jedinou 130, se kterou jsem kdy měl problém, jsem zničil sám svou mladickou nerozvážností a blbostí - na svém prvním voze (130L) jsem vyměnil těsnění pod hlavou, nevěděl jsem, co jsou přesahy vložek, utahovací momenty atd, takže jsem strhl jeden závit v bloku a po 3000 ujetých km mi fouklo těsnění zrovna v zátahu do kopce u Šternberka na D1 a zjistil jsem to až podle ztráty výkonu...
To bylo také jedinkrát, co jsem nedojel "vlastní silou" a kamarád mne pak táhl na laně za Rapidem 100 kiláků domů (ještě mu asi 10 km před cílem před auto skočila srna, tak to zadupnul a já si o jeho tažné zvrakoval nové čelo...). Ten původní motor už asi 12 let čeká v garáži na to, až budu mít čas, náladu atd jej resuscitovat.
Jinak jsem se stotřicítkama žádný větší problém, který by souvisel s typem motoru, neměl.
Olej mezi výměnami nedolévám - za těch 8-9 tisíc, po kterých olej měním, z motoru ubude tak litr a půl oleje.
Jinak mně se mnohonásobně zvýšila spolehlivost tím, že jsem se stotřicítkou začal pořádně jezdit a k výraznému snížení servisních úkonů pomohla tvrzená sedla ventilů...
Teď při 270 tisících se spíše, než na motoru, projevují závady na karoserii a nápravách (obojí původní, jen udržované) a bude to potřeba asi brzy řešit...
...uvidíme za měsíc na STK...
